10 ماده ی غذایی مفید برای پوست

  شنبه، 31 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
10 ماده ی غذایی مفید برای پوست
آیا می خواهید راز یک پوست درخشان را بدانید؟ شاید فکر کنید برای داشتن پوست صورت خوب، باید از کرم مناسبی استفاده کنید اما راز سلامت پوست درخشان در خوراکی هایی است که می خورید. اگر می خواهید رنگ پوست صورت بهتر شود، این 10 خوراکی مفید را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

آب:

اولین و مهم ترین چیزی که می توانید به بدنتان برسانید تا پوستتان زیباتر و سالم تر شود، آب است. هرچه آب بیشتری بنوشید مواد مضر بیشتری از بدنتان دفع شده و ظاهر پوستتان بهتر می شود.

آووکادو:

این میوه پر خاصیت سرشار از بیوتین است و برای جلوگیری از خشکی پوست، سستی مو و شکنندگی ناخن بسیار مفید است. استفاده موضعی از این میوه می تواند سوختگی را التیام بخشد. می توانید در خانه ماسک مرطوب کننده آووکادو درست کنید. ابتدا هسته این میوه را در بیاورید؛ بعد، پوست آن را بگیرید و مانند پوره له کنید. روغن این میوه بسیار نرم کننده است و ویتامین E نیز دارد.

چای سبز:

پلی فنول های انباشته شده در چای سبز از آن نوشیدنی پرخاصیتی ساخته اند. سعی کنید روزانه 4 فنجان چای سبز بنوشید؛ سرد یا گرمش هم تفاوتی نمی کند. هنگام نوشیدن چای به آن شیر یا شکر نیفزایید.

بادام

بادام به مدت طولانی به لطف ویتامین E، آنتی اکسیدان ها و خواص ضد پیری پوست مفید شناخته شده است. به طور خاص، محتوای ویتامین E در بادام به عنوان یک سپر برای محافظت از پوست در برابر اثرات منفی خورشید عمل می کند. علاوه بر این، موجب تغذیه و تقویت بافت پوست می شود. در عین حال، خواص آنتی اکسیدان و ضد پیری در بادام برای حفظ علائم پیری ضروری است. بادام، پوست شما را از تورم، التهاب و سایر مشکلات مانند آکنه، اگزما و غیره محافظت خواهد کرد. در طول روز، به عنوان میان وعده های خود، یک مشت بادام مصرف کنید یا می توانید آن را به ظرف غذای خود اضافه کنید. علاوه بر این، همچنین می توانید از روغن بادام برای ماساژ صورت و بدن خود استفاده کنید که نه تنها آرامش بخش است بلکه پوست تان را نیز بهبود می بخشد.

تخم مرغ

تخم مرغ همیشه به عنوان یک منبع وسیع از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین با کیفیت بالا شناخته می شود. این مشخصات تغذیه ای، تخم مرغ را انتخاب خوبی برای تغذیه و بهبود پوست می کند. به ویژه، مواد ارزشمند تخم مرغ که برای جلوگیری از عفونت، التهاب و همچنین تحریک رشد و توسعه بافت های جدید پوست عمل می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در تخم مرغ برای مبارزه با عوامل مضر محیط مانند اشعه UV عمل می کنند تا پوست را سالم نگه دارند و نشانه هایی از پیری نداشته باشند. برای به دست آوردن پوستی سالم و زیبا، حداقل دو بار در روز تخم مرغ مصرف کنید یا ماسک های صورت آن را استفاده کنید. برای اطلاع شما، تخم مرغ همچنین درمانی عالی برای ترک های پوستی که یک مشکل رایج در افراد با تغییرات ناگهانی وزن، به خصوص در زنان باردار است به شمار می رود.

بلوبری

بلوبری با آنتی اکسیدان های قوی مانند میوه ای شاداب است که برای پوست مفید است. به طور خاص، مواد با ارزش این میوه به طور موثر برای مبارزه با التهاب و خنثی سازی رادیکال های آزاد، عوامل مضر منجر به نشانه های مختلف از بیماری های خفیف و حتی شدید عمل می کند. آنتی اکسیدان هایی که در بلوبری وجود دارند، تولید کلاژن در پوست شما را افزایش می دهند، پوست را شاداب تر و جوان تر می کنند. بلوبری را می توان به صورت تازه مصرف کرد یا به ماست یا غلات اضافه نمود. یک لیوان آب بلوبری نیز انتخاب خوبی برای مصرف است. انواع توت ها مانند توت فرنگی و تمشک می توانند جایگزینی برای بلوبری باشند

کیوی

در واقع شما ویتامین C را از کیوی دریافت می کنید نه پرتغال. یک کیوی متوسط دارای 137.2 میلی گرم ویتامین C است، در حالی که یک پرتغال متوسط دارای 70 میلی گرم ویتامین C است. ویتامین C در تولید کلاژن در بدن نقش دارد و به استحکام و تنه ی پوست شما کمک می کند.از خواص کیوی می توان به افزایش کلاژن در بدن باعث رفع چین و چروک پوست و مبارزه با پیری زودرس اشاره کرد. این سوپر میوه بدلیل اینکه حاوی ویتامین E است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. کیوی یک ماده ی خوراکی بسیار عالی برای سلامت پوست است.

توت

اگر به سلامت پوست صورت اهمیت می دهید، توت باید یک بخش حیاتی از رژیم غذایی شما باشد. زیرا توت دارای سطح بالایی از آنتی اکسیدان هست که با رادیکال های آزاد که می توانند به پوست آسیب برسانند، مبارزه می کند.توت دارای ویتامین C است که برای تولید کلاژن مورد نیاز است. کلاژن باعث نرمی و چاق شدن پوست صورت می شود. سعی کنید مخلوطی از تمشک، شاه توت و زغال اخته را در رژیم غذایی خود قرار دهید و میوه هایی بخورید که تازه باشند و حرارت دیده نشده باشند و از این طریق می توانید بیشترین مقدار آنتی اکسیدان را دریافت کنید.

دانه های کامل

خوردن کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند سبب افزایش انسولین در بدن شما شود، که باعث افزایش آندروژن ها می شود همان هورمونی که باعث افزایش جوش در سطح پوست شما می شود.برای اینکه سلامت پوست را بهبود بخشید، سعی کنید کربوهیدرات های تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید و به جای آن دانه های کامل مانند ماکارانی، برنج و نان را جایگزین کنید تا سیستم گوارش شما را بهبود بخشید و مشکلات پوستی مثل آکنه را کاهش دهد.

پرتقال

پرتقال متعلق به خانواده مرکبات است و به خاطر محتوای ویتامین C زیادش بسیار شناخته شده است که برای رشد و تکامل سلول های پوست ضروریست. علاوه بر این، ویتامین C همچنین نقش مهمی در روند بهبود زخم دارد و به بهبود رنگ و بافت پوست کمک می کند. با مصرف به اندازه ویتامین C می توانید روند پیری را کاهش دهید، بنابراین علائمی مانند تغییر رنگ، چین و چروک، لکه های پیری و غیره را با آن کاهش می دهید. سایر مواد در پرتقال مانند ویتامین B و فولات به طور فعال برای کمک به جریان خون، تسهیل گردش خون زیر پوست و هیدراته نگه داشتن آن موثر هستند. برای داشتن پوستی سالم، باید حداقل یک بار در روز یک پرتقال بخورید. یا می توانید آن را مانند هر میوه دیگری بخورید و یا آن را به سالاد خود اضافه کنید. اگر در معرض مشکلات پوستی نظیر خشکی هستید، همچنین می توانید از پرتقال برای درمانی موثر استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (164 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (130 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (26 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
نگاهی به بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس