با چه تغذیه و الگوهای رفتاری انرژی خود را افزایش دهیم؟

  دوشنبه، 12 خرداد 1399   زمان مطالعه 19 دقیقه
با چه تغذیه و الگوهای رفتاری انرژی خود را افزایش دهیم؟
ساعد نیوز: کم انرژی بودن شما تنها به خستگی بدنتان مربوط نمی شود, تغذیه و الگوی رفتاری نامناسب نیز میتوانند از دلایل آن باشند. مطالبی که در این نوشته شرح داده شده اند تحولی در شرایط شما ایجاد خواهند کرد, پس در ادامه با ماباشید.

تغذیه مناسب

تصویر
انرژی بدن شما از طریق خوراکی هایی که می خورید، تأمین می شود. بهترین راه برای کسب بیشترین انرژی از غذاها، این است که مطمئن شوید بهترین غذاهای ممکن را می خورید. غذاهای طبیعی معمولا به اندازه ی مکمل های غذایی و خیلی بیشتر از غذاهای فراوری شده انرژی دارند.

۱. غذاهای فراوری نشده

تصویر
اگرچه خوردن چیزبرگر و سیب زمینی سرخ کرده می تواند بسیار راحت و لذت بخش باشد، اما ارزش غذایی آنها پایین است. غذاهای فراوری شده مانند برخی از غذاهای بسته بندی شده یا کنسروی و گوشت های نیمه آماده معمولا پر از مواد نگهدارنده، افزودنی ها، سدیم، چربی های ترانس و مواد تشکیل دهنده ی مصنوعی هستند که می توانند باعث بی حال شدن شما شوند.

۲. میوه های تازه و سبزیجات فصل

تصویر
هرچه غذای شما تازه تر باشد، مواد مغذی بیشتری خواهد داشت. برخلاف غذاهای فراوری شده که به خاطر مدت زمان نگهداری زیاد، مواد مغذی شان را از دست می دهند، غذاهای تازه عموما مواد مغذی بیشتری دارند. وقتی می گوییم از میوه ها و سبزیجات فصل استفاده کنید، منظورمان این است از آنهایی استفاده کنید که به صورت طبیعی عمل آمده باشند.
موز
محققان موز را با نوشیدنی های حاوی هیدروکربن که دوچرخه سوارها در مسافت های طولانی مصرف می کنند، مقایسه کرده اند. آنها متوجه شد ه اند که موز به اندازه ی این نوشیدنی ها برای دوچرخه سوارها انرژی فراهم می کند. مشخص شده است که موز سرشار از پتاسیم، فیبر، ویتامین ها و میزان کافی کربوهیدرات است که انرژی طبیعی بسیار زیادی برای شما فراهم می کند. علاوه بر این، موز در مقایسه با میزان انرژی ای که فراهم می کند، بسیار ارزان است.
سیب
سیب دارای قند طبیعی است که می تواند به بدن انرژی بدهد. یک سیب همان اثر یک فنجان قهوه را دارد اما فاقد اثرات جانبی افت انرژی است. هر نوع سیبی (در انواع و اقسامی که در طبیعت وجود دارد)، انرژی زاست. بنابراین شما می توانید سیبی را که بیشتر از همه دوست دارید انتخاب کنید.
تمشک
مخصوصا تمشک هایی که رنگ آبی، قرمز یا بنفش دارند. این رنگ ها از آنتوسیانین ها به وجود می آیند. آنتوسیانین یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که انرژی بدن را افزایش می دهد. هر نوعی از تشمک ها دربردارنده مقدار زیادی از این ماده است. همه انواع تمشک ها به مبارزه با خستگی کمک می کنند و همچنین لذیذ هستند.
انگور سیاه
اگر در مناطقی زندگی می کنید که به انگور فرنگی دسترسی دارید حتماً از آن میل کنید. انگور سیاه یک میوه فوق العاده برای کسب انرژی و نشاط محسوب می شود. هر 100 گرم از این حبه های سیاه رنگ و آبدار حاوی حدود 200 میلی گرم ویتامین C هستند. یادتان باشد که انگور سیاه همچنین منبع آنتی اکسیدان ها است که از پیری زودهنگام سلول ها جلوگیری کرده و به احیای سلولی کمک زیادی می کند.
کیوی
تمام اعضای خانواده مرکبات خستگی را در هم می پیچند و انرژی می دهند. لیموترش یک ماده غذایی فوق العاده برای کسب انرژی و بانشاطی است.
کیوی نیز جزو منابع خوب ویتامین C است. هر 100 گرم از این میوه 93 میلی گرم ویتامین C دارد. اگر در طول روز به یکباره انرژی کم می آورید و احساس خستگی می کنید به سراغ کیوی بروید. یادتان باشد که اگر از کیوی اسموتی تهیه کنید ویتامین آن از بین نمی رود. بنابراین اگر طرفدار آب میوه و نوشیدنی هستید حتماً به اسموتی کیوی نیز فکر کنید.
لیموترش
تمام اعضای خانواده مرکبات خستگی را در هم می پیچند و انرژی می دهند. لیموترش یک ماده غذایی فوق العاده برای کسب انرژی و بانشاطی است. البته حالت اسیدی و ترش آن برای همه دلپذیر نیست. اگر شما هم این مشکل را دارید آن را با پرتقال و گریپ فروت مخلوط کنید. حتی می توانید به ترکیب آب لیموترش و عسل نیز اعتماد کنید. این شربت طبیعی فقط برای روزهای سرماخوردگی نیست. لیموترش همچنین باعث کاهش شاخص گلیسمی غذایتان می شود. توصیه می کنیم غذاهایتان را با لیموترش میل کنید.
میوه گواوا
این میوه مخصوص مناطق گرمسیری است. در ایران به ویژه در سیستان و بلوچستان وجود دارد و به آن سیب و زیتون محلی نیز گفته می شود. این میوه انرژی زا در هر 100 گرم، 65 میلی گرم ویتامین C دارد و برای سالاد میوه فوق العاده است. یادتان باشد که به طور کلی تهیه سالاد میوه به خودی خود حال خوب کن است و مصرف آن نیز حالتان را بهتر و بهتر می کند. پس دست به کار شوید و یک سالاد میوه خوب برای خودتان آماده کنید و خودتان را از این حال خراب نجات دهید.
فلفل دلمه ای قرمز
این فلفل گرد و قلمبه قرمز رنگ جزو منابع خوب ویتامین C محسوب می شود.
هر 100 گرم فلفل دلمه ای حدود 162 میلی گرم ویتامین C به بدن می رساند. این سبزی پرخاصیت انرژی زا است و باعث می شود در طول روز با نشاط باشید. توصیه می کنیم فلفل دلمه ای را به با دقت شسته و خرد کنید و به صورت خام در سالاد یا کنار غذا میل کنید. اگر در هضم پوست آن دچار مشکل هستید آن را به مدت چند دقیقه داخل فر قرار دهید تا نرم شود. سپس می توانید پوست آن را به راحتی بکنید. توصیه می کنیم روی میز کارتان همیشه فلفل دلمه ای داشته باشید و از آن به عنوان میان وعده استفاده کنید. خواهید دید خیلی زود حالتان خوب خواهد شد.
جعفری
جعفری یکی از در دسترس ترین سبزی های موجود است. هر زمانی که توانستید، از این سبزی معطر خوشمزه میل کنید. جعفری منبع خوب ویتامین C محسوب می شود. هر 100 گرم از این سبزی 190 میلی گرم ویتامین C به بدن می رساند. بهترین روش افزایش جعفری مصرف سالاد تبوله یا همان سالاد جعفری است.
سالاد تبوله
توصیه می کنیم کمی بلغور، لیموترش و گوجه فرنگی خرد شده نیز به سالاد لبنانی تان اضافه کنید تا حالتان بهتر و بهتر شود. یادتان باشد که مصرف جعفری خام بیشتری ویتامین را به بدن می رساند. حال آنکه جعفری پخته شده در آش، سوپ یا خورش 50 درصد ویتامین های خود را از دست می دهد.

۳. نوشیدنی های فاقد کافئین

حد متعادلی از کافئین مشکلی ایجاد نمی کند و حتی نشان داده شده است که مزایایی نیز برای سلامتی دارد. اگرچه کافئین برای مدت کوتاهی شما را شاداب می کند، اما واقعا انرژی ای برای بدن فراهم نمی کند. اگرچه برای مدت کوتاهی ممکن است شما را سرحال کند اما اگر به بدن تان مواد مغذی نرسانید و وعده ها و میان وعده های مناسب مصرف نکنید، در نهایت احساس خستگی شدیدی خواهید داشت.
اگر واقعا به نوشیدنی دارای کافئین احتیاج دارید، قهوه ی سیاه یا چای بدون قند را انتخاب کنید. نوشیدنی های گازدار و انرژی زا ممکن است پر از شکر تصفیه شده و اجزای مصنوعی باشند که می توانند باعث بروز مشکلات سلامتی ناشی از سوخت وساز بیش ازحد در بدن شوند.قهوه و نوشابه های گازدار می توانند هوشیاری شما را تقویت کنند اما مراقب باشید که این نوشیدنی ها به عادت های افراطی و غیرقابل ترک شما تبدیل نشوند. احتمال اینکه برای داشتن انرژی بیشتر، وسوسه شوید که نوشیدنی های کافئین دار بیشتری بنوشید بسیار زیاد است. اگر این روند افراطی ادامه پیدا کند، در نهایت تنها با خوردن دو فنجان اسپرسوی قوی و فشرده قادر خواهید بود در طی روز عملکرد معمولی خود را داشته باشید.
برای رفع بی خوابی تان قهوه را صبح اول وقت بنوشید.
چای سبز

تصویر
یکی از دلایلی که مردم احساس می کنند کم انرژی شده اند، این است که بدن آنها واقعا بی آب شده است. آبرسانی به بدن یک روش انرژی زای طبیعی است. بهتر است برای تأمین مجدد مایعات بدنتان یک فنجان چای سبز یا چای سفید که از جوانه های چای تهیه می شود، میل کنید. چای سبز حاوی مقدار اندکی کافئین است و کافئین چای سفید حتی از مقدار کافئین چای سبز نیز کمتر است، اما مایعی است که می تواند باعث تجدید قوایتان شود. حتی نوشیدن آب ساده نیز می تواند در تأمین انرژی شما مفید باشد.
آروماتراپی با اسطوخودوس
تصویر
نتایج تحقیقی که در این خصوص انجام شد نشان داده که عطر اسطوخودوس میزان هوشیاری فرد را افزایش می دهد. در این آزمایش به شرکت کنندگان تست های ریاضی دادند. آنها 3 دقیقه قبل و بعد از آروماتراپی یا رایحه درمانی با اسطوخودوس آن تست ها را حل کردند. افراد مورد آزمایش پس از رایح درمانی با سرعت و دقت بیشتری به تست ها پاسخ دادند.

4. آب

تصویر
نوشیدن آب برای بهینه شدن فعالیت های بدن ضروری است. اگرچه آب در قالب کالری، انرژی ای برای بدن فراهم نمی کند اما کمک می کند فرایندهایی که به انرژی زیادی احتیاج دارند به راحتی انجام شوند. درواقع آب باعث بالا رفتن سطح انرژی می شود. سعی کنید در طول روز و به دفعات آب مورد نیاز بدن تان را تأمین کنید. سعی کنید نوشیدنی های گاز دار، قهوه و دیگر انواع نوشیدنی ها را با آب جایگزین کنید. این تغییر کوچک می تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد و خیلی سریع احساس شما را بهتر کند.کم آبی بدن یکی از علل تاثیرگذار بر خستگی بدن است. اگر به طور مداوم کمتر از 8 لیوان آب در روز بنوشید، کم کم همیشه کند و تنبل خواهید بود. یک بطری یک لیتری آب را در نظر بگیرد. برای خودتان هدف بگذارید و مقرر کنید که روزانه 2 بطری آب را تمام کنید. برای یک هفته این کار را امتحان کنید و ببینید میزان کلی انرژی تان چقدر افزایش می یابد.

5. پروتئین های کم چرب

تصویر
در گوشت قرمز رگه های چربی وجود دارد که می تواند چربی های اشباع را به رژیم غذایی شما اضافه کند. گوشت های کم چرب مانند مرغ، بوقلمون و ماهی، پروتئین باکیفیتی برای بدن شما فراهم می کنند و هیچ چربی اشباعی هم ندارند. ماهی های سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ مانند سالمون و تن می توانند چربی های سودمند و سالمی برای قلب فراهم کنند.

6. غلات کامل و کربوهیدرات های پیچیده

تصویر
درست مانند غذاهای فراوری شده، کربوهیدرا ت های تصفیه شده مانند شکر ها و آرد سفید، مواد مغذی اندکی دارند. برای اینکه مطمئن شوید بدن شما همه ی مزایای پوست غلات را دریافت می کند و فیبر کافی به رژیم غذایی شما افزوده می شود، غلات کامل و کربوهیدرات های پیچیده را برای مصرف انتخاب کنید.

7. آجیل ها و دانه ها

تصویر
آجیل ها و دانه ها بهترین مواد غذایی برای مبارزه با چاقی و گرسنگی هستند. گنجاندن مجموعه ی متنوعی از آجیل ها و دانه ها در رژیم غذایی تان می تواند مواد مغذی سالم و انرژی زیادی برای شما فراهم کند. بادام، بادام برزیلی، بادام هندی، فندق، گردو، تخمه آفتابگردان و تخم کدو برای مصرف روزانه گزینه های بسیار خوبی هستند. توصیه می شود این مواد غذایی را به صورت خام و بوداده نشده مصرف کنید. این خوراکی ها میان وعده ای فوق العاده برای بعدازظهرها هستند.

۸. ویتامین ها و مکمل ها

اگر همه ی مواد مغذی موردنیازتان را از غذاهایتان دریافت نمی کنید، ممکن است بخواهید به صورت روزانه ویتامین مصرف کنید. با یک متخصص تغذیه صحبت کنید تا مکمل های موردنیازتان را مشخص کند. حتما درباره ی همه ی مکمل های غذایی ای که مصرف می کنید، با پزشک تان صحبت کنید.

9. جو دوسر

تصویر
اگر فکر می کنید جو دوسر فقط مخصوص صبحانه است، اشتباه می کنید. یک کاسه ی بزرگ جو دوسر حاوی مقدار زیادی فیبر و حتی کمی پروتئین است. همچنین جو دوسر برای افرادی که بیماری قند خون دارند مناسب است. استفاده از نوع معمولی جو دوسر، بهتر از انواع بسته بندی شده است چرا که شکر به آن اضافه نشده است. به این ترتیب خودتان می توانید انتخاب کنید که چه چیزی به آن اضافه کنید، از جمله می توانید شیر، کمی عسل و انواع بری ها را به آن بیفزایید.

۱0. دانه های چیا

تصویر
هنگامی که در حال آماده شدن برای یک برنامه ی ورزشی طولانی مدت هستید، دانه های چیا می توانند یک منبع انرژی فوق العاده برای تأمین انرژی باشد. چرا که این دانه ها حاوی کربوهیدرات، چربی های مفید و فیبرهای پرکننده هستند. دو قاشق غذاخوری چیا چیزی در حدود ۲۴ گرم کربوهیدرات و ۴٫۸ گرم امگا ۳ که چربی مفیدی برای قلب است، فراهم می کند و ضدتورم نیز هست. براساس یک مطالعه که ۶ ورزشکار استقامت در آن شرکت کرده اند، خوردن دانه های چیا به اندازه ی نوشیدنی های حاوی هیدروکربن که ورزشکاران مصرف می کنند، انرژی فراهم می کند. اضافه کردن یک قاشق غذاخوری دانه ی چیا به صبحانه یا اضافه کردن مقداری از آن به ماست، انرژی مورد نیاز شما برای مبارزه با خستگی را فراهم می کند.

11. مواد غذایی پرانرژی

منظور نوشیدنی های انرژی زا نیست زیرا نوشابه های انرژی زا در عین تامین انرژی سریع می توانند به محض به اتمام رسیدن اثرشان شما را از پا بیندازند. به جای نوشابه های انرژی زا از مواد غذایی پرانرژی حاوی ویتامین و مواد معدنی ضروری بدن استفاده کنید. ویتامین B۱،B۲ و B۶ می توانند به بدن شما در تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی کمک کنند.
مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه B که مانند یک نوشابه انرژی زا عمل خواهند کرد شامل ماست، غلات کامل و تخمه آفتاب گردان است. مواد معدنی موجود در آجیل، غلات کامل و فراورده های لبنی با کمک به سوخت و ساز بدن نیز انرژی را افزایش می دهند.
شکلات سیاه

تصویر
زیاد شکلات نخورید اما اگر خواستید شیرینی بخورید، بهترین شیرینی که می تواند به انرژی گرفتن تان هم کمک کند شکلات است. ما از شکلات مقدار کمی اندروفین دریافت می کنیم, شکلات تلخ در مقایسه با شکلات شیری میزان کافئین بیشتری دارد.کاکائوی موجود در شکلات سیاه سرشار از منیزیم است که در واکنش های فیزیولوژیکی بدن و روح و روانمان تأثیر دارد. علاوه بر این کاکائو حاوی پولیفنول است. این آنتی اکسیدان در مقابله با خستگی نقش موثری دارد. توصیه می کنیم که روزانه 10 گرم شکلات سیاه میل کنید تا حالتان خوب شود.
عسل
تصویر
عسل حاوی آنزیم هایی است که از غدد بزاق زنبورها حاصل می شود. این ماده غذایی خاصیت آنتی باکتریال بالایی دارد و شما را از شر خستگی ناشی از ناخوشی های روزمره خلاص می کند. یادتان باشد که عسل سرشار از ویتامین های گروه ب مانند B6،B3 و B9 است که برای سرحال شدن و تقسیم سلولی فوق العاده اند. از طرف دیگر عسل باعث احیای سلول های بدن می شود به این ترتیب نیز نقش موثری در رفع خستگی دارد. توصیه می کنیم از هر نوع عسل طبیعی استفاده کنید. ژله رویال یا شاه انگبین توصیه برتری است.

12. میان وعده مقوی

چند ساعت بعد از ناهار، میان وعده سالم کوچکی که میزان قند کمی دارد و پروتئین و یا فیبر دارد بخورید. خوردن این میان وعده به شما کمک می کند با نیروی بیشتری روزتان را به پایان برسانید. بعضی از پیشنهادهایی که می توانید برای میان وعده بخورید عبارتند از مخلوط انواع آجیل ها، ماست بدون چربی، کره بادام زمینی و سیب، اسموتی انواع توت های یخ زده.

الگوی رفتاری مناسب

علاوه بر تغذیه مناسب یکسری الگوهای رفتاری نیز برای افزایش انرژی موثر هستند.اکثر روش های انرژی افزای طبیعی ساده هستند و حداکثر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه وقت می گیرند، اما فواید آنها می تواند ساعت ها به طول بینجامد.

1. ۵ یا ۶ بار شنای روی زمین

تصویر
ممکن است مصرف انرژی در هنگام خستگی غیرمنطقی به نظر برسد، اما در کمال تعجب انجام چند شنای روی زمین در زمان احساس خستگی برایتان مفید است و انرژی تان را افزایش می دهد. شنای روی زمین، خون را در سراسر بدنتان به جریان می اندازد.با این کار بدن شما اکسیژن را به مغز و بافت ها می رساند و باعث می شود با نشاط و پرانرژی شوید.

2. یک خواب کوتاه

تصویر
۱۵ تا ۳۰ دقیقه ای برای تجدید قوای سیستم های بدن کافی است و به شما در رفع خستگی تان کمک می کند.

3. قدم زدن بیرون از منزل

تصویر
نور خورشید به شما انرژی می بخشد زیرا شما زیر نور خورشید ویتامینD کسب می کنید و ویتامین D می تواند روحیه و عملکرد ذهنی تان را افزایش دهد. با این حال صورتتان را در معرض نور خورشید قرار ندهید و خود را برنزه نکنید و همیشه خود را از تماس با اشعه مضر UV خورشید دور نگاه دارید. تنها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه هوا خوری و استفاده از نور خورشید در بیرون از منزل باعث می شود که شما شاداب و پرانرژی به سر کار خود بازگردید.

4. زنگ زدن به یکی از دوستان

تصویر
روابط اجتماعی یکی دیگر از عوامل انرژی زای طبیعی است. مطالعات نشان داده است مردم می توانند ضمن معاشرت با دوستان خود، با کمک به دیگران و خود را صرف دیگران کردن، سرشار از انرژی شوند. اگر شما احساس بی حوصلگی می کنید یا کم انرژی شده اید، چند دقیقه با فردی که صدایش به شما انرژی می بخشد، تلفنی صحبت کنید. یا یک راه بهتر اینکه برنامه هایی را برای انجام یک کار مثبت برای افراد دیگر ترتیب دهید؛ مثلا کمک داوطلبانه به مراکز عام المنفعه یا کمک به یکی از همسایگان سالخورده.

5. بالا رفتن از پله

تصویر
مانند شنای روی زمین، بالا رفتن سریع از پله های ساختمان دفترکارتان یک ورزش هوازی به شمار رفته و شما را پرانرژی خواهد کرد. ورزش نه تنها عملکرد بدنتان را بهتر می کند بلکه میزان اکسیژن خونتان را نیز افزایش می دهد و موجب می شود قلبتان تندتر بزند و در نتیجه جریان خون به ماهیچه و بازگشت به ریه ها تقویت شود. ورزش همچنین موجب ترشح آندرفین ( یک ماده شبه هورمونی) می شود و یک احساس خوب جسمی را در شما ایجاد می کند.

6. تک مسئولیتی (تک شغله) بودن

مردم با قبول چند مسئولیت همزمان، واقعا به خود صدمه می زنند. شما با برعهده گرفتن چند مسئولیت فشار بسیاری را بر خود وارد می کنید و نمی توانید به خوبی زمانی که تنها یک وظیفه برعهده داشتید و توجه کامل تان را بر هر مسئولیت معطوف می کردید، متمرکز شوید. اگر شما فعالیت های روزانه خود را یک به یک انجام دهید، می توانید انرژی بیشتری را صرف هر کدام کنید. این کار می تواند احساس پرانرژی بودن را به شما القا کند.

7. عوض کردن جوراب

این روش حقه زیرکانه ای است. با خود یک جفت جوراب به سر کار ببرید و وسط روز آنها را تعویض کنید (ترجیحا بعد از ناهار)، با انجام این کار خواهید دید چقدر احساس سرزندگی می کنید. این ترفند به ویژه در روزهایی که زیاد پیاده روی می کنید (مانند روزهایی که برای پیاده روی بیرون می روید یا قرار است با خانواده به یک پارک تفریحی بروید) بسیار مفید است.

8. بلند آواز خواندن

تصویر
اگر در محل کار در اتاقی با سایر همکاران هستید و لازم است خودتان را کمی تخلیه کنید، پس بهتر است سریع به گوشه ای دنج و خلوت بروید و بلند آواز بخوانید. اگر هم با همکاران تان صمیمی هستید، همه را مجبور کنید که با هم آواز بخوانید. پس باید آهنگی را انتخاب کنید که همه بلد باشند. تکان دادن سر با ریتم آهنگ و تکرار کردن آهنگ با صدای بلند، انرژی مورد نیاز را به شما می دهد. هر آهنگ حدودا سه دقیقه است. این روش شیوه سریعی برای تولید آدرنالین در بدن است که کمی هم طول می کشد. همچنین شب هایی که باید پروژه ای را تحویل دهید آواز بخوانید و خستگی خود را در کنید.

9. خود را از گرفتگی بینی خلاص کردن

اگر داشتن آلرژی مسیر سینوس های شما را مسدود کند، حتما احساس خستگی بیشتری خواهید کرد و بداخلاق می شوید. مصرف داروهای ضد آلرژی سینوس ها و همچنین ذهن تان را پاکیزه و تازه می کند.

10. بر اساس ساعت بدن کار کردن

بدن ما در طول روز افت و اوج و جریان های متفاوتی از انرژی دارد. صبح پس از 8 ساعت خواب کامل روزمان را با حس تنبلی آغاز می کنیم. انرژی بدن مان در اواسط روز به اوج خود می رسد و طبیعی است که بخواهیم بعدازظهر کمی خواب نیم روزی داشته باشیم. اوایل شب دوباره انرژی زیادی در بدن مان حس می کنیم و پس از آن قبل از رفتن به رختخواب این انرژی به پایین ترین سطح خود می رسد. هنگامی که ریتم طبیعی انرژی که بدن تان در طول روز دارد را درک کردید، می توانید برای انجام کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید. وظایف مهم و حیاتی را در ساعات اوج انرژی روزانه خود انجام دهید و بعدازظهرها هم از گذاشتن قرار ملاقات های کسل کننده اجتناب کنید.

11. لباس های رنگی پوشیدن

تصویر
این حیله به تاثیر حالتی مربوط است که شما بر دیگران می گذارید و واکنش آنها را نسبت به خود دریافت می کنید. اگر لباس های تیره با رنگ های غم انگیز بپوشید همین تیرگی و غم انگیزی را به دیگران منتقل می کنید و مردم نیز با رفتار سرد به شما پاسخ می دهند اما اگر لباس های با رنگ روشن و شاد بپوشید، هم حال و حوصله خودتان بهتر می شود و هم رفتاری که از دیگران دریافت می کنید رنگ شادی و محبت دارد و همین موضوع حال شما را بهتر می کند و به شما انرژی می بخشد.

12. هر روز در زمان معینی بیدار شدن

تصویر
خودتان را عادت دهید که هر روز سر ساعت معینی از خواب بیدار شوید، حتی آخر هفته ها. این کار ساعت بدن شما را تنظیم می کند. در غیر این صورت، زمانی که به خواب نیاز دارید بیدار می مانید یا حتی بدتر از آن! زمانی که باید بیدار باشید می خوابید. واقعا شرم آور است که سر یک جلسه مهم کاری خمیازه بکشید یا چرت بزنید.
کلیدی ترین روش حل این مسئله این است که هر شب سر ساعت معینی به رختخواب بروید. اگر می خواهید یک روزه چرخه خواب تان را تنظیم کنید، چند ساعت قبل از زمانی که می خواهید به خواب بروید چیزی نخورید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (175 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (129 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (76 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (38 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (37 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (25 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (23 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب با دیدن مبل دست دوم که توسط رهبری خریده شده بود: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (20 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (17 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
راهنمای سفر به تبریز یا همان شهر شکلاتی ایران!
شلیک خونین به همسر در خیابان‌ / مرد تهرانی خودکشی کرد
بوکسور محجبه ایرانی‌الاصل استرالیا در المپیک که قبلاً آرایشگر بود! + تصاویر
موزه‌ای که ارواح در آن گشت می‌زنند!
استفاده از آینه در دکوراسیون؛ توصیه‌ها و ترفندهایی برای خوش‌سلیقه‌ها
این باتری تمام نمی‌شود!
رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است
توقیف یک نفتکش متخلف توسط سپاه/ این شناور با پرچم توگو مبادرت به قاچاق سوخت می‌کرد
ترامپ و هریس مهم نیستند، مهم این است که ایران چه تصمیمی می‌گیرد
آمار خودکشی پرستاران محرمانه شد؟/ 750 هزار میلیارد گردش حساب در نظام سلامت
پزشکیان: ایران آماده گفتگو درباره برجام برای احقاق حق است
بلاگر 300 کیلویی انقدر خورد تا مُرد!
بازار داغ لوازم آرایشی تقلبی! خانم عزیز به هوش باش
همسر رهبر معظم انقلاب با دیدن مبل دست دوم که توسط رهبری خریده شده بود: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید!
سربازی خریدنی نیست؛ وضعیت خود را مشخص کنید
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا