ساعدنیوز
ساعدنیوز

با خواص شگفت انگیز چای بلومینگ آشنا شوید

  دوشنبه، 21 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
با خواص شگفت انگیز چای بلومینگ آشنا شوید
چای بلومینگ یک‌ چای دست ساز است که اولین بار توسط هنرمندان چینی تولید شد.وقتی آن را دم میکنید مثل یک قنچه گل زیبا در قوری شکفته می شود به همین دلیل به آن چای شکوفا شونده، بلومینگ یا چای گل می گویند.

تاریخچه و نحوه تولید چای بلومینگ

چای شکوفا شونده، یک نوع چای چینی با فواید خاص، زیبایی بصری و طعمی استثنایی است. این چای با نام های چای بلومینگ ( blooming tea ) یا گل چای (flowering tea) شناخته می شود. علت این نام گذاری وجود گلی در کنار برگهای سیاه یا سبز چای است که با ریختن آب جوش بر آن شکوفا می شود و منظره ­ی بصری زیبایی را به وجود می آورد. این چای که در ابتدا در استان یوننان (Yunnan) چین تولید می شده است، ترکیبی از برگهای چای سوزنی نقره ای یا سفید یا سبز و حتی چای اولونگ به همراه شکوفه ی گلهای مختلف است. برگهای چای به صورت پوششی کروی شکل در اطراف شکوفه یک گل مانند یاس، رز و… قرار می گیرد سپس آنها را در قالبهای کروی شکل قرار داده و تحت فشار خشک می کنند. با توجه به این که این چای تحت فشار خشک می شود، شاید بتوان آن را در دسته چای های پوئر قرار داد.هنرمندانی که این چای را میسازند معتقدند در حال تولید نمادی از عشق، شادی و آرامش هستند. بنابراین بهترین و تازه ترین برگهای چای و گلها را برای این کار انتخاب میکنند. هر نوع خاص از چای شکوفا شونده یا بلومینگ طراحی ویژه ی خود را دارد، مانند گونه هایی با یک غنچه، تا گونه هایی چند رنگ با گلهای متفاوت.

چای بلومینگ

خواص چای بلومینگ

چای بلومینگ به دلیل حضور زیاد کاتچین ها ، فلاونوئیدها ، اسیدهای آمینه و سایر آنتی اکسیدان ها فواید سلامتی زیادی دارد:

افزایش متابولیسم و ​​کاهش وزن

مقدار کافئین موجود در چای سبز ، به تقویت سوخت و ساز بدن کمک می کند که توسط تعدادی از مواد مغذی دیگر تهیه شده است که می تواند به بهینه سازی عملکردهای بدن کمک کند. چای بلومینگ همچنین باعث کاهش وزن می شود و باعث می شود چای بلومینگ برای افرادی که سعی در کاهش وزن خود دارند ، یک انتخاب محبوب باشد.

چای بلومینگ سرشار از آنتی اکسیدان است

کاتچین ها و فلاونوئیدهای موجود در چای سبز برای داشتن توانایی جستجوی رادیکال های آزاد و خنثی کردن آنها قبل از ایجاد بیماری مزمن ، استرس اکسیداتیو یا التهاب در بدن ، مفید هستند. این باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

مراقبت از پوست

پلی فنولیک ترکیبات به ویژه برای سلامتی پوست مفید هستند. آنها نه تنها رشد مجدد سلولهای جدید را تحریک می کنند بلکه از تجزیه کلاژن و سایر سلولهای پوستی که منجر به ایجاد چین و چروک و لکه های سنی می شوند نیز جلوگیری می کنند.چای بلومینگ می تواند تا حدودی از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند و علائم پیری و آسیب آفتاب را کاهش دهد.

پتانسیل ضد سرطان

اثرات ضد جهش زا چای سبز بسیار مورد قبول و شناخته شده است و ظرفیت آنتی اکسیدانی این چای غیرقابل انکار است. براساس گفته های مرکز سرطان (Memorial Sloan Kettering) ، تعدادی از مطالعات انجام شده در چین می گویند که مصرف چای سبز ممکن است اثر محافظتی در برابر سرطان روده بزرگ و معده داشته باشد.

تسکین استرس

متعادل کردن هورمونهای استرس و فراهم کردن آرامش با چای بلومینگ ، هم در تهیه و هم در مصرف آن ، آسان است! کاتچین ها و پلی فنول ها به تعادل مجدد سطح هورمون و القای احساس آرامش کمک می کنند ، در حالی که تجربه زیبایی شناختی تماشای گل چای شکوفنده در حال باز شدن به خودی خود نوعی مراقبه است!

بهبود سلامت قلب

چای بلومینگ با کاهش سطح کلسترول بد ، که در عروق و رگ های خونی رسوب می کند و منجر به تصلب شرایین و سایر عوارض قلبی عروقی می شود به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

بهبود سلامت

اگر از سرفه ، سرماخوردگی یا احتقان رنج می برید ، چای بلومینگ می تواند به سرعت مخاط را قطع کرده و التهاب موجود در دستگاه تنفسی شما را از بین ببرد . این به سهولت در رفع علائم کمک می کند ، در حالی که خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی چای سبز عامل بیماریزای اساسی ایجاد کننده را هدف قرار می دهد.

بهبود عمل هضم

اگر از انواع چای گل شکوفنده استفاده می کنید ، از تقویت گوارشی که گل می تواند به شما بدهد بهره مند می شوید. چای بلومینگ به تسکین درد و سفتی در معده و بهبود جذب مواد غذایی و تسکین علائم یبوست ، دل درد، نفخ شکم کمک می کند.

کاهش درد و التهاب

ماهیت ضد التهابی و ضد درد چای سبز به خوبی شناخته شده است ، به این معنی که این چای می تواند به درد مزمن ، آرتروز ، نقرس ، سردرد ، بواسیر و اختلالات مفاصل کمک کند ، در عین حال برای افرادی که از آسیب ، جراحی یا بیماری طولانی مدت نیز بهبود می یابند ، کمک می کند.

تقویت بینایی

انواع چای بلومینگ به لطف داشتن ویتامین A و سایر ترکیبات فعال ، به بینایی کمک می کند. این آنتی اکسیدان می تواند با از بین بردن رادیکالهای آزاد اکسیداتیو ناشی از استرس ، از تخریب ماکولا جلوگیری کرده و از شروع آب مروارید پیشگیری کند.

خواص چای بر اساس گل استفاده شده در آن

  • گل یاس بوی نا مطبوع دهان را از بین می برد.
  • گل همیشه بهار برطرف کننده خلط بوده و در رفع سرفه مفید است.
  • گل اسمانتوس (osmanthus) باعث رفع خلط و بزاق غلیظ می شود و هنگام گرفتگی گلو و ریه مفید است.
  • گل زنبق اعصاب را آرام میکند و باعث تقویت ریه ها می شود
  • گل جعفری برای کبد بسیار مفید است
  • گل رز گردش خون را تنظیم می کند و برای داشتن پوستی شاداب مفید است.
  • گل داوودی زرد و ترولیوس چینسینس ،باعث از بین رفتن سموم بدن می شوند ،آن ها جریلن خون در رگ های کرونری قلب را بهتر میکنند و نشانه های فشار خون بالا مانند سرگیجه وسردر را کاهش می دهند.
  • گل مارگیلد به هضم غذا و سیستم گوارش کمک میکند و کبد را سالم نگه میدارد.
  • گل یاسمین برای کسانی که تنگی نفس دارند یا به ورزش هوازی علاقه دارند توصیه می شود.
  • گل نیلوفر برای ریه مناسب است اما خواصی متفاوت از یاسمین دارد ، این گل باعث جذب رطوبت و خشک نشدن مرتب گلو می شود که برای کسانی که مرتب باید صحبت کنند مانند اساتید یا معلمان بسیار مفیدند.
  • گل امارنتی گزینه مناسبی برای کسانی که از خلط خفیف یا سرفه رنج میبرند .

مواد لازم برای تهیه چای بلومینگ

  • 1 بسته چای بلومینگ
  • 1 قوری شیشه ای شفاف (می توانید شکوفه گل را ببینید!)
  • 4 فنجان آب
  • 1 قاشق غذاخوری عسل یا شکر ارگانیک (در صورت لزوم)

طرز تهیه چای بلومینگ

در اینجا یک فرایند ساده برای تهیه چای شکوفنده یا چای بلومینگ وجود دارد. به دستورالعمل زیر نگاهی بیندازید.

برای تهیه چای بلومینگ یا گلدار ، دسته چای بلومینگ را درون قوری قرار دهید. در همین حال ، آب را در یک کتری بجوشانید.آب را درون قوری بریزید اجازه دهید مخلوط به مدت 3-5 دقیقه بماند تا بسته نرم شود و گل شکوفه آن آشکار شود. بگذارید مخلوط 2-3 دقیقه دیگر بماند چای (نه گل آن را) را درون فنجان ها بریزید. عسل یا شکر را طبق سلیقه اضافه کنید و لذت ببرید!

چای بلومینگ در ایران

با وجود آنکه ایران دارای مزارع فراوان چای در شمال کشور است، اما برداشت چای سفید هنوز در ایران رواج ندارد.به همین دلیل هم چای بلومینگ در ایران هنوز تولید نمی شود.چرا که ماده اولیه این نوع چای، همان برگهای چای سفید است که باید به دور یک گل معطر پیچیده شوند.اما واردات چای در ایران در سالهای اخیر بیشتر شده و فرهنگ مصرف آن نیز به مرور در بین ایرانی ها در حال رشد است.

عوارض جانبی محتمل چای بلومینگ

بسته به نوع گل مورد استفاده در بسته ، ممكن است عوارض جانبی چای بلومینگ را تجربه کند. همچنین ، چای سبز که برای بسته بندی استفاده می شود ، سرشار از کافئین است ممکن است عوارض جانبی خاصی داشته باشد.بیشترین عوارض جانبی چای بلومینگ شامل موارد زیر است:

  • سردرد
  • عصبی بودن
  • اضطراب
  • ناراحتی معده
  • اسهال
  • تحریک پذیری
  • ضربان قلب نامنظم است

اطمینان حاصل کنید که این چای در حد اعتدال مصرف می شود. علاوه بر این ، پنج نوع متداول گل در چای بلومینگ نیز ممکن است برخی از عوارض جانبی دیگر را که باید در نظر گرفته شود به همراه داشته باشد.

جمع بندی

چای دمنوش بلومینگ، علاوه بر شکل زیبایی که به چایی میدهد ، دارای خواص درمانی و پزشکی زیادی برای سلامتی بدن می باشد. خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد سرطان بودن، تسهیل کاهش وزن و آرامبخشی، مقدار زیاد کاتچین ها ، فلاونوئیدها ، اسیدهای آمینه و سایر آنتی اکسیدان ها ،از فواید مشترک تمامی دمنوش های گل چای است. از این که ما را در ساعد نیوز همراهی کردید متشکریم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (282 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (219 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (95 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (90 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (75 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (57 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (56 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (56 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (48 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
گرگم به هوا بازی کردن جدی مهران غفوریان و حامد آهنگی/ بالاخره موفق شد حرص آقای بازیگر رو دربیاره+ویدیو بازیگران مجرد سریال گیلدخت از گلنار تا زهرمار خان !! +عکس حضور پرشور چهره های سیاسی در مراسم ختم پدر محمود احمدی نژاد/ از حداد عادل و اژه ای تا خاتمی و رهبر معظم انقلاب +عکس راه های جلوگیری از لیز خوردن ماشین فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 سکانس خنده دار لیسانسه ها: وقتی رفیقت یه لیس بیشتر بستنی نمیخواد +ویدئو ماشین عجیب و ضد گلوله محمدرضا گلزار سوپر استار ایرانی/ آیسان خانومم سوار این ماشین میشه یعنی!! +عکس (عکس) رونمایی از پدر و مادر واقعی زهرمارخان سریال "گیلدخت"، امین میری/ چه ژستی هم گرفتن، معلومه حسابی عاشق هم بودن! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری و علی شادمان در گذر زمان/ انگار آدم متفاوتی شدن +عکس ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید تصویر جدید یکتا ناصر با غمی عمیق در چهر ه اش / تاثیر اتفاقات اخیر بر روحیه خانم بازیگر عکس جدید شهرام لاسمی بازیگر شخصیت قلقلی / بعد از 38 سال اصلا تکون نخورده شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد (ویدئو) درخواست علیرضا حقیقی از علی دایی و کریم باقری برای ساخت مجسمه طلا! گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی به سوال امتحانی درس علوم+عکس/با این جواب داغ بر دل معلم زدی فقط ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای حل مشکل تیر چراغ برق شهرداری حماسه آفرید/ مهندس تویی بقیه اداتو درمیارن😂
تیتر امروز   
ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد!
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده