ساعدنیوز
ساعدنیوز

از فواید خیار چه می دانید؟

  سه شنبه، 25 آبان 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
از فواید خیار چه می دانید؟
خیار میوه ای است که از خواص بی نظیری برخوردار می باشد، همچنین میوه خیار برای سلامتی، درمان بیماری ها، مو و پوست بسیار مفید است. خیار یکی از محبوب ترین سبزیجات در سراسر جهان به شمار می رود که در تهیه بسیاری از سالادها از آن استفاده می کنند. برخی از خواص و اثرات دارویی این میوه دوست داشتنی در این مطلب ارائه شده است.

طبع خیار سرد و تر (مرطوب) است. خیار داری خواص مدر، نرم کننده و ملین، مسهل، دافع کرم کدو، ضد تشویش و دلهره، ضد بی خوابی، ضد ناراحتی های عصبی، مسکن حرارت و تشنگی است. تخم خیار خواب آور، آرام بخش، زرداب آور، مدر بول، ضد کرم ملایم، تصفیه کننده خون، حل کننده اورات ها و اسید اوریک و جلا دهنده است. خیار خواص فراوانی را برای خود به ثبت رسانده که باورنکردنی است اگر کسی از آن اطلاع داشته باشد بطور حتم تلخی آن برایش شیرین می شود. در روغن دانه خیار که رنگ آن زرد روشن با طعمی شبیه به طعم روغخواص گوشت کپکن زیتون است، اسید های چرب اشباع شده مانند اسید استئاریک، اسید پالمیتیک و اسید های اشباع نشده مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک وجود دارد.

خواص و اثرات دارویی خیار

خیار یکی دیگر از میوه هایی است که خون را تصفیه می کند. این گیاه مُدر، اسید اوریک را در خود حل می کند. آب خیار براى درمان و رفع یرقان بسیار مفید است. اما کسانی که معده های ضعیف دارند نباید از آن زیاد استفادهکنند.مصرف خیار نارس و نازک بهتر است، زیرا هم براى بیمارانى که مبتلا به مرض قند هستند مفید است و هم درجه قلیائی را بالا مى برد و هم تب هاى صفراوى را درمان مى کند و برای کبد نیز تاثیر مثبتی دارد.برطرف کردن بیمارى هاى صفرا، فشار خون، التهاب ، حرارت داخلى و سنگ مثانه از خواصی است که برای خیار شمرده اند.در پوست این میوه مقدار فراوانى کلروفیل و ویتامین C وجود دارد که مصرفش باعث ازدیاد خون و همچنین باعث تقویت عضله ی قلب می شود. پس سعی کنید بعد از ضدعفونی کردن خیار آن را با پوست میل کنید. آب خیار نه تنها براى پوست هایى که دچار خارش مى شوند مفید است، بلکه به حفظ شادابى پوست کمک مى کند. شربتی که از ترکیب خیار رنده شده و شکر تهیه شده است صفرا را پایین می آورد.

خیار

خیار حاوی آنتی اکسیدان است

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که اکسیداسیون را مسدود می کنند. جمع شدن رادیکال های آزاد در بدن می تواند منجر به ابتلا به انواع بیماری های مزمن شود. در حقیقت استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد با سرطان و بیماری های ریوی، قلبی و خودایمنی در ارتباط است . میوه ها و سبزیجات از جمله خیار غنی از آنتی اکسیدان های مفید هستند که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های ذکر شده را کاهش دهند.یک مطالعه به بررسی خواص آنتی اکسیدانی خیار پرداخت و به این نتیجه رسید که این میوه حاوی فلاونوئید و تانن است که دو گروه از ترکیباتی هستند که به طور ویژه به مسدود کردن رادیکال های آزاد کمک می کنند.

خیار یبوست را بهبود می دهد

خیار اگر به طور منظم مصرف شود، می تواند به عنوان یک ملین اثربخش عمل کند. همان طور که در بالا اشاره کردیم، میزان کالری موجود در خیار بسیار کم است، اما فیبر آن حجم مدفوع را افزایش داده و مشکلاتی مثل یبوست را بهبود می بخشد.

خیار را می توان در موارد سوزش ادرار به کار برد

خیار را بعنوان مدر و برای رفع تب های صفراوی و یرقان بکار می برند مخصوصاً موقعی که خیار زرد شده و رسیده باشد در این صورت مزه اش ترش است و خاصیت زرداب در آن بیشتر است. تخم خیار مدر است و برای اورام کبد خوب است.آب خیار بطور مالیدنی و برای رفع خارش بکار می رود. مواد غذایی خیار خیلی کم است و سلولز زیاد دارد. خیار را بطور سالاد قبل از غذا میل می نمایند.پوست خیار ویتامین C دارد خیار های تازه و لطیف را بدون اینکه پوست بکنید به قطعاتی که برای ماشین آب میوه گیری مناسب است درآورید و با کمک رنده های معمولی آن را رنده کنید آبش را بگیرید.

خیار و آب رسانی به بدن

۹۵ درصد خیار از آب تشکیل شده است. به همین دلیل بخصوص در روزهای گرم تابستان یا هنگام فعالیت بدنی شدید آب رسان خوبی است که خستگی، سرگیجه و سردرد را از بین می برد. از آن جا که بسیاری از سردردها در نتیجه کم آبی بدن به وجود می آید مصرف خیار روش درمانی خوبی برای پیشگیری از انواع سردرد است.

خیار با کرم روده مبارزه می کند

خیار به عنوان یک درمان طبیعی برای از بین بردن کرم از مجاری روده در نظر گرفته می شود. خیار حاوی آنزیمی است که برای از بین بردن کرم ها معروف است.

خیار تعادل الکترولیت را حفظ می کند

خیارها میزان فشار خون را تنظیم می کند. خیار یکی از بهترین منابع پتاسیم است و حاوی 136میلی گرم پتاسیم در هر 100گرم است . پتاسیم موجود در خون اثرات سدیم را خنثی می کند و به حفظ تعادل الکترولیت کمک می کند.

مزایای خیار در سیستم عصبی

خیار دارای مواد معدنی مس است که به ایجاد انتقال دهنده های عصبی که برای برقراری ارتباط مناسب در مغز ضروری است، کمک می کند.

سم زدایی از بدن با خیار

یکی از رایج ترین مزایای خیار سم زدایی عالی آن است. خیار حاوی 95درصد آب است که با از بین بردن سموم بدن را هیدراته و دوباره جبران می کند. مقدار زیاد آب در خیار به عنوان پاک کننده سیستم عمل کرده و مواد زائد را از سیستم خارج می کند.

خیار استخوان ها را تقویت می کند

خیار همچنین به عنوان یک داروی عالی برای تقویت استخوان ها شناخته می شود. ویتامین K موجود در خیار با تقویت فعالیت ارتوتروپیک نقش بسیار مهمی در تقویت استخوان ها دارد . همچنین، مقدار زیاد سیلیس موجود در آن با تقویت بافت پیوندی باعث سلامت مفاصل می شود.

خیار آلزایمر را درمان می کند

یکی دیگر از مزایای خیار توانایی درمان ناتوانی های شناختی مانند بیماری آلزایمر است. خیارها حاوی یک فلاونوئید به نام فیستین هستند که از نورون محافظت می کند و توانایی های شناختی را افزایش می دهد، در نتیجه شروع آلزایمر را به تأخیر می اندازد.

پاک کردن  تصویر مغز

سلامت قلب با خیار

یک خیار متوسط ۱۵۲ میلی گرم پتاسیم دارد. به همین دلیل مثل موز برای افراد مبتلا به فشارخون میوه ای مناسب است تا ضمن کاهش فشار خون سلامت قلب را تضمین کند. خیار می تواند حتی جایگزین خوبی به جای موز برای دریافت پتاسیم باشد.

محافظت از مغز از خواص خیار است

خیار خاصیت ضدالتهابی دارد. وجود التهابات در مغز باعث افسردگی و کاهش انتقال پیام های عصبی در مغز می شود. خیار به دلیل خاصیت ضد التهابی به دلیل داشتن ماده ای به نام فیستین fisetin تاثیر مطلوبی در انتقال پیام های عصبی مغز دارد. به همین دلیل افرادی که از خیار بیشتر استفاده می کنند کمتر دچار مشکلات ناشی از بیماری های عصبی می شوند.

خاصیت ضد التهابی خیار

وجود التهابات در هر عضو بدن بیماری های مختلفی به دنبال دارد. خوردن خیار و هضم ساده آن به دلیل وجود موادی مثل پولی فنول polyphenols و کوکوربیتاسین cucurbitacins باعث شده تا خیار یک ماده ضد التهابی و ضد سرطانی قوی باشد.

خیار مسکن دردها

خوردن خیار باعث تسکین درد می شود. این را هم باید مدیون موادی مثل فلاوونوید flavonoids و تانن یا تانین tannins دانست که در خیار به وفور یافت می شود. این مواد خاصیت ضد آنتی اکسیدانی دارد که با از بین بردن رادیکال های آزاد اثرات ضد التهابی و ضد درد دارد.

رفع بوی بدن دهان با خیار

خیار میوه ای است که باکتری ها را از جمله باکتری های دهان را از بین می برد. آب فراوان موجود در خیار باعث تولید بزاق دهان می شود که مثل محلول شست و شوی دهان عمل می کند.

کاهش وزن با خیار

کالری کم و آب زیاد خیار آن را به سوپر غذایی برای رژیم های کاهش وزن تبدیل کرده است. از آن جا که خیار باعث آب رسانی بدن و پرکردن حجم معده می شود شخص نیاز کمتری به خوردن مواد دیگر پیدا می کند. به همین دلیل یک میان وعده خوب و سالم و بدون خطر برای افراد چاق محسوب می شود.خیار نه تنها در سالاد و به صورت خیار شور در ساندویچ ها و چاشنی غذاها؛ بلکه میوه ای است که می تواند همیشه در کنار میوه های دیگر جزو ثابت برنامه تغذیه ای تان باشد تا هر روز از فواید بی نظیر آن برای سلامتی و طول عمر بهره بگیرید.

آیا خیار برای پیشگیری از سرطان مفید است؟

یک مطالعه اخیر نشان داده است که خیار یک داروی موثر برای مبارزه با انواع مختلف سرطان است. خیار حاوی لیگنان است که خطرات ایجاد سرطان پستان، سرطان رحم و سرطان پروستات را کاهش می دهد. همچنین برخی از مهمترین ترکیبات مانند لاریسیرینسینول، پینورسینول، سکوایزولاریسیرسینول را دارد که به کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان کمک می کند. ویتامین C موجود در دانه های خیار به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و همچنین سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

خواص خیار برای پوست

این میوه جالیزی قدرت عجیبی در سلامت پوست دارد. به همین دلیل است که بسیاری از تولیدکنندگان محصولات آرایشی بهداشتی ارگانیک از خیار و عصاره آن در تولید انواع ماسک و کرم ها از خواص خیار بهره می گیرند. خیار باعث آب رسانی پوست، درخشان شدن و رفع چین و چروک آن می شود.خواص خیار برای پوست به شرح زیر است.

ماسک خیار

پف زیر چشم را کنترل می کند

اسید اسکوربیک و اسید کافئیک موجود در خیار احتباس آب در بدن را کاهش می دهد و ورم و پف زیر چشم را کم می کند. خیار را حلقه ای خرد کنید و آن را برای مدتی در یخچال قرار دهید . سپس چشمانتان را ببندید و حلقه های خیار را روی چشم خود قرار دهید. این کار نه تنها پف چشم را کاهش می دهد، بلکه به ریلکس کردن شما هم کمک می کند.

به درمان آفتاب سوختگی کمک می کند

خیار یک ترکیب طبیعی و ملایم برای درمان آفتاب سوختگی محسوب می شود، چون گرما را از بدن خارج می کند. خیار را به صورت پوره در بیاورید. پوره ی خیار را با دقت روی ناحیه ی مدنظر قرار دهید و اجازه دهید تقریبا ۳۰ دقیقه بماند.

پوست را جوان می کند

استفاده از ماسک خیار رنگ پوست را بهبود می بخشد و آن را درخشان می کند. علت این موضوع این است که خیار مقدار زیادی آب دارد و یک ماده ی قابض خفیف محسوب می شود. در ادامه طرز تهیه ی یک ماسک جوان کننده ی پوست با خیار را آموزش داده ایم.

خیار منافذ باز را درمان می کند

خیار می تواند گرما را جذب کرده و به کوچک کردن منافذ کمک کند. برای بهره گیری از این خاصیت خیار، از ماسک زیر استفاده کنید.

خیار با سلولیت مبارزه می کند

آب خیار حاوی ترکیبات فیتوشیمیایی است که به تولید کلاژن کمک می کنند. کلاژن یک پروتئینِ فیبر مانند بوده که مسؤول خاصیت کشسانی پوست است و سلولیت را برطرف می کند. اگر دچار سلولیت هستید، از ترکیب زیر استفاده کنید.

خیار سیاهی دور چشم را کاهش می دهد

آنتی اکسیدان ها و سیلیکای موجود در خیار می تواند به آرامی سیاهی دور چشم را برطرف کند. اگرچه خیار نمی تواند به طور دائمی سیاهی دور چشم را رفع کند، اما ظاهر آن را روشن تر می کند. برای کاهش سیاهی دور چشم اقدامات زیر را انجام دهید.

خیار چین و چروک دور چشم را کاهش می دهد

خیار یک مرطوب کننده ی طبیعی محسوب می شود. پوست اطراف چشم بسیار ظریف است. قرار دادن چند تکه خیار سرد دور چشم می تواند چشم ها و پوست اطراف آن را هیدراته کند. این موضوع می تواند خطوط ظریف و چروک اطراف چشم را کاهش دهد .

خیار پوست را احیا می کند

ماسک خیار پوست را سفت می کند. یکی از مهم ترین خواص خیار برای پوست، کمک به احیا و جوان سازی پوست است. اگر دوست دارید پوستتان را احیا کنید، از ماسک زیر استفاده کنید.

خیار پوست را روشن می کند

خیار خاصیت سفیدکننده دارد و پوست را روشن و شفاف می کند. برای جوان و درخشان کردن پوست، ماسک زیر را تهیه کنید.

خیار لکه ها را از بین می برد

می توانید از خیار رنده شده برای کاهش ظاهر لکه های پوستی خود استفاده کنید. این میوه خواص ضدالتهابی دارد و پوست را تسکین می دهد.

مضرات مصرف خیار

خوردن خیار با پوست، مخصوصاً اگر تر و تازه نباشد، دیر هضم بوده و باد معده و قولنج ایجاد می کند، برای معده های ضعیف و سوءهاضمه ضرر دارد و برای دفع ضرر باید با عسل یا مویز یا رازیانه خورد.اگر خیار خیلی رسیده و زرد شده باشد خوردن آن تولید دل درد می کند همچنین کسانی که طبع صفراوی و دموی دارند این خیار به آن ها نمی سازد و باعث تحریک دل درد می شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (283 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (154 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (107 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (60 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (51 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (36 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر معظم انقلاب/ روحشان شاد (31 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سلفی زیبا و جذاب مریم کاویانی، مرضیه سریال فاصله ها و پسر خوش چهره و چشم رنگی‌اش+عکس رونمایی کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ از تیپ و استایل متفاوتش در پشت صحنه/ کارشون واقعا سخته+عکس نگاهی به گوشه شیک خانه نسرین مقانلو و رونمایی از بوفه زیبا و لوکسش/ اصیل و ایرانی پسند+عکس تغییر چهره جالب و هوش پران پاشا جمالی، مهیار نون خ بعد از تراشیدن موهایش +عکس لحظه شگفت انگیز بازکردن یک تابوت مصری توسط باستان شناسان+ویدیو تصاویری جالب و خنده دار از پشت صحنه بازیگران سریال پایتخت/ چقدر صمیمی و کاربلد! رونمایی از گندم، دختر زیبای امیرمهدی ژوله، داور صداتو/ چقدر بانمک و ناز+عکس عاشقانه های جذاب شبنم مقدمی، داور صداتو و همسر جوان و خوشتیپش/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس تصویری بسیار قدیمی و کمتر دیده شده از کودکی و جوانی رهبر معظم انقلاب تولد حیرت انگیز و هوش پران یک بچه خرگوش با صورت شبیه فیل+عکس فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 (عکس) گریه های تلخ همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در روز تشییع پیکرش/ روحش شاد و یادش گرامی نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده