انجام کربوکسی تراپی + نکات مهم

  دوشنبه، 02 فروردین 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
انجام کربوکسی تراپی + نکات مهم
جوانسازی با کربوکسی تراپی یکی از روش های جدید برای جوانسازی پوست می باشد که متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده است، در این روش از گاز دی اکسید کربن co2 برای تزریق به زیر پوست استفاده می شود.

کربوکسی تراپی یکی از جدیدترین روش ها برای لاغری بدن است که طرفداران زیادی به خصوص در کشورهای اروپایی دارد. بسیاری از افراد معروف دنیا از این شیوه برای لاغری استفاده می کنند چرا که در از بین بردن چربی های مقاوم بدن، بهترین تاثیر را در میان سایر روش ها دارد. تزریق گاز دی اکسید کربن به چربی بدن باعث تبدیل شدن این گاز به اسید کربنیک می شود. اسید کربنیک با سرعت زیاد شروع به حل یا آزاد کردن سلول های چربی می کند و باعث لاغری و خوش اندامی می شود.برای لاغری با این شیوه پزشک متخصص بعد از انجام بررسی های لازم، به وسیله یک سوزن بسیار ظریف و کوچک اقدام به تزریق گاز دی اکسید کربن به لایه زیرین پوست می نماید. این روش کاملا غیر تهاجمی بوده و نیازی به بی حسی یا بیهوشی نخواهد داشت و فقط به 15 دقیقه زمان نیاز دارد. بعد از انجام کربوکسی تراپی هیج دوره نقاهتی وجود نداشته و شما می توانید به فعالیت های روزانه خودتان ادامه دهید.

روش های زیبادی برای داشتن پوستی زیبا وجود دارد. اما می توانیم به همه روش ها اعتماد کنیم؟ احتمالا نام کربوکسی تراپی را شنیده اید. ولی نمی دانید این روش چگونه عمل می کند. کربوکسی تراپی یکی از روش های خوب برای رسیدن نتیجه ایده آل هست. از این روش برای کاهش سلولیت، درمان تیرگی دور چشم، چروک صورت، زخم های ناشی از سوختگی یا جراحی و… استفاده می کنند. با ما همراه باشید تا هر آنچه که در مورد کربوکسی تراپی لازم است بدانید را برایتان توضیح دهیم.

اگر فرانسوی ها را رهبر بازار جوانسازی پوست بدانیم، پس باید به روش ابداعی آن ها برای رسیدن به یک پوست زیبا و جوان شده هم اعتماد کنیم. مراکز اسپا در فرانسه از دهه ۱۹۳۰ از این روش برای جوانسازی پوست استفاده می کردند. کراپوکسی تراپی عمل تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر پوست است. این گاز کاملا بی ضرر است. دی اکسید کربن گازی است که بدن به طور طبیعی در بدن وجود دارد و میزان تزریق این گاز به به وسیله دستگاه سنجیده می شود. هنگامی که میزان وجود این گاز در پوست شما بیشتر از حد مجاز رسید، بدن این مورد را به عنوان کمبود اکسیژه تلقی می کند. به همین خاطر جریان افزایش خون در ناحیه مورد نظر افزایش پیدا می کند. افزایش جریان خون باعث افزایش رسیدن مواد مغذی به ناحیه مورد نظر می شود و در نتیجه ترمیم سلولی شروع می شود.

از کربوکسی تراپی می توان برای نواحی مختلف بدن استفاده کرد. نواحی مختلفی مانند پلک، صورت، گردن، باسن، پشت دست ها و پاها نقاطی هستند که کربوکس تراپی نتیجه خوبی در آن ها دارد. از کربوکسی تراپی میوان برای از بین تیرگی دور چشم، استرچ مارک، از بین بردن رخم ناشنی از آکنه و جراحی، زخم های عروقی، رفع شل شدگی و افتادگی پوست برطر کردن خطوط دور دهان و خط خنده استفاده کرد.علاوه بر این کربوکس تراپی برای بیماری هایی مانند پسوریازیس، ایسکیمیک اندام تحتانی، بیماری های ارکتایل مسائل عروقی ریز، ریزش مو و حتی کاهش درد و اسپاسم عضله در پزشکی ورزش استفاده کرد.

کربوکسی تراپی دور چشم چیست؟

تیرگی و کبودی چشم ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد. مهم ترین علت کبودی دور چشم به خاطر عدم رسیدن اکسیژن کافی به شبکه مویرگی پلک پایین چشم است. کروبوکسی تراپی می ‍تواند به بهبود شبکه مویرگی چشم کمک کند. با تزریق گاز دی اکسید کربن به منطاق تیره شد پلک پایینی چشم، جریان خود در این مناطق بیشتر شده. این کار باعث تقویت شبکه مویرگی چشم می شود. گردش خون برای مدت طولانی در این پلک پایینی افزایش یافته که در نهایت تیرگی زیر چشم از بین می رود. علاوه برای این کربوکسی تراپی باعث افزایش کلاژن پوست در این ناحیه شده و رنگ چشم را بهبود می ‍بخشد. تاثیر کربوکسی تراپی روی درمان تیرگی چشم همیشگی نیست. مدت ماندگاری کربوکسی تراپی در چشم حداقل ۶ ماه است.

کربوکسی تراپی برای لاغری

یکی از راه های خوب برای لاغری، کربوکسی تراپی است. این روش از محبوب ترین روش های لاغری در کشورهای اروپایی هست. دلیل اصلی آن هم قدرت این روش در مواجهه با چربی های مقاوم بدن است. پس از تزریق گاز دی اکسید کربن به ذخایر چربی در بدن، این گاز تبدیل به اسید کربنیک می شود. اسید کربینک این قدرت را دارد که سلول های چربی را آزاد یا در خود حل کند.

روش انجام کربوکسی تراپی برای لاغری بسیار ساده است. پزشک گاز دی اکسید کربن را پس از بررسی دقیق بدن شما به ناحیه مورد نظر و با یک سوزن بسیار ریز به زیر پوست تزریق می کند. این روش در هر جلسه تنها ۱۵ دقیقه زمان می برد و شما نیاز به هیچ گونه بی حسی یا بیهوشی نخواهید داشت و دوره نقاهتی هم پس از انجام آن وجود ندارد. پس از انجام این کار می توانید به کارهای روزمره خود بپردازید.

کربوکسی تراپی برای جای جوش

یکی از روش های بسیار راحت و البته جدید برای از بین بردن جای جوش، استفاده از روش کربوکسی تراپی صورت است. کربوکسی تراپی برای جای جوش هیچ دردی ندارد و این روش با از بین بردن باکتری هایی که موجب به وجود آمدن جوش می شوند و همینطور با تقویت کلاژن سازی می تواند جای جوش را به راحتی از بین ببرد.

کربوکسی تراپی برای ترک پوست

کربوکسی تراپی از جمله روش هایی است که برای از کاهش ترک های پوستی یا کم رنگ کردن آن ها استفاده می شود. این روش با تجزیه چربی های زیر پوست و اکسیژن رسانی به ناحیه مورد نظر، می تواند به بهبود ترک های پوستی کمک کند.

زمانی که گاز کربن دی اکسید به زیر پوست تزریق می شود، بافت بدن با کمبود اکسیژن مواجه می شود به همین علت جریان خون در آن ناحیه افزایش یافته و باعث رسیدن مواد مغذی به آن بخش از بدن می شود.زمانی که گردش خون در ناحیه مورد نیاز افزایش یافت ، کلاژن سازی و الاستین نیز افزایش می یابد و باعث جوانسازی پوست صورت می گردد.

کربوکسی تراپی چه مزایایی دارد؟

  • ترمیم سیاهی پوست
  • از بین بردن چین و چروک های موجود در پوست صورت
  • رفع گودی زیر چشم
  • رفع شل شدگی و افتادگی پوست
  • رفع خطوط ریز دور دهان و خط خنده
  • رفع افتادگی پلک و ابرو
  • از بین بردن غبغب
  • رفع پف زیر چشم

برای جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی به چند جلسه درمان نیاز است؟

باید گفت تعداد جلسات درمان با توجه به شدت عارضه و ناحیه درمان متفاوت می باشد، اما برای ماندگاری کربوکسی تراپی پوست به طور میانگین به ۴ الی ۶ جلسه درمان نیاز است که با فاصله یک هفته ای انجام می شود.

روش جوانسازی با کربوکسی تراپی چگونه می باشد؟

دستگاه کربوکسی تراپی دارای یک مخزن گاز دی اکسید کربن می باشد که توسط دستگاه الکترونیک میزان خروج این گاز تنظیم می گردد.

گاز دی اکسید کربن با استفاده از یک سوزن نازک وارد پوست می شود، پس از وارد شدن این گاز در ناحیه تحت درمان گردش خون در آن ناحیه افزایش یافته و باعث تولید کلاژن و جوانسازی پوست در آن ناحیه می شود.

چند جلسه Carboxytherapy لازم است ؟

تعداد جلسات مورد نیاز کربوکسی تراپی متفاوت و نسبت به نوع درمان متغیر است .به طور معمول 8 تا 10 جلسه نیاز است. فاصله بین جلسات هر یک یا دو هفته می باشد. به منظور تثبیت نتایج درمانی برای چند سال ،سالی یک نوبت درمان تکرار می شود.برای درمان سلولیت 6 تا 10 جلسه به فاصله یک تا دو هفته درمان انجام می شود. همراهی با کویتیشن به درمان این ضایعات کمک بیشتری می نماید.برای درمان استرچ مارک و چین و چروک پوست 4 تا 12 جلسه مورد احتیاج است که به فاصله یک هفته انجام می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (508 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (8 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
همسر سعید جلیلی چرا غایب است و این کاندیدا را همراهی نمی کند؟ / شغل او چیست؟ + عکس
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ اردکی که عاشق خواجۀ دربار شده بود!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس