ساعدنیوز
ساعدنیوز

7راز افزایش ضخامت مو

  شنبه، 19 مهر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
7راز افزایش ضخامت مو
موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکل کم پشتی مو های تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید

موهای نازک و کم پشت یکی از مشکلاتی است که ممکن است هر خانم یا آقایی به آن دچار شود. اگر شما هم از مشکل کم پشتی مو های تان رنج می برید با ترفندها و روش های زیر از بین ببرید.موهای ما بعد از دوره طولانی استفاده از انواع و اقسام مواد آرایشی و اتو و سشوارهای روزانه دیگر شادابی و زیبایی روزهای گذشته را ندارند و با هر بار رنگ كردن نازك تر و كم پشت تر از گذشته می شوند اما این مشكل شایع كه افراد زیادی این روزها با آن دست و پنجه نرم می كنند، با دست روی دست گذاشتن حل نمی شود. ما در این مطلب بهترین و موثرترین راه های مراقبت از موهای نازك را جمع آوری كرده ایم تا در عرض چند ماه موهای شما را مثل روز اول سالم و زیبا كنیم.

یكی از مهم ترین دلایل نازك شدن تارهای مو عوامل ارثی و ژنتیكی است كه به شكل اختلال در هورمون های جنسی بروز می كند و به مرور باعث ریزش مو و نازك و شكنندگی آن می شود اما علاوه بر عامل وراثت، انواع حساسیت ها، آلودگی های آب و هوا، نوع تغذیه، نحوه آرایش و مراقبت و میزان استفاده ما از محصولات مختلف شیمیایی هم تاثیر فراوانی روی روند كم پشت و نازك شدن موها دارد ولی فقط این عوامل نیستند كه باعث كم پشتی و نازك شدن موها می شود چون گاهی وجود یك بیماری خاص هم باعث این ریزش می شود.
برای مثال در خانم ها كم خونی و اختلال های هورمونی مثل كیست تخمدان هم دلایل كم پشتی و نازكی موها هستند اما برای یافتن هر كدام از این علت باید عادت های درست و غلط رفتار با موهای مان را روی كاغذ بیاوریم و بعد از مرور آنها با مراجعه به یك متخصص مشكلات پیش آمده را برطرف كنیم اما بعد از این اقدامات بهتر است ما را امتحان كنید.

1-استفاده از تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین و استفاده منظم از آن برای داشتن موهایی با ریشه قویتر و ساق موی ضخیمتر لازم است. به منظور استفاده از تخم مرغ به این شیوه عمل کنید: یک یا دو عدد تخم مرغ را خوب هم بزنید و مخلوط کنید. تخم مرغها را روی پوست سر و موهای مرطوب خود بمالید و بگذارید به مدت حدود ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند؛ سپس موها را به طور کامل با آب گرم آبکشی کنید و با شامپوی ملایم بشویید.
برای نتیجه گیری بهتر می توانید متناوبا به صورت یک در میان تخم مرغها را با مقداری روغن زیتون و آب مخلوط و به این روش استفاده کنید: زرده های تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید، سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید. مخلوط بدست آمده را به پوست سر و موهای خشک بمالید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه روی سرتان باقی بماند؛ سپس با آب گرم و شامپوی ملایم آبکشی کنید.
استفاده از روش درمان با تخم مرغ، یک یا دو بار در هفته به مدت چند ماه به تقویت موها کمک خواهد کرد.

۲-استفاده از روغن زیتون

روغن زیتون غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و دیگر مواد مغذی است و به سلامت کلی بدن از جمله سلامت موها کمک می کند. با استفاده صحیح از آن روی پوست سر و موها، می توان باعث ضخیمتر شدن موها و در نتیجه پرپشت تر شدنشان کمک کرد. روغن زیتون همچنین خواص بیشماری در نرم و درخشان کردن موها و کاهش خشکی موی سر دارد.
برای استفاده از آن به این شیوه عمل کنید: روغن زیتون را تا رسیدن به دمای بدن گرم کنید. روغن گرم شده را روی پوست سر و موها مالیده، ماساژ دهید و حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بگذارید روی موها بماند. پس از آن با استفاده از شامپویی ملایم موهایتان را شست وشو دهید.
برخی افراد به روغن زیتون، عسل یا مواد دیگر نیز اضافه می کنند و پس از ماساژ دادن موها و پوست سر با آن، سرشان را با کلاه حمام پوشانده، تمام طول شب را با همین پوشش سر می کنند و صبح آن را آبکشی می کنند.

۳-استفاده از مواد غذایی مناسب و مغذی

برخی رژیمهای غذایی مغذی که شامل چربی ها، پروتئین ها و ویتامین های ضروری و مفید برای سلامتی باشد، می تواند به درمان شکنندگی و نازکی موها کمک کند. در واقع، یکی از علل شکنندگی موها، سوتغذیه فرد است.
برای کمک به درمان این شکنندگی و نازکی ناشی از سوء تغذیه، باید مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی را در برنامه غذایی خود گنجاند. این مواد غذایی عبارتند از:
*ماهی سالمون که درصد بالایی از پروتئین و اسیدهای چرب دارد.
*تخم مرغ که پروتئین، امگا سه و آهن دارد.
*گردو، بادام و آجیل های دیگر که منابع خوبی از اسیدهای چرب محسوب می شوند.
*ماست پروبیوتیک که منبع پروتیین است.
*لوبیا سبز، لوبیای سیاه، لوبیا چیتی و سایر انواع لوبیاها که حاوی پروتئینند.

برای استفاده از خواص این غذاها در درمان، باید یک یا دو وعده از هر یک از غذاهای ذکر شده را در برنامه غذایی روزانه گنجاند. اثر این مواد غذایی تا جایی است که حتی اضافه کردن آنها فقط ۳ یا ۴ وعده در هفته به رژیم غذایی سبب بهبود سلامت موهای آنها خواهد شد.

۴-استفاده از پوره پرتقال

ویتامین سی، پکتین (کربوهیدراتی محلول در آب که در برخی میوه ها وجود دارد) و اسید موجود در پرتقال می تواند به روشهای مختلف بر سلامت موی افراد اثر بگذارد. ویتامین ها و مواد مغذی درخشش طبیعی موها را تقویت می کنند و این باعث می شود که موها ضخیم تر و پرپشت تر به نظر آیند.
اسیدهای موجود در پرتقال به از بین رفتن باقیمانده محصولات مو، روی موها کمک می کند. این باقیمانده های مواد روی موها، که اکثرا شیمیایی هستند، ممکن است جلوی رشد موها را بگیرند. همچنین برخلاف راهکارهای درمانی دیگر، استفاده از پوره پرتقال رایحه رضایتبخشی هم دارد.
پس از مخلوط کردن آب پرتقالهای تازه (آبگیری) با مقداری پالم، آن را روی موها و پوست سر بمالید و بعد از اندکی ماساژ دادن بگذارید این مخلوط به مدت یک ساعت روی موها بماند؛ سپس آبکشی کنید تا بدین گونه، شکنندگی موها بهبود یابد.
بعضی افراد علاقه دارند بعد از استعمال این ماسک موی خوش عطروبو روی موها، از نرم کننده ای ملایم هم برای آبرسانی به موهایشان استفاده کنند.

۵-ژل آلوئه ورا

بسیاری از مردم باور دارند که گیاه آلوئه ورا برای پوست بدن، پوست سر و موها مفید است. استفاده از روغن این گیاه برای موها و پوست سر ممکن است در طول زمان و به مرور به استحکام موها و ضخیم شدنشان کمک کند. محصولات تجاری زیادی حاوی آلوئه ورا وجود دارد که براحتی در دسترسند و می توان آنها را از داروخانه ها یا فروشگاه های لوازم آرایشی معتبر تهیه کرد. این محصولات اغلب به صورت ژل و کرم هستند که مسستقیما روی پوست سر و موها استفاده می شوند.
اگر تمایلی به استفاد از این محصولات آماده ندارید، به عنوان درمان خانگی، می توانید مقداری ژل آلوئه ورای خالص را روی پوست سر و موهایتان ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند و سپس آب کشی کنید. بعضی افراد ژل آلوئه ورا را با روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کرده، سپس استفاده می کنند. از این روش می توان یک یا دو بار در هفته استفاده کرد

6-عصاره پیاز قرمز

پیاز، حاوی سولفور است، ترکیبی که تولید بافت های کلاژن را افزایش می دهد. کلاژن، یک ماده ی ضروری برای رشد مو است. اما با بالا رفتن سن، سطح کلاژن به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. عصاره پیاز، کلاژن را به بدن باز می گرداند و به رشد مجدد موها کمک می کند. یک مزیت دیگر: عصاره پیاز، موها را هم براق می کند.
به منظور استفاده از پیاز قرمز برای رشد مو، ۲ یا ۴ عدد پیاز بردارید. پیازها را پوست بکنید و رنده کنید تا آب بیفتند. پیازهای رنده شده را در یک پارچه کتان قرار دهید و دو طرف آنرا گره بزنید. حالا این عصاره را روی پوست سرتان مالش دهید. روی جاهای بدون مو تمرکز کنید و سپس بگذارید حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند.

7-عصاره سیب زمینی

عصاره سیب زمینی، یک درمان موثر برای آلوپسیا یا ریزش موی سر و بدن است. این گیاه ریشه ای دارای ویتامین های C، B و A بوده، و از مو در برابر شکنندگی و آسیب محافظت می کند. همچنین با تزریق ویتامین ها به هر تار مو، درخشش را به موهایتان باز می گرداند.
بمنظور استفاده از عصاره سیب زمینی بعنوان درمانی برای طاسی، ۲ تا ۳ سیب زمینی بزرگ را پوست بگیرید و رنده کنید. سیب زمینی های رنده شده را در یک پارچه کتان جمع کنید و دو طرف آنرا ببندید. پارچه کتان را روی موهای کم پشت مالش دهید و بگذارید حداقل بمدت ۱۵ دقیقه روی سرتان بماند و سپس با یک شامپوی سرشار از مواد مغذی، سرتان را بشویید. همچنین می توانید سیب زمینی های رنده شده را با زرده تخم مرغ و عسل در یک کاسه مخلوط کنید و این ماسک را مستقیما روی پوست سر خشک بمالید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (258 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (231 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (100 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (92 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (74 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (59 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (57 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (57 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (49 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (39 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (40 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (34 نظر) پاسخهای خنده دار دانش آموز ایرانی به سوالات درس تاریخ مرزهای وقایع تاریخی رو جابجا کرد+عکس/ معلمشون بعد دیدن این جوابها سر به کوه و بیابون گذاشته🤣 (31 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سنگ تمام دوستان و هواداران عادل فردوسی پور در برگزاری جشنهای تولد مفصل و رنگارنگ+ عکس/ از کیک شکلاتی محمدحسین میثاقی تا کیک هایی لاکچری با تم برنامه نود جشن دندونی ساده و بدون تجملات سام، نوه اکبر عبدی در خانه شان+عکس/ چه خونه زندگی لوکسی، چه دیوارکوبهایی😍 نگاهی به کیک تولد 41 سالگی المیرا شریفی مقدم با طرح پروانه/ مبارکا باشه +عکس اولین عکس از اولین روز پدر شدن مهران غفوریان/ چه ذوقی داره آقای بازیگر +عکس سلفی خاص فرشته حسینی با کیوان سریال مرداب در پشت صحنه جنگل آسفالت/ چقدر جفتشون خوب درخشیدن+عکس نگاهی به بشقاب صبحانه شیک و اروپایی خواهر ساره بیات/ چه کافه لوکس و دلبازی+عکس اولین عکس گرفته شده از مازیار لرستانی بعد از تولد/ چه نوزاد گوگولی و نازی! ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو ماجرای ناپدید شدن مجسمه 5 میلیاردی یک هنرمند تهرانی صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر +ویدئو😂👌 تغییر استایل احسان علیخانی در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس فال انبیاء روزانه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 این مرد بعد دیدن چهره واقعی عروس خودکشی کرد! +عکس خلاقیت خنده دار راننده ارومیه ای، با نوشته جالب پشت وانت حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... گوشزد رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا درباره اجرایش +عکس شباهت بی حد و اندازه رابعه اسکویی به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس عکس تازه منتشر شده از داریوش مهرجویی تام هنکس با هوش مصنوعی جنجال به راه انداخت+ عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ شوخی خنده دار احسان علیخانی با لوله‌کش خوش‌ صدا؛ ما آب حوض، شما شیر موز +ویدیو/ سالن رفت رو هوا😂 رونمایی از بازیگر 2 متری سینمای ایران که از بهرام افشاری هم قدبلندتر است+عکس فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 رقص خنده دار دو پرنده وسط جاده با آهنگ شاد ترکی/از سلاطین حرکات منظم😂+ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 عاشقانه های جذاب سارا والیانی، آسیه گیلدخت و همسر دومش محسن !+عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند! ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی خیابانی کولاک به پا کرد؛ صحبت های بی سابقه جواد خیابانی با وزیر ورزش+ فیلم تعریف و تمجید رهبر معظم انقلاب از طعم کیک خوشمزه مادر شهید ارمنی/هر کجا تو با منی من خوشدلم +ویدئو ضیافت باربیکیو همسر شاهرخ استخری در یک مهمونی دورهمی/ رژیم پَر😂+عکس نگاهی به حیاط بسیار ساده و بدون تجملات خانه مصطفی خمینی، پسر ارشد امام خمینی+ویدیو/ منزلی با بافت قدیمی و سنتی نگاهی به ماشین خوش رنگ امیرمحمد یزدانی ستاره کُشتی/ این ماشینو باید قاب کرد زد به دیوار +عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز ایرانی که خودش را به عنوان هدیه به معلمش داد/ خدایا چیه این نسل جدید😂
تیتر امروز   
انجام بزرگترین استخدام تاریخ ایران +جزئیات رهبر انقلاب: ناامیدکردن جوانان از روی لجاجت با نظام، لطمه زدن به آینده کشور است ماجرای ناپدید شدن مجسمه 5 میلیاردی یک هنرمند تهرانی دانلود آهنگ جدید "قسم» رضا صادقی +فیلم/ شبا بهت فکر میکنم هنوز هنوز عکسات توی خونمونه... گوشزد رهبر انقلاب به نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا درباره اجرایش +عکس (تصاویر) تنگه قاهان؛ بهشتی چهار فصل در دل کویری قم نفرین شاه باستانی ایران؛ مهمترین یادگار تاریخ فال روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 روایت جالب رهبر انقلاب از مخفی شدن در یک روستای سرسبز و خوف انگیز در مشهد/ خون دلی که لعل شد+عکس فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403+فیلم دستگیری قاتل مست 2 زن در عروسی؛ خواهر داماد و خاله عروس/ ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...