ساعدنیوز
ساعدنیوز

انتقاد تند علم‌الهدی از دولت: شما چه می‌کنید؟ اگر نمی‌توانید از دیگران کمک بگیرید

  شنبه، 04 اسفند 1397 ID  کد خبر 25574
انتقاد تند علم‌الهدی از دولت: شما چه می‌کنید؟ اگر نمی‌توانید از دیگران کمک بگیرید
ساعد نیوز:  نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بیش از دو سه ماه است مردم گرفتار گرانی در اولیات زندگی و کالاهای اساسی هستند. گوشت ندارند بخورند و اولیات زندگی اداره نمی‌شود. شما چه می‌کنید؟

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه نخست در موضوع شیطان شناسی از نهج‌البلاغه در تکمیل مبحث شیطان شناسی از نگاه قرآن بود؛ تفاوت شیطان شناسی از نگاه قرآن و نهج‌البلاغه این است که در نهج‌البلاغه، شگردهای شیطان تبیین می‌شود.

  • دو شگرد در این زمینه معرفی می‌شود؛ شگرد نخست این است که شیطان راه‌های خودش را برای انسان سهل و آسان قرار می‌دهد و راه را برای انسان هموار می‌کند. اما راه‌های شیطان چه راه‌هایی است؟ شیطان در مسئله اغوای انسان و فریب دادن افراد بشر، هدفش این است که انسان را از خدا دور کند و انسان را به عنوان یک عنصر یاغی و سرکش در مقابل خدا قرار دهد.
  • شیطان در مورد انسان، دو هدف دیگر نیز دارد؛ هدف نخست این است که آخرت و سرنوشت انسان را تباه کند و هدف دیگر این است که دنیای انسان را نیز تباه کند و دنیای انسان به سختی و رنج و مشقت و با هزاران مشکل اقتصادی و اجتماعی و بیماری و افتضاح و درد و غصه بگذرد.
  • بنای شیطان این است که دنیای ما نیز دنیای آبادی نباشد و در دنیا، بیماری و درد و غم و مصیبت و درگیری شدید به کلی زندگی ما را تباه کند و متوجه نشویم که شب و روز ما در دنیا چگونه می‌گذرد. هدف اصلی شیطان، جداسازی بشر از خدا و انسان را در مقابل حق نگه داشتن است.
  • مقام معظم رهبری در بیانیه‌ای فرمودند که در این مرحله با تکیه بر تجربه 40 ساله گذشته بایستی قدم دوم را مردم ما در تکمیل این انقلاب که نقطه نهایی‌اش حاکمیت جهانی حضرت بقیه الله(عج) است بردارند.
  • در 40 ساله نخست انقلاب خصوصیتی مردم ما داشتند و برخوردی نیز از سوی دشمن صورت گرفت. اینها را در 5 نکته می‌توان دسته‌بندی کرد؛ نکته نخست اینکه اساس و پایه و بنیان این انقلاب مقدس اسلامی، ایثارگری‌ها و فداکاری انسانهای انقلابی بود و خیل عظیم شهدا و حضور پربرکت مردم و ایثارگری‌هایی که امروز بعد از 40 سال انقلاب شاهد هستیم موید این مسئله است.
  • امروز ایثارگران را به عنوان یک قشر عظیم در این مملکت مشاهده می‌کنیم و این شهادت‌ها بنیه اصلی انقلاب بود؛ 40 سال عمر برای انقلاب کم نیست؛ در این 40 سال، خون پای این درخت انقلاب جاری بود و این انقلاب را تناور نگه داشت؛ نکته دوم اینکه بار اصلی انقلاب در این 40 سال روی دوش مردم بود؛ مردم ما در تمامی عرصه‌ها حضور داشتند و زمینه پذیرش این شهادت‌ها و خون دادن‌ها را به عنوان یک فرهنگ در جامعه خود به وجود آوردند و هر کجا خطری متوجه انقلاب ما شد مردم، مردانه پای کار آمدند و پای انقلاب ایستادند.
  • آنچه در این 40 سال، دشمنان ما را مستاصل کرده، حضور مردم در صحنه‌های انقلاب بوده و بار انقلاب را از زن و مرد و کوچک و بزرگ بهتر از نسل اول بر دوش خود گرفته‌اند و این حضور در صحنه مردم، بنیه اصلی و نیروی قطعی و توان صد درصد کامل این انقلاب شد.
  • دشمن ما هرچه توانست در این 40 سال مبارزه کرد و از جنگ و توطئه و تحریم کوتاهی نکرده است و این نکته سوم است که بازهم دشمنی خود را ادامه می‌دهد؛ دشمن از ناچیزترین وسایل و امکانات علیه ما استفاده کرد؛ نکته چهارم اینکه دشمن در همه دشمنی‌هایش شکست خورد؛ 40 سال یک عمر طولانی است و کم نیست؛ در این پهنه 40 ساله یک سیاستمدار جهانی به ما نشان دهد کجا فتنه و توطئه‌ای علیه ما شکل گرفته و پیروز شده‌اند؟ یک مورد هم ندارند و همه جا شکست خورده‌اند.
  • در طول این 40 سال نهادهای انقلابی و به ویژه در راس آنها سپاه پاسداران درخشیده است. هیچ موردی نبوده که بگوئیم نیروهای مسلح و امنیتی ما در عرصه‌ای وارد شده و شکست خورده‌اند. در مقابل همه توطئه‌ها و فتنه‌ها ایستاده‌اند. اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند با تجربه 40 ساله بیائیم این حرکت را در گام دوم آغاز کنیم اینها است.
  • عنایت خاصه پروردگار و توجه ذات مقدس حق و دعای خاص وجود اقدس امام زمان مردم ما را به نحوی بار آورده که در هفته نخست این گام دوم این 5 نکته را نمایش دادند و عنوان کردند در 40 سال دوم نیز در پای انقلاب ایستاده‌اند.
  • قلب نازنین مقام معظم رهبری شاد که در هفته اول بعد از 40 سال این مردم پایمرد پای انقلاب و خیمه نظام، نشان دادند که پایبند هستند؛ در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان این 5 نکته نمایش داده شد؛ اولا ایثار و فداکاری در شهادت 27 جوان فعال غیور رادمرد و جانبازی 13 جانباز نمایش داده شد که یعنی نسل جوان ما نیز امروز ایستاده است.
  • نکته دیگر اینکه دشمن نمایش داد که خیلی بی‌عرضه و ضعیف و زبون و پست است؛ از یک طرف می‌گوید گزینه نظامی روی میز ما است و از سوی دیگر به یک عده تروریست کافر از زندگی برگشته تکیه کرده و اینها را به سر ما می‌فرستد؛ آمریکا افسرانش و دریانوردانش آن قدر ضعیف هستند که با یک تشر عزیزان پاسدار ما دست‌ها را روی سر می‌گذارند و اینها دیگر امیدی به نیروهایشان ندارند و از بدبختی به یک مشت تروریست پناهنده شده است.
  • در لهستان جمع شدند و دم از صلح خاورمیانه و غرب آسیا زدند و در همین زمان مزدور از بدبخت‌ترین مردم استخدام کردند تا با یک حرکت انتحاری، 27 جوان ما را شهید کنند، این دشمن دیگر قدرتی ندارد؛ نکته چهارم این است که دشمن ما هر فتنه‌ای برپا کرد شکست خورد و این هفته نیز شکست خوردند؛ در لهستان کشورهای آبرومند دنیا نبودند و یک مشت مزدور آمریکا و اسرائیل حضور داشتند و آخرش هم تصمیمی نتوانستند بگیرند و حرکتشان همین بود که 4 مزدور تروریست را به کشور ما بفرستند. دشمن در هر حرکتی شکست خورده است و مردم دنیا وقتی پای تحلیل اقتدار ایران آمدند با تحلیل حرکت مردم در 22 بهمن این دو حادثه را تحت الشعاع قرار داد.
  • نهادهای انقلابی ما مخصوصا سپاه غیور پاسداران در هر حرکتی پیروزمندانه حرکت کرد و جنازه این 27 شهید روی دوش مردم بود و مردم شعار انتقام سر دادند و بعد از 3 روز عاملان قضیه در داخل کشور توسط سپاه پاسداران دستگیر شدند و ثابت شد قدرت عزیزان ایثارگر ما در یک نهاد نظامی و انقلابی، بالا و بلند است و در یک هفته مردم و رزمندگان و جوانان ما نشان دادند که تجربه 40 ساله نخست انقلاب در گام دوم نیز دنبال می‌شود.
  • حالا نوبت مسئولان است. شما چطور کار می‌کنید؟ بیش از دو سه ماه است مردم گرفتار گرانی در اولیات زندگی و کالاهای اساسی هستند. گوشت ندارند بخورند و اولیات زندگی اداره نمی‌شود. شما چه می‌کنید؟ یک تکان به خود می‌دهید بیشتر مسئله را در گرداب فرو می‌برید. آقای رئیس بانک مرکزی می‌گوید اگر دولت این کار را نمی‌کرد فلان اتفاق می‌افتاد؛ ما می‌خواهیم این دولت و مدیریت ما را نجات دهد. اگر تشخیص ندارید از دیگران کمک بگیرید.
  • این مملکت مرکز فوران توان و استعداد و قدرت در روی کره زمین است. اجازه دهید دیگران در مدیریت و اندیشه مدیریت کمک کنند؛ طرح در دست مردم زیاد است. مردم می‌خواهند گام دوم را بردارند باید این قدر گرفتار باشند؟ باید در گرانی معیشتی گیر کنند و حتی برای اولیات زندگی دچار مشکل شوند؟
  • این احساس مسئولیت اگر احساس مسئولیت باشد کار زودتر به نتیجه می‌رسد و با حرکت جهادی مشکلات حل می‌شود. مرز مملکت دست کیست که گوسفند قاچاق می‌کنند؟مگر چشم ندارید که قاچاق می‌کنند. ستاد مبارزه با قاچاق چه می‌کند که آقای وزیر عذر بیاورد گوشت ما به این قضیه مبتلا شده چون قاچاق می‌کنند آن هم در مملکتی که سپاهش سه روزه عامل جنایت را پیدا می‌کند و به دست انتقام می‌سپارد.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (72 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (69 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (57 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (53 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (50 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (40 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (34 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (34 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (25 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (26 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (22 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (20 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (16 نظر)
دیگران می‌خوانند   
حضور بازیگران در منزل نسرین مقانلو برای تسلیت بابت فوت پدرشون؛ فریبا کوثری ،سالار عقیلی و...+ویدئو روایت فوق خنده دار حامد آهنگی از معادل سازی لغات انگلیسی به فارسی+ویدیو/ دیگه کراوات نمیخرم چون احساس میکنم معادلش فحشه😂 (عکس) رهبر معظم انقلاب زیر سایه درخت چنار پیر حیاط خانه پدریشان/چه با صلابت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ پسر بزرگ و رشید ثریا قاسمی، خانم گل سریال گیلدخت +عکس/ باورتون میشه همچین پسر بزرگی داشته باشه؟ حضور جالب علی دایی در خانه یک عکاس ورزشی و دیدار با مادر 98 ساله او+عکس خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی وان حمام به شکل سنگ های قیمتی/ مغزو باید طلا گرفت +عکس رونمایی از تصویر پدر زن متشخص همایون شجریان/ خداوکیلی سحر دولتشاهی چه بابای لارجی داره😍 مهر و تسبیح و قرآن هدیه به سرمربی تازه مسلمان شده‌ی تیم سپاهان+عکس مراسم سالگرد ازدواج عاشقانه مرضیه جوان سریال دلدادگان/ چیدمان شیک میز با گل های رز پرَپَر شده+عکس مداحی موذن زاده اردبیلی در سخت ترین روز علی دایی ستاره سابق فوتبال/ اردت آقای فوتبالیست به اهل بیت مثال زدنی ست+ فیلم نگاهی به دکوراسیون اروپایی و شیک خانه لوکس و مجلل هانده ارچل/ عجب خونه زندگی خاص و منحصر به فردی+عکس پست تلخ و جگرسوز گلنار گیلدخت برای مرگ مادرش !! +ویدئو سکانس خنده دار دروغ گفتن بامزه حامد آهنگی در مورد پدربزرگش به رضا ناجی، بازیگر تبریزی/ سالن رفت رو هوا 😂+فیلم طراحی لوگو بسیار جذاب و زیبا رستوران وحید شمسایی ستاره تیم ملی فوتسال/ چه خلاقیتی+ عکس حضور مرجانه گلچین در خانه سنتی و ایرانی پسند شهرام ناظری برای تبریک تولدشان+عکس/ اصیل بودن از در و دیوار میباره جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد پیشنهاد میلیاردی به سرمربی قهرمان فوتسال برای خوردن یک غذای خاص/ مبلغ داشت قلقکم میداد....+فیلم رونمایی از مراسم عقد عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی نژاد در استانبول+عکس سکانس خنده دار حامد آهنگی وقتی به آلمان رفتن مجردی رضا ناجی (بازیگر تبریزی) پیله میکنه/ قسمت نشد خانوممو ببرم😂+فیلم خلاقیت منحصر بفرد در طراحی بالشت برای سارا ها تاریخ ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس خلاقیت خفن و باحال یک راننده تازه کار برای دنده عقب رفتن/ مغز تو رو انیشتن هم نداشت😂+ویدیو هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس رونمایی از تیپ و استایل جذاب آتیلا پسیانی در جوانی/ این مدل مو اون موقع ها حسابی مد بود+عکس (تصاویر) استایل متفاوت «مادر جومونگ» در نقش منفی یک سریال جدید نگاهی به کیک 1.5 متری جورجینا برای غافلگیری رونالدو/کل اعضای خانواده روی کیک هستن!! +عکس میز شام رنگی و خوشمزه فاطمه گودرزی برای عروس اش +عکس/ انصافا هنر و سلیقه اش خاصه! به بهانه اکران مست عشق، نگاهی به شهاب حسینی و عاشقانه‌ترین نقش‌هایش؛ سفری در میان عشق‌های ماندگار! رازهای نقاشی مرگ سقراط در موزه متروپلیتن نیویورک فیلم خنده دار از خوانندگی مهران غفوریان در مجلس ختم با صدای باورنکردنی/ مجید صالحی اون وسط از حال رفت😂 اختلاف شیرین امام خمینی(ره) و همسرشان در نام‌گذاری فرزندان (ویدئو) آواز نوجوان ایرانی که با آهنگ شجریان و صدای بهشتیش همه داوران را شوکه کرد/با این سنش اینطور می خونه اصلا باورکردنی نیست رونمایی از خواهر زیبا و موطلایی پارسا خائف، نوجوان خوش صدای ایرانی/ برادر و خواهر یکی از یک قشنگ‌تر+عکس سکانس خنده دار مراجعه پژمان جمشیدی به مطب دکتر افشار سریال ساختمان پزشکان/ فقط آخرش که ازدست خانم شیرزاد فرار کرد!+ویدیو افشاگری مهران رجبی در مورد سریال پایتخت: قرار بود من به جای بهبود در پایتخت بازی کنم+فیلم نامه خنده دار با غلط املاییِ دانش آموز ایرانی برای معلمش و درخواست جالب در آستانه روز معلم+عکس/ به این میگن فرصت طلب😂 نگاهی به قفسه کتاب باکلاس و عکس بهاره کیان افشار بازیگر سریال عاشقانه/ مجسمه هاش چقد خوشگلن +عکس روایت جالب وحید شمسایی از حواشی برنج نخوردنش+ویدیو/ از پیشنهاد وسوسه کننده برای تبلیغ برنج تا شوخی های مردم علی دایی در کنار 2 کشف بزرگ دوران مربیگری‌اش +عکس
تیتر امروز   
رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان رابطه عاشقانه در خیابان گاندی به خون کشیده شد/ قاتل اعتراف کرد به بهانه اکران مست عشق، نگاهی به شهاب حسینی و عاشقانه‌ترین نقش‌هایش؛ سفری در میان عشق‌های ماندگار! رازهای نقاشی مرگ سقراط در موزه متروپلیتن نیویورک اختلاف شیرین امام خمینی(ره) و همسرشان در نام‌گذاری فرزندان ترفند باورنکردنی پزشکان روم باستان برای ایجاد شوک الکتریکی و برگرداندن ضربان قلب/ عجیب ولی واقعی! کف قیمت دلار کجاست؟ مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد/ تغییر ظرفیت‌های پذیرش ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند/ ناشر عذرخواهی کرد جزئیات افزایش 10 میلیون تومانی وام بازنشستگان + مبلغ اقساط عکس دیده نشده از زنی که در ترور شهید صیاد شیرازی نقش اصلی را داشت/سرنوشت معاون رجوی چه شد؟؟ خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده