علت اصلی از کار افتادن دوربین گوشی سامسونگ+ راه حل های شگفت انگیز

  شنبه، 03 تیر 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
علت اصلی از کار افتادن دوربین گوشی سامسونگ+ راه حل های شگفت انگیز
با پیشرفت تکنولوژی دوربین گوشی‌های هوشمند به قدری قوی شده که دیگر نیازی به دوربین معمولی برای عکاسی نداریم. عشق ما به عکاسی محدود به زمان حال نیست. همواره علاقمند هستیم تا اتفاقات زندگی را به تصویر بکشیم اما گاهی اوقات با متوقف شدن دوربین مواجه و دنبال دلایل آن هستیم. در ادامه ساعدنیوز علت از کار افتادن دوربین گوشی سامسونگ را ارائه خواهد داد.

مشکل کار نکردن دوربین گوشی می تواند به دو دلیل اختلالات نرم افزاری و سخت افزاری پیش بیاید. این مشکل به شکل های مختلف خود را نشان می دهد. به طور مثال ممکن است زمان اجرا کردن برنامه ی دوربین یا همان تصویربرداری، صفحه نمایش گوشی به یکباره مشکی شود و هیچ چیزی قابل مشاهده نباشد. فرقی ندارد که دوربین در آخرین حالت روی گزینه عکس برداری سلفی بوده یا دوربین جلو فعال بوده است. پس فکر نکنید که اگر صفحه نمایش مشکی شده به این معنی است که لنز دوربین گوشی خراب شده و نمی توانید کاری انجام بدهید بلکه احتمال مشکلات نرم افزاری وجود دارد. به طور کل با چند روش ساده می توان دلیل کرش کردن دوربین گوشی را پیدا کرد و یک راه حل اساسی برای آن در نظر گرفت. در این قصد داریم به صورت کامل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

علت باز نشدن دوربین گوشی

حتی با وجود تمام به‌روزرسانی‌ها در One UI 4، مشکلات دوربین یکی از نقاط ضعف آشکار خط تلفن گلکسی است. در این پست راه حل هایی بیان می کنیم که به حل این مشکل کمک می کند.در اینجا 9 روش برای رفع خطای camera failed در گوشی های سامسونگ گلکسی آورده شده است.

هیچ برنامه دیگری از دوربین استفاده نکنید

برنامه هایی مانند اینستاگرام، اسنپ چت، واتس اپ و غیره دارای رابط داخلی دوربین برای گرفتن عکس و اشتراک گذاری هستند. اگر هر برنامه دیگری به طور فعال از دوربین در پس‌زمینه استفاده می‌کند، ممکن است دوربین اصلی گوشی‌های گلکسی با مشکل مواجه شود. دوربین را در آن برنامه ها ببندید و دوربین اصلی گوشی چک کنید.

FORCE SOP دوربین

ممکن است نیاز باشد برای رفع اشکالات جزئی در عملکردهای سیستم، تلفن را راه اندازی مجدد کنید تا هرگونه تاخیر و خطای تصادفی را عیب‌یابی کنید. در ادامه مراحلی است که شما باید انجام دهید.

  • مرحله 1: روی برنامه دوربین کلیک طولانی کنید و روی «i» ضربه بزنید.

FORCE SOP دوربین

  • مرحله 2: منوی Camera info را باز کرده و Force stop را انتخاب کنید.

FORCE SOP دوربین

حالا به صفحه اصلی برگردید و روی برنامه دوربین ضربه بزنید تا دوباره اجرا شود.

پاک کردن حافظه کش دوربین

مانند بسیاری دیگر از برنامه های اندروید، برنامه دوربین نیز داده های حافظه پنهان را در پس زمینه جمع آوری می کند تا به بهبود سرعت بارگذاری برنامه و عملکرد کلی کمک کند. اما حافظه پنهان دارای مشکل می تواند منجر به خطاهای “camera failed ” شود. بنابراین، باید آن کش را پاک کنید.

مرحله 1: روی آیکون برنامه دوربین کلیک طولانی کنید و منوی اطلاعات را باز کنید.

پاک کردن حافظه کش دوربین

  • مرحله 2: به Storage رفته و از منوی زیر گزینه clear cache را انتخاب کنید.

پاک کردن حافظه کش دوربین

  • سپس مدتی از برنامه دوربین استفاده کنید تا ببینید آیا باز هم خطا می دهد یا خیر.

بررسی کرن مجوزهای برنامه دوربین

هنگام نصب برنامه های مختلف، آنها برای دسترسی به دوربین اجازه می خواهند. اگر مجوز برنامه خاصی را که نیاز به دسترسی به دوربین دارد رد کرده اید، ممکن است برنامه دوربین آنطور که انتظار می رود کار نکند. در ادامه نحوه این که بفهمید این دسترسی را داده اید و رفع آن آمده است.

  • مرحله 1: روی نماد برنامه دوربین کلیک طولانی کنید و منوی «i» را اجرا کنید.

  • مرحله 2: Permissions را انتخاب کنید و از منوی زیر روی Camera ضربه بزنید.

بررسی کرن مجوزهای برنامه دوربین

بررسی کرن مجوزهای برنامه دوربین

  • مرحله 3: دکمه کنار گزینه “Allow only while using the app” را انتخاب کنید.

بررسی کرن مجوزهای برنامه دوربین

غیرفعال کردن حالت ذخیره باتری

طبیعی است که از حالت ذخیره باتری برای صرفه جویی در مصرف شارژ استفاده کنید. با این حال، ممکن است با برنامه Camera با مشکلاتی روبرو شوید زیرا این یکی از برنامه های پرقدرت است. این حالت از اجرای طولانی مدت برنامه دوربین جلوگیری می کند زیرا این برنامه تشنه انرژی است. بنابراین می توانید حالت صرفه جویی در باتری را غیرفعال کنید شاید مشکل حل شود.

  • مرحله 1: روی گوشی انگشت خود را به سمت بالا بکشید و برنامه تنظیمات را باز کنید.

  • مرحله 2: به منوی Battery and device care بروید.

  • مرحله 3: Battery را انتخاب کنید.

  • مرحله 4: گزینه Power Saving را از منوی زیر غیرفعال کنید.

فعال کردن دسترسی به دوربین در سراسر سیستم

به عنوان بخشی از افزونه حفظ حریم خصوصی در اندروید 12، One UI 4 به شما این امکان را می دهد که عملکرد دوربین گوشی خود را به طور کامل غیرفعال کنید. اگر دوربین گوشی خود را خاموش کرده باشید، هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد، حتی اگر برنامه پیش‌فرض دوربین را باز کنید.

  • انگشت خود را به پایین بکشید و منوی تعویض سریع را باز کنید. CAMERA ACCESS را فعال کنید.

  • مشکل کار نکردن دوربین گوشی های سامسونگ و رفع خطای "camera failed"

  • مطمئن شوید که دمای تلفن شما پایین است

هنگام استفاده از تلفن در خارج از منزل در محیط های گرم، دمای تلفن پس از یک بازی بیش از حد یا ضبط ویدیوی طولانی افزایش می یابد. بنابراین تا زمانی که سخت افزار گوشی شما خنک نشود، همچنان خطای خرابی دوربین را در گوشی خود مشاهده خواهید کرد. برای مدتی از گوشی خود استفاده نکنید تا دما را پایین بیاورید.

بررسی کردن فضای ذخیره سازی

وقتی حافظه گوشی شما رو به اتمام است، برنامه دوربین ممکن است با خطا مواجه شود، به خصوص زمانی که می خواهید یک عکس سریع یا یک کلیپ ویدیویی بگیرید. و زمانی که برنامه نتواند آن تصاویر یا ویدیوها را ذخیره کند، همچنان با خطا مواجه خواهید شد. مراحل زیر را برای بررسی فضای ذخیره‌سازی باقی‌مانده در گوشی خود دنبال کنید.

  • مرحله 1: تنظیمات را باز کنید و به مراقبت از باتری و دستگاه بروید.

  • مرحله 2: از منوی زیر گزینه Storage را انتخاب کنید.

  • مرحله 3: حافظه داخلی (internal storage) را بررسی کنید.

اگر در گوشی خود یک کارت حافظه میکرو اس دی دارید، می توانید فایل های رسانه ای بزرگ را به آن منتقل کنید و فضای ذخیره سازی را آزاد کنید. یا می‌توانید فایل‌های رسانه‌ای نامربوط را حذف کنید یا عکس‌ها و ویدیوها را در Google Photos یا OneDrive آپلود کنید.

بروز رسانی کردن ONE UI

مشکل camera failed در دوربین ممکن است به دلیل اشکال در ورژن اندروید در تلفن گلکسی شما باشد. اخیراً سامسونگ بازی به روز رسانی نرم افزاری خود را بهبود بخشیده است. همچنین، پچ های امنیتی ماهانه به طور منظم. توصیه می‌کنیم در صورت وجود، تمام آخرین پچ‌های امنیتی و به‌روزرسانی‌های در دسترس را نصب کنید.

به تنظیمات بروید و منوی به روز رسانی نرم افزار را باز کنید. آخرین به روز رسانی One UI را نصب کنید. گوشی خود را مجددا راه اندازی کنید تا اجازه دهید تمام تغییرات اعمال شود و سپس دوباره از برنامه دوربین استفاده کنید.

سخن پایانی

بنابراین در نهایت می توان گفت در صورتی که چنین مشکلی برای شما رخ داده است، بهتر است تا ابتدا موارد بالا را تست کنید. موارد ذکر شده مربوط به بخش نرم افزاری خواهد شد و می توان باجرات گفت در اکثر مواقع با انجام موارد ذکر شده، مشکل برطرف خواهد شد. در صورتی که مشکل همچنان وجود داشت، مرحله آخر یعنی بازگرداندن تنظیمات گوشی به حالت کارخانه را امتحان کنید. در صورتی که با انجام هر یک از این موارد همچنان مشکل وجود داشت، حتما از یک تعمیرکار گوشی کمک گرفته شود. چرا که به احتمال بسیار زیاد مشکل از سخت افزار خواهد بود و نیاز به تخصص بالا دارد. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (408 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (152 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (71 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (61 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (11 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس