خواص انجیر برای پوست شما چیست ؟+انواع ماسک انجیر

  چهارشنبه، 01 دی 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
خواص انجیر برای پوست شما چیست ؟+انواع ماسک انجیر
انجیر میوه‌ای غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر و یک ملین بسیار خوب است. این خاصیت انجیر باعث می‌شود سموم و مواد زائد با روندی منظم از بدن خارج شده و احتمال مبتلا شدن به مشکلات پوستی مثل جوش را کاهش دهد. پوست انجیر همچنین در برداشتن سلول‌های مرده پوست کمک کرده و منافذ پوست را پاک و بسته نگه می‌دارد.

انجیر میوه ای است که هر دو حالت خشک و تازه آن مفید و مغذی است.برای درمان بسیاری از بیماریها کاربرد دارد ،از منظر قرآن و اطبای قدیمی نیز به عنوان بهترین میوه همراه زیتون یاد شده است. انجیر ،یکی از قدیمی ترین میوه های مصرف شده توسط انسان است به طوریکه براساس افسانه های کهن برخی از محققان حتی معتقدند که میوه ممنوعه ای که توسط حوا کشف شد، انجیر بود و نه یک سیب ولی این تنها چیز عجیب در مورد میوه انجیر نیست.

انجیر پوست را شاداب نگه می دارد

برای داشتن پوستی سالم بدن شما نیاز به مواد مغذی مثل ویتامین C و B، پتاسیم، فسفر، منگنز، کلسیم و … دارد و تمام این مواد مغذی در انجیر به میزان زیادی موجود است. این مواد مغذی برای جوان سازی و شادابی پوست نقش کلیدی دارند و آثار استفاده از آنها بر روی کیفیت پوست شما به راحتی قابل بررسی است. انجیر همچنین منبعی غنی از امگا۳ است که باعث می شود پوست را نرم و مرطوب نگهدارد و بسیار شاداب و درخشان به نظر آید. انجیر یک مرطوب کننده بسیار قوی است. کمی انجیر را پوره کنید و برای دقایقی روی پوست خود بگذارید تا آبرسانی قوی به پوستتان صورت بگیرد و پوست شما انعطاف بیشتری پیدا کند. اگر لب هایتان ترک خورده است می توانید از این پوره انجیر روی آن بگذارید و خواص التیام بخشی آن را تجربه کنید. چند عدد انجیر رسیده را با یک قاشق غذاخوری ماست در میکسر بریزید. ماسک آماده شده را روی صورت بگذارید و به مدت 15 دقیقه آرام روی صورت خود ماساژ دهید. سپس آن را با آب ولرم بشورید و از داشتن پوستی درخشان با منافذ تمیز لذت ببرید.

درمان جوش با انجیر

اگر پوست ملتهبی دارید، و روی پوست شما جوش یا آبسه وجود دارد از ماسک انجیر پخته استفاده کنید که بسیار التیام بخش است. همینطور برای درد میخچه پا استفاده از آب انجیر و قراردادن آن به وسیله پنبه روی آن بسیار کمک کننده است. همچنین انجیر مثل یک اسکراپ طبیعی برای پاکسازی پوست بسیار مفید است. مصرف انجیر با توجه به ویتامین های ارزشمند موجود در آن، کمک شایانی به از بین بردن سلول های مرده ی پوست می کند و با پاکسازی پوست، لطافت و شفافیت بیشتری به همراه می آورد. همچنین می توانید از ماسک هایی که گفته شد استفاده کنید. پاکسازی پوست با تمیز کردن منافذ پوست و از بین بردن سلول های مرده ای که راه تنفس درست پوست را می بندند از جوش زدن و التهاب پوست جلوگیری می کند.

فواید ماسک صورت انجیر برای زیبایی پوست

این میوه که منبعی غنی است از مواد معدنی مفید برای پوست و ویتامین ها، از جمله مس، فسفر، ویتامین آ، ث و ای، کمک می کند پوستی شاداب و باطراوت داشته باشید.

1. درمان پوسته پوسته شدن صورت با انجیر

یکی از فاکتورهای ابتدایی سلامت و زیبایی پوست تازگی و طراوت آن است. پوسته پوسته شدن سلول های مرده را از بین می برد و پوست را خشک می کند. این میوه به دلیل آنزیم های موجود در آن خرابی پوست را ترمیم می کند.

2. مرطوب کننده صورت با انجیر

بسیار مهم است که پوست را به طور منظم مرطوب کنید و از خشکی و پوسته شدن آن جلوگیری کنید و این محصول یک مرطوب کننده عالی برای زیبایی پوست و لب هاست. خمیری از انجیر را روی صورت و لب ها قرار دهید تا خشک شود، سپس با آب سرد بشویید. به رطوبت پوست بسیار کمک می کند.

3. انجیر قابل استفاده برای پوست های سالم:

این محصول حاوی ویتامین A و بتاکارتن و آب است و مرطوب کننده ی خوبی محسوب می شود. استفاده از انجیر مستقیم روی پوست به سفتی و نرمی پوست کمک می کند.

4. خاصیت انجیر برای ضدپیری پوست

چروکیدگی، لکه های تیره و... همگی از نشانه های سالخوردگی هستند اما انجیر چون حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C و E است نشانه های پیری را کاهش می دهد و از بروز خرابی پوست جلوگیری می کند.

خواص انجیر برای پوست

5. جوان سازی، طراوت و زیبایی پوست با انجیر :

گذشته از آنتی اکسیدان موجود در انجیر، این میوه بهترین نرم کننده است چون حاوی فسفر، منیزیم، ویتامین B و کلسیم است. این مواد پوست را با طراوت و شاداب نگه می دارد.

6. درمان جوش ها و کورک با انجیر:

به دلیل رطوبت موجود در این محصول ماسک کردن آن روی صورت سموم را از بین می برد و آکنه را کاهش می دهد. این میوه به صورت پخته در درمان جوش و آکنه و زیبایی پوست کار آمد است.

7.انجیر قابل استفاده به عنوان تونر:

به دلیل وجود آنتی اکسیدان ، ویتامین c، انجیر به عنوان تونر (toner) عمل می کند و کلاژن می سازند که خاصیت الاستیسیته (کشسانی) را بالا می برد و از چروکیدگی پوست جلوگیری می کند. تونر طبیعی و خانگی

8. درمان مشکلات پوستی با استفاده از انجیر:

این محصول به دلیل فیبر موجود در آن هضم را تنظیم می کند و در از بین رفتن اگزما، آکنه ، پسوریازیس موثر است.

9. درخشندگی طبیعی با انجیر:

این میوه فواید زیادی مثل مرطوب کردن پوست، نرم کردن و ... دارد اما آیا می دانستید که باعث درخشندگی طبیعی پوست می شود؟

ماسک انجیر و انواع ترکیب آن برای پوست های متفاوت

یکی از قدیمی ترین میوه های مصرف شده توسط انسان ، انجیر است. جالبه بدانید براساس افسانه های کهن گفته می شود که میوه ممنوعه ای که توسط حوا خورده شد، انجیر بود و نه سیب. اما در این مطلب می خوام چیزای خیلی بیشتری ازخواص انجیر بگم و شما به این نکته پی ببرید که چرا انجیر میوه ای اعجاب انگیز است. یهودیان در قدیم نیز درخت انجیر را می شناخته اند و از یک نوع انجیر که فیکوس سیکوروس می باشد، در تورات یاد شده است. رومیها این درخت را با اعتقادات مذهبی خود مخلوط کرده و آن را نشانه سعادت ، پیشرفت و ترقی روزافزون می دانسته اند. در قرآن نیز، به این میوه سوگند یاد شده و سوره ای به نام انجیر(تین)نام گذاری شده است.انجیر با اینکه پوست و ظاهری چرمی شکل و چین و چروک دار دارد اما می توان گفت به طور قابل توجهی یک عامل مفید برای جلوگیری از پیری و کهن سالی و همچنین ماده ای سودمند برای جوانی پوست می باشد. انجیر با اینکه پوست و ظاهری چرمی شکل و چین و چروک دار دارد اما می توان گفت به طور قابل توجهی یک عامل مفید برای جلوگیری از پیری و کهن سالی و همچنین ماده ای سودمند برای جوانی پوست می باشد. انجیریک میوه شیرین و لذیذیست (اواخرتابستان-اوایل پاییز)که پوست سبز رنگ وگوشت صورتی رنگ آن حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی است که می تواند بطور موضعی در درمان آکنه و شفاف و درخشندگی پوست صورت مفید باشد. انجیر حاوی بسیاری از ویتامین ها از قبیل A,C,B1,B2 ، مواد معدنی حیاتی و منبع متنوعی از آنتی اکسیدانهای ضروری پوست و اسید های چرب امگا است. در اینجا به چند راه آسان برای درمان ناراحتی های ساده پوستی، در منزل پیشنهاد می گردد.

ماسک انجیر و عسل برای پوست های خشک

عسل و انجیر هر دو به حفظ رطوبت پوست کمک می کند. برای پوست های خشکی که دچار خارش و پوسته پوسته می شوند و شما را آزار می دهد این ماسک بسیار فوق العاده است. برای تهیه ماسک انجیر و عسل سه عدد انجیر را بشویید و با مخلوط کن آنها را بزنید تا حالت خمیری بدست آورید. ۲ قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید. خوب به هم بزنید تا شکل خمیری به خود بگیرد. این ماسک را می توانید به تمام نواحی صورت به جز زیرچشم و گردن بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. ۳ بار در هفته این ماسک را تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید.

ماسک انجیر، جو دوسر، شیر و زنجبیل مناسب برای لایه برداری عمیق پوست

جو دوسر باعث از بین بردن سلول های مرده پوست، چربی اضافی و ناخالصی های پوست می شود. علاوه بر آن با علائم پیری زودرس نیز مبارزه خواهد کرد. شیر نیز خاصیت رطوبت رسانی دارد. پودر زنجبیل برای پاکسازی پوست بسیار مناسب است. برای تهیه ماسک انجیر، ۵ عدد انجیر تازه را در یک مخلوط کن بریزید. خمیر به دست آمده را با یک قاشق چای خوری جو دوسر و شیر و نصف قاشق چای خوری پودر زنجبیل مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را بر روی پوست صورت و گردن بمالید. بعد از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. هفته ای ۲ بار از این ماسک استفاده کنید تا نتیجه آن را ببینید. توجه کنید ماسک را زیر چشم خود نکشید.

ماسک انجیر، ماست و عسل برای پوست های چرب

ماست ببرای کنترل چربی پوست مناسب است، پوست را سفید و همچنین لایه برداری می کند. عسل مرطوب کننده طبیعی است که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی می باشد. عسل یک مبارز واقعی برای میکروب ها و باکتری های عامل جوش می باشد. برای تهیه ماسک انجیر، عسل و ماست دو عدد انجیر را در مخلوط کن بریزید و خمیر به دست آمده را با یک قاشق غذاخوری عسل و ماست مخلوط کنید. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و دقت کنید به دور چشمانتان مالیده نشود. بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این ماسک را هفته ای ۲ مرتبه بر روی پوست خود بزنید تا نتیجه آن را ببینید.

چه کسانی نباید انجیر را مصرف کنند؟

به طور کلی باید گفت از مصرف بیش از حد انجیر خودداری کنید ، زیرا ممکن است باعث واکنش های آلرژیک، استفراغ و اسهال و حتی خارش پوست شود. افرادی که دارای پوست حساس یا سابقه آلرژی هستند، نباید از انجیر استفاده کنند. هرگز انجیر کال مصرف نکنید ،آنها لاتکس سفید را تولید می کنند که حاوی ترکیباتی است که می تواند حساسیت شدید در اطراف دهان و لب را ایجاد کند، که به سرعت به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد. و درآخر باید بگم که … به دلیل خواص انجیر، این میوه مورد علاقه کلئوپاترا بوده است. میوه ای است با خواص زیاد مخصوصا برای کسانی که ورزش می کنند . پس حتما در تغذیه تون بهش توجه کنید. از انجیر می توان در تهیه مربا، بستنی و …استفاده کرد. از آنجایی که نگهداری و انتقال میوه تازه انجیر بسیار دشوار می باشد، بیشترین استفاده آن به صورت فرآوری شده می باشد. سرکه انجیر نیز دارای طعم شیرین و دلچسبی می باشد، که برای انواع ترشی و سالاد استفاده می گردد. انجیریکی از ظریف ترین میوه ها است. بسیار شکننده هستند و به راحتی له می شوند. اضافه کردن انجیر به محصولات غذایی نه تنها باعث افزایش طعم و مزه آنها می شود ، بلکه ارزش غذایی آنها را نیز تقویت می کند. در حقیقت ، انجیر به تازه نگه داشتن شیرینی برای مدت زمان طولانی کمک می کنند. در پناه خدا باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (514 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (27 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان