ماسک صورت موز، جوش‌شیرین و عسل برای پوست حساس

  شنبه، 19 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
ماسک صورت موز، جوش‌شیرین و عسل برای پوست حساس
پوست حساس به‌راحتی به‌وسیله هر چیزی آسیب می‌بیند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، باد، سرما و گرما، مواد شیمیایی در محصولات بهداشتی و سایر عوامل مشابه می‌تواند باعث واکنش پوست شود. نوع واکنش ممکن است متفاوت باشد، اما نکته کلیدی این است که پوست اغلب به هر چیزی واکنش نشان می‌دهد.

پوست حساس به راحتی به وسیله هر چیزی آسیب می بیند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، باد، سرما و گرما، مواد شیمیایی در محصولات بهداشتی و سایر عوامل مشابه می تواند باعث واکنش پوست شود. نوع واکنش ممکن است متفاوت باشد، اما نکته کلیدی این است که پوست اغلب به هر چیزی واکنش نشان می دهد.

در چندین مقاله درباره پوست های حساس، خشک، چرب، معمولی و ترکیبی صحبت کردیم. اما این بار می خواهیم به پوست های حساس بیشتر بپردازیم که در کنار انواع مختلف پوست قرار می گیرد. به عبارت دیگر، نوع پوست شما هم می تواند ترکیبی و هم حساس به طور هم زمان باشد. پوست خشک اکثراً با حساسیت های پوستی همراه است ولی در پوست های چرب، حساسیت کمتر به چشم می خورد. در مبحث مراقبت های پوستی، پوست “حساس” به این معناست که پوست شما می تواند به راحتی تحت تأثیر قرار بگیرد و دارای یک مجموعه مشخص از ویژگی هایی است که نیاز به مراقبت های ویژه دارد.اگر تصور می کنید که در گروه پوست های حساس قرار دارید. با ما در ادامه همراه باشید…

آنچه باعث ایجاد پوست های حساس می شود:

تعدادی علل احتمالی وجود دارد. شما ممکن است با پوست حساس متولدشده باشید. شاید مادر یا پدر یا یکی از پدربزرگ و مادربزرگ شما پوست حساس داشته اند، موارد دیگری نیز در این میان هستند که باعث بروز پوست حساس در شما می شوند. شامل:

  • آلرژی-اگر شما به چیزهای خاصی حساسیت دارید، پوست شما هم به آن آلرژی با حساسیت خود واکنش نشان می دهد.
  • پوست خشکپوست های خشک اغلب حساس هستند چون لایه بیرونی پوست های خشک نازک تر از لایه های دیگر است.
  • دیگر شرایط پوستی
  • قرار گرفتن بیش ازحد در معرض عوامل محیطی، مانند خورشید، باد، یا مواد محرک شیمیایی

اگر هرکدام از شرایط بالا را داشتید، می توانید پوست خود را در دسته بندی پوست های حساس قرار دهید.

ماسک خانگی برای پوست حساس و قرمز

در اینجا می خواهیم طرز تهیه و استفادۀ 3 ماسک فوق العاده برای پوست های حساس که متخصصین پوست نیز آن ها را توصیه کرده اند، به شما آموزش دهیم تا پوستتان به حالت نرمال برگردد.

1. ماسک صورت موز، جوش شیرین و عسل

ماسک های زیبایی که بر پایه موز هستند، بسیار پرطرفدار و رایج می باشند. از این ماده در محصولات مراقبتی و زیبایی پوست نیز استفاده می شود. ازجمله مهم ترین خواص موز برای پوست خاصیت آب رسانی فوق العاده آن است. طبق گفته دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، این میوه دارای خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی است که باعث تسکین پوست می شود. بر اساس این گفته انتظار می رود این ماده برای تسکین پوست های مبتلا به برخی بیماری های مزمن مانند اگزما و پسوریازیس مفید باشد. هرچند باید ابتدا کمی از آن تست گردد تا مشخص شود پوست شما به آن حساسیت دارد یا خیر؟ زیرا پوست حساس ممکن است به هر مادۀ معمولی نیز حساسیت داشته باشد. مطالعات همچنین نشان داده است که این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند از آسیب رادیکال های آزاد و پیری زودرس حاصل از این آسیب ها جلوگیری کند.

به گفته اینژ ترون، بنیان گذار FaceGym، جوش شیرین موجود در این ماسک به عنوان یک ماده جلوگیری کننده از آکنه به کار می رود. طبق مطالعات انجام شده، جوش شیرین دارای خواص ضد قارچ پوستی و به طورکلی ضد قارچی است که می تواند برخی از بیماری های پوستی را درمان کند. به همین دلیل برخی از پزشکان طب سنتی برای درمان بعضی از بیماری های پوستی حمام جوش شیرین را توصیه می کنند. ترون همچنین می گوید همین مسئله در مورد عسل نیز صدق می کند و این مواد در کنار هم یک ترکیب عالی برای پوست حساس خواهند کرد.

البته باید قبل از استفاده از ماسک، اگر پوست حساسی دارید، احتیاط کنید. ترون می گوید جوش شیرین می تواند در برخی پوست ها باعث تحریک شود و حتی اگر حساسیت ندارید، بیش از دو بار در هفته از این ماسک استفاده نکنید.

ماسک صورت

مواد مورد نیاز:

  • ½ موز رسیده
  • 1 قاشق چای خوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین (اگر پوستتان علاوه بر حساس بودن خشک هم هست از جوش شیرین کمتری استفاده کنید.)

طرز تهیه و استفاده از این ماسک برای پوست حساس :

  1. ابتدا در یک ظرف مناسب موز را کاملاً له یاد دستگاه غذا ساز پوره کنید.
  2. سپس عسل و جوش شیرین را به آن اضافه کرده و کاملاً مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به وجود بیاید.
  3. حالا مواد را با نوک انگشتانتان به تمام پوست صورت بزنید.
  4. چند دقیقه ای منتظر بمانید تا ماسک کاملاً خشک شود. معمولاً 10 دقیقه زمان مناسبی است تا هم ماسک خشک شود و هم حداکثر آب رسانی با این ماسک انجام شود.
  5. سپس با آب ولرم رو به سرد همراه با ماساژ پوستتان را بشویید. ماساژ ضمن اینکه جریان خون را زیر پوست شما افزایش می دهد و برای جوان سازی پوست مفید است، جوش شیرین را در پوست شما فعال می کند و سلول های پوست مرده را از بین می برد.

نکته مهم: این ماسک بسیار شگفت انگیز است و احساس خوبی روی پوست شما ایجاد خواهد کرد، اما هفته ای دومرتبه بیشتر از آن استفاده نکنید.

آیا آزمایش پزشکی برای تشخیص پوست حساس وجود دارد؟

تست پچ (patch) می تواند علائم و همچنین عواملی که باعث ایجاد واکنش حساسیتی در پوست می شوند را شناسایی کند. در غیر این صورت انجام آزمایش به منظور تشخیص پوست حساس برای پزشکان سخت خواهد بود زیرا عوامل بسیاری می توانند در آن دخیل باشند.

آیا آقایان نیز باید نگران پوست حساس باشند؟

سلامت پوست به همان اندازه که برای خانم ها مهم است برای آقایان نیز اهمیت دارد.

نوع پاسخی که پوست های حساس به متدهای پاک سازی می دهند برای هر فرد متفاوت است اما بیشتر متخصصان پوست معتقدند که صابون های ضدبو و خیلی معطر، حاوی پاک کننده های قوی هستند و نباید برای صورت استفاده شوند. پاک کننده های فاقد مواد صابونی مانند صابون های ملایم و صابون های مخصوص پوست های حساس به همراه بیشتر پاک کننده های صورت مایع، از تحریک پذیری کمتری نسبت به صابون ها برخوردارند.محصولات مرطوب کننده به پوست کمک می کنند تا مرطوب بمانند و از خشکی و ساییدگی در امان باشند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (329 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (241 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (185 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (58 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (46 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (21 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (7 نظر) بهنوش بختیاری : علی دایی ستونه نباشه تهران کجه، برج میلاد خلال دندونشه...+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز