۵ فایده اصلی ماسک صورت چیست؟

  یکشنبه، 13 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
۵ فایده اصلی ماسک صورت چیست؟
ماسک‌های صورت، یکی ازمحبوب‌ترین محصولات مراقبتی پوست برای من هستند. استفاده از آنها آسان و مفرح است و نتایجی که از مصرفشان بدست می‌آید عالیست. چیزی که درمورد یک ماسک صورت خوب دوست دارم، این است که تنها بعد از یکبار استفاده، پوستم سفت‌تر و خوش‌رنگتر می‌شود.

ماسک های صورت، یکی ازمحبوب ترین محصولات مراقبتی پوست برای من هستند. استفاده از آنها آسان و مفرح است و نتایجی که از مصرفشان بدست می آید عالیست. چیزی که درمورد یک ماسک صورت خوب دوست دارم، این است که تنها بعد از یکبار استفاده، پوستم سفت تر و خوش رنگتر می شود.چرا باید از ماسک صورت استفاده کنیم؟ آیا همه باید از ماسک صورت استفاده کنند؟ بله قطعا! ماسک های صورت جزو کاملترین مراقبت های درمانی پوست هستند که نگرانی های شما در مورد مراقبت از پوستتان را برطرف می کنند.

یک ماسک صورت خوب، می تواند درمرطوب کردن پوست، از بین بردن چربی اضافه ی آن، و بهبود ظاهر منافذ پوست موثر باشد. همچنین بهترین روش برای بیرون کشیدن ناخالصی های پوست نیز هست.از دیگر مزیت های مصرف ماسک صورت اینست که شما احساس فردی ناز پرورده را پیدا خواهید کرد که در یک اسپای راحت خانگی در حال استراحتید.هر برنامه ی سالم مراقبت از پوست شامل محصولات روزانه و هفتگی است. شما می توانید هفته ای یکبار یا بیشتر، از ماسک صورت استفاده کنید. این بستگی به پوستتان و اهمیت مراقبت از آن دارد.

منافذ روی پوست، کار تأمین روغن های مورد نیاز آن را انجام می دهند و لطافت و رطوبت پوست را حفظ می کنند تا پوست بتواند خوب تنفس کند. اما در صورتی که منافذ پوست دچار انسداد شوند، گسترش پیدا می کنند و این منافذ باز ظاهر بسیار بدی را به صورت می دهند. به همین دلیل هم افراد با پوست چرب از منافذ بازتری نسبت به افراد با پوست معمولی و خشک برخوردار هستند.حال باید با مرطوب سازی پوست لطافت را به پوست خود بازگردانید و از ایجاد منافذ جلوگیری کنید. به همین دلیل ما استفاده از انواع ماسک های صورت را به شما توصیه می کنیم. ماسک های صورت می توانند چربی پوست صورت را کنترل کرده و منافذ پوست را در حد مناسب و معقول نگه دارد. به این شکل زیبایی ظاهری پوست شما نیز حفظ می شود.پوست طی یک دوره منظم و مشخص بافت خود را نوسازی می کند و سلول های قدیمی و مرده، جایشان را با سلول های زنده عوض می کنند. بنابراین لازم داست که شما به طور هفتگی و منظم کار لایه برداری از پوست را انجام دهید تا بافت مرده جدا شود و جای آن را لطافت سلول های زنده بگیرد.از بین بردن سلول های مرده باعث می شود موادی که برای مرطوب نگه داشتن پوست لازم است به لایه های زیرین برسد و گردش خون بیشتر شود. لایه برداری پوست را می توانید از طریق ماسک ها انجام دهید تا شرایط پوستی شما به حالت ایده آل خود برسد. لازم به ذکر است که این کار را باید برای انواع پوست مانند چرب، خشک و ... انجام دهید.

با این حساب قصد داریم در ادامه به ۵ فایده اصلی ماسک صورت اشاره کنیم:

۱- تسکین دهنده

ماسک صورت نقش ارتقادهنده سلامت پوست را ایفا می کند و خاصیت درمانی دارد. به همین دلیل در بیش تر ماسک های صورت از رایحه های طبیعی و خوشبویی مانند نعنا و رزماری استفاده می شود. در نتیجه روی خاصیت رایحه درمانی این ماسک ها نیز می توانید حساب باز کنید.
از طرف دیگر در حین استفاده از ماسک صورت، زمانی را به خود اختصاص می دهید که این امر نیز به آرامش و بالابردن روحیه کمک می کند.

با این حساب پیشنهاد می کنیم قبل از استفاده از ماسک صورت دوش آب گرم بگیرید، چند شمع روشن کنید و نور اتاق را کاهش دهید و مدت زمانی که ماسک صورت را روی چهره خود قرار داده اید را به فال نیک بگیرید و به آرامش دست پیدا کنید.

۲- پاک سازی عمیق پوست

بانوان زیبارو به خوبی می دانند که شستن صورت تا چه اندازه در سلامت پوست تأثیر دارد اما شستشوی معمولی، آلودگی های ریزی که داخل منافذ پوست نهفته اند را از بین نمی برد. خوشبختانه در این زمینه نیز ماسک صورت به کمک شما می آید و ناپاکی هایی که زیر لایه های پوست قرار گرفته را از بین می برد.

به همین دلیل بسیاری از بانوان ادعا می کنند پوست آن ها پس از استفاده از ماسک صورت سم زدایی می شود. ماسک صورت، پوست را به اندازه ای پاک سازی می کند که پس از استفاده شاهد تغییر حالت پوست و شادابی آن خواهید بود.

۳- باز کردن منافذ پوستی

ماسک هایی که در آن ها از ترکیبات بنتونیت رس استفاده شده گزینه خوبی برای بانوانی است که به دنبال راهی برای باز کردن منافذ پوستی صورت هستند. به لطف این ماسک ها، سلول های مرده پوست برداشته می شوند و منافذ پوستی باز خواهند شد. در نتیجه، استفاده مداوم از این ماسک ها، جلوی ایجاد جوش و سایر عارضه های پوستی را خواهد گرفت و سلامت و زیبایی پوست را تضمین می کند.

۴- درخشش پوست

در بعضی از ماسک های صورت شاهد حضور نعنا هستیم، نعنا باعث تحریک جریان خون در زیر پوست می شود و مویرگ های زیر پوست را بزرگ تر می کند. در نتیجه پوست میزان اکسیژن بیش تری دریافت خواهد کرد و جوان و درخشان می شود. از طرف دیگر این ماسک ها با رایحه خوش نعنا مشام شما را نیز معطر می کند.

۵- اثربخشی بیش تر سایر روش های مراقبت از پوست

بدون شک به عنوان یک بانوی زیبارو که حسابی هوای پوست خود را دارد هر روز رسیدگی های مختلفی را برای پوست انجام می دهید. لوسیون ، سرم، کرم های شب و سایر ترکیباتی که برای پوست استفاده می کنید پس از استفاده از ماسک های صورت اثربخشی بیش تری خواهند داشت.به این ترتیب با تداوم در استفاده از ماسک صورت، فرآیند آبرسانی پوست بهتر انجام می شود و سایر ترکیبات رسیدگی به پوست، سریع تر جذب می شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان