باغ کاواچی فوجی، زیباترین باغ کشور ژاپن!

  دوشنبه، 11 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
باغ کاواچی فوجی، زیباترین باغ کشور ژاپن!
یکی از زیباترین کشورها که با شروع فصل بهار و شکوفه دادن در ختان و روییدن گل و گیاهان زیبا می شود کشور ژاپن است. در این مطلب می خواهیم شما را با زیباترین باغ های این کشور،‌ باغ کاواچی فوجی آشنا کنیم.در ادامه همراه ما در ساعد نیوز باشید.

باغ های کاواچی فوجی (Kawachi Fuji Gardens) در شهر کیتاکیوشو ژاپن واقع شده است و حدود 6 ساعت با توکیو فاصه دارد. این باغ معروف در اینستاگرام، از تونل‌های درخت ویستریا تشکیل می‌شود که گویی از دل یک قصه‌ی خیالی بیرون آمده است. بهترین زمان برای بازدید از آن، اواخر آوریل یا اوایل مه مصادف با جشنواره‌ی فوجی ماستوری یا جشنواره‌ی ویستریا است، زمانی که این تونل جادویی مملو از شکوفه می‌شود. در سایر ایام سال، شاخه‌های این درختان هیچ گلی ندارند.

ژاپنی‌ها به کشور خود، نیهون (به ژاپنی: Nihon، 日本) می‌گویند. نیهون از دو واژهٔ نیچی (که به صورت هی نیز تلفظ می‌شود) و هُن تشکیل شده‌است. نیچی یا هی به معنای خورشید و روز است و هُن یعنی ریشه و آغاز. از آنجا که ژاپن در شرقی‌ترین نقطه قاره کهن و کشور چین قرار داشته تصور می‌شده که اولین سرزمینی است که خورشید در آن طلوع می‌کند. بر این اساس با نام سرزمین آفتاب تابان مشهور شده‌است. در زبان ژاپنی این نام نیپّون (به ژاپنی: 日本国) نیز تلفظ می‌شود.ژاپن مجموعه‌ای بیش از سه هزار جزیره در شرق چین در اقیانوس آرام است.ژاپنی‌ها کشورشان را نیپون کوکو خطاب می‌کنند که به معنی خاستگاه خورشید است. در حقیقت این کشور شرقی‌ترین کشور جهان (بدون در نظر گرفتن خاک قطب) است.

آشنایی با تونل گل‌های ویستریا در باغ کاواچی فوجی ژاپن

همواره تماشای گل های رنگارنگ در سراسر جهان می تواند جذابیت های خاص خودش را داشته باشد، به خصوص در فصل بهار که منظره ی بسیار جذاب و جالبی را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می آورد. ما در این مطلب قصد داریم تا درباره باغ کاواچی فوجی ژاپن که پر از گل های ویستریا است صحبت کنیم. این گیاهان زیبا که از تیره باقلاییان هستند، می‌توانند تا ارتفاع 20 متر رشد کرده و دیوارهای منازل شما را با گل‌های واژگون سفید، آبی و صورتی خود بیارایند. حال به این فکر کنید که باغی پر از این گل ها وجود دارد، قطعا می تواند حال و هوای بسیار هیجان انگیزی را برای شما فراهم بیاورد.جالب است بدانید که باغ کاواچی فوجی ژاپن با بیش از 150 درخت ویستریا از 20 گونه مختلف پوشیده شده است. همچنین تونل مسحورکننده و حیرت‌انگیزی در این باغ زیبا قرار دارد که با طولی بیش از صد متر از گونه ‌های مختلف و رنگارنگ درختان ویستریا تزئین شده است.

سالانه در فصل بهار گردشگران بسیاری هستند که برای تماشای طبیعت شگفت انگیز باغ کاواچی فوجی ژاپن به سمت این کشور می روند تا با پیاده‌روی درون رنگین‌کمانی از رنگ‌های تونل ویستریا تجربه ی بی نظیری را بدست بیاورید. بی‌شک تونل ویستریا مکانی جادویی است، زیرا هنگامی ‌که در آن قدم می‌ گذارید، فضای رویاگونه و مسحورکننده این مکان شما را به خیال‌ پردازی وادار خواهد کرد.

باغ‌ کاواچی فوجی ژاپن

پیاده روی در باغ‌ کاواچی فوجی ژاپن

باغ کاواچی فوجی ژاپن یکی از جاذبه های شهر کیتاکیوشوی کشور ژاپن است که با توجه به داشتن بیش از 150 گیاه ویستریا تبدیل به یکی از پربازدیدترین مکان های گردشگری این منطقه شده است. برای اولین بار باغ کاواچی فوجی ژاپن در سال 1977 بازگشایی شد و در مدت زمان کوتاهی توانست از گونه های متنوع گیاهی در سازه های مختلف استفاده کند. همان‌طور که می‌دانید تونل شگفت‌انگیز این باغ مکانی است که شکوفه‌های خوش‌رنگ آبی، بنفش و صورتی ویستریا همانند آبشاری خیره‌کننده از سقف آن بر سر گردشگران و خریداران بلیط هواپیما ژاپن فرو می ‌ریزند و سایبانی را برای آرامش و پیاده‌ روی آن‌ها مهیا می‌سازند.

جاذبه های دیدنی باغ کاواچی فوجی ژاپن

در باغ کاواچی فوجی ژاپن شما علاوه بر گل های زیبای درختان ویستریا که اصلی ترین جاذبه ی این باغ به شمار می رود، می توانید از مقبره Kameido-tenjin، پارک زیبای Yokosuka Shobu-en، مقبره Mandara-ji، پارک Tenno-gawa، فضای سبز دیدنی Miyama-no-sato و مقبره Byodoin هم در این باغ دیدن فرمایید. اما لازم به ذکر است که بگوییم از نظر زیبایی، تنوع و تعداد درختان ویستریا، هیچ‌کدام از این اماکن قادر نیستند که با باغ شگفت‌انگیز Kawachi Fuji برابری کنند.

جالب است بدانید که باغ کاواچی فوجی ژاپن برای اولین بار در سال 1977 بازگشایی شد و توانست در مدت زمانی کمی با به کارگیری گونه های متنوع گیاهان ویستریا در سازه های مختلف تبدیل به یکی از رویایی ترین باغ های ژاپن شود و از آن به عنوان یک قطب گردشگری یاد شود. در این باغ دیدنی و جذاب شکوفه های خوش رنگ آبی، بنفش و صورتی به صورت آبشارهای خیره کننده از سقف آویزان هستند و این نشان دهنده ی جذابیت بالای این باغ محسوب می شود و پیاده روی در آن حس و حال بی نظیری را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد.

باغ‌ کاواچی فوجی

دسترسی به تونل باغ‌ کاواچی فوجی

به منظور بازدید از باغ کاواچی فوجی ژاپن می بایست به سمت شهر کیتاکیوشو در استان فوکوئوکا بروید، به این منظور می بایست در ابتدا به سمت شهر توکیو بروید که برای این مقصد باید با خرید بلیط هواپیما توکیو خودتان را به سمت این شهر برسانید، سپس با سوارشدن قطارهای سریع‌السیر و درجه‌یک کیتاکیوشو می‌توانید در عرض کمتر از 5 ساعت در این شهر از قطار پیاده شوید. بعد از این مقصد با اتوبوس‌ شماره 56 Nishetetsu به‌طرف مدرسه ابتدایی کاواچی حرکت کنید. در آخر می‌توانید از مدرسه تا باغ را با طی مسیری ده‌دقیقه‌ای پیاده‌روی کنید و به این باغ زیبا دسترسی یابید.به منظور بازدید از باغ کاواچی فوجی ژاپن بهترین زمان ممکن ماه ها آوریل و مه است. هنگام ورود به این مکان ممکن است مبلغی بین 500 تا 100 ین را در جلوی درب ورودی و پیش از ورود به این باغ از شما دریافت کنند.

خلاصه

باغ کاواچی فوجی ژاپن یا باغ گل کاواچی ویستریا از جاهای دیدنی کیتاکیوشو می باشد که تونل گل های ویستریا این باغ را در خیلی از فیلم های ژاپنی به عنوان یکی از المان های گردشگری این منطقه دیده ایم، بهترین زمان بازدید از باغ های کاواچی فوجی بین ماه های آپریل تا تا می همزمان با فستیوال فوجی ماستوری می باشد، اینجا در واقع یکی از مهم ترین مراکز و باغ های مطالعات گیاه شناسی شرق آسیا بوده که با تهیه بلیت ورودی آن به صورت آنلاین یا حضوری می توانید یک تجربه رویایی در دل گل های ویستریا داشته باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (590 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان