با تغییر سبک زندگی مانع پوسته پوسته شدن دست هایتان شوید!

  سه شنبه، 04 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
با تغییر سبک زندگی مانع پوسته پوسته شدن دست هایتان شوید!
در این بخش که با عنوان علت و درمان پوسته پوسته شدن دست ها، در مجله پزشکی دکتر سلام منتشر شده است به شما ماسک هایی معرفی می کنیم که با استفاده از این ها می توانید پوسته پوسته شدن دست هایتان را درمان کنید

در این بخش که با عنوان علت و درمان پوسته پوسته شدن دست ها، در مجله پزشکی دکتر سلام منتشر شده است به شما ماسک هایی معرفی می کنیم که با استفاده از این ها می توانید پوسته پوسته شدن دست هایتان را درمان کنید. مهم ترین علت پوسته پوسته شدن پوست کمبود ویتامین A و D می باشد به همین دلیل بهتر است از میوه ها و ماسک هایی استفاده کنید که سرشار از ویتامین A و D می باشد. به علاوه برای جلوگیری از پوسته شدن پوست و کلا اجزای بدن باید بیشتر استحمام کر یکی از گیاهانی که سرشار از ویتامین D می باشد شنبلیله است. استفاده از ماسک این گیاه ، علاوه بر درمان پوسته پوسته شدن های پوست ، باعث درمان سختی پوست و رفع سبزی آن و جوش های پوست و روشن شدن رخساره نیز می گردد، این ماسک یکی از بهترین ماسک های گیاهی و نافع برای پوست می باشد.

برای تهیه این ماسک ، بدین ترتیب عمل نمایید

شنبلیله را له کرده و آب آن را کاملا از تفاله اش جدا نموده، چون دارای بوی بدن می باشد کمی اسانس نعناع به آن اضافه نموده و بعد از آن برای محلی که می خواهید استفاده می نمایید.
اگر این مایع را با آب ترب مخلوط کنید و به صورت بمالید اثر آن چند برابر می شود چرا که ترب نیز سرشار از ویتامین C بوده و برای پوسته پوسته شدن پوست، بسیار مفید می باشد.

پوست خود را از آفتاب بپوشانید.

اگر در برابر خورشید از خود محافظت نکنید، پوستتان خشک و آفتاب سوخته می شود. حتی ممکن است مشکلات شدیدتری را تجربه کنید. در واقع، هچ قسمتی از بدن شما نباید برای مدتی طولانی در معرض آفتاب باشد. دست های شما از این قاعده مستثنا نیستند. محافظت دست با کرم ضدآفتاب با کیفیت از خشکی ناشی از نور خورشید جلوگیری می کند.

درمان های شبانه را امتحان کنید.

اگر دست هایتان بسیار خشک است، درمان های شبانه را امتحان کنید. به این منظور، باید مقدار زیادی لوسیون یا کرم مرطوب کننده مناسب را به کار ببرید. پس از اینکه کرم زیادی را به پوست خود زدید، باید جوراب، یا دستکشی بپوشید که انگشت شست را از چهار انگشت دیگر جدا می کند. این نوع پوشش ها کمک می کنند کرم مرطوب کننده روی پوست تان بماند و در طول شب جذب شود.

از آلوئه ورا استفاده کنید.

آلوئه ورا به دلیل داشتن خاصیت آنتی بیوتیک و ضد التهاب، جزیی رایج در بسیاری از محصولات مراقبت پوست است. آلوئه ورا را می توانید بدون نسخه بخرید و از آن به عنوان یک مرطوب کننده ی طبیعی و بی خطر برای پوست خود استفاده کنید.

پوست خود را با صابون نشویید.

مواد شیمیایی بیشتر صابون ها، دست های شما را خشک می کنند. به همین دلیل بهتر است از شوینده های غیر صابونی مانند پاک کننده های مناسب استفاده کنید. همچنین، باید از شستشوی بیش از حد دست های خود بپرهیزید تا از خشکی پوست دست جلوگیری کنید.

دستکش بپوشید.

اگر زیاد با آب سر و کار دارید، پوشیدن دستکش لاستیکی را فراموش نکنید. زیرا تماس طولانی مدت با آب، دست هایتان را خشک می کند و چربی طبیعی آن را از بین می برد. دستکش نوعی محافظ است و از خشک شدن دست هایتان جلوگیری کند.

از دستگاه بخور استفاده کنید.

افرادی که مشکلات تنفسی دارند، معمولاً از دستگاه بخور استفاده می کنند. دستگاه بخور به طور مؤثری از پوستتان محافظت می کند و در محیط های خشک یا ماه های زمستان خشکی پوست را کاهش می دهد. معمولاً، بهترین مکان برای دستگاه بخور، نزدیک تختخواب است، اما می توانید در هر قسمت خانه ی خود از آن استفاده کنید.

استرس خود را کاهش دهید.

استرس ممکن است سبب بروز اگزما یا شعله ور شدن آن شود. اگر به اگزما دچارید، استرس خود را کاهش دهید تا از خشکی پوست دست و نواحی دیگر بدن خود در امان بمانید.

از دستگاه های دست خشک کن بپرهیزید.

دست خشک کن هایی که باد گرم دارند، پوستتان را خشک می کنند. هوای گرم و خشک ممکن است دست هایتان را بیش از حد خشک کند. بهتر است دست های خود را با دستمال کاغذی یا حوله خشک کنید.

چگونه جلوگیری کنیم:

از صابون هاي خشن و موادی که بي درنگ بعد از استفاده, سبب خشکی پوستتان میشوند پرهیز کنید. اگر از رتینول یا محصولات درمان خشکی پوست استفاده می کنید, بهتر است استفاده اش رابه یک روز درمیان برسانید و یا غلظتش را کم کنید.همینطور لایه برداری را هم مرتب و نزدیک به هم انجام ندهید. استفاده بیش از حد از لایه برداری, پوست صورتتان را خشک می کند. همینطور استفاده از دستگاه بخور در منزل, کمک می کند هوا مرطوب بماند و خشکی آن تاثیر منفی روی پوست نگذارد.متاسفم اما باید با حمام هاي طولانی مدت و داغ خداحافظی کنید. اگر پا و دستتان پوست پوست می شود, به علت از دست رفتن رطوبتشان است. مدت دوران حمام کردن را تا کمتر از 10 دقیقه با آب گرم « نه داغ » کاهش دهیدو سپس بي درنگ بعد از بیرون آمدن از حمام, از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنید. اگر مشکل پوستتان خیلی شدید است, استفاده از کرمی با فرمول اسید سالیسیلیک میتواند کمک کند مقداری لایه برداری صورت بگیرد و پوست دوباره صاف شود.درست مثل درمان پوستِ صورت, توصیه میشود در اتاق خواب خود یک دستگاه بخور قرار دهید تا مشکل خشکی هوا و تاثیر منفی آن روی پوست حل شود. به خاطر داشته باشید برای سالم نگه داشتن دستگاه بخور و بدون باکتری نگه داشتنش, هرروز آب آنرا عوض کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (632 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان