8 خاصیت نمک دریا برای زیبایی

  سه شنبه، 29 مهر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
8 خاصیت نمک دریا برای زیبایی
نمک به پاک سازی عمیق منافذ، تعدیل تولید چربی و خنثی کردن باکتری که موجب تحریک جوش و آکنه می شود، کمک می کند.

ابتدا باید علت های ریزش مو را بررسی کرد، سپس راه حل قطعی و مطمئنی برای آن پیدا کرد. ریزش مو در افراد می تواند دلایل و علتهای مختلفی داشته باشد مثلا عواملی از قبیل کمبود برخی ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن، زایمان، جراحی ها، کاهش شدید وزن، رژیم های غذایی، استرس و غیره بر ریزش مو تاثیر می گذارند. کمبود و از دست دادن برخی از املاح معدنی، ویتامین ها و ریز مغذی ها در بدن می توانند عامل ریزش مو باشند.

کمبود آهن در بدن یکی از علل ریزش مو می باشد به این علت که گلبولهای قرمز خون کاهش یافته و از آنجا که وظیفه آنها انتقال اکسیژن از خون به سلول ها می باشد اکسیژن کافی به بافت ها نمی رسد.عوامل دیگری از قبیل عوامل فیزیولوژیکی نیز می توانند علل ریزش مو باشد. کم کاری غده تیروئید یکی از این عوامل است. افراد زیادی که بیشتر آنها زنان هستند دچار بیماری تیروئید هستند.هنگامی که بدن هورمون تیروئید را کم ترشح می کند، به اصطلاح کم کاری تیروئید گفته می شود. تیروئید هورمونی است که مسئول متابولیسم بدن، ضربان قلب و حالتهای روحی انسان است، کارهایی ازجمله مصرف اکسیژن بدن، رشد مو، پوست و ناخن ها می باشد.روشهای متعددی جهت درمان ریزش مو ممکن است وجود داشته باشد. ولی کدام روش بهترین روش و قطعی ترین آنهاست؟ بهترین روش درمان آن، به دلیل نداشتن عوارض و خطرات برای سلامتی افراد روش های طبیعی و خانگی می باشد. یکی از این روش ها استفاده از نمک دریایی سالم و بهداشتی می باشد. شاید این اواخر در مورد خواص و کاربردهای منحصر به فرد نمک دریایی زیاد شنیده باشید.برای جلوگیری از ریزش مو به چند روش می توان از نمک دریایی استفاده کرد.

پاک کننده صورت با روغن طبیعی و نمک دریا

نمک به پاک سازی عمیق منافذ، تعدیل تولید چربی و خنثی کردن باکتری که موجب تحریک جوش و آکنه می شود، کمک می کند.

امتحان کنید: یک قاشق چای خوری نمک دریا را با چهار اونس آب گرم، در بطری کوچکی مخلوط کنید تا نمک کاملا حل شود. مایع به دست آمده را بر روی پوست خشک و تمیز بپاشید. سعی کنید برای راحتی بیشتر، محلول را در یک بطری با درب اسپری مانند بریزید. از برخورد این ماده با اطراف چشم دوری کنید. هر روز و یا دو بار در روز، می توانید از این محلول استفاده کنید.

اسکراب نمک دریا نرم کننده بدن

نمک یک لایه بردار طبیعی ملایم است که پوست مرده را از بین می برد. همچنین دارای مواد معدنی خاصی است که برای نرم کردن پوست و آب رسانی به آن مناسب است.

امتحان کنید: یک چهارم فنجان نمک و نصف فنجان روغن زیتون و یا روغن نارگیل را مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. اگر دوست دارید،۱۰ قطره از اسانس مورد علاقه ی خود را نیز به آن اضافه کنید. در حمام با لیف حمام و یا کف دست های خود، به آرامی پوست خود را در یک حرکت دایره وار با این اسکراب مالش دهید.

اسکراب جوان کننده نمک دریا

نمک یک لایه بردار نرم پوست است که پوست را بازیابی می کند. آب رسان آلوئه ورا، به بهبود پوست و به گردش سلولی پوست کمک می کند، در حالی که اسطوخودوس یک ضد عفونی کننده ی طبیعی است که گردش خون را افزایش می دهد.

امتحان کنید: نصف فنجان نمک، یک چهارم فنجان آب و یا ژل خالص آلوئه ورا، یک چهارم فنجان روغن (به دلخواه خودتان)، یک قاشق غذاخوری گل اسطوخودوس خشک و ۱۰ قطره اسانس اسطوخودوس را با هم مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده باید یک خمیر غلیظ شود. اگر بیش از حد خشک است، چند قطره روغن به آن اضافه کنید. در حمام با لیف حمام و یا کف دست خود، به آرامی پوست خود را در یک حرکت دایره وار مالش دهید.

حمام آرام کننده ی نمک دریا

نمک جاذب خاک، دوده و سموم و پاک کننده ی عمیق منافذ پوست است. محتوای نمک معدنی به بازگرداندن موانع محافظ در پوست و حفظ آب آن کمک می کند. شاید پس از حمام با آب نمک، به این نتیجه برسید که پوست تان چین و چروک ندارد، هر چند که شواهدی نیز وجود دارد که حمام نمک کمک می کند تا رطوبت پوست خود را حفظ کنید. منیزیم موجود در نمک دریا نیز ممکن است به کاهش احتباس آب (به عنوان مثال نفخ) در بدن کمک کند.

امتحان کنید: یک سوم فنجان نمک به یک وان آب گرم اضافه کنید و نمک را کاملا در آن حل کنید. به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در وان بمانید.

درمان ضد شوره ی سر

نمک به رها سازی و حذف تکه های موجود در مو کمک می کند و گردش خون در پوست سر سالم را تحریک می نماید. این ماده همچنین روغن و رطوبت اضافی را جذب می کند تا از رشد قارچ و ماندن ریشه ی شوره ی سر جلوگیری کند.

امتحان کنید: موی خود را به چند بخش تقسیم کنید و یک یا دو قاشق چای خوری نمک را در پوست سر پخش کنید. با استفاده از انگشتان مرطوب، پوست سر خود را به آرامی به طور کامل به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید (اگر می توانید به کسی بگویید تا این کار را برای شما انجام دهد، بسیار آرامش بخش تر خواهد بود). موی تان را با محصولات مورد علاقه ی خود شست و شو بدهید. نتایج فوری و لذت بخش خواهند بود.

سفید کننده ی دندان با نمک دریا

نمک و جوش شیرین هر دو ساینده و ملایم هستند و به حذف لکه ها کمک کرده و دندان ها را سفید خواهند کرد. نمک همچنین شامل یک منبع طبیعی فلوراید است که برای دندان ها و لثه ها بسیار خوب است.

امتحان کنید: یک قاشق چای خوری نمک و دو قاشق چای خوری پکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. مسواک مرطوب را در این مخلوط بزنید و به طور معمول دندان ها را مسواک بزنید. اگر خیلی بد طعم و مزه است، قبل از فرو بردن آن در مخلوط، روی آن را کمی خمیر دندان بگذارید.

دهانشویه ی طبیعی

نمک به عنوان یک ضد عفونی کننده برای کشتن باکتری هایی عمل می کند که باعث بوی بد دهان و التهاب لثه می شوند.

امتحان کنید: نصف قاشق چای خوری نمک و نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک چهارم فنجان آب مخلوط کنید تا در هم حل شوند. آن را اطراف دهان و دندان خود بپاشید. تف کنید و سپس بشویید.

روشن کننده ی ناخن

نمک لایه ی شاخی و پوست را نرم می کند و ناخن ها را تقویت می کند. جوش شیرین و لیمو برای کاهش زردی، لکه ها و همچنین برای روشن تر کردن و سالم سازی ناخن ها مورد استفاده می باشد.

امتحان کنید: یک قاشق چای خوری نمک، یک قاشق چای خوری جوش شیرین، یک قاشق چای خوری آب لیمو و نصف فنجان آب گرم را با هم مخلوط کنید. ناخن ها را به مدت ۱۰ دقیقه در محلول بخیسانید، سپس با یک برس نرم مالش دهید. دست ها را بشویید و مرطوب کنید.

پس چرا اینقدر از مضرات نمک صحبت می شود؟

درحقیقت نمکی که برای بدن مضر است آن بلور شیمیایی شده ی تولید شده در یک فرآیند کاملا کارخانه ای و صنعتی است که در فعل و انفعال با سلولهای بدن آنها را دچار ناتوانی و مشکلات پیچیده از جمله فشارخون می کند.نمک طبیعی که در انواع مختلف سنگ نمک کوهستان و معادن نمک و یا بصورت نمک بدست آمده از تبخیر آب دریا یا اقیانوسها بدست می آید دارای مواد معدنی بسیار پیچیده و مفید برای بدن است.

"عقیلی خراسانی" حکیم و طبیب حاذق ایرانی، در کتاب "مخزن الادویه" بهترین نوع نمک را "سنگ نمک سفید و شفاف" می داند که در واقع همان سنگ نمکی است که به دلیل زیبایی و جلوه ای که دارد به اشتباه بیشتر برای مصارف تزئینی به کار می رود. دلیل آنهم این است که سنگ نمک در واقع سرشار از ده ها نوع املاح معدنی و عناصر موجود در خاک است که برای بدن ضروری و لازم است.

درجه دوم در نمک ها مربوط به آن نوعی است که همراه آب از زمین می جوشد که به آن نمک چشمه هم می گویند. نمک دریا هم رتبه ی بعدی را دارد که بدلیل وجود املاح دریایی در آن کمی تیره تر به نظر می رسد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (51 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (31 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان