انواع ماسک صورت برای پوست های حساس

  شنبه، 19 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
انواع ماسک صورت برای پوست های حساس
بعضی افراد پوست حساس دارند که به راحتی تحریک می‎شود و اسیب می‎بیند. از عوامل تحریک کننده پوست‎های حساس می‎توان آفتاب سوختگی، مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت ناسازگار با پوست، فشار و ….را نام برد.

بعضی افراد پوست حساس دارند که به راحتی تحریک می شود و اسیب می بیند. از عوامل تحریک کننده پوست های حساس می توان آفتاب سوختگی، مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت ناسازگار با پوست، فشار و ….را نام برد. اما راه های دستیابی به پوست سالم و شفاف زیادند ،بهترین آنها استفاده از ماسک های خانگی است که به هیچ عنوان نمی تواند برای پوست اسیب رسان باشند.

قابل توجه ترین مزیتی که استفاده از ماسک‏ های خانگی به دنبال دارد، اطمینان از عدم وجود مواد تشکیل دهنده شیمیایی در آن است. این روزها استفاده از منابع مغذی طبیعی و ارگانیک به شدت مورد توجه قرار گرفته است. دلیل اصلی این توجه بروز عوارض جانبی ناخواسته در مصرف طولانی مدت از مواد شیمیایی است. بسیار از نیازهای پوستی شما تنها با استفاده از مواد طبیعی و میوه ها برطرف می شوند. در کنار همه اینها حس سر زندگی و خوشایندی که حین مصرف از ماسک های خانگی طبیعی و دست ساز دارید غیر قابل جایگزینی است. در این متن به معرفی چندین ماسک خانگی مناسب پوست های آسیب پذیر و حساس می پردازیم.

ماسک عسل و هویج

۲یا ۳ عدد هویج پخته متوسط / ۱یا ۲ قاشق غذاخوری عسل

  1. حتماً پوستتان را تمیز بشویید (ترجیحاً با فیس براش برای جذب حداکثری)
  2. هویج را در کاسه ای له کنید و ترکیبی پوره مانند از هویج پخته و عسل درست کنید .
  3. ماسک را روی پوستتان قرار دهید .
  4. ۱۰الی ۱۵ دقیقه صبر کنید
  5. وقتی ماسک شروع به خشک شدن کرد آنرا از پوست بشورید و پوست را خشک کنید .

این ماسک پوست را سریعاً شفاف و در خشان میکند و مناسب پوستهای حساس میباشد

ماسک جو دو سر و ماست

۲ قاشق غذا خوری جو دو سر / ۲قاشق ماست

  1. مواد را در کاسه مخلوط کنید.
  2. تا زمانیکه ترکیب یکنواختی بوجود اید هم بزنید.
  3. لایه کلفتی را روی صورتتان قرار دهید (۱۰ دالی ۱۵ دقیقه ) و تا خشک شدن مخلوط صبر کنید.
  4. بعد با حوله و اب ولرم پوست را بشورید.

ماسک صورت زردچوبه، عسل و ماست یونانی

دکتر هادلی کینگ، متخصص پوست ساکن شهر نیویورک، ماسک پایه ماست به همراه زردچوبه و عسل را برای پوست های خشک و حساس توصیه می کند. زردچوبه یک ماده ضدالتهاب است که می تواند به کاهش قرمزی و تحریکات پوستی کمک کند. عسل نیز علاوه بر آب رسانی پوست به عنوان یک ماده ضد میکروبی برای جلوگیری از آکنه عمل می کند. کینگ می گوید عسل علاوه بر موارد گفته شده می تواند به عنوان یک مانع محافظ در اطراف پوست عمل نماید.

ازنظر این پزشک ماست با آب رسانی فوق العاده خشکی پوست را از بین می برد. ماست همچنین حاوی اسیدلاکتیک است که به لایه برداری ملایم برای پوست های حساس و خشک کمک می کند و می تواند منجر به درخشش و جلوگیری از آکنه شود. به علاوه، به گفته کینگ، پروبیوتیک های موجود در ماست می توانند میکروبیوم پوست را تقویت کنند. این میکروبیوم ها در درمان بسیاری از عوارض پوستی مانند آکنه، روزاسه، اگزما، پسوریازیس و غیره نقش دارند.

مواد مورد نیاز:

  • 1 قاشق چای خوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری ماست (ترجیحاً ماست یونانی)
  • 1 قاشق چای خوری زردچوبه

طرز تهیه و استفاده از این ماسک برای پوست حساس :

  1. مواد را در یک ظرف به خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.
  2. با استفاده از دست یا کاردک مخصوص مراقبت از پوست، ماسک را به صورت خود بمالید
  3. بگذارید این ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند.
  4. پس از پایان کار، مواد را با آب بشویید و پوست خود را خشک کنید. (حواستان باشد خودتان با حوله نرم پوستتان را خشک کنید؛ زیرا ماندن آب به مدت طولانی روی پوست آن را خشک تر می کند.)
  5. برای جلوگیری از زرد شدن پوست زردچوبه، کینگ توصیه می کند قبل از افزودن زردچوبه، از دو ماده اولیه خمیر درست کنید و در آخر زردچوبه را اضافه نمایید.

ماسک صورت آووکادو، آلوئه ورا و روغن زیتون

ماسک های دارای آووکادو و این ماسک با ترکیب فوق العاده ای که دارد از مرطوب کننده ترین ماسک های طبیعی پوست صورت می باشند. به گفته دکتر کینگ، روغن حاصل از آووکادو فواید زیادی برای پوست دارد. ماده ابرقهرمان این ماسک یعنی روغن آووکادو، پر از ویتامین هایی مانند C و E است که آنتی اکسیدان هایی قوی را برای پوست فراهم می کند، درحالی که اسیدهای چرب آن نیز به مرطوب سازی و محافظت از پوست کمک می نمایند

پوست

روغن زیتون به افزایش رطوبت پوست حساس کمک می کند، زیرا هم یک ماده مرطوب کننده و هم نرم کننده است. آلوئه ورا نیز به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی، یک درمان موضعی کاملاً مستند برای زخم ها و سوختگی ها است و همچنین یک ماده مرطوب کننده است. پس این ماسک یک معجزه کننده برای پوست های خشک و حساس محسوب می شود.

مواد مورد نیاز:

  • ½ آووکادو له شده یا پوره شده
  • 1 قاشق چای خوری روغن زیتون
  • 1 قاشق چای خوری آلوئه ورا

طرز تهیه و استفاده از این ماسک برای پوست حساس :

  1. همان طور که گفتیم ابتدا باید آووکادو را کاملاً له یا پوره کنید.
  2. سپس مواد دیگر را اضافه کنید و تا جایی که خمیر یکدستی ایجاد شود مواد را هم بزنید.
  3. سپس مواد را با کاردک مخصوص مراقبت پوستی یا انگشتانتان به صورت بمالید.
  4. این ماسک باید 10 دقیقه روی پوستتان بماند.
  5. بعد از شستن این ماسک چنان درخششی را حس خواهید کرد که شروع به گرفتن عکس های سلفی از خودتان می کنید و شگفت زده می شوید. به علاوه میزان آب رسانی این ماسک به قدری است که بعدازآن نیازی به استفاده از مرطوب کننده مانند سایر ماسک ها نخواهید داشت.

چه لوازم آرایشی کمتر موجب تحریک پوست های حساس می شوند؟

آکادمی پوست آمریکا به افرادی که پوست حساسی دارند توصیه می کند:

  • از پنکیک یا پودرهای صورتی استفاده کنید که مواد نگهدارنده کمتر و خطر تحریک کنندگی کمتری برای پوست دارند.
  • از فوندانسیون با پایه سیلیکون به منظور تحریک کمتر پوست استفاده کنید.
  • از محصولات آرایشی ضدآب استفاده نکنید زیرا در این صورت برای پاک کردن آن ها به پاک کننده های قوی تری نیاز خواهید داشت.
  • از خط چشم و ریمل مشکی استفاده کنید زیرا به نظر می رسد که کمتر موجب حساسیت شوند.
  • از خط چشم و پرکننده های ابرو مدادی استفاده کنید زیرا نوع مایع آن ها ممکن است حاوی لاتکس (latex) باشد که می تواند موجب واکنش های آلرژیک شود.
  • لوازم آرایشی قدیمی را دور بریزید زیرا می توانند فاسد شوند و عوارض جدی برای پوستتان داشته باشند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (227 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (157 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (37 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (20 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) مانتوی تابستانی خاص و مجلسی سپیده بزمی پور برای خانم های شیک پوش /برا ایده گرفتن عالیه+عکس (8 نظر) نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌 (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز