بهترین ماسک برای سفیدی صورت چیست؟

  یکشنبه، 13 تیر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
بهترین ماسک برای سفیدی صورت چیست؟
امروز سعی کرده ایم بهترین ماسک های سفید کننده فوری پوست صورت را معرفی کنیم. که تهیه آن ها بسیار ساده بوده و میتوانید از آن ها در خانه به عنوان ماسک روشن کننده پوست استفاده کنید.می شود گفت که با توجه به زندگی پر مشغله مان، داشتن پوستی بدون مشکل، آرزویی بیش نیست.

امروز سعی کرده ایم بهترین ماسک های سفید کننده فوری پوست صورت را معرفی کنیم. که تهیه آن ها بسیار ساده بوده و میتوانید از آن ها در خانه به عنوان ماسک روشن کننده پوست استفاده کنید.می شود گفت که با توجه به زندگی پر مشغله مان، داشتن پوستی بدون مشکل، آرزویی بیش نیست. به علاوه، عوامل دیگری مثل آلودگی، اشعه ی یو وی خورشید، استرس و رژیم غذایی نامناسب، آسیب بیشتری به پوست زده و رنگ پوست را ناهمگون می کند. حتی اگر از این ها هم بگذریم، بسیاری از محصولات آرایشی بازار، مواد افزودنی و شیمیایی مضری دارند که به جای بهبود و درخشان کردن پوست تان، باعث صدمه حتی بیشتر به پوست می شود.بهترین راه چاره در این مواقع، استفاده از مواد یا محصولات طبیعی است که مشکلی ایجاد نمی کنند. این مواد که مفید هم هستند، پوست را روشن و رنگ آن را یکنواخت کرده، لکه ها را کاهش داده، پوست را در مقابل اشعه ی یو وی مقاوم کرده و باکتری های مضر پوست را از بین می برند.

پیش از استفاده از این ماسک های سفید کننده صورت فوری، باید در نظر بگیرید که مراقبت از پوست و محافظت از آن بسیار مسئله مهمی است. پوست، بیشتر به خاطر جمع شدن سلول های مرده و آسیب ناشی از آلودگی و اشعه ی یو وی، کدر و لکه دار می شود.

شستن و پاک کردن و لایه برداری پوست با استفاده از ماسک ها و لایه بردارها، آلودگی و کثیفی ها را به همراه سلول های مرده پوست، از بین می برد. مرطوب کردن پوست پس از شستن و پاک کردن، باعث آبرسانی و تغذیه آن می شود. به خاطر داشته باشید، پیش از اینکه پوست خود را در مقابل نور خورشید قرار دهید تا ویتامین D مورد نیاز را جذب کنید، از کرم ضدآفتاب مناسبی استفاده کرده تا اشعه ی یو وی خورشید صدمه ای به سلول های پوست تان نزند.

نقش ملانین در روشن کردن پوست

ملانین نقش مهمی در تعیین رنگ پوست دارد. افرادی که دارای پوست تیره تر هستند تولید ملانین بالاتری دارند نسبت به کسانی که پوست شان روشن است. نور خورشید تولید ملانین را افزایش می دهد. به همین دلیل است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند منجر به تیره و کدر شدن پوست شود. برخی از غذاهای خاص نیز روی ملانین در پوست ما تاثیر می گذارد.

روش های زیادی برای سفید و درخشان کردن پوست وجود دارد. اولین متد رویه سابی لایه ی بیرونی پوست است که سبب می شود سلول های تازه و سالم پوست نمایان شوند. با این حال، این روش نباید به طور مکرر انجام شود چرا که پوست را نازک و حساس می کند. دومین مورد مهار تولید ملانین در پوست است، که در نتیجه رنگ پوست روشن تر می شود. این روش ممکن است بدون خطر باشد اما باید به طور مرتب انجام بپذیرد. برخی از افراد ممکن است بخواهند پوست خود را با استفاده از محصولات پوستی شیمیایی روشن کنند. اما این محصولات هم ممکن است باعث تحریک پوست، خارش، قرمزی و بروز آسیب درازمدت روی پوست شوند. به جای استفاده از این محصولات، چرا از روش های طبیعی برای روشن و درخشان کردن پوست استفاده نکنیم؟ در این مقاله قصد داریم روش های خانگی فوق العاده ای را برای روشن و درخشان کردن پوست در اختیارتان بگذاریم. این روش های طبیعی هم پوستی روشن و شفاف به شما می دهند و هم پوست تان را بدون ایجاد هرگونه عارضه ای جوان و نرم می کنند.

ماسک سفیده تخم مرغ برای پوست های جوشدار

این ماسک علاوه بر آنکه پوست شما را سفید خواهد کرد جوش های پوست شما را نیز از بین میبرد.برای تهیه این ماسک کافی یک عدد تخم مرغ را به هم زده تا کف کند پس از آن مواد را روی صورتتان بمالید و 15 الی 20 دقیقه اجازه دهید تا روی پوستتان بماند سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید در انتها صورت خود را با آب خنک بشویید. پس از چند روز شاهد تغییرات زیادی روی پوست خود خواهید بود.

ماسک بادام مناسب برای روشن کردن پوست

برای تهیه این ماسک 2 عدد بادام را خرد کنید و داخل شیر بریزید و هنگام خواب به صورت خود بمالید.

ماسک لیمو گوجه فرنگی و خیار برای روشن کردن پوست

برای تهیه این ماسک ابتدا آبلیمو و آب گوجه فرنگی و آب خیار را با هم ترکیب کنید و آنقدر هم بزنید تا ماده چسبناک شود.سپس این ماده چسبناک را به آرامی روی صورت و یا هر قسمت دیگری از پوستتان که می خواهید روشن شود بمالید و بگذارید تا کاملا خشک شود سپس آن را با آب بشویید و به صورت ضربه ای آن قسمت را خشک نمایید. با این کار پوست شما روشن تر خواهد شد. دقت کنید اگر به آب لیمو یا آب گوجه فرنگی حساسیت دارید آب خیار را به تنهایی استفاده کنید.

زیبایی پوست با ماسک روغن بادام و پرتقال

برای تهیه این ماسک ابتدا یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق مرباخوری آب پرتقال و یک قاشق مرباخوری روغن بادام با شیره نارگیل ترکیب کنید و به صورت خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت 20 دقیقه روی پوستتان بماند این ماسک تاثیر فوق العاده ای بر زیبایی صورت شما خواهد داشت.

ماسک روشن کننده پوست صورت با ماست و نشاسته

اگر می خواهید پوستی روشن و شفاف داشته باشید به شما این ماسک خانگی ساده را پیشنهاد میکنیم.برای درست کردن این ماسک کافی یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چای خوری پودر نشاسته ترکیب کرده و آن را به صورت خود بمالید و اجازه دهید تا به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست شما بماند و بعد صورتتان را با آب سرد بشویید.

صورتی صاف و شفاف با ماسک عسل

برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری مرباخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام مخلوط نمایید.سپس مخلوط را روی حرارت کم قرار دهید تا عسل حالت روان پیدا کند سپس مخلوط را به آرامی روی پوست خود بمالید و بعد از اینکه خشک شد با آب سرد بشویید.

ماسک پرتقال و شیر برای روشن سازی پوست

شما می توانید با پوست پرتقال یک ماسک ساده اما اثری فوق العاده برای روشن کردن پوست استفاده نمایید.برای درست کردن این ماسک کافی است پوست پرتقال را در مقابل آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود سپس آن را به حالت پودر در بیاورید. پودر را با مقداری شیر مخلوط کنید تا مایه چسبناک به دست آید این مایع چسبناک را به قسمت هایی از پوست خود که می خواهید روشن شود بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود پس از خشک شدن پوست خود را با آب ولرم بشویید و آن را به صورت ضربه ای با یک حوله خشک کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان