بررسی و مشخصات خودروی جک s3

  دوشنبه، 12 خرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
بررسی  و مشخصات خودروی جک s3
یکی از موارد عجیب در خودروی جک S3 حجم کم باک این خودروی می باشد، بی شک حجم ۴۵ لیتری باک جک S3 باعث می شود که شما زود به زود راهی پمپ بنزین شوید و این امر در مسافرت ها شما را به دردسر خواهد انداخت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، برند JAC که با تلفظ «جک» در بازار کشورمان مشهور شده، از جایگاه بهتری نسبت به دیگر برندهای چینی برخوردار است. پس از عرضه مدل های نسبتاً موفقی نظیر سدان سایز متوسط J5 و کراس اور توربوشارژ S5، در تابستان 1396 کرمان موتور مدل جدید S3 را به عنوان دومین کراس اور جک در ایران، معرفی کرد. S3 کراس اوری کوچک با ظاهری عجیب اما گیراست. S3 متولد سال 2014 میلادی است و هرچند که بار اول در 2015 و بار دوم نیز در 2016 فیس لیفت شده، ولی نسخه ای که در ایران حضور دارد همان مدل 2014 است. خودرویی که در کلاس خودرویی کراس اوور شهری قرار دارد این خودروی در ایران به وسیله ی کرمان موتور عرضه می شود، این کراس اوور شهری به نوعی برادر کوچکتر جک s5 می باشد، جک s3 در ایران رقبای چینی همچون هایما S5 توربو را به طور جدی به چالش کشیده است، چرا که در طراحی به مانند برادر بزرگش شباهت غیر قابل انکاری با محصولات هیوندا داشته و آپشن های بسیاری هم نسبت به قیمتش دارا می باشد، بی شک آمار فروش جک s5 و رضایت نسبی دارندگان از این محصول در بازار ایران منجر به خلق نگاه مثبت نسبت به جک s3 شده است، حال باید دید که این نگاه مثبت با عملکرد مناسب توام می شود و یا خیر؟ جک s3 برروی پلتفرم جک j4 قرار دارد و در سال ۲۰۱۴ میلادی رونمایی شده است، جک s3 حاضر در ایران با نام جک s3 جدید در کشورهای دیگر شناخته می شود، این محصول به جز ایران در شمال آفریقا و آمریکای جنوبی هم ارائه می شود، در ادامه به بررسی معایب جک S3 خواهیم پرداخت، اما قبل از آن اجازه دهید نیم نگاهی به تاریخچه کمپانی جک بیندازیم تا با کم و کیف این خودرو بیشتر آشنا شویم، با اول خودرو همراه باشید…

کمپانی چینی جک:

کمپانی خودروسازی جی اس ای یا جک در سال ۱۹۹۹ میلادی و در ماه سپتامبر در شهر هفئی واقع در استان آن هوئی با این نام تاسیس شد، این کمپانی پیش از این با نام هفئی جیانگوای شناخته می شد که در سال ۱۹۶۴ تاسیس شده بود و تاکنون موفق به کسب موفقیت چشمگیری در ایران شده است، کمپانی جی اس ای در ایران با شرکت رخش خودرو دیزل و کرمان موتور همکاری دارد، این کمپانی از زمان تاسیس بیشتر در زمینه ساخت کامیون فعالیت داشت و تنها ۱۰ سال است که به ساخت خودروهای خانوادگی روی آورده است، هم اکنون هم نگاه ویژه ای به محصولات تمام الکتریکی دارد، تیراز این کمپانی در سال ۶۰۰ هزار دستگاه می باشد و عمده فروش خود را هم در چین دارد، جک متعلق به دولت چین است.

خب حال نوبت به بررسی معایب جک s3 رسیده است…

۱-فضای کم:

شاید با ورود به جک S3 انتظار فضای یک شاسی بلند شهری را از آن داشته باشید اما متاسفانه فضای داخلی این خودروی چینی انقد کم است که شما آن را به مانند یک هاچ بک می پندارید، بی تردید این خودرو فقط برای یک خانواده ۴ نفره با قد استاندارد مناسب است، لازم به ذکر است که این فضای کم در صندوق عقب کمی کمتر لمس می شود چرا که صندوق بار بدون خواباندن صندلی دارای ۶۰۰ لیتر حجم است، که رقم قابل قبولی می باشد.

۲-سرو صدا:

با رفتن به درون خودرو جک S3 و روشن کردنش متوجه صدای زیاد پیشرانه این خودرو می شوید که بی شک این امر باعث رنجش سرنشینان خواهد شد، پس صدای پیشرانه یکی از اصلی ترین معایب جک S3 می باشد.

۳-پیشرانه ضعیف:

اگر نگاهی به مشخصات فنی جک S3 بیندازید متوجه ضعف پیشرانه خواهید شد، چرا که این خودروی کراس اوور شهری دارای ۱۵۹۰ سی سی حجم و ۱۰۷ اسب بخار قدرت است، گشتاورش هم ۱۵۵ نیوتن متر می باشد، این پیشرانه بی شک در جاده های پر فرازو نشیب قدرت زیادی برای جابه جایی خودروی ۱۲۵۰ کیلوگرمی ندارد، پس در این زمینه جک S3 اصلا به برادر بزرگترش نرفته است و پیشرانه یکی دیگر از معایب جک S3 به شمار می آید.

جک S3 دارای شتاب صفر تا صد ۱۴ ثانیه ای است و سرعتش هم به ۱۷۵ کیلومتر در ساعت می رسد، میانگین مصرف سوختش هم ۶.۵ لیتر است در ضمن این محصول از پیشرانه CVT بهره می برد.

۴-طراحی بیرونی:

طراحی جک S3 به شکل جز به جز خوب است اما وقتی اجزای مختلف را از دور برانداز می کنید شاهد عدم تناسب در این محصول چینی خواهید شد، این عدم هماهنگی بی شک هر فردی را دلسرد خواهد کرد، لازم به ذکر است که در نمای پشت هم طراحی به شکل قابل ملاحظه ای ضعیف می باشد و بی تردید در این بخش نمی توان به مهندسین طراح این خودرو نمره قابل قبولی را داد.

تصویر
طراحی بیرونی جک s3
تصویر
طراحی بیرونی جک s3

۵-صندلی ها:

صندلی ها با روکشی از جنس چرم مصنوعی زیبا می باشند اما متاسفانه این صندلی ها برای افراد چاق و بزرگ جثه به طور جدی مشکل ایجاد می کنند چرا که اصلا صندلی های خوش سایزی نیستند.

۶-حجم باک:

یکی از موارد عجیب در خودروی جک S3 حجم کم باک این خودروی می باشد، بی شک حجم ۴۵ لیتری باک جک S3 باعث می شود که شما زود به زود راهی پمپ بنزین شوید و این امر در مسافرت ها شما را به دردسر خواهد انداخت.

خب پس از بررسی معایب جک S3 حال نوبت به بررسی محاسن این کراس اوور شهری رسیده است…

۱-امکانات رفاهی:

با توجه به قیمت جک S3 این خودرو در بازه قیمتی خود دارای امکانات رفاهی قابل قبولی است:

  • ايربگ راننده و سرنشين جلو، كنترل فشار باد چرخ ها TPMS
  • سنسور پارك عقب
  • سانروف
  • سنسور پارك عقب
  • Daylight
  • روشن شدن اتوماتيك چراغ هاي جلو با توجه به نور محيط
  • چراغ هاي جلو مجهز به سيستم مشايعت تا درب منزل
  • آينه هاي جانبي با تنظيم برقي و گرمكن
  • كامپيوتر سفري
  • تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان
  • تهويه مطبوع به شکل اتوماتيك
  • صندلی از جنس چرمی
  • سيستم پخش موسوم به MP5
  • ورودی AUX و usb به همراه بلوتوث
  • ورودی IPOD را داراست.
  • برف پاک کن برروی شیشه عقب هم قرار دارد.
  • چراغ های مه شکن در بخش جلو و همچنین عقب قرار دارد.
  • ۶ بلندگو را داراست.
  • سوکت پاور ۱۲ ولت که بر روی داشبورد قرار دارد.

۲-طراحی داخلی:

قطعا طراحی داخلی جک S3 حس خوبی را به سرنشینان می دهد چرا که در کابین این خودرو شاهد تناسب و هارمونی خوبی هستیم، این هارمونی به واسطه ی عدم شلوغ کاری باعث شده که حس خوبی را به سرنشینان بدهد.

تصویر
طراحی داخلی جک s3

۳-ایمنی:

جک S3 دارای امکانات ایمنی مناسبی می باشد، این خودرو از نظر تست ایمنی هم عملکرد قابل قبولی را داراست چرا که در تست ایمنی موسسه چینی ncap موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی شده است، در ادامه باهم امکانات ایمنی جک S3 را مرور خواهیم کرد:

  • دارای دو کیسه ی هوا برای سرنشینان جلو
  • کنترل الکترونیک پایداری موسوم به ESP
  • فناوری جلوگیری از حرکت خودرو در شیب موسوم به HSA
  • کنار ترمز ضد قفل موسوم به ABS
  • نیروی کمکی ترمز موسوم به BA
  • تقسیم الکترونیک ترمز موسوم به EBD
  • کنترل کشش موسوم به TCS

۴-تعلیق و فنربندی:

این خودرو آفرود نیست و نمی توان از آن انتظار آفرود سواری را داشت اما در دیگر موارد این خودرو دارای تغلیق نرمی است و فنربندی آن هم مناسب ارزیابی می شود.

خب این هم از بررسی محاسن و معایب جک S3 در ادامه جدولی را در اختیار شما قرار می دهیم که به واسطه آن می توانید به شکل اجمالی جک S3 را با رقبایش در بازار ایران مقایسه نمایید…

مشخصات جک S3 هایما S5 توربو MVM X22 MT MVM X22 AT چری تیگو ۷ BYD S6 MVM X33-S لیفان X60 چانگان CS35 هایما S7 توربو جک S5 توربو
حجم موتور (سی سی) ۱۴۹۸ ۱۴۹۵ ۱۴۹۸ ۱۴۹۸ ۱۴۹۸ ۲۴۰۰ ۱۹۷۱ ۱۷۹۴ ۱۶۰۰ ۱۷۹۵ ۱۹۹۷
تعداد سیلندر ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی
تعداد مجموع سوپاپ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶
حداکثر قدرت خروجی (اسب بخار) ۱۱۱ ۱۶۰ ۱۰۵ ۱۰۵ ۱۵۰ ۱۶۰ ۱۳۶ ۱۳۱ ۱۲۳ ۱۷۰ ۱۷۴
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵ ۲۲۳ ۱۷۰ ۱۶۰ ۱۷۰ ۱۸۵ ۱۷۵ ۱۷۰ نامشخص ۱۷۰ ۱۸۰
نوع جعبه دنده CVT CVT دستی ۵ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته CVT اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته
حجم باک (لیتر) ۴۵ ۶۰ ۵۰ ۵۰ ۵۷ ۷۲ ۵۵ ۵۵ ۵۲ ۶۱ ۵۵
مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۷ ۸.۵ ۸ ۸.۲ ۶.۵ ۱۰ ۸.۵ ۸.۲ ۷ ۹.۶ نامشخص
طول (میلی متر) ۴۳۲۵ ۴۳۵۸ ۴۲۰۰ ۴۲۰۰ ۴۵۰۰ ۴۸۱۰ ۴۴۱۹ ۴۳۲۵ ۴۱۶۰ ۴۵۳۰ ۴۴۳۰
عرض (میلی متر) ۱۷۶۵ ۱۸۲۳ ۱۷۶۰ ۱۷۶۰ ۱۸۳۷ ۱۸۵۵ ۱۷۶۵ ۱۷۹۰ ۱۸۱۰ ۱۸۳۰ ۱۸۴۰
ارتفاع (میلی متر) ۱۶۶۰ ۱۶۳۰ ۱۵۷۰ ۱۵۷۰ ۱۶۷۰ ۱۷۲۵ ۱۶۵۱ ۱۶۹۰ ۱۶۷۰ ۱۷۳۰ ۱۶۶۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۲۲۰ ۱۴۵۰ ۱۲۴۵ ۱۲۴۵ ۱۴۳۲ ۱۶۹۵ ۱۴۲۰ ۱۳۳۰ ۱۲۹۰ ۱۵۴۵ ۱۵۴۵
استاندارد آلایندگی یورو۵ یورو۵ یورو۵ یورو۵ یورو۵ یورو۵ یورو۵ یورو ۴ نامشخص یورو۵ یورو۵
قیمت (میلیون تومان)* ۸۵ ۱۰۸ ۶۴ ۷۳ ۱۱۱ ۹۶ ۸۰ ۷۲ ۷۵ ۱۲۰ ۱۱۵

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (199 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان