باید ها و نباید ها در مورد مصرف ماسک صورت

  یکشنبه، 13 تیر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
باید ها و نباید ها در مورد مصرف ماسک صورت
ماسک های مرطوب کننده باید دو بار در هفته استفاده شوند، اما اگر در آب و هوایی خیلی گرم، سرد یا خشک زندگی می کنید و پوست تان خشک شده است باید از ماسک صورت مرطوب کننده به طور روزانه استفاده کنید.

آیا آماده هستید تا دانش مراقبت از پوست و زیبایی خود را به یک مرحله بعد ارتقا دهید؟ استفاده از انواع ماسک صورت روش خوبی برای تقویت پوست تان با ویتامین و مواد مغذی مفید است. تنها در ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماسک به پوست شما کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را به دست بیاورد و ظاهری درخشنده و شاداب پیدا کند. هر کسی که به سلامت پوست خود اهمیت می دهد می داند که پوست نیاز به آبرسانی دارد؛ ماسک صورت می تواند رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کند.

ماسک صورت برای آبرسانی پوست و نرم و مرطوب کردن پوست در مدت زمان کوتاه طراحی شده است. بعضی از ماسک های صورت می توانند پوست را کاملا درخشان کنند آن هم تنها در ۱۵ دقیقه! چه از ماسک صورت نقابی استفاده کنید و چه از ماسک کرمی فرقی نمی کند، بهترین ماسک صورت کمک می کند تا پوست، شفاف، شاداب و تازه شود. ماسک می تواند به یکی از مراحل مراقبت از پوست همیشگی شما تبدیل شود، لازم نیست هر روز از ماسک صورت استفاده کنید، می توانید گذاشتن ماسک روی صورت را برای زمان های خاص، مثل زمانی که می خواهید خیلی ویژه به پوست تان رسیدگی کنید اختصاص دهید.

ابتدا هر نوع آرایشی را از روی پوست تان پاک کنید. بعد در یک فضای مرطوب و گرم مانند حمام قرار بگیرید تا منافذ صورت تان باز شود. حتی می توانید بعد از حمام کردن، صورت تان را لیف بزنید تا سلول های مرده از روی آن پاک شده و راه برای ورود ترکیبات فعال باز شود.در صورتی که مایل هستید از ماسک های مرطوب کننده استفاده کنید لایه ای ضخیم از ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید تا پوست آن چه را نیاز دارد جذب کند. می توانید از سمت پایین به بالا برای کشیدن پوست به سمت بالا و وارد کردن مواد فعال به عمق پوست، صورت و گردن را ماساژ دهید.به این مساله توجه داشته باشید که نباید مواد را به اطراف چشم که پوست آن بسیار نازک است بمالید، چون در این صورت احتمال تورم و تحریک پوست وجود دارد.

به محض آن که از ماسک استفاده کنید می توانید اثرات فوق العاده آن را ببینید. پس از استفاده، پوست، تازه، نرم و زیبا می شود، اما تمامی این آثار فردای روز استفاده، ناپدید خواهند شد.این آثار تنها زمانی باقی می مانند که شما به طور مرتب از ماسک ها استفاده کنید و مواد فعال آن بتوانند وارد پوست شده و تاثیر کنند.

در مصرف ماسک صورت زیاده روی نکنید!

ماسک های مرطوب کننده باید دو بار در هفته استفاده شوند، اما اگر در آب و هوایی خیلی گرم، سرد یا خشک زندگی می کنید و پوست تان خشک شده است باید از ماسک صورت مرطوب کننده به طور روزانه استفاده کنید.
در رابطه با ماسک های روشن کننده پوست باید به این نکته توجه کرد که این ماسک صورت حاوی مواد لایه بردار و ملتهب کننده هستند که استفاده بیش از حد از آنها می تواند مُضر باشد. در مورد ماسک های پاک کننده هم باید گفت استفاده بیش از اندازه می تواند به پوست آسیب برساند.

مراقب ماسک های خانگی باشید!

اغلب در جراید یا رسانه ها فرمول ها ی مختلف و گاه عجیب و غریب و دور از ذهنی به عنوان ماسک صورت مقوی یا محافظ انواع پوست مشاهده می شود که با ترکیبی از میوه ها یا عطرها یا داروهای عطاری سعی در کاستن چربی پوست و بهبود بخشیدن به وضعیت ظاهری آن دارند اما باید بدانید که ماسک گذاشتن و مراقبت از پوست چرب کاری تخصصی است که بهتر است توسط پزشک مجرب و کارآزموده، پرسنل آموزش دیده و در مراکز درمانی معتبر و دارای صلاحیت انجام شود.
متاسفانه روزانه افراد زیادی به دلیل بروز واکنش ها ی آلرژیک و حتی عفونی در اثر انجام مداخلات نابه جای مراقبت از پوست و استفاده از ماسک صورت به پزشکان مراجعه می کنند که گاه به درمان های طولانی و پرهزینه ای نیاز دارند.

اثرات منفی ماسک صورت برای پیری پوست

پیری پوست صورت شما شاید تنها به دلیل مسائلی همچون سن و سال و یا استرس و مشکلات به وجود نیامده باشد بلکه استفاده اشتباه برخی مواد به عنوان ماسک صورت می تواند پیری پوست صورت شما را موجب شود ماسک ها باید با احتیاط استفاده شود تا بیشتر جوانی و زیبایی پوست صورت حفظ شود.
موادی همچون جوش شیرین، اسپری مو، خمیر دندان، لیمو، وازلین، لوسیون بدن، پراکسید هیدروژن از بدترین موادی هستند که در صورت استفاده به عنوان ماسک صورت می توانند باعث خشکی و سوزش پوست می شوند و ممکن است منجر به مشکلات جدی پوستی گردند.

حمام آب داغ نکنید!

حمام داغ احساس خوبی دارد، اما رطوبت لایه بیرونی پوست شما را کاملا از بین می برد. آب داغ، روغن های طبیعی لایه اپیدرم را کاهش می دهد و لایه محافظتی که جلوی از دست رفتن رطوبت پوست را می گیرد، تخریب می کند و به خشکی و عدم تعادل پوست منجر می شود.

حمام

اگر شما به طور طبیعی، پوستی چرب یا پر جوش دارید، خشک کردن آن باعث واکنشی می شود که منجر به تولید چربی بیشتر در پوست می گردد. همیشه به جای آب داغ، از آب ولرم استفاده کنید و دوش های آب داغ را به حداقل برسانید، مخصوصا در زمستان که پوست، بیشتر مستعد خشکی و خارش می باشد.

هر ماسک صورت طبیعی موثر نیست

مرد م ما د ر گذشته وقتی بیمار می شد ند ، بیشتراز توصیه های درمانی و ساده ریش سفیدان و مادربزرگان که تا اند ازه ای به طب اشراف داشتند ، استفاد ه می کرد ند . امروز نیز برخی از مردم این رویه رادنبال می کنند و ترجیح می د هند با ترکیب برخی مواد ساده و طبیعی، نسخه ای تهیه کنند و از آن برای داشتن پوستی سالم تر و حتی د رمان برخی اختلال ها و بیماری های پوستی خود استفاده کنند در حالی که این گروه نمی دانند از دید گاه طب سنتی سلامت پوست تنها با مصرف موضعی ماسک صورت امکانپذیر نیست بلکه نیاز به تقویت و اصلاح عملکرد اعضا و اندام های داخلی بدن نیز وجود دارد. در حقیقت این پوست است که فعل و انفعالات درونی بد ن را نمایان می کند. بنابراین علاوه بر استفاده از ماسک صورت مختلف باید برای رفع اختلال ها و مشکلات اقد ام کرد .

بهترین طرز استفاده از ماسک صورت

ابتدا هر نوع آرایشی را از روی پوست تان پاک کنید. بعد در یک فضای مرطوب و گرم مانند حمام قرار بگیرید تا منافذ صورت تان باز شود. حتی می توانید بعد از حمام کردن، صورت تان را لیف بزنید تا سلول های مرده از روی آن پاک شده و راه برای ورود ترکیبات فعال باز شود.
در صورتی که مایل هستید از ماسک صورت مرطوب کننده استفاده کنید لایه ای ضخیم از ماسک صورت را روی پوست صورت و گردن بمالید تا پوست آنچه را نیاز دارد جذب کند. می توانید از سمت پایین به بالا برای کشیدن پوست و وارد کردن مواد فعال به عمق پوست، صورت و گردن را ماساژ دهید.به این مساله توجه داشته باشید که نباید مواد را به اطراف چشم که پوست آن بسیار نازک است بمالید چون در این صورت احتمال تورم و تحریک پوست وجود دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان