6 نوع ماسک زنجبیل برای پوست و مو

  شنبه، 16 فروردین 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
6 نوع ماسک زنجبیل برای پوست و مو
زنجبیل دارای خواص بسیار زیادی است و روش های بسیاری برای استفاده از آن وجود دارد . از زنجبیل برای پخت و پز به عنوان ادویه برای مزه دار کردن غذا استفاده می شود ، در پزشکی برای درمان بسیاری از بیماری ها نیز کاربرد دارد و علاوه بر این زنجبیل به دلیل خاصیت بی نظیری که دارد در مواد آرایشی برای کاهش روند پیری مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا زنجبیل برای پوست و مو مفید است؟

زنجبیل به طور گسترده ای برای محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل خصوصیات منحصر به فرد می باشد. ریشه زنجبیل سرشار از روغن های سبک ، آمینو اسیدها ( تریپتوفان ، ترونین ، لیسین ، متونین، فنیل آلانین، والین) ، ویتامین های( C, B1, B2, A و نیاسین) ، مواد معدنی ( کلسیم ، آهن منیزیم ، فسفر ، پتاسیم ، سدیم ، روی) در غلظت های بسیار بالایی است . زنجبیل درخشندگی پوست و مو را افزایش می دهد و استفاده از آن به صورت موضعی باعث روشن شدن پوست خواهد شد .

سایر مزایای زنجبیل :

  • تقویت سیستم ایمنی پوست
  • از بین بردن میکروب ها
  • ترمیم تناژ پوستی
  • کمک به بهبود شکستگی و زخم
  • رفع جوش و آکنه
  • جوانسازی پوست و پیشگیری از روند پیری
  • تحریک گردش خون
  • تمیز شدن پوست
  • نرم و کشسانی کردن پوست
  • بهبود و طراوت پوست

زنجبیل را به چه صورتی استفاده کنیم؟

گیاهانی مثل دارچین و زنجبیل معمولاً به صورت خشک شده، ماندگاری زیادی دارند اما پودر شده ی این گیاهان معمولاً بیش از دو ماه دوام ندارد، خواص این گیاهان به شکل پودر از بین می رود، پس بهتر است که گیاه را به طور سالم خشک کنید و موقع مصرف در صورت نیاز پودر کنید.

پوست سفید با استفاده از زنجبیل

ترکیبی دیگر که خیلی ساده با همان چیزهایی که در یخچال دارید می توانید درست کنید عبارت است از ؛ سفیدی تخم مرغ را روی مقدار کمی آب لیمو قرار دهید و یک قاشق زنجبیل اضافه کرده و مخلوط کنید و به صورت ماسک به مدت یک ربع روی پوست قرار دهید این کار را دو و یا سه بار در هفته تکرار کنید حتما نتیجه مطلوب خواهید گرفت.

زنجبیل برای جوش سر سفید و ملتهب

قبل از این که از ماسک عسل و زنجبیل استفاده کنید ابتدا چند غالب یخ را در کیسه فریزر بیندازید و بعد با آنها صورت خود را ماساژ دهید. این کار تا آنجا ادامه دهید که یخ ها آب شود. بعد مواد یاد شده را باهم خوب مخلوط کنید و آخر شب و قبل از خواب به صورت خود بمالید. اندکی صبر کنید تا مواد روی صورت شما خود را بگیرد حالا لازم است که نه حرف بزنید و نه بخندید و یا اخم کنید. باید چراغ ها خاموش کنید و بخوابید.

این ماسک را فردا صبح باید از صورت خود بشویید. وقتی ماسک عسل و زنجبیل را روی صورت خود می مالید باید توجه داشته باشید که حتما به استراحت بپردزید. مهم این است که حتما با این ماسک حدود ۸ ساعت را در آرامش سپری کنید. در هنگام خواب یک پارچه تمیز بر روی بالش و تشک خواب خود پهن کنید تا مواد ماسک به آنها مالیده نشود. فردا صبح اول ماسک را با آب فراوان بشویید. دمای آب مصرفی شما باید ولرم رو به خنک باشد.این ماسک طبیعی را ۲ بار در هفته و به مدت یک ماه در کنار لوسیون پیور سیستم ایوروشه استفاده کنید تا صورت شما از انواع جوش سر سفید و ملتهب پاک شود. به یاد داشته باشید که این ماسک طبیعی برای جوش های سر سیاه نیست .

خواص ماسک طبیعی عسل و زنجبیل و دارچین

ماسک طبیعی صورت عسل و زنجبیل و دارچین فواید ویژه ای برای پوست شما دارد که برخی از آنها را نام می بریم.

  • عسل و دارچین به شدت توانایی از بین بردن میکروب ها را دارند. هر دو توانایی آنتی بیوتیکی بسیار بالایی دارند از این رو استفاده از این دو ماده می تواند التهابی جوش های شما را کاملا کنترل کنند.
  • زنجبیل یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند است و پوست شما را سفت و نفوذ ناپذیر می کند. زنجبیل به عنوان یک ماده غنی در ماسک عسل و زنجبیل جا خوش کرده است. زنجبیل انواع ویتامین ها مفید برای پوست را در خود جای داده است. ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین گروه B، منیزیم، پتاسیم، فسفر، سیلیکون، آهن، سدیم، کلسیم، روی، و بتاکاروتن.
  • لایه برداری. استفاده از عسل طبیعی می تواند پوست را کاملا پاکسازی کند و همین طور لایه مرده پوست شما را از روی آن بردارد این کار سبب می شود تمام ضایعات پوستی که بر روی پوست شما از قدیم مانده اند نیز پاکسازی شود.
  • با استفاده از این ماسک بسیار مغذی و در عین حال لایه بردار به راحتی می توانید صورت خود را غنی سازی کنید و از داشتن پوستی شاداب و زیبا لذت ببرید.

از بین بردن جای زخم

زنجبیل به خاطر داشتن خواص آنتی اکسیدانی می تواند جای زخم های هیپوپیگتی (زخم هایی که لکه ای به رنگ سفید یا خیلی روشن تر از پوست از آن به جا می ماند) را از بین ببرد. برای استفاده از این روش لازم است یک قطعه از زنجبیل تازه را روی ناحیه ای از پوست خود نگه دارید تا آبش آن روی پوست خشک شود. این روش را یک یا دو بار در روز به طور مداوم برای چند هفته انجام بدهید، بعد از مدتی دیگر اثری از جای زخم دیده نخواهد شد.

جوانسازی پوست

از مزایای عجیب و جالب زنجبیل این است که خوردن یا استفاده از آن به طور موضعی روی پوست باعث پیری دیررس می شود. این خاصیت زنجبیل به خاطر داشتن حدود چهل آنتی اکسیدان است که با وجود این آنتی اکسیدانها از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری شده و در برابر پیری محافظت می شوید. همچنین استفاده موضعی پوست رو تمیز کرده و از افتادگی و چین و چروک جلوگیری و البته درمان هم می کند. ماسک زنجبیل، عسل و آبلیمو علاوه بر تمام محاسنی که گفته شد برای روشن شدن پوست بسیار تاثیرگذار است. برای تهیه ی این ماسک مقدار مساوی از آبلیمو، عسل و زنجبیل را با هم مخلوط کرده و برای مدت کوتاهی روی پوست بگذارید، دقت کنید که این ماسک برای پوست های چرب مناسب است.

تقویت و رشد موهای سر

زنجبیل گردش خون رو در پوست سر افزایش داده، که همین یک ویژگی برای تحریک پیازهای مو و در نتیجه رشد مو کافیست. برای این هدف می توانید از ویتامین ها، مواد معدنی و اسید های چرب هم استفاده کنید، و موها را تقویت و از ریزش جلوگیری کنید. سعی کنید یک ماسک مو را با قسمت های مساوی روغن زنجبیل و جوجوبا مخلوط کنید و آن را به موهایتان بزنید و ماساژ بدهید، دقت کنید بیشتر از نیم ساعت روی پوست سر نماند و بعد میتوانید با شامپوی همیشگی سرتان رو بشویید.

مبارزه با شوره سر

خواص ضد عفونی زنجبیل آن را به یک درمان عالی برای شوره سر تبدیل می کند. روغن زنجبیل را روی پوست سرتان بگذارید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه روی سر بماند. این کار را دو بار در هفته انجام بدهید و از شوره رهایی پیدا کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (95 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (11 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
ویدیو/ خلاقیت محشر یک هنرمند در ساخت خانۀ ویلایی لوکس با چوب بستنی و صمغ درخت برای سنجاب درختی
تغییر نادرست و اشتباه فامیلیِ رئیس جمهور منتخب!
(عکس) تعجب نکنید اینجا مانور زلزله نیست؛ والدین هندی در حال تقلب رساندن هستند!
ویدئو/ کشف بزرگترین گنجینۀ ظروف عتیقه از "تخت‌جمشید" هنگام حفاری چاه خاکستری
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان