انواع منافذ باز پوست کدامند؟

  جمعه، 04 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
انواع منافذ باز پوست کدامند؟
بسیاری از افراد از منافذ باز پوست صورت خود شکایت دارند. این مشکل در افراد جوان و با پوست چرب یا مختلط شایع‌تر است. این منافذ باز در اثر گشادشدن منافذ طبیعی پوست که در همه افراد وجود دارد، ایجاد می‌شوند.

انواع منافذ باز پوست و راه های درمان آن

منافذ باز پوست یکی از مشکلات پوستی است که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند.

منافذ بسیار بزرگ

قالب های یخ از آب معدنی درست کنید و سپس هر روز صبح و عصر این قالب ها را روی پوست صورت تا بکشید.

منافذ فرو رفته

اگر منافذ ضعیفی روی پوست دارید که فرو رفته هستند، می توانید با استفاده از ماسک های این بخش از سلامت پوست در نمناک آن ها را کاهش دهید.

منافذ سر سیاه

منافذ سر سیاه نیز بسیار رایج هستند. برای خلاص شدن از آنها باید ماسک هایی درست شده از سفیده تخم مرغ، قالب یخ یا خاک رس را به کار بگیرید.

منافذ سفید

به یاد داشته باشید که هرگونه عفونت می تواند باعث افزایش این منافذ شود. گاهی اوقات این منافذ به حدی روی پوست باقی می مانند تا به زخم تبدیل می شوند پس نباید بیش از حد با آنها ور بروید.سعی در ترکاندن و کندن این منافذ با دست نکنید، این کار باعث پخش عفونت و زخم روی پوست می شود.سالیسیک اسید به از بین بردن باکتری ها کمک می کند که سالیسیک اسید به جای تمیز کردن پوست، شروع بهلایه برداری می کند و از بیشتر شدن منافذ جلوگیری می کند.این ماده را می توانید به شکل پماد یا حتی نوع مایع آن از داروخانه خریداری کنید و آن را فقط در قسمت هایی که منافذ وجود دارد بزنید.بعد از دوش آب داغ زمانی که هنوز پوست بخار حمام را دارد، با دقت مقداری روغن درخت چای را با پد روی پوست تان بزنید.

منافذ آکنه ای

تا جایی که می توانید از دست زدن به صورت و از مالیدن دست به پیشانی، چشم و ور رفتن با چانه اجتناب کنید که هر کدام از این لمس ها باکتری زیادی را به پوست منتقل می کند و باعث حساسیت می شود.بهتر است که به طور مداوم حمام بخار بگیرید و از لوسیون ها استفاده کنید و همچنین می توانید یک ماسک را چند قسمت کنید و بعد هر بار چند لایه از آن را روی پوست گرم و مرطوب قبل از خوابیدن بزنید.زمانی که شدت این آکنه ها بسیار بالا و عمقی است، بهتر است که دست نگه دارید و قبل از هر کاری به پزشک مراجعه کنید.گاهی اوقات این آکنه ها می تواند خبر از بیماری ها و مشکلاتی در درون بدن باشند.هرگز با این آکنه ها ور نروید مخصوصا آنهایی که روی بینی قرار گرفته اند. ماهیت خون در این نقطه به اینگونه است که اگر زیاد با این قسمت از بدن ور بروید آلودگی را وارد خواهید کرد که این آلودگی به راحتی وارد خون و بعد وارد مغز می شود.

پیشگیری

  1. صبح ها صورت را با پاک کننده های ملایم و آب ولرم تمیز کنید، سپس با آب سرد بشویید تا منافذ بسته شود.
  2. از مرطوب کننده مخصوص نوع پوست خود، چرب، خشک، ترکیبی یا پوست حساس و مستعد جوش، استفاده کنید. منافذ پوست افراد دارای پوست چرب معمولاً آشکارتر است، چون چربی توجه را به سمت منافذ جلب می کند. بنابراین اگر پوست چرب دارید، از مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید.
  3. هر روز ۳۰ دقیقه پیش از خارج شدن از منزل از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید. آسیب دیدگی ناشی از نور خورشید منافذ را بزرگتر نشان می دهد.

داروها برای درمان منافذ باز پوست لازم اند؟

از راهکارهای همیشگی برای کاهش منافذ باز، استفاده از کرم های لایه بردار در شب است؛ مثلا با تجویز پزشک، می توان از کرم، ژل و لوسیون «ترتینویین» برای افزایش سرعت بازسازی سلول های شاخی پوست استفاده کرد.همچنین ژل «آداپالن» را نیز می توان به این منظور مصرف کرد. ژل آداپالن در مقابل نورآفتاب نسبت به ترتینویین کمتر تحریک پوستی ایجاد می کند.غیر از داروها، از روش های درمانی دیگری نیز می توان برای بهبود و کاهش منافذ باز پوست استفاده کرد؛ مانند میکرودرم ابریشن، لیزرهای لایه بردار غیرتهاجمی مانند لیزر افریم یا تهاجمی ملایم مانند لیزر فراکشنال.سیستم های نوری غیرلیزری نیز نقش مهمی در کاهش منافذ باز پوست و جوانسازی دارند و درنهایت با به کارگیری ترکیبی از روش های دارویی و غیردارویی افراد می توانند تا حد قابل توجهی منافذ باز پوستشان را کاهش دهند.

آیا آفتاب منافذ پوست را بیشتر می کند؟

از نکته های مهم مراقبت از پوست در افرادی که پوستشان منفذ دارد، این است که در برابر اشعه مضر آفتاب از خود مراقبت کنند. آفتاب می تواند به تشدید این علامت یا نمای پوستی منجر شود، بنابراین استفاده از پوشش مناسب پوست و قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب به ویژه در ساعت های 12 تا 4 بعدازظهر و استفاده از کرم ضدآفتاب توصیه می شود.از آنجا که منافذ باز پوست در افراد با پوست چرب شایع تر است، حتما لازم است از ضدآفتاب های فاقد چربی استفاده کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (535 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (477 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (217 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (126 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (20 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (12 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (11 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...