ساعدنیوز
ساعدنیوز

برای از بین بردن جوش های سر سیاه روی بینی کدام اقدامات لازم است؟

  سه شنبه، 15 تیر 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
برای از بین بردن جوش های سر سیاه روی بینی کدام اقدامات لازم است؟
حتماً همه‌ی شما می‌دانید که فشردن، خراشیدن یا کندن آکنه ممنوع است. با وجود این، یافتن راهی برای خارج کردن این دانه‌های سیاه مزاحم، می‌تواند وسوسه انگیز باشد. در سال‌های اخیر، انواع ماسک، چسب‌های مخصوص منافذ باز و ابزارهای تخلیه‌ی جوش به بازار آمده است که نویددهنده‌ی منافذ تمیز برای پوست هستند.

در حالی که پاکسازی روزانه، برای جلوگیری از ظاهر شدن آنها حائز اهمیت است، برای از بین بردن جوش سر سیاه، می توانیم از برخی ماسک هایی که از مواد طبیعی ساخته شده اند، کمک بگیریم این جوش های وحشتناک سیاه که در بینی، پیشانی و چانه ما ظاهر می شوند، چهره ما را از داشتن یک ظاهر سالم و زیبا محروم می کند. در این بخش از سلامت پوست و مو، ما به شما می گوییم که کدام ماسک ها بهترین هستند،برای از بین بردن جوش های سر سیاه حتی پس از یک بار استفاده کردن.

جوشهای سر سیاه کوچک و تیره هستند، که در پوست ما ظاهر می شوند ، اساسا آن دسته از جوشهایی هستند، که لایه ای از پوست روی خود ندارند و بعبارتی فقط بر روی سطح هستند به علاوه، از آنجا که آنها در معرض هوا هستند، خاک و گرد و غبار به آنها ؟رنگ سیاه می دهد. افرادی که پوست را عمیق تر چرب می کنند، با منافذ بزرگتر بیشتر احتمال دارد که سر سیاه ها سراغ آنها را بگیرند. دلیل اصلی این مشکل، عدم مراقبت درست از پوست است همچنین، می تواند بخاطر مسائلی مانند:

  • بی نظمی هورمونی
  • استفاده از آرایش بیش از حد (وماندن آن تمام شب روی پوست)
  • قرار گرفتن در معرض سموم و آلاینده ها (مانند دود، به عنوان مثال).ایجاد شوند؛

۱- استفاده نکردن از چسب های مخصوص و پرهیز از دیگر روش های خانگی

حتماً همه ی شما می دانید که فشردن، خراشیدن یا کندن آکنه ممنوع است. با وجود این، یافتن راهی برای خارج کردن این دانه های سیاه مزاحم، می تواند وسوسه انگیز باشد. در سال های اخیر، انواع ماسک، چسب های مخصوص منافذ باز و ابزارهای تخلیه ی جوش به بازار آمده است که نویددهنده ی منافذ تمیز برای پوست هستند.

اگرچه ممکن است چسب ها و ماسک های مخصوص به حذف آلودگی ها از منافذ پوست شما کمک کنند، اما در عین حال می توانند عناصر مفید برای پوست را نیز از بین ببرند. این عناصر شامل چربی طبیعی و فولیکول های مو هستند. از بین بردن همه ی این عناصر می تواند موجب تحریک و خشکی پوست شما شود.

هنگامی که پوست تحریک شود، غدد چربی فعال شده و حتی چربی بیشتری تولید می کند؛ در نتیجه، جوش های سر سیاه بیشتری ایجاد می شود.از جمله روش های از بین بردن جوش سر سیاه، استفاده از ابزارهای “حرفه ای” فلزی یا پلاستیکی است. ظاهراً این ابزارها بدون ایجاد خراش در پوست، جوش های سرسیاه را خارج می کنند.نکته ی کلیدی که در اینجا به آن اشاره شد، «حرفه ای» بودن آن ها است؛ زیرا این ابزارها توسط متخصصان پوستی مورد استفاده قرار می گیرند که آموزش دیده اند و سال ها تجربه دارند. چنانچه این ابزارها در دست یک فرد مبتدی قرار گیرند، می توانند موجب ایجاد خراش یا زخم و حتی ماندن جای زخم یا اسکار پوست شوند.

۲- برای از بین بردن جوش سر سیاه از بنزوئیل پراکساید استفاده نکنید.

وقتی برای درمان جوش صورت، صحبت از داروهای ضدآکنه ای می شود که بدون نسخه در داروخانه ها به فروش می رسند، احتمالاً خواهید دید که بیشتر آن ها حاوی بنزوئیل پراکساید هستند، اما باید بدانید که بنزوئیل پراکساید برای درمان همه ی انواع آکنه مناسب نیست.کار بنزوئیل پراکساید کاهش التهاب است که نشانه ی اصلی آکنه های التهابی است. این نوع آکنه، شامل کیست و پوسچول (جوش یا تاول چرکی) است. بنزوئیل پراکساید در از بین رفتن باکتری های موجود در جوش ها نیز مؤثر است.جوش های سرسیاه التهابی محسوب نمی شوند و عامل ایجاد آن ها باکتری ها نیستند؛ در نتیجه استفاده از محصولات حاوی بنزوئیل پراکساید در این مورد مناسب به نظر نمی رسد.

۳- از پاک کننده های حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

به جای بنزوئیل پراکساید، به دنبال محصولات بدون نسخه ای باشید که حاوی اسید سالیسیلیک هستند. اسید سالیسیلیک ماده ای است که برای از بین بردن جوش سر سیاه و سرسفید مناسب است، زیرا می تواند موجب تجزیه ی عناصری شود که منافذ پوست را مسدود می کنند. یعنی؛ چربی اضافه و سلول های مرده ی پوست.با انتخاب محصولات پاک کننده ی حاوی اسید سالیسیلیک و مصرف روزانه ی آن، می توانید علاوه بر از بین بردن این عناصر، آلودگی، چربی و مواد آرایشی را نیز از روی پوست خود پاک کنید.اگرچه باز هم لازم است که صورت خود را روزی دو بار بشویید، اما برای شروع می توانید فقط شب ها از این پاک کننده استفاده کرده و صبح ها نیز از پاک کننده ی معمول خود استفاده کنید. هنگامی که پوستتان به این محصول عادت کرد، می توانید روزی دو بار، صبح و شب، از آن استفاده کنید.بسیاری از افراد به اسید سالیسیلیک حساسیت دارند و ممکن است نتوانند بیشتر از هر چند روز یک بار، از محصولات حاوی این ماده استفاده کنند. چنانچه، حساسیت پوستی شما ادامه دار شد، مصرف آن را قطع کنید.

۴- لایه برداری ملایم با محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) و بتا هیدروکسی اسید (BHA)

ممکن است در گذشته شنیده باشید که لایه برداری پوست تأثیر منفی بر آکنه دارد. شاید این مسئله در مورد آکنه های التهابی صحت داشته باشد، زیرا فرایند لایه برداری می تواند موجب قرمزی پوست و تحریک بیشتر آن شود. اما درباره ی جوش های سرسیاه، لایه برداری منظم می تواند به از بین رفتن سلول های مرده که سبب بسته شدن منافذ پوست می شوند، کمک کند. این فرایند به تدریج موجب از بین بردن جوش سر سیاه نیز می شود.به جای استفاده از اسکراب های خشن، بهتر است از محصولات حاوی آلفا و بتا هیدروکسی اسید (AHA و BHA) استفاده کنید. گلایکولیک اسید معروف ترین نوع AHA و سالیسیلیک اسید یک BHA عالی است.کار این دو ماده، برداشتن لایه ی بیرونی پوست است. از نظر تئوری، این مواد می توانند چین و چروک و لکه های ناشی از افزایش سن را بهبود بخشیده، منافذ پوست را تمیز و پوست را نرم تر کنند. همچنین، به نظر می رسد که محصولات حاوی BHA بیشتر در بازار موجود است و قیمت آن ها نیز تا اندازه ای مناسب تر است.

۵- یک برس پوست مناسب انتخاب کنید.

یک برس مناسب نیز می تواند عملکردی مشابه AHA و BHA داشته و سلول های مرده ی پوست را از بین ببرد. البته باید توجه داشته باشید که فقط یک بار در هفته می توانید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت موجب تحریک پوست شما خواهد شد. همچنین، بهتر است برس مخصوص پوست را در روزهایی استفاده کنید که از لایه بردار حاوی AHA یا BHA استفاده نکرده اید.انواع برس ها، مطابق با بودجه و نیاز شما، در بازار موجود است. می توانید یک برس برقی و یا دستی خریداری کنید. همه ی انواع برس ها را می توان با پاک کننده های روزانه مورد استفاده قرار داد.

۶- برای از بین بردن جوش سر سیاه، رتینوئیدهای موضعی را امتحان کنید.

رتینوئیدها با کمک به باز کردن منافذ پوست، می توانند برای رفع آکنه های سرسخت مؤثر باشند. این فرایند می تواند تأثیرگذاری سایر محصولات درمانی را نیز افزایش دهد، زیرا بدین ترتیب نفوذ در فولیکول راحت تر خواهد بود.

۷- از محصولات حاوی گوگرد استفاده کنید.

گوگرد تقریباً در همه ی محصولات ضد جوش بدون نسخه مانند ماسک ضد آکنه و نیز در بعضی از داروهایی که متخصصان پوست تجویز می کنند، موجود است.عملکرد گوگرد به عنوان درمان موضعی آکنه، مشابه بنزوئیل پراکساید و اسید سالیسیلیک است، اما برخلاف سایر مواد ضدآکنه، تأثیر ملایم تری روی پوست دارد.گوگرد با خشک کردن سطح پوست سبوم را کاهش می دهد، همچنین با خشک کردن سلول های مرده ی سطح پوست، منافذ پوست را تمیز می کند.

گوگرد یکی از داروهای ضدآکنه ی بدون نسخه است که در رفع جوش های سر سیاه نیز مؤثر است، زیرا سلول های مرده ی پوست و سبوم را هدف قرار می دهد. اسید سالیسیلیک نیز در درمان این نوع آکنه مؤثر است، اما اگر پوست حساسی دارید، بهتر است به جای آن از گوگرد استفاده کنید.

8- ماسک شیر و عسل

شیر و عسل هر دو خواصی دارند که برای پوست خوب است. عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و اسید لاکتیک موجود در شیر موجب نرمی و لطافت پوست می شود. در اینجا این دو ماده ی مفید با هم ترکیب می شوند تا حالت چسبناک پیدا کنند و به عنوان ماسک برای جوش سرسیاه استفاده شوند.

وسایل موردنیاز برای تهیه ی این ماسک:

  • یک قاشق سوپ خوری عسل خام و ارگانیک،
  • یک قاشق چای خوری شیر،
  • و نوار نخی تمیز.

دستورالعمل:

یک قاشق سوپ خوری عسل خام و ارگانیک را با یک قاشق چای خوری شیر مخلوط کنید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه در مایکروویو بماند تا گرم شود سپس دوباره آن را هم بزنید. وقتی به دمای مناسب رسید، یک لایه ی نازک از آن را روی جوش های سرسیاه بمالید و به آرامی اما محکم یک نوار پارچه ای و نخی روی آن بگذارید، بعد از ۲۰ دقیقه پارچه ها را به آرامی بردارید، صورت را با آب سرد بشویید و آن را مرطوب کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (77 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند! بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...