انواع ماسک سرکه سیب برای موی سر

  چهارشنبه، 23 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
انواع ماسک سرکه سیب برای موی سر
همانطور که میدانید سرکه سیب خاصیتی اسیدی دارد و هر نوع اسید به عنوان یک لایه بردار عمل میکند و میتواند جای لک روی صورت شما را ازبین برده و از جوش زدن صورت جلوگیری کند، بنابراین سرکه سیب میتواند یک لایه بردار کاملا مناسب برای پوست شما باشد.

همانطور که میدانید سرکه سیب خاصیتی اسیدی دارد و هر نوع اسید به عنوان یک لایه بردار عمل میکند و میتواند جای لک روی صورت شما را ازبین برده و از جوش زدن صورت جلوگیری کند، بنابراین سرکه سیب میتواند یک لایه بردار کاملا مناسب برای پوست شما باشد. اما! اندکی صبرکنید، هر لایه برداری ویژگی هایی دارد که باید قبل از استفاده از آنها آگاه شوید. دقت داشته باشید که سرکه سیب به عنوان یک اسید ممکن بر روی پوست شما واکنش دهد پس بهتر است قبل از مصرف و شروع درمان ابتدا کمی از آن را بر یک ناحیه کوچک از پوست خود تست کنید و مطمئن شوید که حساسیتی نشان نمیدهد. پس از تست این آزمایش نوبت به استعمال آن میشود، دقت داشته باشید که سرکه سیب دارای اسید زیادی می باشد به همین علت در اوایل مصرف آن را با آب رقیق کنید و به تدریج در روزهای بعد مقدار سرکه را بیشتر و آب را کمتر کنید. برای پوست عزیزانی که با گیاه آلواوراء حساسیت نشان نمیدهد استفاده آن به جای آب باسرکه سیب میتواند بهتر باشد. مورد دیگری که باید درنظر بگیرید این است که از روزی که تصمیم به استعمال سرکه سیب میگیرید از پنج دقیقه شروع کرده و به تدریج زمان آن را افزایش دهید تا به 20 دقیقه برسید. سعی کنید سرکه سیب را شبها استفاده کنید چرا که به عنوان یک لایه بردار باید اشعه کمتری از خورشید ببیند. شما میتوانید از سرکه سیب به عنوان تونر برای پاک کردن آرایش صورت خود استفاده کنید.

در ادامه این بخش از سلامت پوست و مو به معرفی ماسک موهای عالی با سرکه سیب خواهیم پرداخت که برای تقویت ، پرپشتی و درمان مشکلات ظاهری مو مفید هستند خواهیم پرداخت.

1. سرکه سیب

می توانید به تنهایی از سرکه سیب رقیق به عنوان درمان طبیعی عالی برای مقابله با ریزش مو استفاده کنید. در اینجا آورده شده است که چگونه از سرکه سیب برای ریزش مو استفاده کنید:

مواد لازم :

  • نصف فنجان سرکه سیب ارگانیک
  • نصف فنجان آب ولرم

روش:

اولین قدم، ترکیب سرکه ، آب ولرم و شامپو زدن مو است. سپس در حالی که موها هنوز مرطوب است، با محلول سرکه رقیق مو را آبکشی کنید. 12 دقیقه محلول را روی موها بگذارید در حالی که پوست سر را ماساژ می دهید. آخرین مرحله شستن مو با آب است. این درمان خانگی می تواند دویا سه بار در هر هفته تکرار شود.

2. جوش شیرین و سرکه سیب

جوش شیرین می تواند رشد مو را افزایش دهد و از ریزش آن جلوگیری کند. این یک عامل پاک سازی بزرگ است، که باقی مانده محصول را از پوست سر می گیرد و فولیکول های مو را مسدود می کند و مو را تضعیف می کند. علاوه بر آن، جوش شیرین ظرفیت مبارزه با کلرین را دارد که به مو آسیب می زند و باعث ریزش مو می شود. بنابراین چگونه از سرکه سیب برای ریزش مو استفاده کنیم :

مواد لازم :

  • 1 قاشق سوپ خوری جوش شیرین
  • 1 قاشق سوپ خوری سرکه سیب
  • 3 قاشق سوپ خوری آب

روش :

اول از همه، جوش شیرین و سرکه را به آب اضافه کنید و آن ها را به طور کامل مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. پس از آن شروع به استفاده از این مواد روی پوست سر و مو مرطوب کنید. باید این محلول را ده دقیقه روی موها نگه دارید. آخرین مرحله ، شستن موها با کمک آب ولرم است. می توانید این روند را دوتا سه بار در یک هفته تکرار کنید.

3. چای مریم گلی و سرکه سیب

علاوه بر سرکه سیب، موجود در این نسخه مریم گلی می تواند از ریزش مو ناشی از واکنش های آلرژیک یا عفونت های قارچی است جلوگیری کند چون عوامل ضد آلرژی، آنتی بیوتیک و ضد عفونی کننده دارد.

مواد لازم :

  • یک قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • دو قاشق غذاخوری برگهای خشک مریم گلی
  • دو فنجان آب جوش

روش:

مریم گلی خشک را ابتدا در ظرف ریخته و سپس آب جوش را روی آن بریزید. سپس اجازه دهید این مخلوط 10 تا 15 دقیقه خیس بخورد و بعد از آن، چای را صاف کنید. حالا سرکه را به چای اضافه کنید. موها و پوست را با این چای بشویید. موها را با کمک یک حوله بپوشانید و پس از نیم ساعت موها را بشویید. مشکل ریزش مو با تکرار این نسخه یک روز درمیان کاهش می یابد.

4. روغن زیتون و سرکه سیب مرطوب کننده مو

روغن زیتون می تواند رشد مو را تحریک کند . روغن زیتون در این نسخه اثر مرطوب کنندگی دارد ، که پوست سر را تغذیه و از شوره سر که باعث ریزش مو می شود جلوگیری می کند .علاوه بر این ، یک ضد عفونی کننده طبیعی است که به مبارزه با عفونت های قارچی کمک می کند. علاوه بر این ، به تقویت تار های مو و به حداقل رساندن شکستگی مو کمک می کند. علاوه بر آن، روغن زیتون در برابر شپش، شوره سر و ...محافظت می کند.

مواد لازم :

  • 1 قاشق سوپ خوری سرکه سیب
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

روش:

اولین قدم این است که روغن زیتون را به سرکه اضافه کنید. در مرحله بعد آن ها را با قاشق مخلوط کرده و پوست سر ومو را با این ترکیب پنج دقیقه مالش دهید. این مخلوط را 60 دقیقه نگه دارید و با شامپو ملایم بشویید. می توانید از این نسخه 1 - 2 بار در هفته استفاده کنید.

5. تقویت رشد مو با سرکه سیب و عصاره آملا

کمبود ویتامین ث یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. انگور هندی پر از ویتامین ث است ، بنابراین می تواند به طور طبیعی ریزش مو را درمان کند. علاوه بر آن، می تواند رشد مو را تقویت و پوست سر را سالم حفظ کند چون خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتری دارد.

مواد لازم :

تعداد کمی از انگور فرنگی هندی

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

روش:

باید ابتدا کمی انگور فرنگی بگیرید و سپس دانه های آن را در آورید. سپس آن ها را له کنید تا خمیری به دست آید بعد از آن، سرکه را به آن اضافه و آن ها را با کمک یک قاشق مخلوط کنید. به مو و پوست سر این مخلوط را بمالید و بعد از یک ساعت آبکشی کنید. برای درمان سریع تر ریزش مو، باید این کار را دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

فرمول استفاده از سرکه سیب برای سلامت موها

اکثر افراد توصیه می کنند که سرکه سیب را با آب گرم مخلوط کنید. اما بااینکه همه موها شبیه به هم نیستند، فرمول هایی برایتان آورده ایم که می توانید طبق نوع موهایتان از آن استفاده کنید.
- اگر موهایتان ضخیم و بلند است، نسبت سرکه و آب گرم مصرفی تان یک به یک باشد.
- اگر موهایتان نازک و کوتاه است، نسبت سرکه سیب به آب گرم باید یک به چهار باشد. همچنین اگر به طور مداوم موهایتان را با موادشیمیایی صاف می کنید، بهتر است از همین نسبت استفاده کنید.
- اگر موهایتان ضخیم، مجعد یا فر است، نسبت سرکه سیب به آب گرم باید یک به سه باشد.همچنین می توانید رایحه محبوبتان را به این فرمول اضافه کنید تا بوی سرکه سیب اذیتتان نکند.فرمولاسیون سرکه سیب خودتان را درست بعد از شامپو کردن موها استفاده کنید، سپس موها را آب گرفته و وقتی می خواهید موهایتان را خشک کنید، دقت کنید که آنها را در حوله نپیچید. موهایتان برای اینکه بوی سرکه سیب زیاد نماند، باید تنفس کنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان