نکاتی درباره ی سلامت لب ها

  دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نکاتی درباره ی سلامت لب ها
برای اینکه لطافت لب ها همیشه حفظ شود و بالا رفتن سن، تاثیری در زیبایی آنها نداشته باشد، پاک سازی لب ها از پوسته های اضافی را حتما انجام دهید. برای این منظور هفته ای یک بار لب ها را با وازلین ماساژ دهید و سپس مسواک خشک را روی لب ها بکشید.

درباره رابطه لب ها و لبخندها چه می دانید؟

اگر شما هنگامی که می خندید مقدار زیادی از لثه های تان دیده شود، یعنی لبخند شما یک " لبخند لثه ای " به شمار می آید که زیبایی را تهدید می کند. در حالت عادی، کسانی که لبخند زیبایی دارند هنگامی که لبخند می زنند، بخش فوقانی لب بالای آن ها در تماس با محل رویش دندان ها از درون لثه قرار می گیرد و تقریبا مقدار اندکی از لثه های فک بالای شان پیدا می شود.

از طرف دیگر، اگر وقتی شما لبخند می زنید فقط نیمی و یا کمتر از دندان های فک بالای تان پدیدار می شوند؛ در این صورت هم لبخند شما از نظر زیبایی چندان با یک لبخند زیبا منطبق نخواهد بود. البته فراموش نکنید داشتن ریش و سبیل، داشتن لب هایی بزرگ و پهن و حتی بالا رفتن سن باعث می شوند که هنگام لبخند زدن بخش کمتری از دندان های شما از قاب لبخندتان رویت شوند.نوک دندان های بالایی شما در یک لبخند زیبا باید در تماس با لب های پایینی تان قرار گیرند. البته وقتی سن خانم ها بالا می رود معمولا لب ها کمی شل شده و پایین می افتند و باعث می شود که مقدار بیشتری از دندان های پایینی دیده شود.

برای اینکه لطافت لب ها همیشه حفظ شود و بالا رفتن سن، تاثیری در زیبایی آنها نداشته باشد، پاک سازی لب ها از پوسته های اضافی را حتما انجام دهید. برای این منظور هفته ای یک بار لب ها را با وازلین ماساژ دهید و سپس مسواک خشک را روی لب ها بکشید. برای تغذیه لب ها نیز می توانید از مرهم عسل به مدت ده دقیقه استفاده کنید. عسل نرم کننده بسیار عالی و مفید برای لب های ترک خورده است. این کار باعث می شود پوسته های مرده از بین برود، لب ها صاف شوند و تاثیرپذیری آنها نسبت به رطوبت بیشتر شود.

رطوبت رسانی لب ها:

مراقبت های روزانه از لب ها را حتما به کار برید. با کرم های مرطوب کننده ای که برای پوست استفاده می کنید، لب ها و سپس اطراف آنها را به آرامی با حرکات چرخشی ماساژ دهید. این کار موجب صاف شدن پوست و پیشگیری از ایجاد چین و چروک درآینده می شود.

محافظت از لب ها در برابر تهاجمات خارجی:

از آنجا که لب ها فاقد غدد چربی و لایه محافظ هستند، حساسیت زیادی نسبت به اشعه ماوراء بنفش، باد و سرما دارند. احتمال ترک خوردن، کشیدگی و خشک شدن لب ها در مقایسه با سایر بخش های پوست، بیشتر است. به طور مداوم لب ها را با کرم مرطوب کننده ماساژ دهید و این مراقبت ها را به زمان ترک خوردگی و خشکی لب ها موکول نکنید. بهترین مرهم برای لب ها روغن بلسان است که مانند حفاظی روی لب ها عمل می کند و به علت دارابودن مواد چرب نرم کننده( روغن سویا، روغن فندق، کره کاریته) و ویتامین های A,E, F بلافاصله رطوبت لب ها را تامین می کند.و به خاطر داشته باشید که ترک خوردن لب ها ممکن است به خاطر کمبود ویتامین A باشد. خوراکی های سرشار از این ویتامین مانند جگر، کره خام، هویج، اسفناج، جعفری، سیب زمینی شیرین و ... را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

چرب كردن لب ها

همانند سایر ارگان های بدن، پوست لب نیز دارای دو بخش بیرونی و درونی است؛ اما برعكس سایر قسمت های پوست، بخش درونی یا میانی آن هیچ مو یا غده عرق ندارد. به عبارت دیگر، این بخش به طور مستقیم تحت تأثیر شرایط محیطی دچار آسیب دیدگی می شود و هیچ راهی برای محافظت از آن وجود ندارد.
لب ها به دلیل نداشتن غدد چربی، خیلی زود خشك شده و ترك می خورند؛ به همین دلیل باید مرتب آنها را مرطوب و چرب كرد. تا جایی كه می توانید لب هایتان را زبان نزنید و پوست آنها را با ناخن های تان جدا نكنید. این كار باعث حساسیت و سوزش پوست لب می شود.
بعد از مسواك زدن دندان ها می توانید گاهی مسواك را روی لب ها نیز بكشید تا سلول های مرده پوست لب از آن جدا شوند و سلول های جدید بهتر رشد كنند. البته برای كشیدن مسواك روی لب ها بهتر است پرزهای مسواك از نوع نرم باشد بعد از اینكار از پماد لب استفاده شود.

داروهای طبیعی برای لب ها

بیش از یك قرن است كه پزشكان و دانشمندان درصدد یافتن مرحمی برای درمان خشكی و ترك خوردگی لب ها و زیباتر جلوه دادن آن هستند. اغلب داروهایی كه تاكنون تهیه شده اند، حاوی وازلین می باشند، ولی تأثیر آنها موقتی و زودگذر است و باید به طور مستمر مورد استفاده قرار گیرند.داروهایی كه از مواد طبیعی تهیه می شوند، بهترین نتیجه را دارند. برخی از این داروها را می توان به صورت خانگی نیز تهیه نمود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (441 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (8 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس