انواع روش های لایه برداری پیلینگ

  سه شنبه، 02 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
انواع روش های لایه برداری پیلینگ
لایه برداری پوست به فرآیندی گفته می‌شود که در آن سلول‌های مرده از سطح پوست برداشته می‌شوند. به طور کلی این کار به صورت فیزیکی یا شیمیایی انجام می‌شود. در روش‌های فیزیکی خانگی (مثل اسکراب‌ها) یا کلینیکی (مثل میکرودرم ابریژن) با شیوه‌های خاصی سطح پوست را ماساژ می‌دهیم تا سلول‌های مرده به شکل سایشی از روی پوست کنده شوند.

لایه برداری پوست صورت با ماسک یکی از روش های رایج برای لایه برداری پوست است. در این مطلب چند ماسک مفید برای لایه برداری را یاد می گیرید. لایه برداری پوست صورت یک روش عالی برای پاک کردن پوست است که باعث می شود سلول های مرده از روی آن برداشته شوند و پوست صورت روشن تر و درخشان تر شود. با استفاده از ماسک های مختلفی می توانید لایه برداری پوست را انجام دهید. این روزها حتی محصولات شوینده صورت هم حاوی لایه بردار هستند.

لایه برداری پوست فواید زیادی دارد

  • از بین بردن سلول های مرده پوست
  • از بین بردن چربی های اضافه پوست
  • تمیز کردن و تخلیه کردن منافذ پوست
  • فراهم کردن شرایط مناسب برای نفوذ عمقی محصولات مراقبت از پوست و تاثیرگذاری بیشتر آنها
  • افزایش سرعت ترمیم و بازسازی پوست و سرعت بخشیدن به فرایند احیاء پوست
  • کمک به بهبود ظاهر لک های پوستی
  • بهبود کک و مک و لک های ناشی از جوش و آفتاب سوختگی
  • کمک به نرم کردن پوست
  • کاهش ظهور خط و چین و چروک در پوست
  • سرعت بخشیدن به فرایند التیام و ترمیم جای به جامانده از جوش و آکنه

انواع لایه برداری پوست

یک نوع تقسیم بندی براساس نوع عامل لایه برداری وجود دارد :

1- پیلینگ شیمیایی :

لایه برداری شیمیایی به معنی تخریب و برداشت کنترل شده لایه هایی از پوست بواسطه ترکیبات شیمیایی با هدف محو آثار باقیمانده از جوش و آکنه، بثورات جلدی، کک ومک و انواع لکه های پوستی است. پیلینگ بسته به عمق آن از یک روز تا دو هفته به طول می انجامد و پساز دوره پوسته ریزی، پوستی جد ید جایگزین می گردد.عمق پیلینگ به غلظت ماده موثره، تعداد دفعات مصرف و مدت زمانی که روی پوست میماند، بستگی دارد. از اینگونه مواد می توان به سالسیلیک اسید، اسید لاکتیک، اسید کربولیک (فنل) اسید تری کلرواستیک، رزور سینول، اسیدرتینوئیک اشاره نمود .

2- پیلینگ مکانیکی یا Dermaberasion:

در پیلینگ مکانیکی به وسیله وسایل الکترومکانیکی خاصی پوست ساییده می شود و در رفع اسکار های عمیق تر ناشی از آکنه ها کاربرد بیشتری دارد.

3- پیلینگ لیزری :

پیلینگ لیزری که در سالهای اخیر صورت می گیرد در حال حاضر از دو نوع لیزر برای لایه برداری استفاده می شود. لیزر دی اکسید کربن، لیزر اربیم یاگ که در این دو نوع لیزر از خواص تبخیر آب و نکروز گرمایی آنها برای لایه برداری پوست استفاده می شود.

تفاوت لایه برداری خانگی و کلینیکی

تفاوت اصلی این دو روش لایه برداری در میزان اثرگذاری آن ها است. به طور مثال میکرودرم ابریژن را می توانید با کیت های خانگی هم انجام دهید ولی نتایج میکرودرم ابریژن کلینیکی بسیار قوی تر است. هیدرودرم ابریژن روش شگفت انگیزی است که تنها در کلینیک و به دست متخصصین قابل انجام است؛ به این دلیل که سرم آنتی اکسیدانی و آبرسان بسیار ویژه ای در آن استفاده می شود.

در مورد لایه بردارهای شیمیایی، محصولات خانگی معمولاً اسیدیته کمتری دارند. برای همین اثرات لایه برداری کمتری هم دارند. به علاوه در کلینیک مشکلات پوستی به دقت بررسی می شوند تا مناسب ترین اسید برای رفع این مشکلات شناسایی شود. سپس همزمان با استفاده از اسیدها، داروهای خاص دیگری به پوست شما می زنیم که لایه برداری را موثرتر و عوارضش را کمتر کنند.

واقعیت این است که اگر از پس هزینه های لایه برداری کلینیکی بر می آیید، قطعاً این روش ها موثرتر است. هرچند لایه برداری موثر در خانه هم هزینه های کمی ندارد ولی ارزان تر از لایه برداری کلینیکی تمام می شود. اگر لایه برداری را صرفاً به عنوان یکی از بخش های مراقبت پوستی خود انجام می دهید، استفاده از لایه بردارهای خانگی بعد از مشورت با پزشک متخصص پوست کفایت می کند. اما اگر می خواهید مشکلاتی مانند جای زخم، لکه های پوستی، چین و چروک ها و موارد این چنینی را درمان کنید، احتمالاً به لایه برداری کلینیکی نیاز خواهید داشت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (120 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (44 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (38 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (36 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (26 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (21 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (20 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (11 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز