8 ماسک صورت با سیب 

  شنبه، 23 فروردین 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
8 ماسک صورت با سیب 
ماسک سیب به دلیل داشتن ویتامین های خاص به کلاژن سازی پوست کمک می کند و برای لایه برداری پوست بسیار مفید است.

مطمئنا همه ما درباره ضرب المثل " خوردن یک عدد سیب در روز شما را از پزشک دور نگاه می دارد"، شنیده ایم. این میوه مفید سرشار از ویتامین C ، ویتامینA و مس که باعث تغذیه می شوند ، است. ویتامین C موجود در سیب به کلاژن سازی پوست کمک می کند ( کلاژن قابلیت ارتجاعی پوست را ایجاد می کند و بنابراین به رفع چین و چروک نیز کمک خواهد کرد) مس موجود در سیب نیز به حفظ تولید ملانین در پوست کمک می کند که که ملانین در مقابله اشعه های ماورائ بنفش خورشید از پوست محافظت می کند.

مزایای سیب برای مو

تحریک رشد مو

سیب، متعلق به دسته ای از میوه هایی است که تقویت کننده های رشد مو هستند.این کیفیت را می توان به وجود مواد مغذی به نام بیوتین که به عنوان استروئید های رشد طبیعی مو و ناخن شناخته می شود، نسبت داد.مردم اغلب بیوتین را برای رفع ریزش مو توصیه می کنند.تحقیقات نشان داده است که بیوتین باعث رشد مو می شود و استحکام و ضخامت مو را افزایش می دهد و نیازی به گفتن این نیست که سیب یکی از بهترین روش های طبیعی برای دریافت این مواد مغذی حیاتی است.

تقویت موهای بلندتر و سالمتر

داشتن موهای بلند و درخشان آرزوی هر شخصی است و خوردن این میوه این آرزو را تحقق می بخشد.به این علت است که سیب حاوی یک ترکیب به نام پروسیانیدین b-2 است که باعث رشد مو و ضخیم شده موهای شما می شود.همچنین از نازک شدن مو و ریزش با الگوی مرد جلوگیری می کند.

جلوگیری از ریزش مو

سیب به دلیل وجود فیبر محلول، ترکیبات فنل در پوستش، و آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها، از ریزش مو جلوگیری می کند.وقتی که هر روز سیب بخورید، در این صورت سیب از ریزش مو جلوگیری می کند آنتی اکسیدان های موجود در سیب به افزایش گردش خون به پوست سر کمک می کنند، که در نتیجه باعث رشد مو می شود.

مزایای سیب برای پوست

شواهد بی نظیری وجود دارد که نشان می دهد که سیب قرمز برای پوست و سلامت آن بسیار موثر است. سیب ها احتمالا یکی از میوه هایی هستند که می توانند پوستی زیباتر را به شما ارائه دهند.در اینجا کمی از بهترین مزایای سیب برای پوست را آورده ایم.

روشن کننده و درخشان کننده

سیب ،دارای خاصیت روشن کنندگی، درخشان کنندگی و نرم کنندگی پوست است.به این دلیل که دارای زیادی محتوای از کلاژن و خاصیت کشسانی (الاستیک) است، چیزهایی که برای حفظ بی نقص و بی عیب پوست لازم است.بنابراین، با مصرف این میوه قرمز خوشمزه، پوستی درخشان، شاداب و جوان را برای شما فراهم می کند.

آبرسانی به پوست

آبرسانی و همچنین پاکسازی پوست. برای این منظور، یک برش از سیب را بردارید و آن را روی صورت خود بگذارید تا خشک شود.این کار تولید چربی و روغن را در بدن متعادل می کند و یک ماسک آبرسانی عالی است.سیب همچنین ،می تواند به عنوان یک لایه بردار نیز استفاده شود.

مزایای ضد پیری

سیب ،یک ماسک ضد پیری برای لیفت پوست خشک و چین و چروک ها است و همچنین پوست را مرطوب می کند.مصرف منظم سیب ها، خطوط و چین و چروک ها را پاک می کند.می توانید سیب رنده شده را بر روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند.چروک ها را از بین می برد و پوست شما را نیز پاکسازی می کند.

ماسک های پوستی تهیه شده از سیب

ماسک مغذی و براق کننده پوست

یک سیب کوچک را پوست کنده هسته های آن را جدا کنید و بپزید و با مقدار مساوی خامه و عسل و جو کوبیده مخلوط کنید تا یک ماسک مغذی و براق کننده پوست داشته باشید.

یادتان باشد قبل از استفاده کمی گرم کنید و روی صورتتان پخش کنید و بگذارید حدود۱۵دقیقه بماندو سپس با آب گرم شستشو دهید

ماسک سیب و ماست برای درمان خشکی پوست

ماسک سیب برای پوست های خشک و چین و چروک دار مفید است. اما اگر پوست شما حساس است در استفاده از این ماسک دقت نمایید. اسید موجود در سیب ممکن است پوست شما را کمی تحریک کند. اما این اتفاق نادر است و ممکن است بندرت اتفاق بیفتد.برای اینکه از قرمز شدن پوست خود جلوگیری کنید این ماسک را بیشتر از 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست خود نگذارید.و سعی کنید یک ساعت قبل از خروج از خانه از این ماسک استفاده کنید . برای این منظور ، نصف سیب را پوست کنده و رنده کنید و یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید .( ماست باید طبیعی و بدون شکر باشد ) حال مواد را خوب با یکدیگر مخلوط کنید و یک لایه ضخیم از آن را روی پوست صورت خود قرار دهید . اگر رنگ سیب تیره شد هیچ چیز بدی اتفاق نخواهد افتاد فقط اگر دوست دارید زیبایی ظاهری این ماسک حفظ شود باید سریعاً آن را استفاده کنید و یا چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید.بالاخره بعد از 15 دقیقه این ماسک رو با آب ولرم از روی پوست خود بشویید. فراموش نکنید نصف دیگر سیب را بخورید تا زیبایی از درون شما هم آغاز شود. بقولی اگر روزی یک سیب بخورید پزشک شما بیکار خواهد شد . توصیه می کنم از این ماسک هفته ای یک بار استفاده کنید سیب تازه را رنده کنید تا به صورت پودر در آید سپس یک قاشق روغن زیتون به آن اضافه کنید مواد را خوب مخلوط کرده و به صورت بمالید بعد از 20 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک سیب برای پاکسازی پوست

نصف سیب را رنده نموده و با یک قاشق چای خوری ماست، یک قاشق چای خوری آرد جو دو سر و دو قاشق آب لیموی تازه مخلوط کنید و نیم ساعت روی پوستتان بمالید. این ماسک همانند پیلینگ عمل کرده و به پاکسازی پوست کمک می کند. برای نتیجه مطلوب این ماسک را هفته ای یک بار روی پوستتان بمالید.

ماسک سیب و عسل برای درمان آکنه

سیب را بشویید و همراه پوست رنده کنید. یک قاشق عسل را روی آن بریزید کاملا مخلوط کنید و به عنوان ماسک روی صورت بگذارید. این ماسک نیز اثرات نرم کنندگی و ضد آکنه دارد.

ماسک سیب برای طراوت و تقویت پوست

یک سیب را پوست بکنید و آن را نصف کنید و یک نیمه آن را رنده کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید و خوب هم بزنید. سپس آن را بر روی صورت و گردن بمالید. آنگاه پوست را با نوک انگشتان ماساژ دهید. برای این کار ماساژ را از پایین گردن شروع کنید و به طرف بالا بیایید. سپس از سمت راست گردن به سمت چپ و بالعکس ماساژ دهید. آن گاه با نوک انگشتان به پوست صورت خود ضربات آرامی بزنید تا جریان خون پوست بیشتر شود. حال کمی صبر کنید تا ماسک خشک شود و پس از بیست دقیقه آن را بشویید. این ماسک باعث جلوگیری و درمان چروک صورت و سبب طراوت و تقویت پوست می شود.

ماسک سیب و شیر برای لایه برداری پوست

یک عدد سیب را رنده کرده و با شیر مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه هر روز پوستتان را با آن پاکسازی کنید. این ماسک لایه بردار بوده و پوست را جلا می بخشد.

ماسک سیب برای درمان آفتاب سوختگی

برای درمان آفتاب سوختگی، یک قاشق چایخوری گلیسیرین را با یک سیب رنده شده مخلوط کرده و به مدت یک ربع روی پوست بگذارید و سپس با آب سرد به آرامی بشورید.

ماسک سیب برای درمان آکنه و لکه های تیره پوست

یک چهارم یک سیب رنده شده رو با 2-3 قاشق غذاخوری خامه شیر مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. این ماسک برای روشن سازی پوست و درمان آکنه و لکه های تیره پوست موثر است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (638 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان