باسابقه‌ترین روش لایه‌برداری پوست!

  جمعه، 19 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
باسابقه‌ترین روش لایه‌برداری پوست!
لایه برداری فیزیکی، باسابقه‌ترین روش لایه‌برداری است. کیسه‌های آبی رنگ ضخیم و سفیداب که از ایام قدیم در حمام‌های ایرانی حضور داشته‌اند، در واقع ابزارهایی برای لایه برداری هستند. برای لایه برداری فیزیکی راه‌های بسیار زیادی وجود دارد.

لایه برداری روشی است که باعث جدا شدن سلول های مرده از پوست می شود و به دو صورت انجام می شود لایه برداری فیزیکی و لایه برداری شیمیایی پوست.

لایه برداری فیزیکی روشی که از ابزارهای مختلف (اسفنج، اسکراب) یا مواد ساینده برای از بین بردن خارجی ترین لایه پوست (سلول های مرده) در خانه استفاده می کنند. در لایه برداری سلول های مرده از طریق سایش با ذرات سخت معمولاً از کرم، ژل و روغن برای آسیب کمتر به پوست یا راحتی کار استفاده می شود. می توانید از پن، لیف یا پدهای لایه بردار برای لایه برداری فیزیکی پوست در خانه استفاده کنید. یا از اسکراب هایی که در داروخانه ها موجود می باشند استفاده کنید. اما توجه داشته باشید اسکراب های بدن با صورت متفاوت بوده و قوی ترند.

در بسیاری از موارد استفاده از روش های مختلف پیلینگ برای صاف كردن پوست و از بین بردن لك ها و مشكلات پوستی راه حل اول و آخر است و نتایج حاصل از آن نیز كاملا قابل پیش بینی است و عوارض چندانی هم ندارد، البته اشتباه نكنید پیلینگ و لایه برداری فقط برای درمان مشكلات پوستی نیست بلكه گاهی برای از بین بردن چین و چروك ها یا حتی درخشان كردن پوست از این روش استفاده می شود.فرآیندی كه سلول های مرده از روی سطح پوست برداشته می شوند را لایه برداری می گویند چون قدرت پوست برای دفع این سلول های مرده با افزایش سن كاهش می یابد و باید با یك عامل خارجی كار را انجام داد تا هم مشكلات پوستی حل شوند و هم پوست صاف و زیبا شود. این فرایند به روش انجام می شود: شیمیایی، مكانیكی با لیزر و روش های خانگی

لایه برداری فیزیکی پوست

لایه برداری فیزیکی، باسابقه ترین روش لایه برداری است. کیسه های آبی رنگ ضخیم و سفیداب که از ایام قدیم در حمام های ایرانی حضور داشته اند، در واقع ابزارهایی برای لایه برداری هستند. برای لایه برداری فیزیکی راه های بسیار زیادی وجود دارد. می توانید یک لیف یا اسکراب را به صورت دایره وار روی صورت خود بکشید تا لایه هایی از روی پوست شما برداشته شود. خوبی لایه برداری فیزیکی سادگی انجام آن است. یادتان باشد که هدف ما در لایه برداری این نیست که لپ هایمان گل بیندازد یا پوستمان قرمز شود. قرمزی یا سوزش پوست متعاقب لایه برداری خانگی می تواند ناشی از آسیب دیدن پوست باشد پس لازم نیست پوست خود را بسابید! حرکات دایره وار ملایم روی صورت به اندازه ی کافی موثرند.

برای انجام لایه برداری فیزیکی در خانه می توانید از اسکراب های آماده استفاده کنید یا از شیوه های ساخت اسکراب خانگی که به فراوانی در اینترنت موجود هست کمک بگیرید. همچنین می توانید از لیف ها، پن ها یا پدهای لایه بردار استفاده کنید. اسکراب ها در داروخانه و فروشگاه های لوازم آرایشی فروخته می شوند و حالتی شبیه به کرم دارند. حواستان باشد که اسکراب های صورت و بدن با هم متفاوت اند و اسکراب های بدن معمولاً قوی ترند. برخی از اسکراب ها به طور اختصاصی برای انواع پوست طراحی شده اند که مثلاً اگر پوست حساسی دارید، بهتر است اسکراب مناسب پوست حساس تهیه کنید.

حال که با لایه برداری فیزیکی در خانه آشنا شدید، بیایید در مورد روش های کلینیکی صحبت کنیم. البته این روش ها در اسپاها و برخی آرایشگاه ها هم انجام می شوند؛ ولی به شما توصیه می کنیم که این موارد را تنها در کلینیک های تخصصی جوانسازی پوست انجام دهید. اولاً پیش از انجام لایه برداری های کلینیکی لازم است پوست شما توسط پزشک بررسی شود تا روش متناسب با نوع پوست تان انتخاب شود. دوماً پزشکان متخصص کلینیک، ابزارها و وسایل لایه برداری را به طور مداوم پایش و بررسی می کنند و در صورتی که دچار فرسودگی شده باشد، آن ها تعویض یا تعمیر می کنند.

روش های لایه برداری فیزیکی در کلینیک شامل موارد زیر است که همگی در کلینیک خانه سفید به دست مجرب ترین متخصصین و به روزترین ابزارها انجام می شوند:

  • میکرودرم ابریژن: روشی برای لایه برداری پوست است که به کمک کریستال هایی بسیار ریز یا دستگاه نوک الماسی انجام می شود. میکرودرم ابریژن می تواند در رفع خطوط ظریف، سفت کردن، یکدست کردن بافت و رنگ پوست و از بین بردن برخی از لکه های پوستی موثر باشد.
  • هیدرودرم ابریژن: روشی مشابه با میکرودرم ابریژن بوده که بسیار فراتر از یک لایه برداری ساده است. این روش بدون نیاز به کریستال لایه برداری را انجام می دهد، با ماساژ پوست باعث جوانسازی شده و با استفاده از سرمی آنتی اکسیدانی به شکل موثری پوست را آبرسانی می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (581 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (182 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (50 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (25 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان