خواص زنجبیل برای پوست و مو

  پنجشنبه، 14 فروردین 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
خواص زنجبیل برای پوست و مو
زنجبیل به گونه ای است که امروزه از آن در صنایع مختلف غذایی استفاده گسترده ای می شود. استفاده از این گیاه، تنها به دلیل طعم دهنده بودن آن نیست بلکه در کنار طعم دلپذیر آن از زنجبیل برای بالاتر بردن ارزش غذایی هم استفاده می شود که به جهت داشتن خواص دارویی و غذایی آن است.

زنجبیل (به انگلیسی Ginger) یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و دارویی مناسب برای رفع حالت تهوع ، از دست دادن اشتها، بیماری حرکت و درد است. طبع زنجبیل گرم و خشک است و می تواند بصورت تازه، پودر، و خشک شده به عنوان ادویه، روغن، یا به صورت چای و دمنوش مصرف شود. این داروی گیاهی برای هضم و کنترل قند خون نیز مفید است.

زنجبیل: ضد جوش و آکنه

زنجبیل یک ضد عفونی کننده طبیعی است. از این رو می تواند برای درمان جوش های چرکی و آکنه مورد استفاده قرار بگیرد. این خاصیت زنجبیل به نابود کردن میکروب ها و باکتری های فعال روی سطح پوست کمک کرده و از گسترش آکنه و جوش جلوگیری کرده و در بهبود آنها نیز بسیار موثر خواهد بود.

زنجبیل: ضد لک و ضد اسکار

این خاصیت زنجبیل برای پوست بسیار محبوب است. این گیاه به دلیل تاثیرات مستقیمی که روی رنگ دانه های پوست دارد در کمرنگ کردن لک های پوستی نیز تاثیر چشمگیری خواهد داشت. برای هماهنگ تر کردن رنگ اسکارهای به وجود آمده روی سطح پوست می توان از گیاه استفاده کرد.

زنجبیل: درمان سوختگی و تاول

تاول های ایجاد شده از سوختگی می توانند تاثیر بسیار منفی روی زیبایی پوست داشته باشند. زیرا بعد از بهبود هم به صورت لک های قهوه ای بزرگ میهمان پوست باقی می مانند. از آب زنجبیل می توان برای درمان این تاول ها استفاده کرد. اما توجه داشته باشید که هرگز نباید از این گیاه بعد از دقایق اولیه سوختگی استفاده کنید. این گیاه با ساختار تندی که دارد می تواند پوست سوخته شده را بدتر کرده و آن را تحریک پذیر تر کند.

زنجبیل: درخشان و شاداب کننده پوست

یکی از مهم ترین خواص زنجبیل برای پوست درخشان و شاداب کنندگی است. این گیاه با خاصیت پاکسازی منافذ پوست و بستن آنها موجب شادابی و درخشان شدن پوست می شود. البته بسیار مهم است که برای اینکار حتما باید از زنجبیل تازه استفاده کنید. توصیه می شود حلقه های نازکی از این گیاه را به صورت تازه جدا کنید و آنها را به صورت ماسک روی پوست صورت استفاده کنید.

زنجبیل: قوام دهنده پوست

زنجبیل قوام دهنده پوست است. این خاصیت زنجبیل برای پوست، به خاطر وجود انواع ویتامین ها، مواد معدنی و مغذی است که باعث تغذیه عمقی پوست شده و حالت افتادگی و شل بودن پوست را از بین ببرد.

زنجبیل:ضد پیری پوست

زنجبیل منبع سرشاری از آنتی اکسیدان های طبیعی است به همین دلیل می تواند فرایند پیری پوست را به تعویق انداخته و از بروز چروک های پوستی روی سطح پوست جلوگیری کند.

زنجبیل: تحریک رشد و ضد ریزش مو

استفاده موضعی از این گیاه می تواند استقامت بیشتری را در ریشه مو ایجاد کند و باعث تحریک رشد مو شود. این گیاه کار را توسط گردش خون مویرگی در پوست سر انجام می دهد.

زنجبیل: ضد شوره سر

این گیاه نه تنها باعث بهبود شوره سر می شود بلکه می تواند به عنوان یک ضد باکتری و ضد عفونی کننده طبیعی در درمان قارچ های پوستی هم مورد استفاده قرار بگیرد. البته گاهی اوقات ممکن است شوره سر را با پوسته سر به اشتباه بگیرید .

ماسک زنجبیل برای پوست صورت

از این گیاه می توان در ماسک های طبیعی استفاده کرد. اما بهترین شکل استفاده از آن ترکیب آن با عسل است

ماسک زنجبیل برای مو و پوست سر

قطعاً از خواص زنجبیل برای پوست و مو شنیده اید. زنجبیل تازه را کاملا ریز کنید. دو برابر حجم آن روغن نارگیل به آن اضافه کنید به روی پوست سر و موها خود ماساژ دهید. بعد از گذشت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت مو و پوست سر خود با یک شامپوی ملایم شسته و آب کشی کنید.

استفاده از زنجبیل در صنعتی هیجان انگیز

این صنعت هیجان انگیز صنعت عطر سازی است. این گیاه یکی از نت های اصلی اکثر عطرها است و استفاده گسترده ای در عطر سازی دارد به طوری که در صنعت عطر سازی بسیاری از عطرها به عطرهای زنجبیلی مشهور هستند. نت این گیاه در ایجاد شور، اشتیاق و هیجان بسیار موثر است و طرفداران زیادی دارد.

طرز تهیه انواع ماسک زنجبیل برای جوش و آکنه

روش اول:

کافیست مقداری آب زنجبیل تازه را روی آکنه بمالید، این روش برای انواع پوست موثر است.

روش دوم:

۳ قاشق غذاخوری زنجبیل پوست گرفته را خرد کرده و با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید، سپس مقداری آب به آن اضافه کرده و خمیر حاصل را به طور کامل روی پوست بمالید و بگذارید خشک شود و با آب بشویید. سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

روش سوم:

۲ قاشق غذاخوری جعفری تازه را ریز خرد کرده و به ۲ فنجان آب در حال جوش اضافه کنید تا کمی بجوشد. سپس به مدت ۱ ساعت کنار بگذارید تا دم کشیده و خنک شود. برگ های جعفری را جدا کرده و ۲ قاشق سوپ خوری زنجبیل خرد شده و پوست گرفته را به محلول اضافه کنید. آن را دوباره روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس شعله را کم کرده و اجازه دهید ۲۰ دقیقه دیگر نیز بپزد. در پایان محلول را از صافی عبور داده و به صورت منظم هر روز و بخصوص قبل از آرایش روی صورت خود اسپری کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (51 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان