آماده سازی پوست برای استفاده از کرم موبر

  جمعه، 12 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آماده سازی پوست برای استفاده از کرم موبر
کرم موبر مناسب پوست خود را پیدا کنید. برندهای متعددی از این نوع کرم ها وجود دارند و هر کدام از آن برندها هم انواع مختلفی از کرم های موبر را دارند. هنگامیکه میخواهید کرم موبر انتخاب کنید به حساسیت پوست خود و محلی که قرار است در آن از کرم استفاده کنید فکر کنید.

برای از بین بردن موهای زائد بدن روش های متفاوتی وجود دارد.یکی از شایع ترین روش ها استفاده از کرم های موبر است.ما معمولا با سوالات زیادی از طرف استفاده کنندگان از این کرم های موبر روبرو هستیم

از کرمهای موبر برای ازبین بردن موهای تمامی قسمتهای بدن میتوان استفاده کرد.این کرمها موها رادرسطحی پائین تر ازتیغ قطع میکنند.لذا موها کمی دیرتر درآمده و برخلاف تیغ نوک موها پس ازاصلاح تیز نشده و پوست نرمتر خواهدبود.بنابراین این کرمها برای ازبین بردن موهای زاید صورت خانمها مناسب ترند. البته درآقایانی که موهای زبر در ناحیه گردن داشته وبا اصلاح مشکل دارند،کرمهای موبر جایگزین خوبی برای اصلاح هستند. برداشتن موهای زاید دیگر قسمتهای بدن با کرم موبر درزنان ومردان تفاوتی ندارد.

واکنش آلرژیک :

اگر چه برخی از تحریکات در اثر استفاده از کرم های موبر طبیعی است اما در برخی افراد پاسخ ایمنی سیستم بدن به مواد شیمیایی موجود در کرم موبر مانند سدیم تیو گلیگولات و یا کلسیم هیدروکساید، باعث سوزش شدید پوست و درماتیت تماسی می شود. البته این امر می تواند بلافاصله با یکبار و یا چند بار استفاده رخ دهد و باعث حساسیت شود. همچنین ممکناست آلرژی نسبت به عطر، مواد نگهدارنده و یا افزودنی های دیگر درون کرم موبر ایجاد شود. بنابراین قبل از استفاده، بهتر است کرم موبر را روی پوست خود تست کنید. اگر در محل مالیدن کرم، التهاب ، خارش و قرمزی به وجود نیاید، بدان معنی است که به این کرم موبر حساسیت ندارید. در صورت داشتن حساسیت نباید از آن استفاده کنید چرا که راهی برای حساسیت زدایی نسبت به این کرم ها وجود ندارد.

یک واکنش آلرژیک با علائم زیر همراه است :

  • خارش
  • قرمزی
  • خشکی، پوسته پوسته شدن و یا ترک خوردگی پوست
  • تاول
  • برجستگی
  • تورم
  • سوزش
  • حساسیت

علائم درماتیت تماسی معمولا تا دو هفته پس از استفاده از کرم موبر ازبین خواهد رفت.

آماده سازی برای استفاده از کرم موبر

کرم موبر مناسب پوست خود را پیدا کنید. برندهای متعددی از این نوع کرم ها وجود دارند و هر کدام از آن برندها هم انواع مختلفی از کرم های موبر را دارند. هنگامیکه میخواهید کرم موبر انتخاب کنید به حساسیت پوست خود و محلی که قرار است در آن از کرم استفاده کنید فکر کنید. حتی برخی از شرکت ها کرم های موبری درست میکنند که ضد آب هستند و میتوان آنها را در حمام استفاده کرد.

  • اگر میخواهید کرم را برای صورت یا نواحی بیکینی خود استفاده کنید حتما به دنبال کرمی با فرمولی باشید که مخصوص این نواحی است زیرا پوست این نواحی حساس است.
  • اگر پوست شما حساس است به دنبال کرم های موبری باشید که موادی مانند آلوورا و چای سبز داشته باشند. شاید بهتر باشد که قبل از استفاده از این کرم های موبر با دکتر یا یک متخصص پوست مشورت کنید.
  • کرم های موبر اشکال متنوعی دارند و به شکل آئروسول (یا اسپری)، ژل و غلتکی ساخته میشوند.
  • نوع غلتکی آن نسبت به کرم ها و ژل ها کمتر کثیف کاری میکند اما با کرم ها و ژل ها شما میتوانید مقدار ضخامت موادی را که میزنید کنترل کنید (و معمولا هر چه ضخیم تر باشد بهتر است).
  • اگر به بو حساس هستید از کرم موبری استفاده کنید که رایحه ای به آن اضافه کرده باشند که بوی زهم مواد واکنش دهنده با مو در کرم مو بر را بگیرد. اما به یاد داشته باشید که افزودنی ها ریسک حساسیت پوستی را افزایش میدهند

اگر پوست شما بسیار حساس است، یا مشکل پوستی دارید یا از داروهایی استفاده میکنید که ممکن است بر روی پوست شما تاثیر بگذارند با دکتر خود مشورت کنید. به دلیل اینکه این کرم را مستقیما بر روی پوست میزنید مواد شیمیایی که پروتئین های مو را تجزیه میکنند با پروتئین های پوست شما هم واکنش میدهند و ممکن است منجر به واکنش های آلرژیک و مضر شوند. اگر سابقه اینکه پس از استفاده از محصولات پوستی دچار راش، کهیر، یا واکنش های آلرژیک شوید را داشته اید قبل از استفاده از کرم مو بر با دکتر خود مشورت کنید.

  • اگر از رتینول، دارویی ضد جوش، یا دیگر داروهایی که حساسیت پوست شما را افزایش میدهند استفاده میکنید قبل از استفاده از کرم مو بر با دکتر خود مشورت کنید.
  • اگر بیماری پوستی مانند اگزما، پسوریازیس یا رزاشیا دارید قبل از استفاده از کرم مو بر با دکتر خود مشورت کنید.

حتی اگر قبلا از این کرم استفاده کرده اید 24 ساعت قبل از استفاده از کرم موبر تست آلرژی را انجام دهید. سطوح هورمونی شما دائما در حال تغییر هستند و باعث میشوند که پوست شما هم تغییر کند. حتی اگر قبلا هم به کرم های موبر واکنش نشان نداده اید ممکن است ترکیب شیمیایی پوست شما کمی تغییر کرده باشد و این تغییر منجر شود که به این کرم ها واکنش نشان دهید.

  • مقدار کمی از کرم موبر را بر ناحیه ای که میخواهید موهایش را بردارید بزنید. نحوه استفاده از کرم مو بر را مطابق دستورالعمل کرم انجام دهید و به همان مدت که گفته کرم را روی پوست نگه دارید و به همان صورت هم که گفته کرم را بردارید.
  • اگر ناحیه ای که تست شده است در ظرف 24 ساعت زمان واکنش نشان نداد استفاده از کرم موبر مشکلی ایجاد نمیکند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (672 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان