دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع سالاد و دسر /

آموزش آشپزی: طرز تهیه شیرینی لوکوم یا راحت‌ الحلقوم تو سه سوت + تمام نکات 

شنبه، 05 آبان 1403
کد خبر: 415062
ساعدنیوز: شیرینی لوکوم، که به نام راحت‌الحلقوم یا Turkish Delight نیز شناخته می‌شود. یک شیرینی سنتی و محبوب است که اصلیت آن به ترکیه و خاورمیانه بازمی‌گردد. این شیرینی با بافت نرم و ژلاتینی و طعم‌های متنوع، از جمله گل رز، لیمو، پسته و بادام بسیار شناخت شد است.

به گزارش سرویس مجله خانواده ساعدنیوز، لوکوم یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که شباهت زیادی به باسلوق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوکوم در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم لوکوم

نشاسته گل

1 لیوان

آب سرد

1 لیوان

شکر

1 لیوان

پودر ژله به رنگ دلخواه

1 بسته

نشاسته ذرت

به مقدار کافی

طرز تهیه لوکوم

مرحله اول

برای تهیه لوکوم خوشمزه ابتدا درون یک قابلمه مناسب نشاسته گل را به همراه آب اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا نشاسته گل کاملا درون آب حل شود. در ادامه شکر را به همراه پودر ژله دلخواه به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه لوکوم غلیظ شود. در ادامه زمانی که مایه لوکوم به غلظت مطلوب رسید، آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله درون یک ظرف مناسب را با مقداری آب خیس می کنیم و درون آن را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس مایه لوکوم را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با قاشق خیس روی مایه لوکوم را صاف و یکدست می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه لوکوم را به مدت 24 ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود و خودش را بگیرد. در ادامه پس از گذشت این زمان مقداری نشاسته ذرت درون الک می ریزیم، سپس روی سطح کار الک می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله لوکوم را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی سطح کار بر می گردانیم و کیسه فریزر را به آرامی از آن جدا می کنیم. در ادامه چاقو را به نشاسته ذرت آغشته می کنیم، سپس لوکوم را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله ششم

در نهایت مجددا مقداری نشاسته ذرت درون الک می ریزیم و قسمت هایی از لوکوم که نشاسته ذرت ندارد الک می کنیم. در آخر لوکوم ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان


برای مشاهده سایر اخبار آشپزی با سرویس مجله خانواده ساعدنیوز همراه باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اگه میخوای پول اضافی برای خرید فینگرفود برای مهمونیهاتو ندی این ویدیو رو تا آخر ببین تا طرز تهیه چند مدل فینگرفود سه سوته و خوشمزه رو یاد بگیری+ویدیو
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
صف طولانی عاشقان بهروز تابانی شیرشاه ایرانی در ماسل شوی دبی +فیلم/ رقیب تبریزی هادی چوپان بچه معروف بدنسازی ایران شد
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
همه‌چیز درباره‌ی سرنوشت شوم شهناز، فرزند محمدرضا و فوزیه، دختری که تولدش با خشم و ناراحتی خاندان پهلوی همراه شد/+مجموعه تصاویر از تولد تا روی آوردنش به زندگی هیپی‌گری و کولی‌وار