انواع جراحی کانتوپلاستی

  سه شنبه، 29 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
انواع جراحی کانتوپلاستی
جراحی کانتوپلاستی بیشتر مورد استفاده مردان وزنان کشور کره و آنهایی که تمایل دارند چشمان درشت تر داشته باشند است ، این جراحی به بسیاری افراد کمک می کند چشمان درشت تر داشته باشند وکمترخواب آلود بنظر برسند جراحی که انواع خاصی دارد.

شگردهای مختلفی برای اینکه چشم بزرگ تر به نظر برسد وجود دارد. آرایش یکی از راه های دست یابی به این هدف است. البته هیچ روشی مانند جراحی نمی تواند چشم هایی بزرگ، زیبا و طبیعی را بیافریند. وقتی که فاصله بین چشم ها زیاد باشد یا چشم های کوچکی داشته باشید، با انجام عمل اپیکانتوپلاستی می توان چشم های شما را پهن تر و بزرگ تر نشان داد.
عمل جراحی اپیکانتوپلاستی فقط 30 دقیقه زمان می برد و تیم متخصص ما این عمل جراحی ظریف را انجام می دهند که زمان ریکاوری آن نیز کوتاه است. عمل جراحی بزرگ کردن چشم در کلینیک زیبایی دکتر جعفری پور شکل چشم ها با توجه به تناسب اجزا صورت و اندازه چشم ها با ظرافت کامل طراحی اجرا می شود. در روش های جراحی بزرگ کردن چشم که ما به کار می بندیم شکافی سطح داخلی پلک ایجاد شده و سپس این شکاف ها از داخل بخیه می شود به طوری که به سختی می توان متوجه اسکارهای پس از عمل شده و ظاهر چشم طبیعی به نظر خواهد رسید.

انواع جراحی کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی بیشتر مورد استفاده مردان وزنان کشور کره و آنهایی که تمایل دارند چشمان درشت تر داشته باشند است ، این جراحی به بسیاری افراد کمک می کند چشمان درشت تر داشته باشند وکمترخواب آلود بنظر برسند جراحی که انواع خاصی دارد.

کانتوپلاستی جانبی :

کانتوپلاستی جانبی به شکل دادن بخش خارجی چشم کمک می کند باعث می شود کمتر خواب آلود یا چشم گربه ای بنظربرسید ، ممکن است از کانتو پلاستی برای درمان افتادگی پلک پایین یا زیباتر بنظر رسیدن استفاده شود درابتدا ازاین جراحی برای درمان برخی ازاختلا لات استفاده می شد اما امروزه گاهی اوقات ازاین جراحی برای زیبایی و ظاهر دلربا داشتن استفاده می شود.

شکاف های ایجاد شده در قسمت داخلی چشم باعث بزرگتر شدن چشم ها و نزدیک شدن آنها به مرکز صورت می شود در حالی که شکاف در قسمت خارجی چشم ها را به گوشه نزدیک تر می کند. بنابراین با کشیده شدن گوشه خارجی چشم انحنا و خمیدگی پشت پلک پایین و زاویه چشم اصلاح می شود . این جراحی علاوه بر اینکه برای افرادی که به دنبال چشم های بزرگتر هستند پیشنهاد می شود برای مشکلات مربوط به زاویه رو به بالای چشم و افتاده گی چشم نیز انجام میشود .

درمان اکتروپین با کانتوپلاستی

یکی از گزینه های مناسب برای انجام کانتوپلاستی است ولی این مشکل چیست و چگونه رفع می شود؟اکتروپین بیماری است که درپلک های پیر اتفاق می افتد و درآن پلک پایین به بیرون برمیگردد.

علل ایجاد اکتروپین:

باافزایش سن عضلات ضعیف یا دچارنقص می شوند ، این عضلات همانند دیگر اعضای بدن اگرضیف شوند عملکردشان را ازدست میدهند. ماهیچه های اطراف چشم و پوست آنها شل می شود والاستیسیته خود را ازدست می دهد اگر الاستیسیته ازبین رود پلک می افتد و زیر چشم حالت پفی می شود که درنهایت پلک مقداری بیرون می آید که باعث سوزش وخشکی چشم می شود.

  • اشک برای سلامت چشم اهمیت دارد یعنی وضعیت مجرای اشک روی سلامت چشم تاثیر می گذارد
  • اشک برای سلامت کلی چشم وشفافیت بینایی اهمیت دارد
  • اشک حاوی ترکیباتی ازجمله آب ، مخاط ، روغن های چرب است
  • اشک نه تنها چشم را مرطوب نگه می دارد بلکه به شست وشوی باکتری ها گرد وخاک کمک می کند
  • پلک زدن یکی دیگر ازکارها درحفظ سلامت چشم است
  • درموارد شدید اشک چشم بیرون میریزد و درصورت پاک کردن چشم خشک تر می شود
  • درجراحی کانتوپلاستی به ترمیم افتادگی پلک حفظ محل مجرای اشک برای عملکرد بهتر پرداخته می شود

علل دیگر اکتروپین

اکتروپین به چشم اسیب میزند ازعلل آن می توان به سوختگی ، فلج شدن غده ها ، وبیماری های دیگر اشاره کرد ، گاهی اوقات باعث التهاباتی درناحیه چشم می شود مثل آسیب دراثر استفاده ازبرخی لنزها بنابراین چگونه جراحی به درمان اکتروپین کمک می کند.

جراحی کانتوپلاستی توسط جراح با تجربه، زردپی ها که مسئول حفظ اطراف چشم هستند را سفت می کند همچنین توانایی پلک زدن را حفظ می کند ، زردپی های محکم حمایت های کافی برای پوست و ماهیچه های اطراف چشم و پلک رافراهم می کند باجراحی کانتوپلاستی قرنیه و حتی کل چشم محافظت می شود. این روند ماهیچه های بصری را تقویت تا مجرا ی اشک بهبود یابد این شرایط اغلب در اکتروپین رخ می دهد

انتروپیون درمان انتروپیون باجراحی

انتروپیون برعکس اکتروپیون است که به برگشتن پلک به داخل چشم گفته میشود ، این عارضه بسیاردرد آور است این افراد همیشه تصور می کنند چیزی داخل چشمشان رفته است به همین خاطر احساس سوزش همیشگی دارند. جراحی کانتوپلاستی آخرین راه حل برای درمان سوزش همیشگی چشم که براثر انترو پیون ایجاد شده است اما اگربخاطرداشته باشید جراحی پلک پایین کارساده ای نیست ونیازمند مهارت های پیشرفته ، دانش فراوان هزینه های گزاف است جراحی پلک کار پیچیده ای است و بسیاری ازجراحان کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی آن را اشتباه انجام میدهند پس اهمیت پزشک ماهر دراین زمینه دست کم نگیرید زیرا بینایی تان درخطر است پزشکی را که متخصص باشد وتجربه ی فراوانی درعمل جراحی پلک پایین داشته باشد انتخاب کنید . گام بعدی این است که مکان مجهزی را برای جراحی کانتوپلاستی انتخاب کنید.
عمل جراحی زیبایی پلک بالا: برش درست روی چین طبیعی پلک داده می شود لذا احتمال اینکه بعد از جراحی زیبایی پلک چشم جای برش روی پلک ها بماند، فوق العاده کم است. بعد از برداشتن از پوست و نسج زیر پوستی در صورت لزوم کیسه های چربی نیز برداشته شده و محل برش با نخ بسیار نازک دوخته می شود.
جراحی زیبایی پلک پایین:اگر میزان پف پلک پایین و بیرون زدگی چربی های آن زیاد باشد محل برش کاملا زیر خط مژه ها خواهد بود تا جای اسکار آن مشخص نباشد . در این صورت علاوه بر خارج کردن چربی های اضافه می توان پوست اضافی پلک را نیز چید اما اگر میزان بیرون زدگی چربی ها خیلی زیاد نباشد و پوست پلک نیز در حد معمول باشد می توان چربی ها را از طریق برشی واقع در سطح داخلی پلک خارج کرد. مزیت این نوع جراحی زیبایی پلک چشم آن است که روی پوست هیچ برشی وجود ندارد و ضمنا بهبودی و ترمیم آن نیز سریع تر است.
بعد از جراحی زیبایی پلک چشم ممکن است اطراف چشم قدری متورم و کبود شود. در عمل جراحی زیبایی پلک خشکی چشم نیز معمول است که برای برطرف کردن آن می توانید از قطره اشک مصنوعی استفاده کنید . تورم و کبودی اولیه در عرض یکی دو هفته برطرف می شود اما چند ماه طول می کشد تا نتیجه نهایی عمل جراحی زیبایی پلک ظاهر شود. محل برش جراحی پلک به تدریج کم رنگ می شود و ممکن است تا یک سال به طول بینجامد تا محل برش به طور کامل برطرف شود. نتیجه عمل زیبایی پلک چشم دائمی است. با این وجود زمان در حال گذر است و بدیهی است که گذشت زمان می تواند بر روی تمام بدن از جمله بر روی پلک های عمل شده نیز تاثیر بگذارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (636 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان