برنامه مراقبت از پوست برای داشتن صورت تمیز و زیبا

  جمعه، 06 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
برنامه مراقبت از پوست برای داشتن صورت تمیز و زیبا
مرطوب کننده و ضدآفتاب را تجدید کنید: هر دوساعت یکبار ضدآفتاب خود را تجدید کنید چون اثر آن پس از مدتی از بین می‌رود و قدرت حفاظتی خود را در مقابل آفتاب از دست می‌دهد. اگر پوست شما خشک است و مدتی پس از استفاده از مرطوب کننده دوباره خشک می‌شود لازم است که مرطوب کننده را نیز در فواصل زمانی مشخصی تجدید کنید.

هر دوساعت یکبار ضدآفتاب خود را تجدید کنید چون اثر آن پس از مدتی از بین می رود و قدرت حفاظتی خود را در مقابل آفتاب از دست می دهد. اگر پوست شما خشک است و مدتی پس از استفاده از مرطوب کننده دوباره خشک می شود لازم است که مرطوب کننده را نیز در فواصل زمانی مشخصی تجدید کنید. بالم لب و مرطوب کننده لب باعث می شود که عوامل محیطی نتواند به سطح لب ها صدمه بزند و آن را خشک کند. البته این مرطوب کننده های لب دوام چندانی ندارند و هر چند ساعت یکبار و به خصوص بعد از مصرف غذا باید تجدید شوند. در طول روز از غذاهای سالم و طبیعی به خصوص میوه ها و سبزیجات استفاده کنید که حاوی مقدار کافی ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن و البته پوست شما هستند تا پوستی سالم تر و زیباتر داشته باشید. فست فودها و غذاهای فراوری شده حاوی مقادیر زیادی مواد زائد و سمی هستند که وارد کردن آن ها به بدن در درجه اول روی زیبایی پوست موثر است و فرآیند پیری را تسریع می کند.نوشیدن آب کافی علاوه بر تامین رطوبت مورد نیاز پوست در دفع مواد زائد نیز به بدن کمک می کند و لازم است که آن را در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید.

از بین بردن پف و خستگی چشمها با استفاده از چای های کیسه ای سرد:

دو عدد چای کیسه ای سبز، سیاه یا بابونه را به مدت یک دقیقه در آب داغ بگذارید و سپس آنرا خارج کنید و درون یک کاسه کوچک بریزید و درون یخچال بگذارید. پس از سرد شدن آنها روی چشم هایتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه بردارید و با یک تکه پنبه خشک نمایید.

استفاده از تمشک و روغن نارگیل برای نرم و درخشان شدن لب ها:

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در درجه حرارت کم، داغ کنید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و 4 عدد تمشک تازه یا فریز شده را به آن اضافه کنید، آن را درون یک ظرف شیشه ای کوچک بریزید و مابقی را نگه دارید. مقداری از آن را با انگشتانتان به آرامی روی لب ها ماساژ دهید، این کار را هر چند روز یکبار تکرار کنید.

یک پوست سفت و لیفت شده را با انجام حرکات ساده یوگا به دست آورید:

این حرکات ماساژ، می تواند گردش خون در پوست شما را افزایش دهد و لیفت کردن پوست کمک می کند، به سادگی می توانید انگشتانتان را به طرف بالا بکشید و این کار را حدود 15 دقیقه ادامه دهید. اگر جراحت یا مشکل جسمانی دارید، در مورد نحوه این کار با پزشک خود مشورت کنید.

داشتنی پوستی نرم با ترکیب انار، تمشک ،روغن بادام شیرین:

به طور طبیعی پوست خشک خود را هیدراته نگه دارید، این ترکیبات سرشار از آنتی اکسیدان هستند، بعد از پاک کردن صورت آن را روی پوستتان اعمال کنید، یا می توانید 3 تا 6 قطره از این روغن ها کمی گرم کنید و بعد با انگشت به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید، این کار به رفع چین و چروک ها و خطوط ریز صورت کمک میکند.

کاهش چروک های پوستی با تغییر بالش خود:

با تغییر بالش و انتخاب یک بالش نرم و ابریشمی می توانید اصطکاک پوست خود را کاهش دهید، در نتیجه خطوط نیز از بین می رود. سعی کنید به طرفین بخوابی و یا به روی کمرتان باشید،اینگونه صورت شما در طول شب تا صبح با بالش تماس ندارد. اما در مورد این موضوع نگران نباشید در نهایت می توانید به راحتی یک بالش با کیفیت عالی را انتخاب کنید.

جلوگیری از آسیب دیدگی پوست در برابر خورشید با خوردن ماهی سالمون :

آستاکسانتین یک آنتی اکسیدان قوی است که از پوست در برابر اثرات مضر آسیب های ناشی از اشعه UVA خورشید جلوگیری میکند، و تقریبا مثل یک کرم ضد آفتاب عمل میکند.آستاکسانتین را میتوان در غذاهایی مانند:ماهی قزل آلا، میگو، سالمون و خرچنگ یافت. همچنین می توانید این آنتی اکسیدان را از طریق مکملها دریافت کنید.

حذف پوست مرده و احیای پوست صورت با ماسک ارگانیک پاپایا:

بسیاری از مواد لایه بردار حاوی مواد ساینده هستند، که پوست شما را خراشیده می کند و ممکن است باعث ایجاد برخی از نشانه های پیری پوست شود و به آن آسیب برساند.بهتر است که از پاپایا سبز که حاوی آنزیم طبیعی است استفاده کنید، که به طور طبیعی پوست را نرم و لطیف می کند. پاپایا خام دارای مقادیر بالایی از پاپئین است، بنابراین برای گرفتن بهترین نتیجه آن را انتخاب کنید.یک قاشق غذاخوری پاپایا له شده را با یک قاشق عسل غذاخوری آناناس مخلوط کنید، تا یک ماسک غلیظ به دست آورید و سپس آن را روی پوست خشک خود بمالید و بعد از 5 تا 15 دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

برنامه مراقبت روزانه پوست صورت

۴ مرحله ی اساسی
یک برنامه خوب و استاندارد مراقبت پوست شامل ۴ مرحله است :

  • پاک سازی پوست Cleanse
  • مقاوم سازی پوست Toning
  • مراقبت و درمان Care
  • محافظت Protect

پاک سازی پوست

پاک سازی کامل پوست، اولین قدم در یک برنامه مراقبت پوست موثر است. پاک سازی به معنی حذف آلودگی، عرق، سبوم و مواد آرایشی از پوست است. پس از پاک سازی، پوست آماده ی پذیرش هرگونه محصولات مراقبتی می شود. پوست پاک سازی شده، توانایی بالایی در جذب عناصر فعال موجود در محصولات مراقبت از پوست دارد.

مقاوم سازی پوست

بسیاری از افراد استفاده از تونرها را بیهوده می دانند.
اما تونر چیست و چه می کند؟ پس از استفاده از پاک کننده ها، PH پوست از حالت طبیعی خارج می شود. وظیفه ی تونر این است که با تنظیم PH پوست، آن را به میزان طبیعی باز گردانده و ردپای شوینده ها را از بین ببرد.

مراقبت و درمان

پس از تونر، نوبت به استفاده از محصولات مراقبتی و درمانی می رسد. این محصولات موجب احیای پوست شده و گاها برای درمان یک مشکل پوستی نیز استفاده می شوند.

مراقبت روزانه پوست

ممکن است با خود فکر کنید که برای استفاده از آبرسان ها و مرطوب کننده ها بسیار جوان هستید یا پوست چربی دارید اما استفاده از مرطوب کننده حداقل یک بار در روز برای تمامی انواع پوست توصیه می شود. پس از شستشو و زمانی که پوست تان هنوز اندکی مرطوب است، از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید، مرطوب کننده های سبک و فاقد چربی که موجب بسته شدن منافذ پوست نمی شوند، بهترین انتخاب هستند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان