مراحل وکس صورت را با دقت انجام دهید!

  جمعه، 12 دی 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مراحل وکس صورت را با دقت انجام دهید!
برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن و صورت راه های مختلفی وجود دارد که یکی از این تکنیک ها وکس کردن است. شما می توانید در خانه نیز با استفاده از کیت های وکس خانگی این کار را با صرف هزینه کمتر انجام دهید اما باید قبل و بعد از وکس کردن صورت به برخی نکات مهم در این زمینه که در این بخش از دنیای مد  آورده ایم ، دقت کنید

برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن و صورت راه های مختلفی وجود دارد که یکی از این تکنیک ها وکس کردن است. شما می توانید در خانه نیز با استفاده از کیت های وکس خانگی این کار را با صرف هزینه کمتر انجام دهید اما باید قبل و بعد از وکس کردن صورت به برخی نکات مهم در این زمینه که در این بخش از دنیای مد آورده ایم ، دقت کنید. اگر وکس نامناسب و رعایت نکردن احتیاط های لازم می تواند باعث تحریک و زخم شدن ، کبودی ، بروز چین و چروک پوستی و ایجاد جوش در نواحی مختلف پوستتان شود.

بخش اول: انتخاب وکس صورت

فقط از وکس مخصوص صورت استفاده کنید. وکس های مخصوص صورت معمولا همراه اپلیکاتور یا نوارهای پارچه ای ارائه می شوند. این نوارها مخصوص استفاده در برخی قسمت های صورت هستند. وکس های مخصوص صورت ملایم تر از وکس های بدن هستند چون پوست صورت معمولا بسیار حساس تر از پوست سایر قسمت های بدن است. کیت های وکس سرد برای صورت انتخاب خوبی هستند. برای کاهش درد وکس، در این کیت ها از نوارهای وکسی استفاده می شود که حساسیت کمتری موقع استفاده از آن ایجاد می کنند. این وکس ها کمتر از وکس های گرم به پوست صورت آسیب می زنند.

وکس هایی انتخاب کنید که حاوی آلوئه ورا هستند و برای پوست های حساس تولید شده اند. به خصوص اگر پوست حساسی دارید و مستعد آکنه هستید. وجود آلوئه ورا در ماسک باعث التیام بخشیدن به پوست می شود و وکس را ملایم تر می کند. اگر از داروهای مخصوص آکنه استفاده می کنید، حتما باید وکس مخصوص پوست حساس تهیه کنید. چون این داروها باعث حساس تر شدن پوست می شوند.

اگر از وکس های شل استفاده می کنید از نوارهای پارچه ای برای آن استفاده کنید. نوارهای پارچه ای را می توانید آماده بخرید یا اینکه خودتان با پارچه نخی تمیز در منزل آماده کنید. اگر تاز ه کار هستید از نوارهای وکس آماده استفاده کنید. این نوارها مخصوص استفاده در نواحی خاص و باریک مثلا بالای لب ها تهیه می شوند. همیشه استفاده از نوار پارچه ای و نوار وکس راحت تر از استفاده از وکس شل با کمک اپلیکاتور است.

بخش دوم: آماده سازی صورت برای وکس

صورت خود را با شوینده های رایج پوست بشویید. برای آب کشیدن صورت از آب ولرم استفاده کنید. داشتن پوست تمیز، وکس صورت را راحت تر می کند و احتمال جوش زدن بعد از وکس را کاهش می دهد. به آرامی صورت را با شوینده مناسب لایه برداری کنید. لایه برداری کمک می کند که پوست مرده از روی صورت برداشته شود.

موهای بلند صورت را کوتاه کنید. اگر مویی در صورت هست که بیش از دو سانتی متر طول دارد، آن را با قیچی کوتاه کنید. طوری کوتاه کنید که کوتاه تر از سه میلی متر نشوند. اگر موهای صورت کمتر از سه میلیمتر طول دارند، وکس صورت انجام ندهید چون این کار باعث ایجاد موهای زیرپوستی می شود و به پوست آسیب می زند. اگر موهای شما کوتاه است، صبر کنید تا بلندتر شود و بعد وکس صورت انجام دهید.در نواحی حساس از پودر بچه استفاده کنید. بالای لب و ابرو پودر بچه بزنید تا وکس بهتر بتواند موها را از پوست جدا کند. پودر بچه باعث جذب چربی اضافه پوست هم می شود و التهاب ناشی از وکس صورت را کاهش می دهد. اگر پوست شما خیلی خشک است، مقدار کمی مرطوب کننده بزنید تا موها به خوبی از روی پوست برداشته شوند و پوست تان دچار التهاب نشود.

بخش سوم: وکس صورت

دست های خود را به خوبی با آب و صابون بشویید. داشتن دست های تمیز به شما اطمینان می دهد که هیچ باکتری و میکروبی در حین انجام وکس صورت به پوست صورت منتقل نمی شود. در مقابل آینه قرار بگیرید تا بهتر ببینید که کدام قسمت صورت را وکس می کنید.

جهت رویش موها را مشخص کنید. بررسی کنید که جهت رشد موهای صورت شما به سمت پایین است یا اریب به سمت مرکز صورت. وکس را در جهت رشد مو روی موها بمالید. موهای ابرو و بالای لب معمولا به شکل مورب رشد می کنند. موهای روی گونه یا خط چانه ممکن است مورب یا رو به پایین باشند.

وکس را گرم کنید. اگر از وکس های نواری استفاده می کنید، آن را سی تا چهل ثانیه بین دست های خود بمالید. اگر از وکس شل استفاده می کنید آن را روی گاز یا در مایکروویو گرم کنید. با گذاشتن مقدار کمی وکس در قسمت داخلی مچ، آن را تست کنید. باید به اندازه ای گرم شده باشد که غلظت مناسبی برای پخش کردن روی پوست داشته باشد ولی نباید پوست را بسوزاند.

وکس را روی پوست بمالید. از اپلیکاتور استفاده کنید تا وکس را در جهت رویش موها با لایه ای نازک روی پوست بمالید. سپس نوارهای پارچه ای را بردارید و آن را روی وکس فشار دهید. با استفاده از انگشتان خود، پارچه را روی وکس ماساژ دهید. آن را در جهت رویش موها حرکت دهید.

اگر از وکس نواری استفاده می کنید، روکش آن را بردارید و روی پوست قرار دهید. آن را با فشار روی پوست ماساژ دهید تا وکس کاملا به موها بچسبد. آن را در جهت رویش موهای صورت ماساژ دهید.

عوارض وکس صورت

۱) موم انداختن به طور مکرر ممکن است باعث شل شدن پوست شود. به دلیل اینکه هنگام موم انداختن، پوست کشیده می شود.

۲) عمل وکس صورت همراه با درد می باشد.

۳) شمع انداختن بر روی پوست های حساس باعث می شود که پوست قرمز و حالت خون مردگی شود.

۴) ممکن است برای برداشتن ناحیه ای از صورت، عمل شمع گذاشتن روی صورت را چند بار تکرار کنیم.

۵) قبل از انجام وکس صورت، حمام یا دوش آب گرم نگیرید زیرا حمام سبب نرم شدن فولیکول های مو و منافذ پوستی می شود موم انداختن روی صورت را برای شما دردناک می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (444 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (260 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (57 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (17 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (11 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (9 نظر) نشسته نماز خواندن احمدرضا عابدزاده در خانه اش در کنار کریم باقری+عکس (8 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی با برگزاری مهمانی در خیابان جلوی خانه اش حماسه آفرید/ این مهمونا برن پشت سرشونم نگا نمیکنن🤣 (8 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد