عروس خانوم؛ این اقلام غیرضروری رو از لیست جهیزیه‌ات حذف کن و توی مخارجت کلی صرفه‌جویی کن

  سه شنبه، 06 شهریور 1403 ID  کد خبر 405592
عروس خانوم؛ این اقلام غیرضروری رو از لیست جهیزیه‌ات حذف کن و توی مخارجت کلی صرفه‌جویی کن
ساعدنیوز: جهیزیه وسایل مورد نیازی که خانواده عروس برای شروع زندگی مشترک زوجین فراهم می‌کنند گفته می شود. در این مطلب به وسایلی که بهتر است برای جهیزیه خریداری نشود و ضرورت ندارد می‌پردازیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، وقتی زوج جوانی تصمیم به شروع زندگی مشترکشان می گیرند باید برای خانه جدیدشان وسایل اولیه و ضروری ای تهیه کنند، این دقیقا همان کاری است که به خرید جهیزیه معروف است. خرید جهیزیه امروزه آنقدر بزرگ و مهم به شمار می آید که به نوبه خود تبدیل به یکی از دغدغه های پیش از ازدواج شده است. شاید بهتر باشد برای این مسئله به دنبال راهکارهایی باشیم تا به ساده ترین و بهترین حالت از پس آن بر آییم. برای این کار لازم است که در وهله اول از وسایل غیر ضروری جهیزیه فاکتور بگیریم. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با وسایل غیر ضروری جهیزیه آشنا کنیم. پس این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

مایکرو ویو

اگر شاغل هستید، مایکروویو یکی از ضروریات برای شما به شمار می رود چون نیاز دارید تا در زمان کمی غذاها را گرم یا آماده سازی نمایید اما اگر خانه دار هستید، مایکروویو معمولا کاربردی نیست و بسیاری از خانمها به دلیل مضرات اشعه های مایکروویو، به ندرت از آن استفاده میکنند، حال آنکه مایکروویو یکی از وسایل بسیار حجیم و جاگیر در آشپزخانه است.

گاز فردار یا سوالردوم

اگر به پختن کیک و شیرینی علاقه زیادی دارید، میتوانید بین سوالردوم و گاز فردار یکی را انتخاب کنید. البته در معماری مدرن خانه‌ها و آپارتمانها، اکثرا به جای اجاق گازهای بزرگ، گازهای رومیزی مورد استفاده قرار میگیرند که در این صورت الزم نیست اجاق گاز فردار را در لیست جهیزیه خود قرار دهید و به جای آن میتوانید سوالردوم بخرید تا در صورت نیاز به فر، از آن استفاده نمایید.

قهوه ساز، قهوه خردکن و چای‌ساز

قهوه ساز و قهوه خرد کن، فقط در صورتی الزم هستند که عادت داشته باشید به صورت روزانه قهوه بخورید. اما با توجه به فرهنگ بیشتر ایرانیها که به نوشیدن چای روزانه اعتقاد دارند و حتی گاهی بیش از یک وعده چای در روز مصرف میکنند، میتوانید چای ساز را در لیست خرید خود قرار دهید. نکتهای که در مورد چایساز بسیار مهم است، مارک دستگاهی است که می خرید. بسیاری از دستگاههای چایساز، مورد پسند ایرانیان نیستند، زیرا آب را به صورت آنی به جوش میآورند و به عقیده بسیاری از افراد، چایی که با این آبجوش، تهیه میشود چای خوش طعم و خوش عطری نیست. پس اگر در مورد این مسائل، حساسیت دارید و ترجیح میدهید که چای دم کشیده با آب کامال جوشیده بخورید و عطر چای در خانه‌تان بپیچد، میتوانید چایساز را هم حذف نمایید و به جای آن کتری و قوری بخرید.

سماور و کتری و قوری

وجود سماور و کتری و قوری در کنار هم نیز جزو مواردی در جهیزیه است که به هیچ عنوان کاربردی ندارد و جزو وسایل اضافه محسوب میشود. اگر عادت به چای سماوری دارید، سماور بخرید، در غیر این صورت کتری و قوری، هم شکیلتر و زیباتر است و هم جای کمتری را اشغال مینماید. تا چند سال پیش، بسیاری از مادران ایرانی، سماور را یکی از اقالم اصلی در لیست جهیزیه دسته بندی میکردند و به آن به عنوان وسیلهای تزئینی می نگریستند اما در چیدمان مدرن و امروزی و آشپزخانه‌های جدید، سماور به عنوان وسیلهای تزئینی جایی ندارد و در کنار سایر وسایل، به هیچ عنوان زیبایی بصری هم نخواهد داشت، پس اگر اهل چای سماوری نیستید، سماور را حذف نمایید.

توستر و ساندویچساز

خرید توستر و ساندویچ‌ساز، کامال به سلیقه و سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر به غذاهای فست فود و آماده، کمتر عالقه دارید و یا اعتقاد دارید که این غذاها در سبد غذایی خانواده جایی ندارند و ضررشان بیشتر از منفعت‌شان است و یا سبک صبحانه ایرانی را میپسندید، به راحتی میتوانید ساندویچ میکر و توستر را از لیست خرید جهیزیه حذف نمایید.

یخچال و فریزر جدا از هم

در سالهای اول زندگی مشترک که معموال زندگی دو نفره و جمع و جوری خواهید داشت، بهتر است از یخچال و فریزرهای سرهم استفاده کنید. یخچال و فریزرهای جدا از هم بسیار جاگیر هستند و اگر قرار است در منزلی استیجاری زندگی کنید، در هنگام اثاث کشی برای حمل و نقل این یخچال و فریزرهای جدا از هم دچار مشکل می شوید و حتی ممکن است وسایل شما دچار آسیب شوند. پس بهتر است از یخچال و فریزرهای کوچک تر و سرهم استفاده کنید.

سرخ کن، بخارپز، آرام پز، هواپز و پلوپز

وجود همه این وسایل در آشپزخانه بسیار غیرضروری به نظر میرسد زیرا سبک آشپزی ایرانی به هیچ عنوان به این همه وسیله برقی نیاز ندارد و بهترین کار برای اینکه این امکانات را در آشپزخانه خود داشته باشید، خرید یک پلوپز چند کاره است که همه این امکانات را در یک پکیج به شما ارائه میدهد.

تخم مرغ پز و پاستاساز

تخم مرغ پز و پاستاساز جزو وسایل برقی جدید هستند که این روزها در بازار جهیزیه دیده میشوند اما به هیچ عنوان کاربردی نیستند و شاید سالیان سال هم بگذرد و از آنها هیچ استفادهای نشود. اینگونه وسایل برقی، به جای اینکه کار آشپزی را تسهیل نمایند باعث دردسرهای بیشتری میشوند. اماده کردن این وسایل، برای استفاده و پس از آن، شستن و تمیز کردن قطعات و جمع کردن وسیله برقی و جا دادن آن در کابینتها به مراتب سختتر از استفاده از یک ماهیتابه ساده برای پختن تخم مرغ است!!!!

مخلوط کن، آسیاب، آبمیوه گیری، همزن

اگر در آشپزخانه منزل خود دچار محدودیت فضا هستید و یا تعداد کابینتهای آشپزخانهتان کم است و جاگیری آنها به گونهای است که برای همه این وسایل، جایی ندارید میتوانید از غذاسازهای چندکاره استفاده کنید. به عنوان مثال برندهای کنوود، مولینکس، پارس خزر، بوش و ... اقدام به تولید غذاسازهای چندکاره با کیفیتهای باال مینمایند اما پیشنهاد ما برای شما این است که اگر در مقدار فضای منزل اینده خود دچار محدودیت نیستید، این وسایل را به صورت جدا جدا تهیه کنید زیرا تجربه ثابت کرده که عمر مفید غذاسازهای چندکاره از عمر مفید وسایل جدا جدا، کمتر است.

اتو پرس

اتو پرس صرفا برای خانمهایی به وفور مورد استفاده قرار میگیرد که در منزل به صورت تخصصی و حرفه ای، خیاطی میکنند اما برای خانم هایی که برای استفاده شخصی و روزانه، به اتو نیاز دارند، اتو بخارهای دستی بیش از اتو پرس توصیه میشوند. اتو پرس جزو وسایل بسیار جاگیر است که باید در یکی از اتاقهای خانه قرار داده شود حال آنکه، این روزها با توجه به متراژ پایین منازل، اتاقها بسیار کوچک و فشرده ساخته می شوند.

بخارشوی و جارو شارژی

اگر مدام در حال خانه تکانی هستید بخارشوی بخرید! اما اگر به صورت طبیعی و سالی یکی دو بار اقدام به خانه تکانی میکنید، میتوانید شستن و بخار دادن پرده ها و مبلها را به شرکتهای خدماتی بسپارید و بخارشوی را از لیست جهیزیه خود حذف نمایید. خرید جارو شارژی نیز به مقدار زیادی به شخصیت شما بستگی دارد. به نیازهای خود توجه کنید و اگر احساس میکنید جارو شارژی نیاز دارید، آن را بخرید وگرنه میتوانید به خرید جارو برقی و یک جاروی دستی پلاستیکی اکتفا نمایید.

رختخوابهای اضافه

معموال سالهای اول زندگی مشترک یک زوج جوان، افراد فامیل و خویشاوندان، کمتر به خانه آنها می‌آیند و شب را کمتر در منزل آنها سپری میکنند از همین رو، چندین دست رختخواب، واقعا به کار نمیآید و صرفا باعث پرشدن کمدها میشود. در جهیزیه به یک دست رختخواب اضافه اکتفا نمایید و اگر سبک زندگی شما به گونهای است که ممکن است میهمانانی که شب در خانه شما میخوابند، زیاد در منزل شما رفت و آمد داشته باشند، میتوانید بعدا برحسب نیاز خود، رختخواب تهیه کنید و خرید تشکهای مسافرتی که کمتر از رختخوابهای سنتی جاگیر هستند میتواند ایده مناسبی باشد.

دکورهای گران قیمت و بزرگ

زیباترین و گران قیمتترین دکوریها هم اگر در فضایی کوچک قرار بگیرند، جلوه‌ای ندارند و از زیبایی بصری آنها به شدت کاسته میشود، پس برای خرید ظروف دکوری، مجسمههای بزرگ و غولپیکر و آباژورهای سنگین، ابتدا به جایی که میخواهید، آنها را قرار دهید توجه کنید و سپس به خرید آنها اقدام نمایید.کریستالهای گران قیمت که هیچگاه برای پذیرایی مورد استفاده قرار نمیگیرند و صرفا برای دکور خانه مورد استفاده قرار میگیرند و گنجه‌های بزرگ و جاگیری که برای قرار گرفتن در گوشه پذیرایی و هال خریداری میشوند فقط باید زمانی در لیست جهیزیه قرار گیرند که منزل شما پذیرایی و هال بزرگ و جاداری داشته باشد و نوع چیدمان مبلها به شما این اجازه را بدهد که گنجه را در جای مناسبی قرار دهید.

دو دست مبلمان!

خریدن دو دست مبل هم فقط برای خانههایی با متراژ باال و پذیرایی و هالی حداقل 40 متری مناسب است، در غیر این صورت خانه شما بیش از آنکه شبیه به یک خانه گرم و صمیمی باشد، شبیه به یک سمساری یا فروشگاه لوازم چوبی میشود!! توصیه بزمینه برای کسانی که دوست دارند دو دست مبل داشته باشند اما متراژ خانه، به آنها این اجازه را نمیدهد، این است که به جای دو دست مبل، در کنار سرویس مبلمان خود یک یا دو صندلی و یا یک کاناپه با رنگی متفاوت ولی هارمونیک، خریداری نمایند و در جایی مناسب قرار دهند.

میز ناهارخوری بزرگ

خرید میزهای ناهارخوری کوچک دو یا سه نفره، انتخاب هوشمندانه‌تری نسبت به خرید میزهای ناهارخوری بزرگ و طویل میباشد و یا حتی میتوانید با خرید صندلیهای کنار اپنی و پایه بلند، برای صرف غذا از اپن اشپزخانه استفاده نمایید و میزناهارخوری را به صورت کامل حذف نمایید. البته ناگفته نماند که میزهای ناهارخوری بزرگ جلوه زیادی به جهیزیه شما میبخشند اما در صورتی که جایی مناسب برای آنها داشته باشید و در خانه ای کوچک و تنگ مجبور نشوید میز ناهارخوری را در یک کنج به دیوار بچسبانید تا بتوانید آن را در گوشه ای از خانه جای دهید!!

سخن آخر

شناسایی نوع نیازها و انتخاب سبک زندگی، کمک شایانی در خرید مفید و موفقیت آمیز وسایل خانه میکند پس فراموش نکنید که بعضی از وسایل را خودتان در سالهای آینده نیز میتوانید بخرید و میتوانید پس از وارد شدن به زندگی مشترک، با توجه به نوع نیازهای روزانه، وسایلی را که واقعا به درد بخور هستند، خریداری نمایید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رونمایی از علی تبریزی رقیب مشهدی هادی چوپان با عضله های فولادی/ لقب اسطوره بدنسازی ایران برازندشه (196 نظر) رونمایی از چهره همسر محجبه حسن یزدانی در حرم ثامن الحجج +عکس/ جهان پهلوان جایزه مدال المپیک پاریس را از سلطان خراسان گرفت (181 نظر) خلاقیت بی نظیر زوج شاهرودی برای حمایت از سگ ها در سطح شهر حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست. (126 نظر) خلاقیت متفاوت بانوی هنرمند یزدی در طراحی زیبای چهره نورانی رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی به سبک سیاه قلم+عکس (97 نظر) شهربانو منصوریان به سجاد غریبی: آقا پاشو بیا باشگاه یه هفته باهات کار کنم اگه نزدی همه رو نترکوندی هر چی خواستی بهم بگو+ویدئو (89 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی زهره حمیدی، بازیگر پیشکسوت تازه درگذشته ایرانی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی (87 نظر) نگاهی به مدل مانتو کژوال ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده در مراسم تجلیل از بانوان قهرمان المپیک/ هم اسپرت و هم شیک+عکس (71 نظر) نیلوفر شهیدی: در پروژه ای مشغول کار بودیم از همسرم خوشم اومد و گفتم قصد ازدواج ندارین خودمم فکرشو نمیکردم اما خواستگاری کردم+عکس (70 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (69 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (59 نظر) حضور بازیگران و فوتبالیست های معروف در مراسم عروسی شیدا خلیق و همسرش+عکس/ از علی بیرانوند و سعید مهری تا نوید محمدزاده و سروش رفیعی (58 نظر) خلاقیت خنده دار راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پراید حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس🤣 (57 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (56 نظر) دانلود آهنگ جدید «مرور» حامیم +فیلم/ من خاطراتم با تو رو هرشب مرور میکنم میمیرم از دوریت ولی حفظ غرور میکنم… (54 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا گچ کار برای رسیدن دستش به سقف +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس 😂 (50 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
علاقه شدید ناصرالدین شاه به عینک طلا/ روزی که شاه، سوگلی کردستانی اش را کور شد! +عکس
فال روزانه امروز چهارشنبه 7 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 7 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 7 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز چهارشنبه 7 شهریور 1403+فیلم
فال ابجد روزانه چهارشنبه 7 شهریور 1403
رونمایی از خانه ابدی زهره حمیدی توسط همسرش/ مرحومه میخواست در بی بی سکینه کرج دفن شود امااا...
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است
فوری: برکناری اردشیر انتظاری از دانشگاه به دلیل توهین به مهسا امینی + فیلم
عروس خانوم؛ این اقلام غیرضروری رو از لیست جهیزیه‌ات حذف کن و توی مخارجت کلی صرفه‌جویی کن
بیوگرافی و زندگی خصوصی امیررضا فرامرزی، هاشم سریال از سرنوشت و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی و زندگی خصوصی ناهید مسلمی، بازیگر برنامه جوکر2 و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
آموزش کامل تعویض دندان ماشین در رانندگی + اصول
اینجوری کولر ماشینت دو برابر خنک میکنه +آموزش سریع
تولد عجیب دخترانی نیمه انسان و نیمه پری دریایی +تصاویر باورنکردنی
منتخب روز   
پذیرایی ساده رهبر معظم انقلاب از مسعود پزشکیان و اعضای دولتش در بیت رهبری؛ شیرینی خشک با آب معدنی و لیوان یکبار مصرف+عکس/ اقدام هوشمندانه رهبری برای جلوگیری از اسراف غوغای رقص پای پسر خردسال ووشوکار بر روی استیج یک آمفی تئاتر +فیلم/ اولش خجالت میکشید ولی ببین چه آتیش پاره ای زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم