آیا ریزش مو با شامپوهای درمانی متوقف می شود؟

  سه شنبه، 13 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
آیا ریزش مو با شامپوهای درمانی متوقف می شود؟
حال به این سئوال می رسیم که آیا با مصرف شامپوهای درمانی می توانیم از ریزش موها بطور کامل جلوگیری کنیم؟ در پاسخ باید گفت: خیر. به دلیل این که دلایل ریزش مو در افراد مختلف با سنین و شرایط مختلف کاملا فرق دارد و در بسیاری از موارد براحتی نمی توان جلوی بروز این مسئله را به تنهایی گرفت و باید با استفاده از روش های درمانی مانند کاشت مو این کار را انجام د

آیا شامپوهای سیر و فلفل برای جلوگیری از ریزش مو مفید می باشند ؟

استفاده از شامپوهای سیر و فلفل به عنوان یکی از راه های درمان ریزش مو شناخته شده است. اما واقعا با استفاده از این شامپوها دیگر ریزش مویی نخواهیم داشت ؟ و نباید نگران ریزش موی خود باشیم ؟یکی از ترکیبات اصلی شامپوهای سیر و فلفل ماینوکسیدیل است. پس اگر حس میکنین باعث کاهش ریزش مو شده است، بخاطر وجود همین ماده می باشد. اما همانطور که می دانید اثربخشی ماینوکسیدیل زمانی کامل می شود که دستور مصرف آن – به طور دایم دوبار در روز کف سر به این محلول آغشته شود – درست اجرا شود.باید در نظر داشته باشید حتی اگر دستور مصرف ماینوکسیدیل را هم کامل اجرا کنین باعث نمی شود که اثر بخشی صد در صد داشته باشد.بنابراین، تصور تاثیر میزان اثر بخشی این ماده از طریق شامپوهای سیر و فلفل که بعد از پنج دقیقه باید آب کشی شوند و در بهترین شرایط هم یک روز در میان مصرف می شوند، بسیار آشکار است. در واقع تاثیر آنچنان زیادی نخواهند داشت.

آیا ریزش مو با شامپوهای درمانی متوقف می شود؟

حال به این سئوال می رسیم که آیا با مصرف شامپوهای درمانی می توانیم از ریزش موها بطور کامل جلوگیری کنیم؟ در پاسخ باید گفت: خیر. به دلیل این که دلایل ریزش مو در افراد مختلف با سنین و شرایط مختلف کاملا فرق دارد و در بسیاری از موارد براحتی نمی توان جلوی بروز این مسئله را به تنهایی گرفت و باید با استفاده از روش های درمانی مانند کاشت مو این کار را انجام داد.

حتی شامپوهایی که در مورد آنها تبلیغ می شود که حاوی موادی مانند سیر و یا نعناع هستند نیز معمولا نمی توانند در درازمدت تاثیر چشمگیری در رشد و تقویت موهای سر شما بگذارند. به همین جهت باید به این نکته دقت کرد که میزان کارایی یک شامپو به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله:

  • قدرت پاک کنندگی موهای سر از چربی و آلودگی ها
  • نرم کنندگی شامپو
  • قدرت تقویت کنندگی آن بر روی موها
  • قابلیت استفاده برای مردان و یا زنان
  • حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز پوست سر بودن (مانند ویتامین B، روی و منیزیم)
  • کاهش خارش پوست سر

و موارد دیگری که در بسیاری از مقالات و یا نوشته ها به آنها اشاره می شود. در حقیقت هر فردی باید با توجه به نوع ساختار موهای خود و حالت آنها با توجه به تجربه و همچنین مشورت پزشک اقدام به خریداری و مصرف شامپوهای متناسب با موی سر خود کند. هر چند شامپوهایی مانند سینره، آلوپسین، رینفولتیل و غیره با کارایی نسبتا بالا در سالهای اخیر به بازارهای جهان عرضه شده اند ولی در این راه افراط کردن در استفاده از شامپو کار درستی نیست و می تواند موجب ضعیف تر شدن تارهای مو و از دست دادن آنها شود.

تاثیر ماینوکسیدیل بر ریزش مو

در ابتدا بهتر است به صورت اجمالی به معرفی داروی ماینوکسیدیل پرداخته شود و پس از آن در مورد تاثیرات آن نیز اشاره ای خواهد شد. ماینوکسیدیل در سال های قبل به عنوان دارویی در بازار موجود بوده که برای کاهش فشار خون بالا کاربرد داشته، اما با گذشت زمان نشانه هایی از رویش مو به عنوان عوارض در مصرف کنندگان مشاهده شده است. با تحقیقات بیشتر بر روی مصرف کنندگان قرص ماینوکسیدیل متوجه شده اند که این دارو می تواند در درمان ریزش مو نیز تاثیر گذار باشد.

محلول این دارو به برای مصرف موضعی جهت درمان ریزش مو نیز به بازار عرضه شده است. افرادی که با ریزش مو مواجه بوده، از این محصول استفاده می نمایند. اما چیزی که باعث شده تا مصرف این دارو در سال های اخیر کمتر شود، عوارض و معایب آن می باشند. همه افرادی که از این دارو استفاده می کنند، بهتر است با عوارض و معایب ماینوکسیدیل آشنایی پیدا نموده، تا بتوانند درباره استفاده از این محصول تصمیم صحیحی را اتخاذ نمایند. زیرا جایگزین های بسیار مناسبی برای این دارو در سال های اخیر معرفی شده است.

عوارض ماینوکسیدیل

  • بروز التهاب و خارش : استفاده از محلول ماینوکسیدیل برای درمان ریزش مو عوارض و معایبی را به همراه دارد. یکی از رایج ترین نمونه از این معایب، بروز التهاب و خارش می باشد. التهاب و خارش در پوست سر می تواند در صورتی که برای طولانی مدت ایجاد شود، بسیار آزار دهنده باشد.
  • پوسته ریزی یا شوره سر یکی دیگر از مواردی است که ممکن است با مصرف داروی ماینوکسیدیل در پوست سر خود مشاهده نمایید. پوسته ریزی به خودی خود می تواند باعث بروز مشکلات دیگری از جمله خارش نیز بشود. درمان پوسته ریزی نیاز به شامپو های گران قیمت دارد و هزینه های درمان را افزایش دهد.
  • ایجاد حساسیت های پوستی یکی دیگر از معایب استفاده از ماینوکسیدیل برای جلوگیری از ریزش مو می باشد. افرادی که خود دارای پوست حساس بوده، بهتر است از این دارو برای درمان ریزش مو استفاده نکنند.
  • هزینه بالای درمان : یکی دیگر از معایبی که می توان برای مصرف داروی ماینوکسیدیل نام برد، استفاده طولانی مدت از این دارو می باشد. صرف هزینه های بسیار بالا برای درمان ریزش مو در طولانی مدت شاید بتواند از جمله معایب این داروی محبوب باشد. این موضوع باعث می شود که این روش از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد.
  • شروع مجدد ریزش مو پس از قطع مصرف دارو : از دیگر معایب استفاده از ماینوکسیدیل می توان به شروع مجدد ریزش مو پس از قطع مصرف دارو اشاره نمود. افرادی که از این دارو استفاده می نمایند، نمی توانند مصرف آن را قطع کنند. زیرا ریزش مو مجدد با شدت بیشتری آغاز می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (123 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (88 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (42 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (23 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (17 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (11 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
برای بازیگر زن سریال «ستایش» دعا کنید+عکس/ عمل جراحی سنگین تومورِ خانم بازیگر
آموزش انواع کرلی در خانه+عکس
چه کسی می‌خواهد مملکت را اداره کند؟ همین آقای خامنه‌ای...!/پاسخ صریح شهیدجمهور به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر به جرم دختر بودن / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است