دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای سنتی / کوکو، کتلت وشامی /

آشپزشو؛ 10 دقیقه‌ای کتلت درست کن / آموزش گام به گام طرز تهیه کتلت سیب زمینی ساده و خانگی با طعمی بی نظیر 

جمعه، 04 آبان 1403
کد خبر: 414973
ساعدنیوز: کتلت سیب زمینی یکی از انواع غذاهای ساده بین المللی است که در سراسر دنیا با نام های متنوعی شناخته می شود. شما در این مطلب می‌توانید طرز تهیه گام به گام کتلت با آسان‌ترین روش را بخوانید.

به گزارش سرویس مجله خانواده ساعدنیوز، کتلت سیب زمینی یکی از انواع غذاهای ساده بین المللی است که در سراسر دنیا با نام های متنوعی شناخته می شود.

برای تهیه کتلت سیب زمینی، ابتدا سیب زمینی‌ها را رنده کرده و سپس پیاز را نیز به آن اضافه می‌کنیم. پس از گرفتن آب اضافی، گوشت چرخ‌کرده، ادویه‌جات و جعفری را اضافه کرده و مواد را ترکیب می‌کنیم. سپس مایه کتلت را در یخچال استراحت می‌دهیم، شکل می‌دهیم و در روغن داغ سرخ می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه کتلت

طرز تهیه کتلت سیب زمینی

مرحله 1: رنده کردن سیب زمینی

برای تهیه کتلت سیب زمینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم، سپس با رنده متوسط رنده می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در صورت تمایل می توانیم سیب زمینی ها را ابتدا آبپز کرده، سپس رنده کنیم.

مرحله 2: رنده کردن پیاز و انتخاب نوع سیب زمینی

البته باید بدانید که سیب زمینی آبپز روغن بیشتری جذب می کند و اگر سیب زمینی را به صورت خام رنده کنیم، کتلت سالم تری خواهیم داشت. در ادامه پیاز را پوست گرفته و آنرا نیز درون کاسه رنده می کنیم.

مرحله 3: خارج کردن آب اضافی مواد

در این مرحله سیب زمینی و پیاز رنده شده را با دست فشار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه سیب زمینی و پیاز داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم.

مرحله 4: اضافه کردن ادویه‌جات و ترکیب مواد

حالا جعفری و گشنیز را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به همراه پودر سیر، آرد نخودچی، تخم مرغ و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله 5: استراحت دادن مایه کتلت در یخچال

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کتلت استراحت کند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله 6: شکل دادن به کتلت‌ها

حالا مقداری روغن به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم داغ شود. در ادامه با دست مرطوب به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه با کف دست مایه کتلت را تخت می کنیم.

مرحله 7: سرخ کردن کتلت‌ها

سپس درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم یک سمت کتلت ها سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به طور کامل سرخ شود.

مرحله 8: گرفتن روغن اضافی و سرو کتلت‌ها

پس از اینکه کتلت ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را از روغن خارج کرده و روی دستمال حوله ای یا توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود، سپس در ظرف دلخواه می چینیم و سرو می کنیم.

برای دیدن مطالب بیشتر درباره آشپزی با ما همراه باشید.


1 پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ضرب المثل های کهن ایرانی ؛ داستان ضرب المثل با همه بله با ما هم بله !!!
عمو رشید در نقش زن اشکان اشتیاق / چه دلبری میکنه این رشید؛ خیلی تو نقشش فرو رفته + ویدئو
پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است!
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
رجزخوانی سنگین هادی چوپان برای اسرائیل با ادیتی زیبا از مستر المپیا و ترانه اهورایی "ای ایران" +فیلم/ گرگ پارسی: سربلند باشد ایران و فرزندانش
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
(ویدئو) امین حیایی تندیس طلایی جوکر را با خودش به خانه برد و جایزه مالی را اهدای ساخت مدرسه کرد/ فقط تحسین و تشویق حامد آهنگی و غلامرضا نیکخواه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت