7راز افزایش ضخامت مو

  شنبه، 19 مهر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
7راز افزایش ضخامت مو
موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکل کم پشتی مو های تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید

موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکل کم پشتی مو های تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید.موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ كردن نازك تر و كم پشت تر از گذشته می شوند اما این مشكل شایع كه افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می كنند، با دست روی دست گذاشتن حل نمی شود. ما در این مطلب بهترین و موثرترین راه های مراقبت از موهای نازك را جمع آوری كرده ایم تا در عرض چند ماه موهای شما را مثل روز اول سالم و زیبا كنیم.

یكی از مهم ترین دلایل نازك شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیكی است كه به شكل اختلال در هورمون های جنسی بروز می كند و به مرور باعث ریزش مو و نازك و شكنندگی آن می شود اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسیت ها، آلودگی های آب و هوا، نوع تغذیه، نحوه آرایش و مراقبت و میزان استفاده ما از محصولات مختلف شیمیایی هم تاثیر فراوانی روی روند كم پشت و نازك شدن موها دارد ولی فقط این عوامل نیستند كه باعث كم پشتی و نازك شدن موها می شود چون گاهی وجود یك بیماری خاص هم باعث این ریزش می شود.
برای مثال در خانم ها كم خونی و اختلال های هورمونی مثل كیست تخمدان هم دلایل كم پشتی و نازكی موها هستند اما برای یافتن هر كدام از این علت باید عادت های درست و غلط رفتار با موهای مان را روی كاغذ بیاوریم و بعد از مرور آنها با مراجعه به یك متخصص مشكلات پیش آمده را برطرف كنیم اما بعد از این اقدامات بهتر است ما را امتحان كنید.

1-استفاده از تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین و استفاده منظم از آن برای داشتن موهایی با ریشه قویتر و ساق موی ضخیمتر لازم است. به منظور استفاده از تخم مرغ به این شیوه عمل کنید: یک یا دو عدد تخم مرغ را خوب هم بزنید و مخلوط کنید. تخم مرغها را روی پوست سر و موهای مرطوب خود بمالید و بگذارید به مدت حدود ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند؛ سپس موها را به طور کامل با آب گرم آبکشی کنید و با شامپوی ملایم بشویید.
برای نتیجه گیری بهتر می توانید متناوبا به صورت یک در میان تخم مرغها را با مقداری روغن زیتون و آب مخلوط و به این روش استفاده کنید: زرده های تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید، سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید. مخلوط بدست آمده را به پوست سر و موهای خشک بمالید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی سرتان باقی بماند؛ سپس با آب گرم و شامپوی ملایم آبکشی کنید.
استفاده از روش درمان با تخم مرغ، یک یا دو بار در هفته به مدت چند ماه به تقویت موها کمک خواهد کرد.

۲-استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و دیگر مواد مغذی است و به سلامت کلی بدن از جمله سلامت موها کمک می کند. با استفاده صحیح از آن روی پوست سر و موها، می توان باعث ضخیمتر شدن موها و در نتیجه پرپشت تر شدنشان کمک کرد. روغن زیتون همچنین خواص بیشماری در نرم و درخشان کردن موها و کاهش خشکی موی سر دارد.
برای استفاده از آن به این شیوه عمل کنید: روغن زیتون را تا رسیدن به دمای بدن گرم کنید. روغن گرم شده را روی پوست سر و موها مالیده، ماساژ دهید و حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بگذارید روی موها بماند. پس از آن با استفاده از شامپویی ملایم موهایتان را شست وشو دهید.
برخی افراد به روغن زیتون، عسل یا مواد دیگر نیز اضافه می کنند و پس از ماساژ دادن موها و پوست سر با آن، سرشان را با کلاه حمام پوشانده، تمام طول شب را با همین پوشش سر می کنند و صبح آن را آبکشی می کنند.

۳-استفاده از مواد غذایی مناسب و مغذی

برخی رژیمهای غذایی مغذی که شامل چربی ها، پروتئین ها و ویتامین های ضروری و مفید برای سلامتی باشد، می تواند به درمان شکنندگی و نازکی موها کمک کند. در واقع، یکی از علل شکنندگی موها، سوتغذیه فرد است.
برای کمک به درمان این شکنندگی و نازکی ناشی از سوء تغذیه، باید مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی را در برنامه غذایی خود گنجاند. این مواد غذایی عبارتند از:
*ماهی سالمون که درصد بالایی از پروتئین و اسیدهای چرب دارد.
*تخم مرغ که پروتئین، امگا سه و آهن دارد.
*گردو، بادام و آجیل های دیگر که منابع خوبی از اسیدهای چرب محسوب می شوند.
*ماست پروبیوتیک که منبع پروتیین است.
*لوبیا سبز، لوبیای سیاه، لوبیا چیتی و سایر انواع لوبیاها که حاوی پروتئینند.

برای استفاده از خواص این غذاها در درمان، باید یک یا دو وعده از هر یک از غذاهای ذکر شده را در برنامه غذایی روزانه گنجاند. اثر این مواد غذایی تا جایی است که حتی اضافه کردن آنها فقط ۳ یا ۴ وعده در هفته به رژیم غذایی سبب بهبود سلامت موهای آنها خواهد شد.

۴-استفاده از پوره پرتقال

ویتامین سی، پکتین (کربوهیدراتی محلول در آب که در برخی میوه ها وجود دارد) و اسید موجود در پرتقال می تواند به روشهای مختلف بر سلامت موی افراد اثر بگذارد. ویتامین ها و مواد مغذی درخشش طبیعی موها را تقویت می کنند و این باعث می شود که موها ضخیم تر و پرپشت تر به نظر آیند.
اسیدهای موجود در پرتقال به از بین رفتن باقیمانده محصولات مو، روی موها کمک می کند. این باقیمانده های مواد روی موها، که اکثرا شیمیایی هستند، ممکن است جلوی رشد موها را بگیرند. همچنین برخلاف راهکارهای درمانی دیگر، استفاده از پوره پرتقال رایحه رضایتبخشی هم دارد.
پس از مخلوط کردن آب پرتقالهای تازه (آبگیری) با مقداری پالم، آن را روی موها و پوست سر بمالید و بعد از اندکی ماساژ دادن بگذارید این مخلوط به مدت یک ساعت روی موها بماند؛ سپس آبکشی کنید تا بدین گونه، شکنندگی موها بهبود یابد.
بعضی افراد علاقه دارند بعد از استعمال این ماسک موی خوش عطروبو روی موها، از نرم کننده ای ملایم هم برای آبرسانی به موهایشان استفاده کنند.

۵-ژل آلوئه ورا

بسیاری از مردم باور دارند که گیاه آلوئه ورا برای پوست بدن، پوست سر و موها مفید است. استفاده از روغن این گیاه برای موها و پوست سر ممکن است در طول زمان و به مرور به استحکام موها و ضخیم شدنشان کمک کند. محصولات تجاری زیادی حاوی آلوئه ورا وجود دارد که براحتی در دسترسند و می توان آنها را از داروخانه ها یا فروشگاه های لوازم آرایشی معتبر تهیه کرد. این محصولات اغلب به صورت ژل و کرم هستند که مسستقیما روی پوست سر و موها استفاده می شوند.
اگر تمایلی به استفاد از این محصولات آماده ندارید، به عنوان درمان خانگی، می توانید مقداری ژل آلوئه ورای خالص را روی پوست سر و موهایتان ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند و سپس آب کشی کنید. بعضی افراد ژل آلوئه ورا را با روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کرده، سپس استفاده می کنند. از این روش می توان یک یا دو بار در هفته استفاده کرد

6-عصاره پیاز قرمز

پیاز، حاوی سولفور است، ترکیبی که تولید بافت های کلاژن را افزایش می دهد. کلاژن، یک ماده ی ضروری برای رشد مو است. اما با بالا رفتن سن، سطح کلاژن به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. عصاره پیاز، کلاژن را به بدن باز می گرداند و به رشد مجدد موها کمک می کند. یک مزیت دیگر: عصاره پیاز، موها را هم براق می کند.
به منظور استفاده از پیاز قرمز برای رشد مو، ۲ یا ۴ عدد پیاز بردارید. پیازها را پوست بکنید و رنده کنید تا آب بیفتند. پیازهای رنده شده را در یک پارچه کتان قرار دهید و دو طرف آنرا گره بزنید. حالا این عصاره را روی پوست سرتان مالش دهید. روی جاهای بدون مو تمرکز کنید و سپس بگذارید حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند.

7-عصاره سیب زمینی

عصاره سیب زمینی، یک درمان موثر برای آلوپسیا یا ریزش موی سر و بدن است. این گیاه ریشه ای دارای ویتامین های C، B و A بوده، و از مو در برابر شکنندگی و آسیب محافظت می کند. همچنین با تزریق ویتامین ها به هر تار مو، درخشش را به موهایتان باز می گرداند.
بمنظور استفاده از عصاره سیب زمینی بعنوان درمانی برای طاسی، ۲ تا ۳ سیب زمینی بزرگ را پوست بگیرید و رنده کنید. سیب زمینی های رنده شده را در یک پارچه کتان جمع کنید و دو طرف آنرا ببندید. پارچه کتان را روی موهای کم پشت مالش دهید و بگذارید حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند و سپس با یک شامپوی سرشار از مواد مغذی، سرتان را بشویید. همچنین می توانید سیب زمینی های رنده شده را با زرده تخم مرغ و عسل در یک کاسه مخلوط کنید و این ماسک را مستقیما روی پوست سر خشک بمالید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (523 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (153 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (68 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (36 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (23 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!