7 راه درمان خارش پوست

  پنجشنبه، 04 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
7 راه درمان خارش پوست
یکی از شایع ترین دلایل خارش بدن خشک شدن پوست است که خاراندن آن ممکن است به پوستتان آسیب بزند، در ادامه درمان خارش بدن ناشی از اگزما ، گزیدگی و ... را می بینید.

مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی آب ،یک نکته ساده است که به سرعت از بروز خارش ناشی از آلرژی پوستی که هرگز نمیدانند ،جلوگیری می کند و باعث کاهش آن می شود میکن و از نظر بسیاری بهترین راه درمان خارش بدن شناخته میشود .آب ،نقش بسیار مهمی در بدن شما دارد. شما ممکن است یک تا دو هفته بدون غذا زنده بمانید، اما اگر 3 الی 4 روز بدون آب باشید،نمی توانید زنده بمانید چون همان طور که 70 درصد از بدن از آب تشکیل شده است، آب در سراسر بدن پخش می شود و نقش حیات در حفظ گردش خون در بدن را دارد. هر روز بدن باید آب کافی برای حفظ خود داشته باشد و مایع از دست رفته را از طریق عرق جذب کند. بنابراین اگر شما بدن خود را به اندازه کافی هیدراته نگه ندارید،به بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات پوستی مانند آلرژی منجر می شود. پوستی که تحت تاثیر آلرژی قرار می گیرد، اغلب خشن تر از معمول است. اگربه پوست رطوبت رسانی نکنید، این ضایعات پوستی به تدریج بدتر می شود .پوست شما چروکیده می شود و برای بهبودی کارتان سخت تر می شود. علاوه بر این نوشیدنی آب باعث کاهش گرما و خنک شدن پوست می شود . که می تواند آلرژی های پوستی ناشی از تغییرات آب و هوا را کم کند. به منظور جلوگیری از عدم تعادل الکترونیکی در بدن بزرگسالان باید هر روز بر اساس وزن خود آب بنوشند. مردان در روز 2 تا 3 لیتر، و زنان دو تا دو و نیم لیتر آب برای حفظ فعالیت های خود دارند.

عسل مناسب برای مراقبت از پوست

یکی از ساده ترین و موثرترین روش های مراقبت از پوست ،استفاده از عسل می باشد ؛ عسل حاوی مقدار زیادی آب است. این می تواند رطوبت و مواد مغذی مورد نیاز پوست را تامین کند و برای درمان خانگی حساسیت پوستی مورد استفاده قرار بگیرد . در عین حال، برای اعمال این درمان باید مراحل زیر را دنبال کنید: دو بار در روز پوست خود را به صورت مستقیم با عسل مالش دهید. شما می توانید یک ماساژ ملایم را انجام دهید، تا مواد مغذی عسل در پوست نفوذ کنند. و بتوانند پوست را به گونه ای موثرتر تغذیه و نرم کنند.پس از 15 تا 20 دقیقه پوست خود را با آب بشویید.

یک کمپرس سرد

یک حوله یا پارچه را در آب سرد خیس کنید و بعد آن را روی ناحیه ای از پوست تان که می خارد قرار دهید تا تسکین پیدا کند. این کار را به مدت ۳۰ دقیقه انجام دهید. این تسکین به خاطر آن اتفاق می افتد که پارچه ی خیس پوست تحریک شده را نرم (آرام) می سازد و به برداشتن پوست مرده ی آن ناحیه کمک می کند. همچنین می توانید از بسته های یخ یا کیسه های یخ زده ی نخود و لوبیا بر روی ناحیه ی دچار خارش استفاده کنید، هرچند این ها را باید قبل از گذاشتن روی پوست در یک حوله یا پارچه پیچید. اقلام یخی را بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه – و نه بیشتر – روی آن بگذارید. استفاده از آب داغ یا کمپرس گرم می تواند حساسیت پوست را بدتر کند.

سرکه سیب

دو فنجان سرکه سیب را به آب حمام تان اضافه کنید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه خودتان را در آن بخیسانید. با حوله پوست تان را خشک کنید. برای رهایی از خارش ها به صورت موضعی، می توانی یک قاشق سرکه ی سیب را با نصف فنجان آب رقیق کنید و آن را با استفاده از پنبه روی ناحیه ی مبتلا به خارش بمالید. شما باید این کار را یک بار در روز انجام دهید تا به بهترین نتایج دست پیدا کنید.سرکه ی سیب حاوی آنزیم های خاصی است که می تواند به بازیابی تعادل pH پوست کمک کند. خواص ضد التهابی آن علائم خارش را کاهش می دهد در حالی که خواص ضد میکروبی آن از عفونت جلوگیری می کند.

جو دو سر

جوی دوسر اثر ضدالتهابی دارد،اما برخی از افراد مبتلا به حساسیت پوستی ممکن است واکنش هایی در برخورد با این ماده داشته باشند بنابراین ،کسانی که نسبت به این ماده حساس هستند می توانند،این درمان را نادیده بگیرند. همانطور که در بالا ذکر شد،هنگامی که پوست حساس دارید مرطوب کردن آن بسیار مهم است. و جو دو سر بی خوبی می تواند این کار را انجام دهد. بلغور جو دو سر حاوی ساپونینس است که به پاک کردن ،مرتب کردن و حذف سلولهای مرده کمک می کند بنابراین می توانید از آن به عنوان پاک کننده صورت ،برای حذف خاک و ویروسهایی که به پوست شما آسیب می رساند،استفاده و همچنین به عنوان کنید. البته شما می توانید آن را با مقداری آب گرم مخلوط کنید و برای درمان خارش و پوست خشک از آن استفاده نمایید.

ماست بدون شکر

به نظر عجیب و غریب می رسد که این را بتوان برای درمان های خانگی برای آلرژی پوست استفاده کرد. اما واقعا جواب می دهد. آیا می دانید که برای بسیاری از میکرو ارگانیسم ها مفید است و به طور موثر برای از بین بردن باکتری های بیماریزا کمک می کند؟ بله درست است ! ماست حاوی اسید لاکتیک می باشد که پوست را مرطوب و آرام میکند میکن و از نظر بسیاری بهترین راه درمان خارش بدن شناخته میشود . روش استفاده از این درمان بسیار آسان است : فقط ماست را مستقیم بر روی پوست خود قرار دهید و آن را دوباره خشک کنید( برای اینکه پوست آن را جذب کند ،حدود 15 دقیقه زمان می برد.) اگر پوست شما به بلغور جو دو سر حساسیت نداشته باشد، میتوانید ماست را با آن ترکیب کنید و ماسکی به دست آورید روی محل مورد نظر بمالید و برای درمان خانگی حساسیت پوستی از آن استفده کنید و با بهترین راه درمان خارش بدن آشنا شوید . درمان آلرژی های پوست با استفاده از ماست

پرتغال

پرتقال، حاوی مقدار زیادی ویتامین c است . ویتامین C پوست را از اثرات مضر UVA و UVB محفوظ نگه می دارد و تولید کلاژن می کند و مانع از ایجاد درماتیت می شود. پرتقال همچنین، غنی از آنتی اکسیدان های فیلتوشیمیایی است. به طور متوسط در پرتغال 170 میلی گرم فیتوشیمیایی شامل لوسیون و ضد پیری وجود دارد. پرتقال دارای مقدار بسیار زیادی از پلی فنول ها به عنوان یک ضد ویروس، ضد التهاب، ضد آلرژی ،ضد سرطان می باشد .استفاده از پرتقال به عنوان یک درمان آلرژی پوست و بهترین راه درمان خارش بدن ،بهترین اثر را به همراه خواهد داشت . روش اول:آب پرتقال خالص آنتی اکسیدان موجود در پرتقال، به حمل اکسیژن در سراسر بدن کمک می کند و باعث ایجاد یک فرایند سم زدایی میشود بنابراین اگر به طور مرتب پرتقال بخورید، پوستتان از رادیکال های آزاد محافظت می کند و خطر ابتلا به آلرژی پوستی کاهش می یابد ؛ این درمان یک روش بسیار ساده می باشد و از نظر بسیاری به عنوان بهترین راه درمان خارش بدن شناخته میشود. شما هر روز فقط به یک فنجان آب پرتقال نیاز دارید این روش را به مدت 2 تا 3 هفته برای بهترین نتیجه انجام دهید. روش ال کنید ،به آرامی ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه بشویید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (88 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (50 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان