دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای ورزش / کنترل وزن /

آب کردن چربی پهلو با حرکات ساده ورزشی 

یکشنبه، 27 مهر 1399
آب کردن پهلو یکی از بزرگترین معضلاتیست که بسیاری از زنان با آن درگیرند. پهلوها نه تنها تناسب اندام را بر هم می زد، بلکه بخشی از بدن است که به سختی می توان از شر آن خلاص یافت. از آنجا که پهلوها در ادامه ی ناحیه ی شکمی قرار دارند، بسیاری از افراد تصور می کنند که با ورزش های شکم می توان آنها را از بین برد، اما اینگونه نیست.

داشتن پهلوهای بزرگ و انباشته شده از چربی جدا از مضراتی که برای سلامتی به دنبال داره جزئی از آن مواردیست که میتونه فرد را بد فرم و بدهیکل نشون بده. خیلی اوقات پیش میاد که موقع خرید لباس مورد علاقمون بخاطر داشتن پهلو، سایز کمرمون بزرگتر از سایز لباس بوده و در نتیجه مجبور شدیم از خرید اون لباس صرف نظر کنیم. در این مطلب سعی میکنم چند ورزش مناسب کاهش سایز کمر را معرفی کنم که تأثیر زیادی در آب کردن چربی های پهلو دارد.

آب کردن چربی پهلو با حرکت عضلات لگن

برای انجام حركت اول بهتر است برای حفظ تعادل از یك دیوار خالی کمک بگیرید. ابتدا دست‏های تان را صاف كنید و روی دیوار قرار دهید. فاصله‏ای كه باید با دیوار داشته باشید 30 سانتی متر است. طبق عكس روبه روی دیوار ایستاده و پای راست را از ناحیه لگن به سمت عقب تا جایی كه امكان دارد بلند كنید. وقتی پا را به سمت عقب بلند می كنید خواه ناخواه از ناحیه زانو، پا كمی خم می‏شود كه طبیعی است به همین خاطر نیازی به صاف نگه داشتن زانوها نیست. برای انجام این كار باید 30 بار پا را بلند كرده و دوباره به حالت اول بازگردانید. سپس برای استراحت دادن پای راست، پای چپ را بلند كنید. این حركت در پنج ست 30 تایی انجام می‏شود.

از بین بردن چربی پهلو با حركت موازی

حركت دوم تا حدودی مانند حركت اول است و تنها تفاوتش این است كه روی زمین انجام می‏ شود. همانطور كه در شكل مشاهده می كنید دو كف دست را روی زمین گذاشته و پاها را به صورت دو زانو به موازات دست ها قرار دهید. بعد از اینكه در حالت مناسب قرار گرفتید، ابتدا پای راست را به سمت عقب در جهت بالا بلند ‏كنید. این حرکت باید به صورت سه ست 20 تا 30 تایی انجام داده شود.

کاهش سایز کمر با حرکت ستاره دریایی

یکی از مناسبترین تمرینات ورزشی برای کاهش سایز کمر و آب کردن چربی های پهلو حرکت ستاره دریایی است. برای انجام این حرکت به شکلی که بتوانید تعادل بدن را حفظ کنید با قرار گرفتن روی یک پهلو بدن را روی یک دست و پا نگهدارید و سپس طبق تصویر پا را بلند کرده و با دست انگشتان پا را نگهدارید. این تمرین را 15 مرتب برای هر طرف تکرار کنید. همانطور كه روی زمین دراز كشیده ‏اید حركت پنجم را انجام ‏دهید. دوباره شكم را روی زمین قرار داده و دست‏ها را مطابق شكل نگه دارید. بعد از آن هر دو پا را تا جایی كه امكان دارد از روی زمین بلند كنید و به سمت پشت بكشید. این حركت مانند حركات قبلی نیست زیرا هر دو پا با هم بلند می‏شوند در صورتی كه در مراحل گذشته هر یک از پاها به صورت جداگانه حركات را انجام می‏دادند. هنگام انجام این حركت متوجه می‏شوید كه به ناحیه كیسه برنجی فشار وارد می‏شود و تنها علتش هم این است كه قسمت باسن و كمر انقباض پیدا می كند و دوباره به حالت اول برمی گردد.

آب کردن چربی پهلو با حرکت 90 درجه

طبق تصویر پاها را بیشتر از عرض شانه باز كنید و به زاویه 90 درجه خم شوید و دوباره به حالت اول بر‏گردید. زاویه ای كه كمر را خم می كنید دقیقا 90 درجه نیست نزدیك به این زاویه است؛ یعنی اگر به این اندازه خم شوید، كافی است.

حرکت کرانچ اُریب

یکی از بهترین حرکات ورزشی که براحتی باعث کاهش چربی های ناحیه شکم و پهلو و همچنین کاهش سایز کمر میشه حرکت کرانچ اریب هست. برای انجام این حرکت ساده به پشت دراز بکشید و پاها را خم کرده و به سمت شکم بکشید سپس با قرار دادن دست ها کنار گوش یک دست را به سمت پای مخالف حرکت دهید. و 10 بار تکرار کنید سپس این حرکت را برای پا و دست دیگر انجام دهید.

آب کردن چربی های پهلو با مسگری

برای انجام این حركت شما نیاز به یك دمبل سبك وزن دارید. در خیلی از خانه ها دمبل‏هایی وجود دارد كه فقط برای حركت‏های ساده خانگی استفاده می‏شود و در انجام این حركت هم می‏توان از همان دمبل‏ها استفاده كرد. دمبل را در دو دست گرفته و دست‏ها را به سمت روبه رو بكشید. سپس 30 بار از ناحیه كمر به سمت چپ بچرخید و دوباره به حالت اول باز‏گردید. سپس از سمت راست شروع به چرخیدن كنید. به این حركت مسگری گفته می‏شود؛ یعنی صاف ایستاده و كمر را به سمت چپ چرخانده و مجددا به سمت روبه رو بازگردید.

کشش همزمان بالاتنه و پاها به سمت هم

روی زمین به حالت طاق باز دراز بکشید. سپس به آرامی پاهارا بالا بیارین و با دستانی باز بالاتنه رو به سمت پاها بکشید و چند ثانیه نگهدارید این تمرین را برای 20 مرتبه تکرار کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC