با مصرف نعناع لاغر شوید

  سه شنبه، 31 فروردین 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
با مصرف نعناع لاغر شوید
هر چه سن بالاتر برود، کاهش وزن سخت‌تر می‌شود و توانایی بدن برای انجام حرکات ورزشی، گرفتن رژیم لاغری و… کمتر خواهد شد. پیدا کردن راهی آسان برای لاغری موجب امیدواری تمام کسانی که اضافه وزن دارند، می‌شود و باعث می‌شود دیگر به چاقی به عنوان مشکل غیر قابل حل نگاه نکنند.

طبق تحقیقاتی که انجام شده، در سال های اخیر آمار «اضافه وزن» به طرز فاجعه آوری زیاد شده است. این مشکل در جوانان شایع تر شده و افراد زیر ۲۰ سال بیشتر با آن درگیر شده اند. در ایران تعداد افرادی که دچار چاقی شده اند، از سال ۹۴ به بعد افزایش ۵.۵ برابری داشته است.

مزایای دمنوش نعناع برای سلامتی:

این دمنوش خاصیت تسکین بخشی دارد اما مزایای دیگری هم می تواند برای بدن فراهم اورد.

تب را کاهش می دهد

زمانی که اثر خنک کنندگی و تند منتول را در نظر می گیرید همیشه منظورمان یک فنجان چای داغ نیست. با اینحال دمنوش نعناع دارای منتول است و به همین خاطر نوشیدن آن می تواند باعث تعریق خارجی شود و دمای داخلی بدن را کاهش دهد. اینکار باعث کاهش تب و التهاب و ناراحتی مرتبط با آن می شود.

هضم و گوارش را بهبود می بخشد

روغن و چای نعناع سال هاست که برای انواع مختلفی از مشکلات گوارشی و معدی روده ای به کار می رود. شواهد تاریخی نشان می دهد نعناع برای ۱۰۰۰۰ سال به عنوان مکمل رژیمی غذایی استفاده می شده است. چای نعناع به عنوان داروی ضد نفخ به کار می رود زیرا می تواند گزا را در طول بدن حرکت دهد و جلوی تجمع آن که باعث نفخ، گرفتگی شکمی و ناراحتی شکمی می شود را بگیرد. این دمنوش همچنین تولید صفرا را تحریک می کند و همین امر سرعت و کارایی گوارش را بهبود می بخشد و باعث بهبود و سلامت روده ها می شود. این ماده نه تنها داروی ضد نفخ است بلکه می تواند درد مرتبط با گرفتگی شکمی، نفخ و سوء هضم در بدن را کاهش دهد. این موضوع به خاطر اثر آرام کنندگی آن بر روی روده هاست و می تواند عضلات سیستم گوارش را نیز تسکین ببخشد. اسهال، سندرم روده تحریک پذیر و یبوست را می توان با این دمنوش درمان کرد زیرا کل سیستم را به سطح فعالیت بهینه می رساند.

از حالت تهوع و استفراغ جلوگیری می کند

زمانی که صحبت از بیماری به میان می آید هیچ چیزی همانند حالت تهوع آزاردهنده نخواهد بود. دمنوش نعناع یک ماده ضد انقباض است و می تواند خطر استفراغ و حالت تهوع را کاهش دهد. این موضوع برای بیماری صبحگاهی و ماشین زدگی و دریازدگی نیز مفید است. این چای می تواند شکم درد و شرایط مرتبط با ماشین زدگی را به خاطر خاصیت ضد التهابی اش بهبود ببخشد.

اختلالات تنفسی را درمان می کند

از آنجایی که این دمنوش ضد انقباض است می تواند حس تحریک پذیری که باعث سرفه می شود را کاهش دهد و شرایط تنفسی را بهتر نماید. با شل کردن عضلات گلو و قفسه سینه، این دمنوش نشانه های آنفلونزا و سرماخوردگی را از بین می برد.

سیستم ایمنی را تقویت می کند

دمنوش نعناع خاصیت آنتی باکتریایی در برابر باکتری هایی دارد که باعث بیماری هایی همچون تب و سرفه می شوند. نوشیدن این دمنوش خوشمزه نه تنها نشانه های بیماری را درمان می کند بلکه از بیمار شدن بدن جلوگیری می نماید. همچنین مقادیر اندکی از ویتامین B، پتاسیم، آنتی اکسیدان ها و کلسیم در این دمنوش وجود دارد که به بدن کمک می کند با بیماری ها مبارزه کند و عملکرد صحیحی داشته باشد.

بوی بد دهان را از بین می برد

طعم و بوی تند دمنوش نعناع باعث شده است خاصیت ضد میکروبی داشته باشد و یک روش ایده آل برای از بین بردن بوی بد دهان باشد. عنصر آنتی باکتریایی موجود در آن میکروب هایی که به بوی بد دهان منجر شودند را نابود می سازد.

به کاهش وزن کمک می کند

بوی چای و روغن نعناع و ترکیبات طبیعی در آن می تواند اشتها را کنترل کند و از پرخوری پیشگیری نماید و باعث کاهش وزن شود. این دمنوش علاوه بر داشتن نعناع که باعث لاغری و کاهش وزن میشود چای سبز نیز به همراه دارد. همانطور که میدانید چای سبز یک دمنوش لاغری بسیار معروف در دنیا می باشد و باعث کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن میشود)

سطح استرس را کاهش می دهد

ماهیت تسکین بخشی طبیعی منتول به بدن کمک می کند خود را از شر استرس های روحی و روانی خلاص نماید. ماهیت ضد التهابی چای نعناع به کاهش فشار خون و دمای بدن کمک می کند و به شما اجازه می دهد استرس خود را به روش طبیعی کاهش دهید. به همین خاطر چای نعناع یک ماده محبوب برای آروماتراپی است و می تواند برای آرام بخشی بسیار مفید باشد.

روش جدیدی لاغری با استفاده از نعناع

تحقیقات جدید نشان داده که نعناع می تواند به چربی سوزی و کاهش وزن افراد چاق کمک کند. محققان ایتالیایی دانشگاه ˈپادواˈ موفق به کشف مکانیزم جدیدی برای لاغر شدن با استفاده از منتول (جوهر نعناع ) کشف کردند. محققان ایتالیایی دانشگاه پادوا به ریاست ˈمارکو روساتوˈ موفق به کشف مکانیزم لاغری از طریق استفاده از منتول شدند .این ماده گیاهی توان فریب دادن بدن افراد چاق را برای سوزاندن چربی ها از داخل با تولید حرارت و در نهایت لاغر شدن دارد. منتول باعث ایجاد یک مکانیزم مولکولی می شود و بافت چرب سفید را به بافت چرب قهوه ای تبدیل می کند و از این طریق توان سوزاندن چربی های ذخیره شده را از داخل دارد. همه با خصوصیات منتول یا جوهر نعناع خشک آشنا هستند که وقتی با پوست و یا مخاط تماس پیدا می کند باعث ایجاد حس خنکی می شود. این ماده گیاهی می تواند با تحریک سلول های بافت چرب سفید آن را از داخل بسوزاند. استفاده از این ماده عوارض جانبی برای انسان ندارد و می تواند راه حل حدیدی علیه چاقی باشد. به عقیده محققان بافت چرب سفید دارای سنسورهایی است که توان حس کردن سرما را به طور مستقیم و بدون نیاز به میانجیگری سیستم عصبی دارد بنابراین می تواند توسط منتول و یا سلول های مشابه فعال شود و سوخت و ساز بدن و بافت چرب را افزایش دهند و چربی را از داخل با ایجاد حرارت بسوزانند. چاقی یک بیماری است که می تواند به نوبه خود باعث بیماری های مهمی مانند دیابت و یا بیماری های قلبی و عروقی شود. در ایتالیا بیش از 33 درصد مردم اضافه وزن دارند.

با مصرف عرق نعنا، حرارت معده و قدرت هضم افزایش و چربی سازی کاهش می یابد

نعنا یکی از سبزیجات معطری است که دارای خواص درمانی بسیار می باشد، از جمله این که بسیاری از کارشناسان تغذیه یا متخصصان طب سنتی، بر این باور هستند که استفاده از نعنا یا ترکیبات نوشیدنی حاوی نعنا، از جمله عرق نعنا یا معجون نعنا و زنجبیل می تواند در کاهش وزن تاثیر گذار باشد.

کاهش وزن با عرق نعنا

  • افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا، نصف استکان عرق نعنا مصرف کنند.
  • افرادی که اقدام به لاغری و کاهش وزن می کنند ممکن است به دلیل اینکه چاق شده اند دچار مزاج سرد یا غلبه بلغم شوند، در نتیجه از عوارض ساده آن ایجاد یبوست و نفخ معده است؛ به این افراد توصیه می شود که مصرف مقداری عرق نعنا را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند.
  • مصرف عرق نعنا باعث می شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می برد از سوی دیگر، میزان چربی سازی نیز در بدن کاهش می یابد.

پیشگیری از چاقی

برای پیشگیری از چاق شدن توصیه شده است که:

  • هر لقمه غذا ۴۰ بار جویده شود
  • از تندخوری و مصرف آب بین غذا پرهیز شود
  • از مصرف غذاهای مخلوط به هنگام سیری نیز باید جلوگیری کرد.

تأثیر سایر ترکیبات و نوشیدنی های حاوی نعنا بر لاغری و کاهش وزن

معجون نعنا، زنجبیل و خیار

مواد لازم

  • ۸ لیوان آب
  • ۱ قاشق چای خوری ریشه زنجبیل
  • یک خیار خرد شده متوسط
  • ۱۲ برگ نعناع تازه
  • یک قاشق چایخوری نعناع خشک

طرز تهیه

  • همه این مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا زمانی که محلول غلیظ و روشنی به دست بیآید
  • زمانی که محلول شما کامل غلیظ شد آن را داخل پارچ بریزید.
  • تمام شب پارچ پر از نوشیدنی لاغری را داخل یخچال قرار دهید.

روش مصرف

  • یک لیوان از این نوشیدنی را در طول روز بنوشید بهتر است قبل از صبحانه باشد
  • با مصرف این نوشیدنی متوجه کاهش وزن خواهید شد
  • متخصصان تغذیه بر این باورند که مصرف منظم این نوشیدنی و فعالیت فیزیکی موجب لاغری شکم می شود.
  • افرادی که این نوشیدنی را مصرف کرده اند اظهار می کنند نتیجه به دست آمده باورنکردنی است.
  • این نوشیدنی را ۴ روز مصرف کنید و یک هفته استراحت کنید.
  • اگر میخواهید کاهش وزن بهتری داشته باشید این نوشیدنی را با ورزش فعالیت های فیزیکی همراه کنید زیرا ورزش موجب استحکام ماهیچه ها در پوست می شود.

دمنوش لاغری با نعناع

دمنوش لاغری نعناع مصرف نعناع سبب می شود حرارت معده افزایش پیدا کند و قدرت هضم آن بالا برود. مقدار مشخصی برای مصرف نعناع در روز وجود ندارد، اما افرادی که حساسیت دارند باید در استفاده از این گیاه مراقب باشند و آن را همراه با غذا مصرف کنند. استفاده از نعناع عوارض جانبی و تاثیر قابل توجهی در کاهش وزن نیز ندارد.

چای نعنا (چای نعناع)

طرز تهیه

  • برای تهیه این نوشیدنی باید مقداری از برگ نعنای تازه را در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه قرار داد تا چای دم بکشد.
  • سپس می توان از این نوشیدنی استفاده کرد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (77 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان