آشنایی با ارز دیجیتال ریپل Ripple

  دوشنبه، 26 خرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال ریپل Ripple
ریپل چند محصول گوناگون برای بانک‌ها و موسسات مالی طراحی کرده است که فقط یکی از آن‌ها با ارز دیجیتال XRP کار می‌کند. بنابراین، شما وقتی XRP می‌خرید، روی یکی از محصولات شرکت ریپل سرمایه‌گذاری کرده‌اید نه خود ریپل.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،وقتی مردم نام ریپل را می شنوند، بلافاصله فکرشان به سمت ارز دیجیتال آن یعنی XRP می رود. اما اولین نکته اساسی که باید بدانید این است که ریپل با XRP کمی فرق دارد. در واقع ریپل با سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین یا اتریوم هم تفاوت های زیادی دارد.

وقتی ارز دیجیتال اتریوم (ETH) می خرید، به این معنی است که روی شبکه اتریوم سرمایه گذاری می کنید. وقتی ارز دیجیتال (BTC) می خرید یعنی روی شبکه بیت کوین سرمایه گذاری می کنید اما وقتی ارز دیجیتال XRP می خرید الزاما روی ریپل سرمایه گذاری نکرده اید.

البته در بین جامعه ارزهای دیجیتال وقتی نام ریپل به میان می آید، منظور همان ارز دیجیتال XRP است اما لازم است بدانیم که این دو مفهوم در حقیقت با یکدیگر متفاوت هستند. اگر تاکنون کمی گیج شده اید، جای نگرانی نیست. بیشتر در این مورد توضیح می دهیم.

ریپل (Ripple) یک شرکت بزرگ واقع در سانفرانسیسکو آمریکاست که برای بانک ها و نهادهای مالی، محصولات مالی غیرمتمرکز می سازد. هدف ریپل این است که بتواند انتقال پول بین بانکی و بین المللی را سریع تر، ارزان تر و غیرمتمرکز تر کند که البته این هدف تا حد زیادی محقق شده است و اکنون بانک ها و شرکت های مالی بزرگی برای انجام انتقال های پولی خود از محصولات ریپل استفاده می کنند.

ریپل چند محصول گوناگون برای بانک ها و موسسات مالی طراحی کرده است که فقط یکی از آن ها با ارز دیجیتال XRP کار می کند. بنابراین، شما وقتی XRP می خرید، روی یکی از محصولات شرکت ریپل سرمایه گذاری کرده اید نه خود ریپل.

ریپل سومین ارز دیجیتال با ارزش جهان است.

شبکه پرداخت ریپل RippleNet و ارز دیجیتال ریپل Ripple XRP در سال 2012 معرفی شدند.

ارز دیجیتالی ریپل

(به انگلیسی: Ripple) نام یک پول دیجیتال (XRP) و یک شبکهٔ پرداخت آزاد است که این پول در آن معامله می شود. این شبکه یک سیستم پرداخت توزیع شده و متن باز است.

بیت کوین از نظر ارزش کل بازار، بزرگترین ارز دیجیتال یا رمزپایه جهان است.
اکثر علاقه مندان به فناوری یا اینترنت، حداقل یکبار نام بیت کوین را شنیده اند.
اما ارزریپل متفاوت است. با اینکه بین سه ارز برتر قرار دارد، اسم آن را کمتر شنیده اید.

مانند بیت کوین و اتریوم، درک مفهوم و نحوه چگونگی کار این ارز دیجتالی هم ممکن است کمی دشوار به نظر برسد.

Ripple؛ بانک ها، ارائه دهندگان پرداخت، مبادلات دارایی های دیجیتال و شرکت ها را از طریق شبکه پرداخت ریپل (RippleNet) به هم متصل می کند تا یک تجربه بدون تحرک برای ارسال پول در سطح جهان فراهم کند.

مزیت اصلی ارزریپل برای بانک ها، نقدشوندگی آن است.

Ripple بر روی پیشرفته ترین فن آوری بلاکچین ساخته شده است که مقیاس پذیر، امن و متصل به شبکه های مختلف است.

هدف ارزر Ripple این است که شبکه ای ایجاد کند که پول در آن همان طور دست به دست شود که اطلاعات در اینترنت مبادله می شود.

آزمایشگاه ریپل (Ripple Labs):

این بخش شرکت مادر ریپل است که در ابتدا با عنوان “اپن کوین” شناخته می شد. این شرکت به رهبری مدیرعاملش، “برد گارلینگ هاوس” نزدیک به یک صد میلیون دلار برای تأسیس ریپل سرمایه گذاری کرد.
بسیاری از کارها و آزمایش های بنیادین برای ریپل در این بخش صورت گرفت.

شبکه ریپل (RppleNet):

شبکه ی پرداخت ریپل است که توضیح آن در بالا داده شد. اکنون این شبکه ی پرداخت دارای شرکای قدرتمندی نظیر “امریکن اکسپرس” است.

XPR:

توکنی است که برای تسویه تراکنش ها در شبکه ی ریپل مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارتی دیگر، XPR واحد پول ریپل است. اسم توکن این ارزدیجتال است.
XPR برای ریپل، همانند اتر برای اتریوم و بیت کوین برای بلاک چین بیت کوین است.

خرید و فروش ریپل

سازندگان ارزریپل باهدف تبدیل آن به یک سیستم جهانی برای انتقال پول و جلب اعتماد بانک ها و مؤسسات مالی از همان ابتدا تمام XRP های ارزریپل را خلق کرده اند که تعداد آن 100 میلیارد XRP بوده است. پس دیگر امکان استخراج وجود ندارد.

برای خرید ارزریپل دو راه وجود دارد:
• خرید مستقیم با دلار یا یورو
• تبدیل ارزهای دیگر مثل بیت کوین، اتریوم و…

برای ذخیره ریپل ها میتوانید از حساب coinpayments.net استفاده کنید.
برای تبدیل ارزهای دیجیتالی خود میتوانید از حساب cryptonator.com هم استفاده کنید.

ارز رمز نگاری شده ریپل با استفاده از صرافی های دیجیتال دیگر نیازی به واسطه ها ندارد. مراکز تبادل دیجیتال ابتدا پول را از فرستنده دریافت می کنند مثلا دلار آمریکا یا واحد پولی هر کشور دیگری، سپس آن را به XRP تبدیل می کنند. در طرف مقابل، بسته به اینکه دریافت کننده در چه کشوری است و تمایل دارد پول خود را به چه واحدی دریافت کند، xRapid ارز دیجیتال XRP را به واحد پول همان کشور تبدیل می کند.

کاربردهای ارز ریپل

اگر ریپل را به عنوان یک ارز دیجیتال فرض کنید می توان گفت کارهایی که با سایر ارزهای دیجیتال انجام می دهید را با ریپل هم می توانید انجام دهید.
اگرچه ارزریپل به اندازه بیت کوین یا مثلاً اتریوم شناخته شده نیست اما با توجه به افزایش محوبیت روزافزونش در حال پذیرفته شدن به عنوان شیوه خرید در خیلی از فروشگاه ها، بانک ها و … است. یکی دیگر از ویژگی های جذاب ریپل مخصوصاً برای اشخاص حقیقی عدم امکان دریافت مالیات بر روی آن است که باعث می شود کاربردهای بیشتری برای آن مطرح شود.
در حیطه بانکداری اصلی ترین کاربرد ریپل، انتقال وجه داخلی و بین المللی است که می تواند زمان انتقال را به شدت کاهش دهد و در نتیجه باعث تسهیل همکاری بین کشورها شود.

ویژگی هایی ریپل

چه ویژگی هایی این ارز را از سایر ارزهای دیجیتال متمایز می کند:

مهمترین ویژگی ریپل، سرعت بالای آن است. XRP به گونه ای طراحی شده است که بسیار سریع تر از بیت کوین و با هزینه ای کمتر عمل می کند.

مزیت ریپل نسبت به بیتکوین

برخلاف بیت کوین که از پردازش کامپیوتری معادلات پیچیده استخراج می شود، این ارز از هیچ نوع عملیات استخراج یا استخراج کننده ای استفاده نمی کند و برای سرعت و اعتبار بخشیدن به تراکنش ها، از یک بلاک چین متمرکز بهره می برد.
کارمزدها در این شبکه بسیار ناچیز است.
ارزریپل بر خلاف بیت کوین و ارزهای بلاک چینی، یک شرکت متمرکز است.
در این ارز هیچ کوین جدیدی ایجاد نمی شود. این کوین ها (یا همان سکه ها) در ابتدای راه اندازی ایجاد شده اند.

xRapid چیست؟

xRapid یک فرآیند سریع برپایه XRP است که این امکان را برای مردم فراهم می کند تا معادل با پول نقد خود، هر ارز دیجیتالی که می خواهند مثل بیت کوین را برای مخاطب شان ارسال کنند و مخاطب نیز قادر است ارز فوق را به واحد پول کشور خود دریافت کند.

ارز-ریپل هنوز یک ارز دیجیتالی بحث برانگیز محسوب می گردد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (463 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (347 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (220 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (68 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (60 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (17 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
تیتر امروز   
پیام احساسی پرویز پرستویی خطاب به پزشکیان از زبان فاطمه همسرش/ مسعود جان...
تیم 8 نفره تروریستی حمله کننده به آراء مردم توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند
(ویدئو) گریه دیدنی رحمت سریال "پایتخت" برای منقرض شدن نسلش / خیلی با استعداده نگران نسلشم هست😂
یادی کنیم از عکس زیبای مرحوم ماه چهره خلیلی، جاریه سریال "مختارنامه"، با لباس عروس ساده ولی شیک، در کنار پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"
(عکس) شهری که متفاوت‌ ترین «پشت‌ بام‌ های» جهان را دارد!
(عکس) داماد مسعود پزشکیان کیست/ تحصیلات و شغل فعلی زهرا پزشکیان و همسرش
(تصاویر) لحظات زیبایی از قرآن گرفتن دختر پزشکیان، زهرا، برای راهی کردن پدر
(تصاویر) نگاهی به استایل های ایرانی پسند و شیک احسان علیخانی، مجری و برنامه ساز "جوکر 2"/ استایل های مامان پسند احسان علیخانی👌
سنگ تمام مژده لواسانیه برای رئیس جمهور ایران با انتشار عکس دیده نشده از مسعود پزشکیان و دختر جوانش/ نیم ست پاپیونی دخترشون چه شیکه
خطرناک ترین و در عین حال زیباترین ترند آرایش در مصر باستان/ ریسک بزرگی که زنان مصر بخاطر زیبایی افسانه ای خود، به جان می خریدند
(ویدئو) آواز تلخ و جانسوز مهدی یغمایی بر مزار برادرش
خنده دارترین سکانس فصل یک " جوکر 2" که هرگز فراموش نمیشه/ مطمئنا تاریخ این مشاعره نیما شعبان نژاد و رادش رو یادش میمونه تا ابد🤣
(عکس) بهاره رهنما به کدام نامزد رای داد؟/تصویری متفاوت و دیده نشده از بهاره رهنما پای صندوق رای در تالار وحدت
(عکس) تصویر خنده دار و دهه شصتی از تیپ دامادی بهرام افشاری با یک کت زرد و موهای فرفری
(عکس) کافه گردی پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"، و پریناز ایزدیار/ چه کافه دلباز و سرسبزی هم هست
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند