دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

علائم خرابی تسمه تایم پراید 

چهارشنبه، 22 آذر 1402
تسمه تایم چیزی شبیه زنجیر دوچرخه است. این تسمه تمام قطعات متحرک داخلی موتور را با هم هماهنگ نگه می‌دارد.در ادامه این مطلب از ساعد نیوز علائم خرابی تسمه تایم پراید را بررسی می کنیم.

تسمه تایم هم مانند دیگر قطعات خودرو دارای طول عمری است که اگر به موقع تعویض نشود دچار مشکلاتی برای راننده و موتور پیش خواهد آمد. بنابراین می‌بایست در اسرع وقت و پس از مدت زمانی که تسمه تایم عمر می‌کند و سپس خراب می شود آن را تعویض کنید.

نشانه های خرابی تسمه تایم پراید چیست؟

تسمه تایم خودرو وظیفه هماهنگ کردن حرکت میل بادامک و میل لنگ را دارد تا موتور ماشین به درستی کار کند. اگر این قطعه مهم فرسوده یا پاره شود، با نشانه هایی همراه است. برخی از علائم خرابی تسمه تایم پراید عباتند از:

افت فشار روغن

اگر متوجه کاهش شدید فشار روغن خودرو شدید، باید رانندگی را متوقف کرده و خودرو را خاموش کنید. افت شدید روغن معمولاً به معنی خرابی تسمه تایم است که زمان بندی حرکت میل بادامک را تحت تأثیر قرار می دهد. پارگی تسمه می‌تواند منجر به شکستن قسمت‌هایی از میل بادامک و وارد شدن روغن به داخل محفظه شود که در نتیجه منجر به خرابی موتور و تعمیر پیدا می کند.

احتراق ناقص

هنگامی که به علت شل یا سفت بودن تسمه تایم، سیلندر خیلی زود باز و بسته شود، احتراق ناقص انجام می شود و موتور ماشین مثل قبل کار نمی کند.

خروج دود از لوله اگزوز

بهترین مارک تسمه تایم پراید نقش مهمی در ورود هوا از طریق سوپاپ و خروج دود از اگزوز خودرو دارد. اگر تسمه از کار بیفتد، ممکن است متوجه خروج دود بیشتری از لوله اگزوز شوید.

صدای تیک تاک در موتور

خرابی بهترین تسمه تایم پراید گاهی اوقات می تواند صدای تیک تیک در موتور شما ایجاد کند. بهتر است قبل از بدتر شدن این صدا اقدام به خرید تسمه تایم پراید و تعویض آن کنید کل به صرفه جویی در هزینه های شما کمک می کند.

نشت روغن

نشتی روغن در داخل یا اطراف موتور از علائم خرابی تسمه تایم است که می تواند ناشی از شل شدن مهره ها و پیچ هایی باشد که تسمه تایم را در جای خود نگه می دارند.

شکستگی سوپاپ ها یا پیستون ها

اگر تسمه تایم پاره یا فرسوده شود، میل بادامک و میل لنگ شما به طور همزمان کار نمی کنند، درنتیجه به یکدیگر برخورد کرده و موتور خودرو نیز از کار می افتد.

سخن پایانی

از آنجایی که تسمه تایم یکی از بخش‌های حائز اهمیت و البته قابل فرسایش موتور بشمار می‌آید بررسی‌های دوره‌ای آن بسیار مهم است. اما عمر مفید تسمه تایم بستگی به نوع خودرو، شرایط رانندگی و حتی شیوه رانندگی شما دارد. در میانگین، بیشتر تولید کنندگان خودرو برای تسمه تایم حدود 100،000 تا 150،000 کیلومتر رانندگی را پیشنهاد می‌کنند.به طور کلی بهتر است پس از پدیدار شدن علائم خرابی تسمه تایم برای بررسی آن اقدام کنید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 09 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سنگ تمام مجری خوش تیپ برای سالگرد ازدواجشان+عکس/ از کادوی آنچنانی تا لوکیشن منحصربفرد مراسمشان😍
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نگاهی به زندگی لاکچری سامان قدوس ؛ از تنیس بازی و ماشین گران قیمت تا شنا در استخر شخصی و قایق تفریحی و ...
ترجمه تخصصی کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(فیلم) موتورسواری سام درخشانی با موهای بلوند به همراه همسر و دو فرزندش، برسام و برکه در خیابان‌های تهران
(عکس) تغییر چهره باور نکردنی «ابرا» سریال یاغی / الیکا ناصری واقعا چقدر فرق کرده
خاصترین سکانس عاشقانه ی سینمای ایران/ عاشقانه جذاب هدیه تهرانی و بهرام رادان در اولین فیلم مشترکشان / میبینین 25 سال پیش چقدر چهره هاشون فرق داشته؟