اندیکاتور Envelope چیست؟ و چه کاری انجام می دهد

  شنبه، 01 شهریور 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
اندیکاتور Envelope چیست؟ و چه کاری انجام می دهد
ساعد نیوز:​​(ENV) یک اندیکاتور دنبال کننده روند است. از آنجا که میانگین متحرک MA یک اندیکاتور تاخیر دار نسبت حرکات قیمت است ، ENV نیز تاخیر دار خواهد شد. گفته می شود ،از هرگونه حرکت قیمتی که از هر یک از باند ها بیرون بزند، نباید غافل شد. ENV به گونه ای طراحی شده است که اکثر تحرکات قیمت در داخل باندها انجام شود.

​​(ENV) یک اندیکاتور دنبال کننده روند است. از آنجا که میانگین متحرک MA یک اندیکاتور تاخیر دار نسبت حرکات قیمت است ، ENV نیز تاخیر دار خواهد شد. گفته می شود ،از هرگونه حرکت قیمتی که از هر یک از باند ها بیرون بزند، نباید غافل شد. ENV به گونه ای طراحی شده است که اکثر تحرکات قیمت در داخل باندها انجام شود. بنابراین ، هنگامی که قیمت ها از باندها بیرون میزنند ، این نشانه قدرت حرکت است و می تواند حرکات قابل توجهی را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال ، در یک روند قوی (از هر جهت) بیرون زدن از باند بالایی می تواند نشان دهد که روند صعودی در حال تقویت است و ادامه خواهد یافت. مثال دیگر این است که طی یک روند جانبی یا خنثی، یک نفوذ در بالای باند بالایی ممکن است علامتی از وضعیت اشباع خرید باشد که منجر به کاهش قیمت به داخل باندها می شود.

مانند بسیاری از شاخص ها ، شیوه استفاده کارآمد و مؤثر از ENV به استفاده از پارامترهای صحیح بستگی دارد که این دشوار است و بیشتر توسط تست کردن و تجربه حاصل می شود. تحلیل گذشته نمودار هم می تواند به تحلیلگر تکنیکال کمک کند تا از رفتار اندیکاتور در حالات مختلف آگاه شود. روش دیگر ، استفاده از چندین ENV بر روی یکدیگر با درصد های مختلفی از آن است که می تواند به تحلیلگر تکنیکی در تحلیل کمک بسزایی کند.

اندیکاتور Envelope

اندیکاتور Envelope به وسیله ی دو میانگین متحرک که رنج قیمتی بالا و پایین را تعیین نموده اند ، تشکیل شده است .

کاربردهای اندیکاتور Envelope

  1. شناسایی کردن نواحی اشباع خرید و اشباع فروش در وضعیت حاکم بر بازار برای تریدرها و سرمایه گذاران
  2. مشخص نمودن رنج قیمتی بالا و پایین

این اندیکاتور از دو خط میانگین حرکتی ساده تشکیل شده است که با یکدیگر کانالی منعطف را شکل می دهند که در آن قیمت کامل می شود. این دو خط میانگین حرکتی با فاصلۀ ثابتی در اطراف یک خط میانگین حرکتی قرار دارند که ممکن است با فراریت کنونی بازار مطابقت پیدا کنند. هر کدام از خطوط در حکم یک حاشیۀ دامنۀ نوسان قیمتی است.در شرایطی که بازار، روندی است، فقط می توان در شرایط صعودی از این اندیکاتور سیگنال سقف خرید و در شرایط نزولی، سیگنال کف فروش گرفت.در مواقعی که بازار روندی افقی دارد، اگر قیمت به خط فوقانی برسد، سیگنالی است برای فروش و اگر قیمت به خط تحتانی برسد، سینگالی است برای خرید.

آنچه باید جستجو کنید

تأیید روند

غالباً ، در طی یک روند قوی ، بوجود آمدن شرایط اشباع خرید/اشباع فروش نشانه قدرت حرکت است که می تواند برای تأیید احتمال ادامه روند در نظر گرفته شود.در طی روند صعودی ، بوجود آمدن شرایط اشباع خرید در بالای باند بالایی (نفوذ به بالای باند) می تواند نشانه قدرت حرکت صعودی باشد و روند احتمالاً ادامه خواهد یافت.

همچنین در طی روند نزولی ، بوجود آمدن شرایط اشباع فروش نیز در پایین باند پایینی (نفوذ به پایین باند) می تواند نشانه قدرت حرکت نزولی باشد و روند احتمالاً ادامه خواهد یافت.

اشباع خرید/اشباع فروش

هنگامی که یک روند خنثی یا جانبی در نمودار داریم ، در طی حرکت قیمت ، ENV ​​می تواند برای شناسایی شرایط اشباع خرید/اشباع فروش مفید باشد. این شرایط به طور معمول می تواند منجر به اصلاح قیمت شود که به سمت خط میانگین باز خواهد گشت.

اضافه کردن اندیکاتور در نرم افزار مفید تریدر

اول گزینه Insert را انتخاب نموده و بعد Indicator ، و در بخش Trend اندیکاتور Envelope تعیین شده است . همان طور که می بینیم ، این اندیکاتور جزء اندیکاتورهای روند دار دسته بندی شده است .

بنابراین از انتخاب اندیکاتور Envelope نمودار سهم به صورت شکل زیر می گردد :

همان طور که می بینید ، اندیکاتور از دو بخش تشکیل شده است که به خوبی در منوی اندیکاتور در تصویر بالا نمایش داده شده است .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (193 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان