در مورد آداب و رسوم مردم کشور سنگاپور چه می دانید؟

  جمعه، 20 آبان 1401   زمان مطالعه 10 دقیقه
در مورد آداب و رسوم مردم کشور سنگاپور چه می دانید؟
سنگاپور یکی از قانونمندترین کشورهایی است که برای تمیزی و نرخ پایین جرم و جنایت، اهمیت بسیار زیادی قائل می شود و تنوع فرهنگی در این کشور چشم اندازی رنگی با جاذبه های متنوعی ایجاد کرده است با ساعد نیوز همراه باشید تا با کشور سنگاپور آشنا شوید.

در بین کشورهای آسیایی، سنگاپور بیشتر از بقیه کشورها دارای جنبه های تجاری و بین المللی است و ممکن است برای شما گردشگران سنگاپور این طور به نظر بیاید که وفق پیدا کردن با فرهنگ خاص این کشور کار ساده ای نیست؛ جالب است بدانید که با این حال قوانین و تابلوهایی وجود دارد که باید نسبت به آن ها آگاهی کاملی داشته باشید تا در زمان اقامتتان در این کشور با مشکلات حقوقی روبرو نشوید. ضمنا تاثیرات فرهنگ های چینی، مالایی و هندی بر پیچیدگی فرهنگ سنگاپور بسیار چشمگیر است.

مردم سنگاپور

مذهب سنگاپور

با در نظر گرفتن اقوام و فرهنگ های گوناگونی که در سنگاپور وجود دارد، فقط از طریق همزیستی مسالمت آمیز و درک متقابل است که زندگی در این کشور امکان پذیر می شود. بیشتر جمعیت سنگاپور را چینی ها تشکیل می دهند؛ اما هر قومی، جشن ها و مذهب خاص خودش را دارد. برای مثال چینی های مقیم سنگاپور، بیشترشان کاتولیک، مسیحی یا از پیروان بودا هستند. مهاجرین مالزی از اسلام و هندی ها نیز از مذهب هندو تبعیت می کنند. البته دین های دیگری را هم می توان در این کشور پیدا کرد که نسبت به مذاهب اصلی، افراد کمتری طرفدار آن ها هستند. در واقع، مذهب در این کشور اهمیت زیادی دارد و بیشتر بناهای جالب و دیدنی شان متعلق به معابد، کلیساها و مساجد می باشد.

مذهب مردم سنگاپور

زبان کشور سنگاپور

بیشتر جمعیت کشور سنگاپور، دو زبانه و حتی برخی از آن ها سه یا چهار زبانه هستند. هر قومی، زبان مادری خودشان را به فرزندانشان یاد می دهند و در کنار آن، در مدرسه ها زبان انگلیسی تدریس می گردد که زبان کارهای اداری و سیاسی به حساب می آید. همین موضوع باعث شده تا زبانی مشترک میان مردم وجود داشته باشد تا فهم یکدیگر برایشان آسان تر گردد. در مجموع، 4 زبان اصلی در این کشور وجود دارد: ماندارین، مالایی، انگلیسی و تامیلی که مورد آخر توسط هندی ها صحبت می گردد. البته اگر جایی زبان سینگلیش (Singlish) هم شنیدید، تعجب نکنید. این زبان غیر رسمی، از ترکیب انگلیسی با زبان های رایج دیگر در این کشور به وجود آمده که معمولاً در آخر جملات انگلیسی، حروف ندا می آورند.

احتمالاً می توانید میزان تنوع غذایی در سنگاپور را حدس بزنید. علاوه بر غذاهای خوشمزه خیابانی این کشور، از غذاهای هندی ، چینی، تایلندی و مالزیایی گرفته تا غذاهای اندونزی، ایتالیایی ، اسپانیایی و حتی فرانسوی ، می توانید همه را در سنگاپور امتحان کنید. معمولاً چینی ها به غذاهای دریایی علاقه بیشتری دارند، اما اگر به دنبال غذاهای تند و پرادویه هستید، غذاهای هندی انتخاب مناسب تری برای شما می باشند.

