لایه برداری پوست چرا باید انجام گیرد؟

  سه شنبه، 02 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
لایه برداری پوست چرا باید انجام گیرد؟
پوست درخشان و بدون عیب تاثیر زیادی در ظاهر آدم‌ها دارد. امروزه ظاهر بیش‌تر و بیش‌تر اهمیت یافته‌است زیرا می‌تواند بر زندگی حرفه‌ای شما و روابط‌تان تاثیر بگذارد. پوست بزرگ‌ترین ارگان بدن شما است. همه می‌خواهند پوست درخشان و زیبا داشته باشند.

پوست درخشان و بدون عیب تاثیر زیادی در ظاهر آدم ها دارد. امروزه ظاهر بیش تر و بیش تر اهمیت یافته است زیرا می تواند بر زندگی حرفه ای شما و روابط تان تاثیر بگذارد. پوست بزرگ ترین ارگان بدن شما است. همه می خواهند پوست درخشان و زیبا داشته باشند. هر سال، تعداد زیادی از آدم ها مبالغ هنگفتی را خرج لایه برداری پوست ، اسپا یا محصولات شیمیایی می کنند تا ظاهری جوان تر و زیباتر داشته باشند.

اگر استفاده از این کرم های لایه برداری پوست را متوقف کنید متوجه خواهید شد که وضعیت پوست بدتر شده و مشکلات پوستی زیادی را تجربه خواهید کرد از جمله سوزش، خارش و آلرژی. در بعضی موارد جدی تر، افراد مبتلا به عوارض جانبی ناخواسته، باید به بیمارستان یا یک متخصص پوست مراحعه کنند. علاوه بر این، آدم ها دارای انواع مختلفی از پوست هستند مانند پوست چرب، پوست خشک و همچنین پوست حساس. هر نوع پوست به محصولات مراقبتی خاص خودش و راه های طبیعی برای مراقبت از پوست نیاز دارد. قبل از انتخاب روش لایه برداری پوست، نوع خود را در نظر بگیرید

  • پوست حساس ممکن است پس از استفاده از لایه بردار دچار سوزش یا خارش شود.
  • پوست معمولی، شفاف و غیرحساس است.
  • پوست خشک، پوسته پوسته، زبر و دچار خارش است.
  • پوست چرب، براق و چرب است.
  • پوست مختلط در بعضی قسمت های پوست خشک و در بعضی قسمت های دیگر چرب است.

از سوی دیگر، دو روش عمده مکانیکی و شیمیایی برای لایه برداری پوست در خانه وجود دارد. روشی را که انتخاب می کنید باید متناسب با نوع پوست تان باشد. در لایه برداری مکانیکی از برس، اسفنج یا اسکراب استفاده می شود که برای از بین بردن فیزیکی سلول های مرده پوست کاربرد دارند.

هرگز از کرم هایی که دارای روغن زیاد و مواد مرطوب کننده ی فراوان هستند برای پوست چرب استفاده نکنید.

چرا که با استفاده از چنین کرم هایی منافذ پوست مسدود می شوند. این امر می تواند خطر توسعه ی بسیاری از مشکلات پوستی مانند آکنه، جوش و رنگدانه را افزایش دهد. و هرگز از کرم هایی که حاوی اسید هستند برای پوست خشک استفاده نکنید چرا که این کرم ها سبب خشک شدن پوست می شوند.

بنابراین، اگر شما می خواهید محصولات مراقبت از پوست یا کرم های لایه برداری پوست برای مراقبت از پوست تان انتخاب کنید، مهم است نوع پوست خودتان را بدانید و برچسب های روی محصولات را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید که عواقب جدی ایجاد نمی کند. مردم اهمیت لایه برداری پوست را می دانند. لایه برداری یک گام ضروری است که نباید آن را در روند مراقبت از پوست تان فراموش کنید. این کار به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند. تجمع سلول های مرده پوست در بدن یکی از دلایل تیره و کدر به نظر رسیدن پوست است.

مردم محصولات لایه بردار از جمله رویه ساب های فیزیکی و شیمیایی را خریداری می کنند، تا سلول های مرده پوست را از بین ببرند و توسعه ی سلول های پوستی جدید را بهبود ببخشند و در نهایت پوستی نرم و درخشان داشته باشند. با این وجود، همه ی محصولات رویه ساب و لایه بردار برای همه ی آدم­ها مناسب نیستند بعضی از لایه بردارها از ترکیبات خشن استفاده می کنند و عوارض جانبی ناخواسته ای را ایجاد می کنند.

با این حال، حتما شنیده اید که برخی از مواد طبیعی در دسترس هستند که خطری ندارند، اما در لایه برداری پوست و حذف سلول های مرده پوست، کوچک کردن منافذ باز پوست و ایجاد پوستی درخشان بسیار موثر هستند. علاوه بر این، روش های طبیعی زیادی برای حذف سلول های مرده ی پوست از بدن و صورت وجود دارند. سریع ترین و ایمن ترین شیوه برای از بین بردن سلول های مرده ی پوست از صورت و بدن، استفاده از داروهای خانگی طبیعی و همچنین برخی از تکنیک های موثر است. در این مقاله می خواهیم این شیوه های لایه برداری پوست را در اختیار شما بگذاریم تا بدون زحمت زیاد به پوستی درخشان و زیبا دست پیدا کنید.

اگر می خواهید پوستی زیبا داشته باشید و جوان تر به نظر برسید، مهم است که برخی از عادت های بد یا سبک زندگی تان را تغییر دهید. برخی از عادت های بد فرآیند رشد پوست تازه را با مشکل مواجه می کنند. در نتیجه پوست تان به دلیل شکل گیری سلول های کهنه کدر به نظر می رسد. هنگامی که ما یک کودک بودیم، پوست مان به طور روزانه یا چند بار در هفته لایه های خارجی پوست را از بین می برد. به همین دلیل پوست بچه ّها نرم و زیبا به نظر می رسد. با این حال، زمانی که سن مان بالا می رود، این فرآیند کند می شود.

پوست ما یک بار در ماه از شر سلول های مرده خلاص­ می شود. با این حال، در برخی از افراد، سلول های سطحی مرده پوست از بین نمی روند. در نتیجه، سلول های پوستی انباشته شده پوست شما را کدر، خشن و ناسالم نشان می دهد. سلول های پوست ورآمده می تواند با چربی که بدن تان تولید می کند ترکیب شود، و در نتیجه آکنه و لکه روی پوست پدیدار می شود.

استفاده از صابون مناسب پوست خودتان

قبل از استفاده از روش های طبیعی برای حذف سلول های مرده ی پوست از صورت و بدن، باید بدانید که برخی از صابون ها و مواد پاک کننده از مواد شیمیایی استفاده می کنند که باعث خشکی و تحریک پوست می شوند. مواد شیمیایی و مواد خشن موجود در صابون ممکن است پوست حساس را تحریک کند. علاوه بر این، اصلا خوب نیست که همه ی روغن های مراقبت کننده و طبیعی را از پوست تان پاک کنید. بسیاری از آدم ها به دنبال محصولات تمیزکننده ی حاوی الکل هستند زیرا معتقدند که الکل در کشتن میکروب ها موثر است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (468 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (102 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان