10 راهکار برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از رژیم

  دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
10 راهکار برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از رژیم
پوست بزرگترین ارگان در بدن شما است و به شکل یک سد محافظ در برابر محیط زیست است.لایه درونی پوست شما شامل پروتئین ها، از جمله کلاژن و الاستین است کلاژن، که تا 80 درصد از ساختار پوست شما را باعث می شود ثبات، استحکام و قدرت پوست را فراهم می کند الاستین قابلیت ارتجاعی را فراهم می کند و کمک می کند تا پوست شما سفت باقی بماند

افرادی با رسیدن به کاهش وزن عمده اغلب با مقدار زیادی شلی پوست روبرو می شوند که ممکن است اثرات منفی در ظاهر و کیفیت زندگی فرد داشته باشد.کاهش مقدار زیادی از وزن در رژیم لاغری یک دستاورد قابل توجه است که به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.با این حال، افرادی با رسیدن به کاهش وزن عمده اغلب با مقدار زیادی شلی پوست روبرو می شوند که ممکن است اثرات منفی در ظاهر و کیفیت زندگی فرد داشته باشد.

وقتی جوانید وزن کم کنید

هر چه سنمان بیشتر میشود، پوست قابلیت ارتجاعی طبیعی اش را از دست میدهد. بهمین دلیل اگر هنگام جوانی از شر وزن اضافه تان خلاص شوید، پوستتان بجای اولش باز خواهد گشت. هر چه زودتر وزنتان را کم کنید، شانس بیشتری خواهید داشت که پوستتان خودش سفت شود. پس معطل نکنید! همین حالا برای کاهش وزنتان اقدام نمایید.

بتدریج وزن کم کنید

فرایند سفت شدن پوست کند است، به همین دلیل ریتمی که وزنتان را کم می کنید هم باید تدریجی باشد. از این گذشته، کاهش وزن واقعی، زمانی رخ خواهد داد که تغییرات مهمی در سبک زندگیتان ایجاد کنید. این تغییرات، زمان برند اما از رژیم یو یو جلوگیری کرده و احتمال شل و افتاده شدن پوست بدنتان را کم می کند.

همیشه ورزش کنید

اگر در حال مراعات و اجرای یک رژیم غذایی هستید، باید یک برنامه ی ورزشی را نیز دنبال کنید. ورزش کردن، نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا سریع تر وزن کم کنید، بلکه باعث خواهد شد تا پوست شما ظاهر بهتری پیدا کند. ورزش منظم، قابلیت ارتجاعی طبیعی پوست را افزایش خواهد داد، و آنرا صاف و نرم و سالم تر خواهد کرد.

آب فراوان بنوشید

پوست سالم در واقع پوستی است که هیدراته باشد. بهمین دلیل همیشه باید یک بطری آب در دسترستان باشد تا بتوانید همیشه از آن بنوشید. همچنین مطمئن شوید که از نوشیدنی های ناسالم همچون نوشابه دوری می کنید، چرا که آن ها دارای مواد شیمیایی ناسالمی هستند.

سیگار و دود را کنار بگذارید

باید از همین ابتدا بدانید که مصرف سیگار یکی از دلایل از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست است. طبق آزمایشی که در انجمن بین المللی پوست، برروی ۶۴ زن که مصرف کننده سیگار بودند، صورت گرفت؛ همه این افراد از نظر سنی حدوداً ۹ سال مسن تر از سن حقیقی شان به نظر می رسیدند (این تحقیق با توجه به شادابی، خاصیت ارتجاعی پوست و میزان چین و چروک صورت انجام شد). بنابراین اگر پوست سالمی می خواهید، بهتر است اصلاً سراغ سیگار نروید.

پروتئین کافی بخورید

میزان پروتئینی که مصرف می کنید با شادابی و جوانی پوستتان ارتباط مستقیم دارد؛ زیرا افرادی که رژیم های غذایی کم پروتئین دارند، به کلی دچار مشکلات پوستی و پیری زودرس پوست می شوند و بالعکس کسانی که به سراغ رژیم های پر پروتئین می روند، دیرتر از دیگران دچار چین و چروک و افتادگی پوست خواهند شد.

مصرف آنتی اکسیدان ها

چگونگی جلوگیری از شل شدن پوست پس از لاغری در رژیم غذایی خود به اندازه کافی از آنتی اکسیدان ها و روغن های سالم استفاده کنید خوردن میوه های تازه، سبزیجات، آجیل و روغن های سالم کمک خواهد کرد تا پوست سالم داشته باشید.

نقش مکمل ها در شل شدن پوست

با وجود اینکه تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت می کنید ولی در رژیم های کاهش وزن از مکمل مولتی ویتامین استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ ماده ضروری را از دست نداده اید مطمئن شوید مولتی ویتامینی که استفاده می کنید دارای ویتامین های A, C, K, E و ویتامین های ب کمپلکس را داشته باشد زیرا این ویتامین ها برای سلامت پوست مهم می باشند مواد معدنی مانند ( سلنیوم، مس و روی ) برای سلامتی پوست ضروری است. در این مقاله نقش ویتامین های ذکر شده در سلامت پوست را توضیح می دهیم تا با مصرف آنها از چین و چروک و شل شدن پوست جلوگیری کنید.

ویتامین A و کاهش خطوط چین و چروک صورت

چگونگی جلوگیری از شل شدن پوست پس از لاغری یک ویتامین کلیدی است کمبود این ویتامین باعث پوسته پوسته و خشک شدن پوست می شود این ویتامین را می توانید از غذاهایی مانند ( سیب زمینی شیرین، هویج و سبزیجات با برگ های تیره ) بدست آورید استفاده از لوسیون حاوی این ویتامین بر روی پوست اکنه را را کنترل و خطوط چین و چروک صورت را کاهش می دهد.

نقش ویتامین B کمپلکس در پوست

این ویتامین در مواد غذایی ( جو، برنج، تخم مرغ و موز ) وجود دارد کمبود این ویتامین در مواد غذایی سبب درماتیت یا ریزش مو می شود کرم های موضعی و پماد های ساخته شده با ویتامین های گروه B می تواند سلولهای پوست را هیدراته و التهابات پوست را از بین ببرد. این ویتامین ها حاوی مواد مغذی بیوتین هستند که اساس ناخن ، پوست و سلولهای مو را تشکیل می دهد.

نکات پایانی

در بعضی از موارد، بدون جراحی به هیچ وجه امکان حذف پوست اضافی بدن وجود ندارد و به عنوان تنها راه و آخرین راه باید به سراغ جراحی بروید؛ اما بهتر است قبل از اقدام به جراحی، توصیه هایی که در این مقاله به آن اشاره شد را دنبال کنید:

  • چربی بدنتان را کاهش دهید، برای مردان ۱۰ درصد و برای زنان ۲۰ درصد؛
  • شروع به انجام ورزش و عضله سازی کنید تا پوست اضافی از چربی سوزی را با عضله پر کنید؛
  • سیگار نکشید؛
  • رژیم غذایی پر پروتئین در پیش بگیرید؛
  • روزانه چندین وعده میوه و سبزیجات بخورید؛
  • از مکمل ها استفاده کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (539 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (367 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (197 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (113 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (12 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (11 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (6 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر) (عکس) گریه های تلخ نسرین مرادی، فریده سریال نون خ در روز تشییع پیکر همسر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
اعلام تقویم تحصیلی 1404 - 1403 دانشگاه‌های علوم پزشکی
آخرین جزئیات از برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری
پدر بازیکن معروف تیم ملی به جرم آزار جنسی یک نوجوان دستگیر شد +جزئیات
لحظه شماری برای ساخت یک ایران تمام عیار در حواشی داغ امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
سرخط مهم‌ترین اخبار: تلاش پزشکیان و جلیلی در آخرین روز تبلیغات
اظهارات وقیحانه رضا پهلوی: فحاشی به رأی‌دهندگان ایرانی در کشورهای مختلف، کار جمهوری اسلامی است!
فاجعه هولناک: مرد شیطان‌صفت دو عشق اش را به قتل رساند
کشف شربت تریاک و متادون در عملیات پلیس گرمسار
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس