بهترین راههای طبیعی برای جلوگیری از شل شدن پوست

  یکشنبه، 16 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
بهترین راههای طبیعی برای جلوگیری از شل شدن پوست
پوست محکم می‌تواند به راحتی کشیده شده و به حالت اولیه بازگردد. زمانی که پوست این توانایی را از دست می‌دهد، کم کم شل می‌شود. افتادگی و شل شدن پوست تقریباً در هر قسمتی از بدن می‌تواند اتفاق بیفتد. بخش‌هایی از بدن که بیشتر مستعد افتادگی پوست هستند

پوست محکم می تواند به راحتی کشیده شده و به حالت اولیه بازگردد. زمانی که پوست این توانایی را از دست می دهد، کم کم شل می شود. افتادگی و شل شدن پوست تقریباً در هر قسمتی از بدن می تواند اتفاق بیفتد. بخش هایی از بدن که بیشتر مستعد افتادگی پوست هستند عبارت اند از:

  • پلک ها
  • غبغب
  • چانه
  • گلو
  • بالای بازوها
  • شکم

بهترین راههای طبیعی

مراقبت آفتاب باشید:

بودن در معرض آفتاب نیز می تواند آسیب های جدی به پوست شما وارد کند.بین ساعت 11 تا 2 بعد از ظهر در سایه بمانید و اگر می خواهید بیرون بروید، صورت خود را بپوشانید.غذاهای سرشار از قند و کربوهیدرات ممکن است خوش مزه باشند، اما چیز بدی برای پوست شما هستند.

رژیم غذایی متعادل داشته باشید:

غذاهای فرآوری شده، دشمن پوست سالم هستند، به همین دلیل آن ها را قطع کنید و به جای آن میوه ها و سبزیجات را انتخاب کنید.برخی غذاها، مواد مغذی و ترکیبات می توانند به شما کمک کنند تا صورت خود را صاف و سفت نگه دارید.مطابق تحقیقاتی که انجام شد، اسیدهای چرب امگا 3، آنتی اکسیدان ها، فیتوناتریشن ها و کوآنزیمQ10 (CoQ10) به تنظیم فرایندهای تخریب کننده و التهاب در بدن کمک می کنند.خوراکی هایی مانند کشمش، انبه، نخود، تخم مرغ و آجیل برزیلی با فرو نشاندن چین و چرروک ها مبارزه می کنند. برای سفت نگه داشتن پوست، پنیر، بادام زمینی، کرفس و میوه های خشک بخورید.

انتخاب های سالم داشته باشید:

اگر سیگاری هستید، این عادت را رها کنید.براساس مطالعه ای که در روزنامه انگلیسی پوست بریتانیا گزارش شده است، کشیدن 20 نخ سیگار در روز باعث می شود که افراد 10 سال بزرگ تر به نظر برسند.

خوش اندام بمانید:

افزایش وزن بیش از حد و یا از دست دادنش پوست را شل می کند، به وسیله فیبرهای الاستین تضعیف شده. حمل وزن اضافی بر روی پوست، اندام ها و بخش های دیگر بدن دشوار است.ورزش کردن به طور منظم حیاتی است، اما بیش از 1 یا 2 کیلوگرم در هفته وزن کم نکنید.

تمام ورزش ها برای بدن خوب است، اما ورزش با تکان های بالا مثل دویدن می تواند پوست شما را تکان دهد.اگر شما یک دونده معمولی هستید، تاثیر آن را می توانیدروی کلاژن پوست در طول زمان ببینید با این حال، فواید سلامتی دویدن، همچنان از خطراتش بیشتر است.

از رژیم های مراقبت از پوست پیروی کنید:

طبق مطالعات انجام شده و چنانچه پیش از این در بخش سلامت نمناک بارها گفته شده است ، از کرم هایی که حاوی ویتامین A، رتینول و یا ترتینوئین هستند، استفاده کنید که به تولید کلاژن جدید کمک می کنند.آن ها همچنین پوست را محکم می کنند و رنگ غیر یکنواخت پوست را بهبود می دهند.در شب، به پوست کرم هایی بزنید که حاوی اسیدهای آلفا - هیدروکسی، مانند اسید گلیکولیک، یا استروژن هستند.براساس مطالعات انجام شده، افرادی که از کرم هایی استفاده کردند که حاوی 8 درصد اسید گلیکولیک و 8 درصد اسید لاکتیک و استروژن بود، نشانه هایی از بهبود در برابر پیری را نشان دادند.همچنین گزارش شده است که الیگومریک پروانتوسیانیدین کمپلکس (OPCs)، که از پوست درخت کاج و دانه انگور تشکیل یافته است، می تواند از کلاژن و الاستین پوست محافظت کند.

برخی افراد فکر می کنند که اگر رژیم بگیرند پوستی شل و آویزان خواهند داشت و زیبایی و شادابی پوست خود را از دست می دهند. شل شدن پوست سن فرد را بیشتر از واقعیت نشان می دهد. همچنین بسیاری از کسانی که در طول رژیم پوستشان می افتد و آویزان می شود فکر می کنند راه حلی وجود ندارد و نمی توانند رژیم بگیرند. به همین دلیل رژیم را نیمه رها می کنند اما جای نگرانی نیست و شما می توانید با رعایت نکات زیر از شل شدن پوست تان در طول رژیم جلوگیری کنید:

۱٫ به آرامی وزن کم کنید: اگر به سرعت وزن کم کنید و سراغ رژیم های تک غذایی و سریع بروید مطمئنا پوستتان آویزان خواهد شد. پس توجه داشته باشید که تنها نیم تا یک کیلو در هفته وزن کم کنید. بیشتر از این مقدار کاهش وزن سبب از دست رفتن قابلیت ارتجاعی پوست می شود.

۲٫ به اندازه آب بنوشید: آب سبب رطوبت پوست می شود و سموم را از بدن دفع می کند. پس روزانه ۸ لیوان یا بیشتر آب بنوشید.

۳٫ ورزش را انجام دهید: انجام ورزش در کنار رژیم غذایی از تحلیل رفتن ماهیچه ها جلوگیری می کند در نتیجه دچار شل شدگی در پوست نمی شوید. انتخاب شنا با مرطوب نگاه داشتن پوستتان شما را به هدف تان بدون نگرانی نزدیک می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (546 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (525 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (227 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (160 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (121 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (19 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (7 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (7 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 15 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 15 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 15 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 15 تیر 1403 + فیلم
پزشکی قانونی پس از 5 سال نظر داد: مرد همسرکش، جنون دارد
فال ابجد روزانه جمعه 15 تیر 1403
نام واقعی الهام حمیدی که اصلش زیباتر است/ خانم بازیگر یک عمر اشتباه خودش را معرفی کرد
مهمترین مساله پیش روی نهمین رئیس جمهوری ایران چیست؟
رشد مشارکت به سود پزشکیان است یا جلیلی؟
همسر رهبر معظم انقلاب: من خواهر آقای هاشمی رفسنجانی هستم/ترفند خلاقانه رهبر و همسرشان برای دیدن هاشمی رفسنجانی در زندان سیاسی
بتول خانم یک تنه آمار مشارکت روستا را بالا برد / رای‌های خاموشی که در مغازه کوچکش زنده کرد
عجیب ترین تابستانی که با برف و یخبندان آغاز شد! برف و سرمای تابستان 3 نفر را کشت
جشن فارغ‌التحصیلی پزشکان آینده کنار امام رضا(ع) + فیلم و عکس
رونمایی از فونت اختصاصی دانشگاه شریف با هدف ارتقای هویت بصری
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...