ارز دیجیتال USD Coin چیست و چگونه کار می کند؟

  چهارشنبه، 06 اسفند 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
ارز دیجیتال USD Coin چیست و چگونه کار می کند؟
رمزارز USD Coin استفاده از دلار را در بستر اینترنت و بلاکچین‌های عمومی راحت می‌کند. توکن یو اس دی کوین در هر زمانی به راحتی می‌تواند به دلار تبدیل شود. USD Coin کمک می‌کند که دلار بتواند در چند دقیقه در همه جای جهان جابه‌جا شود و همچنین ثبات بیشتری برای ارزهای دیجیتال به وجود می‌آورد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، ارز دیجیتال USDC یک استیبل کوین نسبتاً تازه است که به دلار آمریکا گره خورده است. این کوین در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۸ با همکاری بین Circle و کوین بیس به بازار آمد.

به طور خلاصه، USD Coin یک سرویس برای توکنیزه کردن دلارهای آمریکا و تسهیل استفاده آنها از طریق اینترنت و بلاک چین های عمومی است. علاوه بر این، توکن های USDC را می توان در هر زمان به دلار تغییر داد. اجرای صدور و خرید توکن های USDC با قراردادهای هوشمند دارای استاندارد ERC-20 ضمانت می شود.

آوردن دلارهای ایالات متحده روی بلاک چین این امکان را می دهد که ظرف چند دقیقه آنها را در هر نقطه از جهان بتوان جابجا کرد و ثبات بسیار زیادی برای ارزهای دیجیتال به ارمغان می آورد. همچنین USDC فرصتهای جدیدی را برای ترید، وام، پوشش ریسک و موارد دیگر ایجاد می کند.

Usdc یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که ارزش آن به نسبت ۱:۱ با دلار آمریکا هماهنگ است. برای آنکه هر واحد از این رمز ارز که وارد چرخه مالی شود یک دلار آمریکا به صورت ذخیره برای پشتیبانی آن نگهداری می شود. این ذخایر به صورت پولی و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به صورت کوتاه مدت تامین می شود.کنسرسیوم Centre که پشت USDC قرار دارد، گفته است که تمامی مقادیر ذخیره این رمزارز توسط موسسات مالی قانون گذاری شده نگهداری می شود.

این استیبل کوین در ابتدا به صورت محدود در سپتامبر ۲۰۱۸ آغاز به کار کرد. به عبارت ساده ، USD Coin Mantra یا “پول دیجیتال برای عصر دیجیتال” است، برای جهانی طراحی شده است که معاملات بدون پول نقد در آن رایج می شود.

تیم ارز دیجیتال USD Coin

ارز دیجیتال USD Coin توسط کنسرسیوم Centre ( انجمنی ایجاد شده از همکاری بین دو شرکت Circle و Coinbase) ساخته شده است. چارچوب مدیریت و فناوری این ارز به دست Centre ایجاد شده و Circle و Coinbase اولین منتشرکنندگان تجاری توکن یو اس دی کوین هستند.

شرکت Circle در سال 2013 به دست جرمی آلایر (Jeremy Allaire) و شان نویل (Sean Neville) تأسیس شد.Circle یک شرکت رسمی انتقال پول است. شرکت های انتقال پول از مشاغل خدمات پولی در آمریکا هستند که باید از قوانین و مقررات فدرال، تبعیت کنند.

قبل از انتشار ارز دیجیتال USD Coin مقدار معادل دلاری آن از طریق یکی از شرکای معتبر Circle تهیه می شود. در نتیجه تمام توکن های یو اس دی کوین، مرتب، شفاف و قابل پیگیری هستند. علاوه بر این، کمپانی Circle به عنوان یک استاراپ رمزارزی شناخته می شود که Goldman Sachs آن را پشتیبانی می کند.

ارز دیجیتال USD Coin چگونه کار می کند؟

یو اس دی کوین بدون پشتوانه ایجاد نمی شود. بلکه کمپانی Circle تضمین می کند که هر توکن یواس دی کوین با یک دلار آمریکا پشتیبانی می شود. به فرآیند تبدیل دلار آمریکا به توکن یو اس دی کوین، توکن سازی می گویند.

فرآیند توکن سازی دلار به توکن یو اس دی کوین سه مرحله دارد:

  • کاربر دلار را به حساب بانکی منتشرکننده توکن می فرستد.
  • منتشرکننده از قرارداد هوشمند USDC (USD Coin) استفاده می کند تا مقدار معادل ارز دیجیتال یو اس دی کوین را ایجاد کند.
  • ارز دیجیتال USD Coin که به تازگی استخراج شده، به کاربر تحویل می شود و مقدار دلاری جایگزین آن ذخیره می شود.

تبدیل ارز دیجیتال یو اس دی کوین به دلار نیز به آسانی مکانیسم توکن سازی آن است، فقط مراحل، معکوس انجام می شود:

  • کاربر درخواست گرفتن دلار معادل با توکن یو اس دی کوین را به منتشرکننده این ارز می فرستد.
  • منتشرکننده درخواست را به قرارداد هوشمند USDC می فرستد و مقدار توکن ارز یو اس دی کوین، معادل دلار درخواستی را از چرخه خارج می کند.
  • منتشرکننده دلار درخواستی کاربر را از محل ذخیره دلار به حساب بانکی کاربر بر می گرداند.

برخلاف تتر (USDT)، مشهورترین استیبل کوین، سازندگان ارز دیجیتال یو اس دی کوین شفافیت کامل ایجاد کرده اند و با طیف وسیعی از مؤسسات مالی برای حفظ مقدار ذخایر مالی، کار می کنند.

تمام منتشرکنندگان ارز دیجیتال USD Coin موظف اند که مرتباً موجودی دلار خود را اعلام کنند و بعداً این موجودی توسط Grant Thornton LLP (سازمان گزارش گیری مسائل مالی و مالیاتی آمریکا) منتشر می شود.

چگونه از ارز دیجیتال USD Coin استفاده کنیم؟

ارز دیجیتال USD Coin (USDC) توکنی معادل یک دلار است که در بلاکچین اتریوم قرار دارد. این ارز یک توکن ERC-20 است و می تواند روی هر نرم افزاری که از این توکن پشتیبانی می کند استفاده شود.

برای توکن سازی یا بازپرداخت ارز دیجیتال یو اس دی کوین توسط شرکت Circle، باید یک حساب ثبت کنید، احراز هویت کنید و سپس حساب خود را به یک حساب بانکی قانونی متصل کنید.

پلتفرم circle به کاربران اجازه می دهد که چهار عملیات زیر را انجام دهند:

  • توکنیزه کردن دلار (USD) با ارز دیجیتال USD Coin
  • بازخرید ارز دیجیتال یو اس دی کوین (USDC)
  • انتقال ارز دیجیتال یو اس دی کوین طبق استاندارد ERC-20 یعنی مطابق با آدرس های اتریوم
  • ذخیره کردن یو اس دی کوین از آدرس کیف پول های خارجی اتریوم

Circle هیچ هزینه ای بابت توکن کردن و بازپرداخت از کاربران دریافت نمی کند؛ فقط برای نقل و انتقال بانکی نادرست یا ردشده، 50 دلار کارمزد می گیرد. اما برای عملیات های یو اس دی کوین درCoinbase، همه کارمزد های استاندارد دریافت می شود.

حداقل مبلغ بازپرداخت (یعنی تبدیل ارز دیجیتال یو اس دی کوین به دلار) برابر با 100 USDC است. توکن ها فقط در روزهای کاری پردازش می شوند و پردازش آنها ممکن است 24 ساعت طول بکشد.

برای توکن سازی مقدار حداقل وجود ندارد و پردازش آن ممکن است تا دو روز کاری طول بکشد.

در کل استیبل کوین هایی مثل ارز دیجیتال USD Coin برای کاربرد های زیر استفاده می شوند:

  • استفاده از ارزهای دیجیتال به جای پول نقد و آسان کردن خرید و فروش ارزهای دیجیتال
  • اجتناب از ابزار ها و مؤسسات مالی سنتی
  • اجتناب از تورم بیش از حد (برای افرادی که در کشورهایی مثل ونزوئلا، ترکیه یا ایران زندگی می کنند)
  • ارسال پول به صورت فوری، جهانی، ایمن و با هزینه کم
  • امکان خرید در نرم افزارها، صرافی های ارز دیجیتال و بازی های حوزه بلاکچین

چه چیزی ارز دیجیتال USD Coin را از سایر استیبل کوین ها متفاوت می سازد؟

استیبل کوین ها در حوزه ارزهای دیجیتال به چهار دسته تقسیم می شوند:

استیبل کوین با پشتوانه پول فیات

این نوع از استیبل کوین ها با یک ارز فیات پشتیبانی می شوند و طراحی همه آنها به صورت متمرکز است. مثل: تتر(USDT)، TrueUSD(TUSD)، Gemini Dollar (GUSD)، Paxos Standard Token (PAX)، Digix Gold (DGX)، USD Coin (USDC).

استیبل کوین با پشتوانه یک ارز دیجیتال

اینها استیبل کوین هایی هستند که با یک ارز دیجیتال پشتیبانی می شوند. مثل: Markercoin (MKR & DAI)، Havven (nUSD & HAV).

استیبل کوین الگوریتمی و بدون پشتوانه

مدل های اقتصادی نرم افزاری که بدون اینکه پشتوانه ای از یک دارایی داشته باشند، قیمت ثابت دارند. مثل: Basis، Kowala، Fragments.

استیبل کوین ترکیبی

استیبل کوین هایی که ترکیبی از روش های لیست شده در بالا را دارند. مثل: Carbon.

ارز دیجیتال USD Coin به دسته اول تعلق دارد و یک ارز دیجیتال متمرکز است. به طور کلی ارزهای متعلق به هر دسته شبیه هم کار می کنند و تفاوت های کمی دارند.

از کجا می توانم ارز دیجیتال یو اس دی کوین خریداری کنم؟

ارز دیجیتال USD Coin را می توانید از صرافی های زیر خریداری کنید:

Binance, Poloniex, Coinbase, CoinEx, Coinsuper, OKEx, CPDAX, Hotbit, Kucoin, Korbit, FCoin, LATOKE, SouthXchange, Crex24

کجا می توانم ارز دیجیتال USD Coin را ذخیره کنم؟

ارز دیجیتال یو اس دی کوین یک توکن ERC-20 است که روی بلاکچین اتریوم قرار دارد و می توان آن را در هر کیف پول اتریومی ذخیره کرد. محبوب ترین گزینه ها کیف پول MyEtherWallet، MetaMask، Mint یا والتJaxx است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (456 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (309 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (213 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (123 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (16 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (8 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند