تمرینات ورزشی جلوگیری از شل شدن پوست صورت

  دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
تمرینات ورزشی جلوگیری از شل شدن پوست صورت
چند ورزش صورت معمولی، باعث می‌شود خانم‌ها بعد از بیست هفته، ۳ سال جوان‌تر به نظر برسند!

چند ورزش صورت معمولی، باعث می شود خانم ها بعد از بیست هفته، ۳ سال جوان تر به نظر برسند! آیا این تکنیک برای همه جواب می دهد؟ اگر ورزش برای عضلات و قلب شما مفید است، پس می تواند برای صورت هم مفید باشد. محققین می گویند تمرین انواع ورزش صورت برای جلوگیری از افتادگی می تواند با قوی کردن عضلات زیر پوست باعث سفت شدن گونه ها و کم شدن چین و چروک صورت شود. در نتیجه ورزش پوست صورت می تواند واقعا به شما ظاهری جوان تر و شاداب تر ببخشد.

تمرینات ورزشی

مرحله 1:

  • در یک موقعیت آرام و راحت بنشینید و سپس به آرامی سرتان را به سمت عقب خم کنید، انگار به طور کامل استراحت می کنید.
  • هنگامی که چانه تان را به عقب می برید، سعی کنید لب زیرین خود را روی لب بالایی خود بیاورید.
  • تا جایی که می توانید این کار را انجام دهید، در حدود پنج ثانیه موقعیت خود را حفظ کنید.
  • سپس لب ها را آرام کنید، اما چانه را همانجا نگه دارید.
  • این تمرین را چهار بار دیگر تمرین کنید. شما می توانید این تمرین را دوتا سه بار در روز انجام دهید.

مرحله 2:

  • زبان خود را بیرون بیاورید(زمانی که تنها هستید و به طور خصوصی).
  • حالا، سرتان را به عقب خم کنید و به سقف نگاه کنید.
  • زبان را بیرون نگه دارید و به سمت بالا به سمت سقف اشاره کنید.
  • شما کششی را احساس خواهید کرد و نه تنها در پشت زبان، بلکه در کنار گردن و زیر چانه و یا فکتان کشش خواهید داشت.
  • موقعیت را برای حدود 5 ثانیه نگه دارید و بعد آرام بگیرید.
  • این تمرین را سه یا چهار بار دیگر تکرار کنید.
  • می توانید این تمرین را چندین بار در روز تکرار کنید.

مرحله 3:

  • بر پشت خود روی تخت خواب و یا کاناپه دراز بکشید و سر خود را از انتهای آن آویزان کنید، صورت رو به بالا و رو به سقف قرار داشته باشد. بازوها باید در کناره های شما باشند،بدن آرام و راحت باشد.
  • به آرامی و به طور مساوی، سرتان را بالا ببرید تا جایی که به بقیه بدنتان برسد. شما باید این ورزش را در اطراف گلو احساس کنید و حتی ممکن است در پشت گردن خود کشش داشته باشید.
  • به این دلیل است که بدن شما برای بلند کردن سر در این موقعیت استفاده نمی شود.
  • 10 ثانیه در این موقعیت بمانید، اگر نمیتوانید پنج ثانیه.
  • آرام شوید و این تمرین را چندین بار تکرار کنید. شما می توانید زمان را تا 10 یا 15 ثانیه تمدید کنید، چون طی زمان قوی تر می شوید.

مرحله 4:

بایستید و یا بنشینید و یک مشتتان را زیر چانه خود قرار دهید حالا با دستتان فشار به سمت بالا بدهید، دهان خود را باز کرده و فک تان را به سمت پایین بیاورید.شما می توانید این حرکت را به سرعت انجام دهید و 10 تا 20 در این وضعیت بمانید. این یک تمرین صورت است که توسط جک لالانی در دهه 1950 ابداع شده که هنوز موثر است.

مرحله 5:

برای از بین بردن سلول های مرده پوست، به صورت هفتگی صورت خود را لایه برداری کنید. این کار باعث افزایش گردش خون و کمک به تشکیل فیبرهای کلاژن می شود که مسئول کشش پوست شما هستند. بعد از آن کرم مرطوب کننده بمالید تا به حفاظت از پوست خود و حفظ تعادل رطوبتی طبیعی آن کمک کنید.

طرز تهیه ماسک بلغور جو دو سر و آرد نخودچی برای سفت شدن پوست صورت

یک قاشق غذا خوری جو دوسر یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی یک قاشق چایخوری عسل کمی گلاب

دستورالعمل فوری

۱- جوی دو سر را آسیاب کنید

۲- نخودچی را آسیاب کنید.

۳- آرد نخودچی و عسل و مقداری گلاب را به آن اضافه کنید.

۴- این ماسک را بر روی صورت خود قرار داده و پس از ۱۰ دقیقه با آب ناحیه مورد نظر را بشویید.

از این ماسک هفتگی یک بار استفاده کنید.

فواید:

بلغور جوی دو سر جاذب بسیار خوبی است. بلغور جوی دوسر تمامی آلودگی های روی سطح پوست و آنهایی که منافذ پوست را بسته اند، جذب می کند.همچنین پوست را لطیف می کند و سرشار از آنتی اکسیدان است که در برابر آسیب های پوستی محافظت می کند. آرد نخودچی و عسل فرآیند پیری طبیعی را متوقف می کند و برای سفت شدن پوست صورت مفید است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (539 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (366 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (197 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (113 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (11 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (12 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (8 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (6 نظر) (عکس) گریه های تلخ نسرین مرادی، فریده سریال نون خ در روز تشییع پیکر همسر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی (4 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
اعلام تقویم تحصیلی 1404 - 1403 دانشگاه‌های علوم پزشکی
آخرین جزئیات از برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری
پدر بازیکن معروف تیم ملی به جرم آزار جنسی یک نوجوان دستگیر شد +جزئیات
لحظه شماری برای ساخت یک ایران تمام عیار در حواشی داغ امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
سرخط مهم‌ترین اخبار: تلاش پزشکیان و جلیلی در آخرین روز تبلیغات
اظهارات وقیحانه رضا پهلوی: فحاشی به رأی‌دهندگان ایرانی در کشورهای مختلف، کار جمهوری اسلامی است!
فاجعه هولناک: مرد شیطان‌صفت دو عشق اش را به قتل رساند
کشف شربت تریاک و متادون در عملیات پلیس گرمسار
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس