رشد مو با روغن اسطوخودوس

  پنجشنبه، 02 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
رشد مو با روغن اسطوخودوس
اسطوخودوس گیاهی است که برای آن خواص بسیار زیادی را شمرده اند و ما برای شما از خاصیت آن برای رشد مو میگوییم. روغن اسطوخودوس می تواند به رشد موهای شما کمک کند.

روغن های ضروری به رشد مو ها و نیز درمان بی خوابی، استرس و اضطراب کمک می کنند. این روغن ها می توانند مانع از ریزش مو ها شوند. گل اسطوخودوس بوی شیرین و نرمی دارد و روغن ضروری از این گیاه استخراج می شود. شما می توانید این روغن را در بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی پیدا کنید. مطالعه انجام شده توسط متخصصان پوست در اسکاتلند نشان می دهد ۴۴ درصد از بیماران مبتلا به آلوپسی که در این تست شرکت کرده بودند رشد مو های جدیدی را به هنگام ماساژ پوست سر با روغن اسطوخودوس تجربه کردند.

مزایای روغن اسطوخودوس:

روغن های ضروری به رشد مو ها و نیز درمان بی خوابی، استرس و اضطراب کمک می کنند. این روغن ها می توانند مانع از ریزش مو ها شوند. گل اسطوخودوس بوی شیرین و نرمی دارد و روغن ضروری از این گیاه استخراج می شود. شما می توانید این روغن را در بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی پیدا کنید. مطالعه انجام شده توسط متخصصان پوست در اسکاتلند نشان می دهد ۴۴ درصد از بیماران مبتلا به آلوپسی که در این تست شرکت کرده بودند رشد مو های جدیدی را به هنگام ماساژ پوست سر با روغن اسطوخودوس تجربه کردند. ترکیبی از روغن های ضروری از اسطوخودوس، آویشن، رزماری و روغن جوجوباست. روغن حامل نیز در این ترکیب مورد استفاده قرار می گیرد که روغن ضروری را رقیق تر می نماید و به رساندن خواص درمانی بدون تحریک پوست کمک می کند.

نحوه تهیه ماسک روغن اسطوخودوس:

برای ایجاد ترکیب درمانی از روغن های ضروری همچون موردی که در مطالعه ذکر شده مورد استفاده قرار گرفته بود، می توانید سه قطره از روغن اسطوخودوس، سه قطره از روغن رزماری، دو قطره روغن آویشن، دو قطره از روغن cedarwood، ۴ قاشق چایخوری روغن دانه انگور و نصف قاشق چایخوری روغن جوجوبا را با هم ترکیب کنید. بیشتر روغن های ضروری دارای دربی هستند که در ریختن قطره ها به شما کمک می کند. این مواد را قبل از اعمال کردن به موی سر خود ترکیب کنید.

روغن به دست امده را بر روی قسمتی از پوست سر اعمال کنید تا ببینید حساسیت و واکنشی به آن دارید یا خیر. اگر همه چیز خوب پیش رفت، می توانید کمی از روغن را بردارید و روی پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید. اگر روغن اسطوخودوس و بوی آن را زیاد دوست ندارید می توانید کمی روغن حامل به آن اضافه کنید تا رقیق تر شود. سعی کنید روغن را زیاد رقیق نکنید، زیرا اثر خود را از دست می دهد. بعد از اینکه مو های خود را ماساژ دادید، با یک حوله بپوشانید. برای اینکه بهترین نتیجه را از این شرایط بگیرید بهتر است ترکیب را به طول منظم و برای حداقل ۷ ماه مورد استفاده قرار دهید.

خواص بی نظیر روغن اسطوخودوس برای مو

اسطوخودوس یک گیاه، گلدار و معطر است که قرن هاست برای اهداف مختلف استفاده می شود. روغن اسطوخودوس از گیاه اسطوخودوس حاصل می شود. علاوه بر رایحه معطر و بی نظیر، اسطوخودوس به دلیل خاصیت درمانی پوست مشهور است و تصور می شود که آکنه را پاک کرده و حتی به سردرد نیز کمک می کند. اما روغن اسطوخودوس نیز گوهر مو است!

در میان فواید بسیار روغن اسطوخودوس بسیاری از افراد به مزایای استفاده از اسطوخودوس برای موها دامن زده اند و افزایش محصولات مراقبت از مو نه تنها به دلیل عطر کلاسیک و آرامش بخش آن است بلکه به خاطر تقویت مو است. روغن اسطوخودوس برای مو می تواند سلامت کلی مو را بهبود بخشد. از خواص بی نظیر روغن اسطوخودوس برای مو اینکه یک مرطوب کننده طبیعی مو است، با ریزش مو مبارزه می کند و جریان گردش خون را به فولیکول های مو افزایش می دهد. تصور می شود که خواص ضد باکتریایی آن به رشد سلول کمک می کند، باعث درخشش و نرمی مو می شود، روغن اسطوخودوس اصل پر از ترکیبات مفیدی است که شپش سر را از بین می برد و یا از آن جلوگیری می کند، می تواند در درمان عفونت های پوستی و خشکی پوست سر مفید باشد. به کاهش التهاب کمک می کند و همچنین روند بهبودی را تسریع می کند، مطابق مطالعه ای در سال ۲۰۱۴، این ماده دارای خاصیت ضد میکروبی است که به جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها کمک می کند. هنگامی که روغن اسطوخودوس را روی مو یا پوست سر بمالید، به جلوگیری از مشکلات رایج پوست سر مانند خارش پوست سر، شوره سر و عفونت کمک می کند.

نحوه استفاده روغن اسطوخودوس روی موها:

روغن اسطوخودوس برای رشد موها:

ابتدا ۱ قاشق غذاخوری روغن اسطوخودوس و ا قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و روی پوست سر بمالید، آن را یک شب بگذارید تا بتواند جادوی خود را نشان دهد، سر خود را با حوله بپوشانید تا بالشتتان لک دار نشود، صبح آن را بشویید و هفته ای دو بار برای چند ماه تکرار کنید تا نتیجه بگیرید، نه تنها باعث خواب آرام می شود، بلکه موهای شما نرم و رشته های مو ضخیم تر می شود.

روغن اسطوخودوس برای ریزش مو:

ا قاشق غذاخوری روغن اسطوخودوس، یک قاشق غذاخوری روغن رزماری، ۲ قطره روغن آویشن، ۲ قطره روغن سدر، ۶ قطره روغن انگور، تمام این روغنها را مخلوط کرده و هر شب به مدت ۵-۱۰ دقیقه پوست سر خود را با این روغن ماساژ دهید، موهای خود را با یک حوله بپوشانید و سپس صبح موهای خود را با یک شامپو بشویید. این روش را به مدت ۶ ماه تکرار کنید تا نتیجه ای ببینید که واقعاً شما را غافلگیر می کند.

روغن اسطوخودوس برای درخشش مو:

ا قاشق غذا خوری روغن نارگیل اصل و طبیعی و ۱ قاشق غذاخوری روغن اسطوخودوس را خوب مخلوط کرده و موهای خود را کاملاً با آن ماساژ دهید. حتما انتهای موهای خود را به همراه پوست سر ماساژ دهید، سپس سر خود را با حوله پیچیده و تا صبح نگه دارید، طبق معمول موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید، حداقل هفته ای دو بار این کار را امتحان کنید و ببینید که موهای شما در حال بهبود است، براق تر می شود.

عوارض جانبی استفاده از روغن اسطوخودوس:

۱- در صورتی که به افسردگی مبتلا هستید روغن اسطوخودوس را با احتیاط استنشاق کنید. ممکن است باعث خواب آلودگی بیش از حد شود.
۲- مقدار استفاده زیاد آن برای پوست منجر به سوزش می شود. روغن اسطوخودوس را باید با رقیق کردن آن با روغن حامل روی موها بمالید و فقط در مقادیر محدود باید از آن استفاده کرد.
۳- هرگز روغن را نخورید و آنها را در چشمان خود نریزید. در صورت وارد شدن روغن به چشم، فوراً چشم خود را بشویید.
۴- در صورت وجود بثورات پوستی و سوزش پوست با وجود موارد فوق، از مصرف روغن اسطوخودوس خودداری کنید زیرا ممکن است به اسطوخودوس حساسیت داشته باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (78 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان