8 درمان خانگی برای پسوریازیس

  دوشنبه، 08 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
8 درمان خانگی برای پسوریازیس
پسوریازیس از یک کلمه یونانی به معنای خارش مشتق شده است، این بیماری خود ایمنی ظاهر نا زیبایی به پوست می دهد و مشکلاتی برای مبتلایان به وجود می آورد.

پسوریازیس یک بیماری شایع پوستی است که سلول های پوستی را تحت تاثیر قرار می دهد ، این بیماری باعث افزایش ساخت سلول بر روی پوست و به وجود آمدن تکه های قرمز خواهد شد که گاهی این تکه ها نقره ای هستند و بسیار دردناک می باشند. درمان های مربوط به پسوریازیس شامل کرم های دارویی ، استروئید ها ، مصرف قرص ، شربت و داروهای بیولوژیک است که سیستم ایمنی را هدف قرار می دهد. اگر فرد در طول درمان در معرض نور شدید آفتاب قرار بگیرد ، ممکن است که درمانش بهتر پیش برود.

ذکر چند نکته:

در صورت ابتلا به این بیماری ، راهکارهای زیر را در پیش بگیرید :

  • همیشه از کلاه ، شلوار های بلند و بلوزهای آستین بلند استفاده کنید تا پوست شما بیش از حد در در معرض نور خورشید قرار نگیرند.
  • بعضی از لباس ها و کلاه ها داخل خود ضدافتاب دارند که معمولاً متخصصان پوست در چنین شرایطی آن ها را پیشنهاد می کنند.
  • از عینک آفتابی برای جلوگیری از حساسیت چشم در برابر آفتاب استفاده کنید.
  • حتما در مکان هایی قرار بگیرید که سایه می باشد.
  • سعی کنید که مدت زمان بیشتری را در داخل خانه سپری کنید.
  • اگر بیمار هستید ، زیر چتر یا درخت قرار بگیرید.
  • حتماً به یاد داشته باشید که قرار گرفتن در معرض بالای نور خورشید برای شما آسیب زننده است.
  • نور خورشید در روزهای بارانی و برفی نیز نباید بیش از حد به پوست شما برسد.

روغن ماهی

استفاده از روغن ماهی می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران مبتلا به پسوریازیس کمک کند.پسوریازیس به عنوان یک بیماری خود ایمنی شناخته می شود.بنابراین روغن ماهی راه خوبی برای بهبود علائم پسوریازیس است.به منظور کاهش علائم بیماری پسوریازیس، باید انواع مختلف ماهی های سرشار از اسیدهای چرب امگا – ۳ را مصرف کنید، ماهی هایی مانند ماهی تن باله دراز و ماهی سالمون.بهترین راه مقابله با پسوریازیس این است که هفته ای ۲ الی ۳ وعده ماهی مصرف کنید.

درمان پسوریازیس با یوگا

برخی بیماران ادعا کرده اند که استرس علائم پسوریازیس شان را شدیدتر می کند.استرس در افراد مبتلا به پسوریازیس که از علائم و نشانه های این بیماری رنج می برند ایجاد خارش و درد می کند.همچنین اگر به آرتروز پسوریاتیک مبتلا باشند نیز استرس موجب دشوارتر شدن حرکت در آن ها می شود.یوگا یک روش مشهور برای کاهش استرس به حساب می آید.هر روز ۲۰ دقیقه فعالیت های یوگا مانند فعالیت های کششی، تنفسی، یا حرکات تقویتی انجام دهید.در ابتدا می توانید در کلاس های پایه یوگا، سلامتی، و تناسب اندام شرکت کنید.بعد از مدتی برای این که احساس راحتی بیش تری داشته باشید این کار را در منزل ادامه دهید.

پودر زردچوبه

پسوریازیس نوعی بیماری است که به خاطر عفونت ایجاد می شود، و دارای علائمی است مانند درد، زوائد فلس مانند نقره ای و ضخیم، و تکه های قرمز رنگ و خارش دار بر سطح پوست. ماده کورکومین موجود در پودر زردچوبه دارای خواص آنتی باکتریالی است که می تواند به تسکین این نشانه ها کمک کند. به علاوه، کورکومین می تواند پوست آسیب دیده را التیام ببخشد، از عفونت پیشگیری می کند، و زخم ها را نیز به سرعت التیام می بخشد. پودر زردچوبه را با آب ترکیب کنید تا یک خمیر چسبناک به دست بیاید، سپس این خمیر را مستقیما روی پوست آسیب دیده بزنید. این روش را هر شب پیش از خواب انجام دهید، و صبح روز بعد پوست تان را بشویید.

روغن نارگیل

از آن جایی که روغن نارگیل دارای خواص آنتی باکتریال و ضد قارچی زیادی است، و به خصوص حاوی مقادیر زیادی آنزیم و مواد مغذی بسیار مفید و بی خطر برای پوست است، بسیاری افراد از این روغن به عنوان یک راه ساده برای درمان پسوریازیس استفاده می کنند. پس از یک دوره استفاده از روغن نارگیل، با تعجب مشاهده خواهید کرد که این روغن نه تنها مانع گسترش پسوریازیس شده است، بلکه نشانه های آن را نیز بهبود بخشیده است.ابتدا، حمام آب گرم بگیرید تا پوست بدن تان کاملا نرم شود و مواد معذی موجود در روغن نارگیل را به آسانی جذب کند. سپس، روغن نارگیل را روی نواحی آسیب دیده و مبتلا به پسوریازیس بمالید و ۱۵ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید تا روغن نارگیل بتواند در پوست نفوذ کند. پس از یک دوره استفاده از روغن نارگیل، شاهد بهبود قابل توجهی در نواحی پوستی مبتلا به پسوریازیس خواهید بود.

درمان پسوریازیس با سرکه سیب

سرکه سیب می تواند به کاهش علائم پسوریازیس کمک کند، زیرا می تواند سطح pH بدن را متعادل کند.سرکه سیب و آب را با نسبت های برابر ۱:۱ با هم ترکیب کنید.سپس با استفاده از گاز استریل یا یک تکه پارچه تمیز این محلول را به آرامی روی نواحی آسیب دیده بکشید.پس از ۳۰ دقیقه، پوست تان را به طور کامل با آب تمیز بشویید.این کار را باید حداقل روزی دو مرتبه انجام دهید.با بهره گیری از این روش، خواص ضد میکروبی سرکه سیب به رفع عوامل مخرب از روی پوست، و بازیابی تعادل pH آن کمک خواهند کرد. پیش از آن که از این روش استفاده کنید بهتر است این محلول را روی قسمت کوچکی از پوست تان بزنید و ببینید نسبت به آن آلرژی نداشته باشید.

آلوئه ورا

پنج نوع پسوریازیس وجود دارد، ولی رایج ترین نشانه آن ها عبارت است ازپوسته شدن سطح پوست. آلوئه ورا به عنوان یکی از مؤثرترین درمان های خانگی پسوریازیس به شمار می رود. یک مطالعه که در این زمینه انجام شد نشان داده است که آلوئه ورا می تواند درد این بیماری را به سرعت کاهش دهد و پوسته شدن سطح پوست را نیز درمان می کند.

برگ های آلوئه ورا را بشویید و سپس پوست روی برگ ها را جدا کنید.بعد از حمام، مقداری ژل آلوئه ورا را روی نواحی آسیب دیده پوست بمالید.در کنار استفاده از آلوئه ورای تازه، می توانید هر روز جوشانده آلوئه ورا نیز بنوشید. برای این که اثرگذاری آن بیشتر و سریع تر شود می توانید هر دو درمان داخلی و خارجی را ترکیب کنید.

روغن آرگان

روغن آرگان خالص حاوی اسیدهای چرب زیاد، اسید اولئیک، فنول ها، کاروتن، اسکوآلن، و غیره است. به طور اخص، ویتامین E موجود در روغن آرگان نه تنها برای درمان اگزما، جوش، ریزش مو و غیره به کار می رود بلکه اثرات مثبتی نیز بر تسکین پسوریازیس دارد.۳-۵ قطره روغن آرگان را کف دست تان بریزید.سپس، نواحی آسیب دیده را حدودا ۵ دقیقه با این روغن به آرامی ماساژ دهید و سپس پوست تان را با آب بشویید.آن گاه پوست تان را با حوله تمیز خشک کنید.برای این که نشانه های این بیماری به سرعت تسکین بیابند می توانید به صورت منظم از این روش استفاده کنید.

ویتامین D

طبق نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، کمبود ویتامین D بین بیماران مبتلا به پسوریازیس بسیار شایع است. آن دسته از افرادی که زمان زیادی را در فضای بسته سپری می کنند، بیش تر از دیگران در معرض خطر کمبود ویتامین D قرار دارند، زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند میزان ویتامین D بدن را افزایش دهد. از این رو، باید هر روز اول صبح حداقل ۲۰ دقیقه در برابر نور آفتاب قرار بگیرید تا ویتامین D ضروری برای پوست تان را جذب کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (192 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (84 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (36 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (11 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ثروت نجومی هانده ارچل بازیگر محبوب ترکیه ای/خانم بازیگر اهل کار خیر هم هستن + عکس
(عکس) مانتو بلوچی و شلوار طلاکوب سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان، در کنار پژمان جمشیدی/ چقدر اصیل و زیباست
(ویدئو) صید ماهی غول پیکر از دریای خزر توسط ماهیگران ترکمنستانی
دختری که توانست دل ناصرالدین شاه را بدزدد/توصیف زیبایی شاه از دختر دلربا ++عکس
ابتکار خلاقانه مسعود پزشکیان با پوشش متفاوت در مراسم تنفیذ+عکس/ حماسه آفرینی در دانلود ورژن جدید...
مادری که در قبر زایمان کرد
(زنده) لحظه به لحظه با مراسم تنفیذ رئیس جمهور جدید
گزارش تصویری از حضور چهره های شناخته‌شده سینما و ورزش در مراسم ختم سعید راد/ از چهره متفاوت استاد پرستویی و علی پروین تا امین حیایی،مهراوه شریفی‌نیا و نفس بازغی
لوازم آشپزخانه سفید یا سیلور؛ کدام انتخاب بهتری است؟
چرا ترامپ از کاملا هریس می‌ترسد؟
یادی کنیم از فن کمر مازندرانی بهروز فریبا، خواهرزاده محسن تنابنده در سریال "پایتخت"، که روی رحمت پیاده کرد/ یه فن زد در حد المپیک پاریس و رحمتو ناکار کرد 🤣
شیائومی از خودروی 1500 اسب‌بخاری خود رونمایی کرد
(عکس) کد مورس همستر 7 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 امشب
یادی کنیم از درخشانترین بازی لیلا حاتمی در یک سکانس متفاوت عاشقانه که اشک هر بیننده‌ای رو درمیاره
(ویدئو) شاهکار هنرمندان شیرازی جانبخشی به یک تنه درخ خشکیده در 40 روز!/هنر نزد ایرانیان است و بس
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