آداب معاشرت در کشور سنگاپور

مردم سنگاپور برای گفتن حرف هاشان بیشتر از حالات چهره و روش های غیر مستقیم کمک می گیرند. این موضوع باعث می شود که اگر افراد اشکالی در کارشان داشته باشند، آبرویشان نرود. آن ها به جای اینکه مستقیم به شما جواب رد بدهند، از جملاتی مثل «تلاشم را می کنم» یا «حالا ببینم چه پیش می آید» استفاده می کنند تا شخصیت هر دو طرف حفظ شود و دوستی ها لطمه نبیند. معمولاً وقتی از آن ها درخواستی می شود یا سوال می پرسند، کمی قبل از جواب دادن مکث می کنند و این موضوع نشان می دهد که برای حرفتان ارزش قائل شده و در مورد آن خوب فکر کرده اند. در واقع باورش برای سنگاپوری ها سخت است که غربی ها چطور می توانند خیلی سریع جواب سوال را بدهند و از نظرشان، این کار کمی گستاخانه به نظر می آید. سلام کردن و دست دادن در این کشور، در بین اقوام مختلف فرق دارد و هر کدام بنا به محدودیت های مذهبی که از آن پیروی می کنند، آداب معاشرتشان را شکل می دهند.

ارزش های کشور سنگاپور

بیشتر مردم سنگاپور از فردگرایی دوری می نمایند و به گروه و امنیت متقابل معتقد هستند. خانواده، کانون ساختارهای اجتماعی آن ها به حساب می آید و الفاظی مثل وفاداری و احترام به عظیم ترها از اینجا آغاز می گردد. وقتی می گوییم خانواده، در واقع اقوام و دوستان نزدیکی که با آن ها صمیمی هستیم را نیز دربر می گیرد. آبرو، اهمیت زیادی در این کشور دارد که به افراد شخصیت می بخشد. سنگاپوری ها ادعا دارند که جامعه ای مساوات طلب هستند، اما سلسه مراتب در این کشور به گونه ای است که برای عظیم ترها و میانسالان، ارزش و احترام بسیار بالایی قائل می شوند. این موضوع از تعالیم آیین کنفوسیوس نشأت می گیرد و بر این اساس، حتی حقوق میانسالان از بقیه کارکنان بالاتر است. بهترین مکان برای نشستن و بهترین غذا برای آن ها درنظر گرفته می گردد و هنگام معرفی افراد نیز ابتدا از آن ها آغاز می نمایند و حتی اگر شناختی نسبت به آن فرد نداشته باشید هم باید به او احترام بگذارید.

غذا در کشور سنگاپور

با توجه به مطالبی که تا الان خواندید، احتمالاً می توانید میزان تنوع غذایی در سنگاپور را حدس بزنید. علاوه بر غذاهای خوشمزه ی خیابانی این کشور، از غذاهای هندی، چینی، تایلندی و مالزیایی گرفته تا غذاهای اندونزی، ایتالیایی، اسپانیایی و حتی فرانسوی، می توانید همه را در سنگاپور امتحان کنید. معمولاً چینی ها به غذاهای دریایی علاقه ی بیشتری دارند، اما اگر به دنبال غذاهای تند و پرادویه هستید، غذاهای هندی انتخاب مناسب تری برای شما می باشند.

فاین سیتی در سنگاپور

«فاین سیتی» (Fine City) هم به معنی «شهر خوب» و هم به معنی «شهر جریمه ها» می باشد. دولت به منظور ایجاد امنیت و نظم در کشور، قوانین سرسختانه ای مربوط به دخانیات یا تمیزی شهر و آسیب رساندن به اموال عمومی درنظر گرفته است و همین موضوع باعث شده تا سنگاپور، به یکی از امن ترین کشورهای دنیا تبدیل شود. علی رغم جریمه های گوناگون این کشور، سنگاپور توانست مقام محبوب ترین کشور جهان در بین گردشگران را به دست بیاورد که ویژگی های مثبت بی شمار و رفتار دوستانه ی مردمانش را ثابت می کند.

القاب در کشور سنگاپور

نوع خطاب کردن مردم، به این بستگی دارد که با چه قومی رو به رو هستید. برای مثال، چینی ها 3 اسم مختلف دارند: یک نام خانوادگی و دو اسم کوچک. در ملاقات های اولیه باید قبل از نام خانوادگی شان، آقا یا خانم بیاورید و اگر لازم بود، خودشان به شما می گویند که به کدام اسم کوچک صدایشان بزنید. مردم در مالزی، نام کوچک پدرشان را بعد از اسم خودشان می آورند و می توانید از القاب مختلفی از جمله حاجی، حاجیه، سید و شریفه قبل از اسمشان استفاده کنید. اسم هندی ها معمولاً کمی طولانی است و شکل کوتاه شده ی آن را به عنوان لقبشان انتخاب می کنند یا حرف اول نام پدرشان را بعد از اسم خودشان می آورند.

برگزاری مراسمات در سنگاپور

هنگامى که چينى ها به اين سرزمين مهاجرت کردند تاريخ تمدن باستان که حداقل به دو هزار سال قبل از ميلاد مسيح مى رسد را با خود به ارمغان آوردند. چينى ها هرساله، ژانويه، فوريه که سال جديد لونار (Lunar New Year) است جشن مى گيرند. چينى ها سه جشن در طول سال دارند که عبارت اند از:

  • جشنوارهٔ کوئينک مينک ( Qing Ming) (يادى از اجداد)،
  • يولان ژى (Yu Lan tie) ( عيد مذهبى ارواح گرسنه)،
  • جشنوارهٔ اواسط پائيزى (Mid – Autumn).

سال نو چينى ها براساس تقويم کشور چين است. آنها در اين شب غذاى مخصوص درست مى کنند و بعداز سال نو ۲ روز به ديد و بازديد دوستان و آشنايان و فاميل مى روند. آنها بر دَرِ ورودى شان کاغذهايى به رنگ قرمز نصب مى کنند و آن را بعنوان خوش يُمن بودن مى دانند و معتقدند که اين کاغذهاى قرمز برايشان شگون دارد، آويزان مى کنند. آنها پاکت پول براى دختران و پسرانى که ازدواج نکرده اند هديه مى دهند. در کشور سنگاپور سال نو چينى ها دوهفته تعطيل است.

جشنواره کوئينک مينک و يولان ژى

جشن کوئينک مينک در اوايل ماه آوريل در سنگاپور برگزار مى شود. دراين روز آنان براى شادى ارواح مردگان در معابد شمع روشن مى کنند.جشن يولان ژي، در اين هنگام چينيان مقيم سنگاپور در کنار جاده ها کاغذهاى طلايى و نقره اى رنگ نصب مى کنند و همچنين ماشين هاى کاغذى و خانه هاى کاغذى مى سازند.اپراى چينى ها قدمت دويست ساله دارد و اجراى اپراى آنها برخى هنگام بصورت ساختار اپراى پکن است. اپراى پکنى که داراى ساختار پيچيده و فرمى متأثر از تأثر مى باشد که آواز، رقص، پانتوميم و اکروبات را هم شامل مى شود.

جشن مون کيک يا جشن فانوس ها

چينيان مقيم سنگاپور پانزدهمين روز از هشتمين سال قمرى را بعنوان جشن فانوس ها مى شناسند و آن روز را هرساله جشن مى گيرند. دراين روز چينيان کيک هايى به شکل ماه درست مى کنند و آن را با شيرينى هاى خاصى تزئين مى کنند و همچنين فانوس هاى کاغذى با رنگ هاى مختلف شاد در تمامى مغازه هاى اين کشور آويزان مى کنند.

چينگ (Qing Ming) (روشن) يولان جى يه (Yu Lan Jie)

در ماه آوريل جشنواره اى به نام چينگ مينگ به ياد نياکان چينى برگزار مى شود که به معنى روشن است. در اواسط ماه اوت چينى ها جشن يولا جى يه را برگزار مى کنند که در اين مراسم چينى ها از غذا، پوشاک و … براى آمرزش مردگان خيرات مى دهند.مراسم مون کيک (Moon Cake)، اين مراسم در اواسط پائيز برگزار مى شود. پختن کيک در فروشگاه ها و شيرينى فروشى ها آغاز مى شود. در اين هنگام کيک را بصورت مدور درست مى کنند و آن را با آب نبات و شکلات هاى رنگى تزئين مى کنند.

عيد فطر مسلمانان

مسلمانان مقيم سنگاپور عيدفطر (هارى راياپواسا) (Hari Raya Puasa) را که آخرين روز ماه مبارک رمضان است، جشن مى گيرند. آنها اولين روز ماه مبارک شوال را که دهمين ماه قمرى است با خواندن نماز عيدفطر آغاز مى کنند و سپس به ديدن دوستان و آشنايان و افراد فاميل مى روند و اين عيد را به همديگر تبريک مى گويند. مسلمانان اين کشور خيابان ها و کوچه هاى محل سکونت و کسب و کار خود را آذين مى بندند و کودکان منتظر گرفتن هدايا از بزرگ ترها هستند.

اعياد تاميلى ها – سال نو تاميلى ها

تاميلى هاى مقيم سنگاپور نخستين برج از برج هاى منطقة البروج (حمل) (Aries) را جشن مى گيرند. آنها به معابد مى روند و از خداوند خورشيد که از بين برندهٔ همه سياهى ها است، تشکر مى کنند. ارتدوکس هاى هندو صبح زود به سوى اماکن مقدسه رهسپار مى شود تا آئين طهارت را بجا مى آورند.درکشور سنگاپور سه فرهنگ اصلى وجوددارد. چيني، مالزيايى و هندي. اکثريت مردم سنگاپور چينى هستند. البته ديگر فرهنگ ها در اقليت قرار گرفته اند. مثل اروپائيان، اورآسيايى ها، آمريکايى ها و غيره. همان طورى که قبلاً نيز اشاره گرديد آنها مذاهب مختلفى دارند و به زبان هاى مختلف صحبت مى کنند. آئين و جشنواره ها و يا بعبارت ديگر هرکدام فرهنگ خاص خود را دارند. ولى به رغم اين اختلافات نژادى و فرهنگي، اين کشور موفق به حفظ يگانگى و اتحاد همگانى شده است و شايد يکى از عواملى که توانسته سبب موفقيت اين کشور شود همان اتحاد و يکپارچگى اين کشور بوده است. دولت سنگاپور تأکيد زيادى براى حفظ هماهنگى و تساهل مذهبى و نژادى در سنگاپور مى کند.

شوراى ملى هنرها National Arts Council – NAC) NAC ) درسال ۱۹۹۱ تأسيس شد. هدف از تأسيس اين مجموعه پرورش و توسعه هنر در اين کشور بوده است. البته اين مؤسسه سعى دارد مردم را تشويق کند تا به هنر روى آورند و بدان ارج نهند. بنابراين تعداد جشنواره هايى که سالانه در اين کشور برگزار مى شود را افزايش داده است.

همیشه قبل از سفر به هر نقطه از جهان سعی کنید در رابطه با مقصد سفرتان هر نوع اطلاعات لازم را از هر طریق ممکن کسب کنید که در هنگام قرار گیری در آن موقعیت بتوانید و بدانید چه کارها و باید ها و نباید هایی را باید رعایت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (500 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان