الکترونیکی شدن پایان نامه ها از سال تحصیلی ۹۸-۹۹

  شنبه، 20 مهر 1398 ID  کد خبر 47241
الکترونیکی شدن پایان نامه ها از سال تحصیلی ۹۸-۹۹
ساعد نیوز: معاون اداری مالی وزارت علوم گفت: از سال تحصیلی ۹۹_۹۸ پایان نامه های تحصیلی از کاغذی در آمده و الکترونیکی می شود و دانشگاه ها نیز باید زیر ساخت آن را فراهم کنند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مهر، محمد تقی نظر پور امروز در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دانشگاهها در حوزه مدیریت سبز اظهار داشت: سومین نمایشگاه مدیریت سبز با هدف نمایش عملکرد و توانمندی های دانشگاه و مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری با همکاری وزارت علوم، سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور و دانشگاه هایی که در این حوزه کمک کنند امروز آغاز به کار کرده و افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: تقریبا همه دانشگاه ها تمایل داشتند با ما همکاری کنند اما با توجه به ظرفیت موجود توانستیم تنها ۵۰ دانشگاه و پژوهشگاه را در این نمایشگاه داشته باشیم. این نمایشگاه در واقع نمایشگاه دو سالانه است زیرا سال گذشته برگزار نشد. اهداف این نمایشگاه در ابتدا به نمایش گذاشتن طرح های اجرا شده، نمایش طرحهای مبتکرانه و نوآورانه با همکاری پارک ها و پژوهشگاه های علم فناوری است. همچنین میزان تاثیر گذاری کارهای انجام گرفته در زمینه زیست محیطی، آب، کشاورزی پسماند، فرهنگ سازی مدیریت سبز و... در این نمایشگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از جمله اقدامات ما این بود که از سال ۹۶ ردیف متمرکزی تحت عنوان مدیریت سبز در نظر گرفته شد تا بتواند اجرای مدیرت سبز را در پی داشته باشد. همچنین ارتباط مستمر با دانشگاه، تشکیل جلسات تخصصی برای ارزیابی مدیریت سبز، ارایه راهکارها، طراحی سامانه در این حوزه جزء دیگر اقدامات ما در راستای مدیریت سبز بوده است.

نظرپور بیان کرد: بیش ۱۸۰ میلیارد سرمایه گذاری ملی و اختصاصی برای این امر اختصاص پیدا کرده و بیش از یکصد طرح مهم در این زمینه انجام شده است. تشکیل شورای مدیریت راهبردی مدیریت سبز در بیش از ۱۵۰ دانشگاه و ۴۰ پارک و پژوهشگاه علم و فناوری را داشتیم و ۵۰۰ طرح پروژه مدیریت سبز در پارک های علم و فناوری، پژوهشگاه و دانشگاه ها انجام شد.

وی افزود: کاشت یک میلیون نهال در دانشگاه ها انجام شد، همچنین حمایت از پایان نامه های دانشجویی با موضوع مدیریت سبز، توسعه فرهنگ مدیریت سبز از جمله اقدامات مهم این طرح است. همچنین در بخشنامه هایی از دانشگاه ها خواسته ایم مصرف کاغذ، بطری های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف را کاهش دهند.

معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: ما در سال جاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از در آمدهای اختصاصی مان را برای این کار هزینه کردیم. از طرفی دانشگاه های ما انتظار دارند دولت هم بتواند اعتبارات این چنینی برای مدیریت سبز در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین از سال تحصیلی ۹۹_۹۸ پایان نامه های تحصیلی از کاغذی در امده و الکترونیکی می شود و دانشگاه ها نیز باید زیر ساخت آن را فراهم کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (555 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (42 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان